Nikon D800

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Holden

Viesti Kirjoittaja Holden »

Joo tuota jumittamista useamman kuvan sarjojen jälkeen kyllä ilmenee, mutta ei se ole vielä kuvatiedostoihin vaikuttanut..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mulla on D800E menossa JASsille 8.7. Valitin vasemmasta tarkistuspisteestä ja samalla kalibroivat 24 -> 400 -setin tuohon runkoon (tai rungon laseihin).

Kysyttäessä eivät sanoneet juuta eikä jaata tuosta tarkennusongelmasta. Oletan kuitenkin, että menee takuuseen.
taimen74

Viesti Kirjoittaja taimen74 »

Jaa ha. Mulle tuli 800:sen mukana viallinen "E" sarjan akku mikä saattaa ylikuumeta. Nikon hoitaa sentään asian mallikkaasti. Lähettävät mulle uuden akun ja vievät vanhan mennessään.

Onkos muilla ollu D800:sessa E / F sarjan akkua?

Kameraan olen kyllä muuten todella tyytyväinen d300s jälkeen. Aivan eri planeetalta ku vanha runkoni (jo kolmatta päivää hymy korvissa).
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

taimen74 kirjoitti:Jaa ha. Mulle tuli 800:sen mukana viallinen "E" sarjan akku mikä saattaa ylikuumeta. Nikon hoitaa sentään asian mallikkaasti. Lähettävät mulle uuden akun ja vievät vanhan mennessään.

Kameraan olen kyllä muuten todella tyytyväinen d300s jälkeen. Aivan eri planeetalta ku vanha runkoni (jo kolmatta päivää hymy korvissa).
Oli ja meni vaihtoon. UPS hoiti noin parissa viikossa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Tonttu.T

Viesti Kirjoittaja Tonttu.T »

Avokid kirjoitti:
taimen74 kirjoitti:Jaa ha. Mulle tuli 800:sen mukana viallinen "E" sarjan akku mikä saattaa ylikuumeta. Nikon hoitaa sentään asian mallikkaasti. Lähettävät mulle uuden akun ja vievät vanhan mennessään.

UPS hoiti noin parissa viikossa.
Joo, tuo on sairaan surkea/joustamaton lafka täällä Suomen päässä.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Mikäs juttu tää on ja mistä sen voit tarkistaa ?

Eniten tässä D800:n hommassa ottaa pattiin tuo järjetön pystykuvauskahvan hinta. Heti 2x muihin vastaaviin Nikonin tuotteisiin verrattuna.
taimen74

Viesti Kirjoittaja taimen74 »

Tipe kirjoitti:

Eniten tässä D800:n hommassa ottaa pattiin tuo järjetön pystykuvauskahvan hinta. Heti 2x muihin vastaaviin Nikonin tuotteisiin verrattuna.
Nikonin kotisivuilta löytyy ohjeet takasinkutsuttaviin akkuihin. On joo aika sika hintanen akkukahva. Eiköhän noita tarvike kahvoja ala kohta pulpahtelemaan kauppoihin.
Tipe
Viesti:

taimen74 kirjoitti:
Tipe kirjoitti:

Nikonin kotisivuilta löytyy ohjeet takasinkutsuttaviin akkuihin. On joo aika sika hintanen akkukahva. Eiköhän noita tarvike kahvoja ala kohta pulpahtelemaan kauppoihin.
Akut oli A ja J, joten ei tarvii vaihdella.
zimii

Viesti Kirjoittaja zimii »

taimen74 kirjoitti: Onkos muilla ollu D800:sessa E / F sarjan akkua?
Mulla lähti myös rungon mukana tullut akku vaihtoon, joku 1,5vkon operaatio oli.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

rtfm kirjoitti:Minulla on muutamia (alle 20?) neffejä joita LR ja Elements ei suostu aukaisemaan. En muista herjaa joka tuosta tulee.
Neffi aukeaa kuitenkin Faststonella ja kun sen tallentaa jpg:ksi eri nimellä niin sen jälkeen kelpaavat myös Adoben työkaluille.
Se herjaa, että "unexpected end of the file".
rtfm

Viesti Kirjoittaja rtfm »

Totta, näin on.
foeprkl

Viesti Kirjoittaja foeprkl »

aukkukahvaa kanssa kaipailisin, mutta on tuo kyllä tähän hätään vähän turhan tyyris. saisivat samantyylisen ratkaisun kasata kohtuu hintaan kuin pdk-1 powerkitti minkä aikanaan hommasin d300sen kylkeen.
mremonen
Viesti:

Maffer kirjoitti:
rtfm kirjoitti:Minulla on muutamia (alle 20?) neffejä joita LR ja Elements ei suostu aukaisemaan. En muista herjaa joka tuosta tulee.
Neffi aukeaa kuitenkin Faststonella ja kun sen tallentaa jpg:ksi eri nimellä niin sen jälkeen kelpaavat myös Adoben työkaluille.
Se herjaa, että "unexpected end of the file".
Haiskahtaa siltä, että kirjoitus kortille on keskeytynyt. Itse olen huomannut, että kamera ei pidä kuvien katselusta heti virtojen kytkemisen jälkeen. Pitää odottaa, että muistikortin valo on sammunut.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

taimen74 kirjoitti:Onkos muilla ollu D800:sessa E / F sarjan akkua?
Näytti olevan E-sarjan akku mulla. Mistäs kannattaa tilata järkevään hintaan toinen akku kun sellaisellekin on joskus kuitenkin ehkä tarvetta? Digitarvikkeessa orggis melkein 90e... :-(
zimii kirjoitti:Mulla lähti myös rungon mukana tullut akku vaihtoon, joku 1,5vkon operaatio oli.
Ilman akkua ei kuitenkaan tarvitse siis kai tuon ohjeen mukaan olla?
Viimeksi muokannut Rockford, Heinä 27, 2012 17 : 46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Katsotaan, laitoin asetukseksi, että sama kuva kirjoitetaan kumpaankin slottiin.

Muutama korruptoitunut kuva oli panoraaman osa pannauksen keskivaiheilta ja kuvattu liveview päällä. Sen muistan, että lopuksi katsoin takatelkkarista mitä tuli räiskittyä, jonka jälkeen kirjoitus/lukuvalo jäi palamaan pitkäksi aikaa eikä liveview suostunut enää kytkeytymään päälle. -> On/Off kytkin ei vaikuttanut mihinkään ja akku piti irroittaa.
janmi

Viesti Kirjoittaja janmi »

D800:n akkukestosta kun on nyt ollut puhetta, niin eilen otin yli 1600 yhdellä akulla. Varausta taisi olla sen jälkeen jäljellä vielä noin 30%.

Suurin osa noista kuvista tuli otettua nopeassa tahdissa, eli takanäyttöä käyttämättä sekä ilman VR:ää. Itse kuvan ottaminen ei akkua juuri kuluta, ja jos ei takanäyttöä eikä VR:ää laisinkaan käytä, niin luultavasti saisi yli 3000 kuvaa yhdellä akulla otettua. Siitä vaan sarjatulimoodi päälle ja kokeilemaan. ;)
Ismael

Viesti Kirjoittaja Ismael »

foeprkl kirjoitti:aukkukahvaa kanssa kaipailisin, mutta on tuo kyllä tähän hätään vähän turhan tyyris. saisivat samantyylisen ratkaisun kasata kohtuu hintaan kuin pdk-1 powerkitti minkä aikanaan hommasin d300sen kylkeen.
Katsopa ebaystä meike d800 grip. Käytössä kokemusten mukaan lähes orginaalin veroinen.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Rockford kirjoitti:Näytti olevan E-sarjan akku mulla.
Eipä sitten muuten ollutkaan, katsoin vain hätäisesti että E-kirjain oli akussa siinä viimeisenä ennen numeroita, mutta sepä olikin kymmenes merkki eikä yhdeksäs (joka oli I).
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Tipe
Viesti:

Ismael kirjoitti:Katsopa ebaystä meike d800 grip. Käytössä kokemusten mukaan lähes orginaalin veroinen.
Amazonista näemmä 53.59 dollaria, joten kaippa se ois tää tilattava ja testattava. Jos on tekemätön, niin eihän tuossa omaisuutta menetä. Miltei 10x halvempi kuin Nikonin oma =)

Ps. ebaystä englannista 78,35€ postikuluineen ja jää noi tullipelleilyt väliin... taidankin tilata sieltä.
mremonen
Viesti:

Löyty multakin yksi vaihtoon kelpaava akku. Vien sen kameran mukana JASsille, kun kerran huolto on jo tilattuna tiistaiksi. Koitan tinkiä uuden akun heti mukaan, katsotaan onnistuuko...
Vastaa Viestiin