Tällä hetkellä minulla on Nikonin D7000, johon vanha Sigman 70-200 mm f2.8. Lisäksi käytössä Nikkorin potrettilinssejä (35 mm ja 50 mm f1.

Olen tuskaillut saman asian kanssa ennenkin, mm. Nikonin D750 on ollut harkinnassa. Nyt kuitenkin päätin, että seuraava kamera tulee olemaan peilitön ja siinä pitää olla automaattinen tarkennus eläinten silmiin.
Alunperin aloin katsomaan Sonyn a6400 kameraa ja siihen Tamronin 28-200 mm f2.8 linssiä. Nyt alkoi kuitenkin epäilyttämään, että riittääköhän tämä minun tarpeisiini? Olen tutkinut myös Sonyn a7 III sekä Nikonin Z5 ja Z6 kameroita.
Ideana ei välttämättä tässä vaiheessa ole ostaa parasta, vaan riittävän hyvä. Joudun opiskelijana joka tapauksessa hetken säästämään kameraan varten, joten Sony a7 III ei ainakaan olisi ihan lähiaikoina tulossa. Käytettynäkin siihen ja sopivaan putkeen saa varata kohtuullisen verran rahaa. En siis kuvaa edes viikoittain, joten onkohan tuo Sonyn a7 III vähän turhan "järeä" vehje tällaiseen käyttöön? Toisaalta olisi kiva, että ne vähäiset kuvatkin onnistuisivat ja ehkä kuvausmäärät kasvaisivat, jos ainoa vaihtoehto ei olisi kuvata ulkona.
Budjetti on siis suunnilleen 1500-1800 €. Mitä vähemmän, sen parempi. Budjetissa huomioitu se, että tarkoitus ostaa saatavuuden mukaan käytettynä.