Fujin huolto

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
yölinja

Fujin huolto

Viesti Kirjoittaja yölinja »

Kun näitä viallisia fuji x100 kameroita tuntuu useammallakin olevan, niin missä olette korjauttaneet ja mitä on maksanut? Itse olen haaveillut käytetystä Fujista pitemmänaikaa mutta hiukan arvelluttaa kun noita epäkurantteja on ollu liikaa maailmalla.

-Matti-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mpkosonen

Re: Fujin huolto

Viesti Kirjoittaja mpkosonen »

yölinja kirjoitti:Kun näitä viallisia fuji x100 kameroita tuntuu useammallakin olevan, niin missä olette korjauttaneet ja mitä on maksanut? Itse olen haaveillut käytetystä Fujista pitemmänaikaa mutta hiukan arvelluttaa kun noita epäkurantteja on ollu liikaa maailmalla.

-Matti-
Mulla otti x100s kontaktia asfaltin kanssa, ja se piti lähettää Englantiin Fujin pajalle. Suomessa ei kai kukaan (?) noita ainakaan vielä huolla, virallista huoltopajaa ei ainakaan ole. Siinä kesti sitten kuukauden päivät, mutta ehjänä takaisin tuli, koko linssisysteemi vaihdettuna. Hintaa en muista, kotivakuutukseen onneksi sain.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Kotivakuutus tosiaan kannattaa olla kunnossa fujien kanssa. Omani kastui ja yksi nappu herkesi toimimasta. Päätin viedä paikalliseen huoltoon välttääkseni englannin keikan. Väärä valinta. Osia ei saatu ja huolto kesti kuukausia.

Minä en osta enää fujia, ennenkuin huolto saadaan suomeen. Muutenkaan en ole kyllä vakuuttunut katkaisimien laadusta, mutta sama pätee muihinkin mini kameroihin. Esimerkiksi tuo a7 tuntuu aika lelulta.
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Jos takuu on umpeutunut niin huoltoon lähettäminen kova pala, varsinkaan jos ei lontoo oikein taitu.
Kannattas maahantuojan laittaa huolto johonkin kaupunkiin.

Mutta käytännössä tilanne taitaapi olla sama Sonyn kohdalla, taitaa huolto olla lähinnä nimellinen.
Pari vuotta sitten lähestyin asiasta s-postilla ja soittelemalla mutta kumpaankaan eivät halunneet vastata.
jpyykone

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

Mulla kävi x100 huollossa tuon himmenninvian takia. Takuu ei ollut enää voimassa eikä kuittiakaan ollut tallessa. Kysäisin Fujifilm Suomelta ja lupasivat korjata veloituksetta kun kyseessä on selkeä valmistusvirhe kyseisessä mallissa ja näin myös tapahtui. Alkuperäinen kamera tosin eksyi matkalla takaisin mulle ja toimittivat sitten erinäisten vaiheiden jälkeen tilalle uuden. Koko hässäkkään meni aikaa 4kk, mutta uusi kamera tuli tilalle :)
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Fujilla ei ole digikameroiden maahantuojaa Suomessa 1.4.2014 alkaen. Maahantuonti hoituu Ruotsin kautta ja lähin virallinen huolto lienee Englannissa. Tällaista tietoa sain kamerakauppiaalta.
tipitii

Re: Fujin huolto

Viesti Kirjoittaja tipitii »

yölinja kirjoitti: Itse olen haaveillut käytetystä Fujista pitemmänaikaa mutta hiukan arvelluttaa kun noita epäkurantteja on ollu liikaa maailmalla.

-Matti-
Jos löydät käytettynä sopuhintaan, niin rohkeasti vaan kokeilemaan, hauska vempele tuo on. Kyllä noita epäkurantteja vehkeitä löytyy kaikilta kameravalmistajilta. Usein netin palstoilla haukutaan kun on vikaa, mutta harvemmin kirjoitellaan, ja kehutaan jos vehkeet pelaa hyvin.
Vastaa Viestiin