Maffer kirjoitti: ↑Maalis 25, 2025 8 : 39
Pixel ysiä ei voi valitettavasti suositella mitenkään kameraluuriksi. Yleisluuriksi siihen toki saa pitkään päivityksiä, mutta kamerana melkoinen miinapommi. Samsungin pääkameran kenno kohisee enemmän lun sun Huawei yhdellä valotuksella ja laajis on täysin luokatonta kuraa mitä ei edes gcam pelasta. Polttovälin puolesta joku ~12mm kinovastaava on tosi kiva...NOT.
Sulle osui viallinen yksilö, kuten mulle aikaisemmin tipahti aivan luokaton 8 prö. Ei tuo sen kummempaa ole.
9 Pro XL:n kameroissa ei ole mitään oleellista vikaa: 1x-pääkamera on varsin hyvä, 5x-tele ehkä paras kännytele mitä olen kokeillut ja 0.5x-uwakin ok @ 12 Mp, mutta nurkkasuttu kuten
kaikkien luurien ultralaajikset. 12 mm polttovälistä valittaminen jonkun tietyn puhelimen kohdalla on minusta turhaa, koska niissä
kaikissa on n. 12-13 mm ja ns. järkeviä kuvakulmia (esim. 18, 35 ja 85 mm) ei ole missään lännessä myytävässä kännyssä. Toki hyvä vaihtoehto on olla ilmankin, jos kaikki on koko ajan päin peetä.
Ainoat moitteet mulle ovat "pitkä valotus" valmisohjelma (joka ei ole kuin max. muutaman sekunnin) ja virtanapin sijainti liian ylhäällä (painaminen vaatii joka kerta otteen vaihtamista). Myöskään tiedostonhallinta ei ole yhtä sujuva kuin 12SU:ssa, jossa dng:t ovat siististi omassa kansiossaan ja siksi helppo siirtää koneelle. 9PXL:ssä rawit ovat sekaisin jpg:ien kanssa ja jokainen pitää löytää ja valita erikseen siirtoa varten. Onneksi Play:sta löytyy parempia tiedostonhallinta-appeja. Jos nyt pitäisi saada länsimaista ostettavissa oleva n. 500 e kameraluuri, ottaisin Pixel 8 Pro:n.