Uskon kyllä että tuo on nopeampi, kyse ei ollut siitä. Minun pointtini oli vain se, että tuo edellä ollut esimerkki ei kerro optiikan tarkennusnopeudesta juuri mitään. Tilanne, jossa jopa tuo vanha pumppu ehtii mukaan, ei ole mikään AF-nopeuden mittari.PekkaSav kirjoitti:Joo joo. Mulla oli hetken tuo 80-200 pumppu ja tarkennusnopeus on täysin eri luokkaa. 135:ssa on RF-rakenne, jolla on aika oleellinen vaikutus tarkennusnopeuteen. .
Nikon D800
-
- Viesti:
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Käytännön kokemus: olen havainnut af-d 180 2.8:n olevan nopeampi d800:n kuin d700:n kanssa. Kyllä huteja tulee vieläkin, mutta vähemmän.Rylli kirjoitti:Niin piti sanomani (Tuli työpuhelu kesken kirjoituksen ja painoin vahingossa lähetä) että kyllähän tuommoisen tilanteen ainakin hienosti hanskaa. Jos helposti menee sahailuksi niin se on tietysti huono homma... Vissiin auttaa tuo D800:en kehittynyt af-järjestelmä aika paljonkin näiden vanhojen objektiivien kanssa.
Olisi hauska nähdä miten onnistuu esim. Agilityn kuvaaminen tuolla putkella kun pitää etsiä kohdetta ja edessä vilisee esteitä yms. häiriötekijöitä.
-
- Viesti:
Ehkä kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen mikäkin putki tai runko on tehty. Ei tuota 135/2.0 DC:tä ole miksikään action-putkeksi alunperin suunniteltukaan. Ja känonisteille sen verran, että Canonilla ei ole mitään, mikä tekisi sen mitä tuo DC tekee. Eikä Nikoniltakaan varmaan ole uusia DC:tä tulossa. Tuo patenttikin on normi-primelle.
Eli jos ollaan menossa kuvaamaan terrierien agility-kisoja, otetaan se 70-200/2.8. Eikä 200/4 Microa tai tuota 135/2 DC:tä. Tsuumi on tuollaisessa paikassa joka tapauksessa parempi.
Eli jos ollaan menossa kuvaamaan terrierien agility-kisoja, otetaan se 70-200/2.8. Eikä 200/4 Microa tai tuota 135/2 DC:tä. Tsuumi on tuollaisessa paikassa joka tapauksessa parempi.
-
Joo samaa mieltä. Lisäksi vielä tuohon esille tulleeseen 135/1.8 patenttiin liittyen, että vaikka jos realisoituisi, niin ei se tässäkään tilanteessa välttämättä paljon auta, jos Nikon luokittelee senkin muotokuvalinssiksi eikä ala optimoimaan tarkennusnopeutta. Nuo nykyiset AF-S primet osoittaa että uusi versio välttämättä ole vanhaa merkittävästi nopeampia.mremonen kirjoitti:Ehkä kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen mikäkin putki tai runko on tehty. Ei tuota 135/2.0 DC:tä ole miksikään action-putkeksi alunperin suunniteltukaan. Ja känonisteille sen verran, että Canonilla ei ole mitään, mikä tekisi sen mitä tuo DC tekee. Eikä Nikoniltakaan varmaan ole uusia DC:tä tulossa. Tuo patenttikin on normi-primelle.
Mutta ilmeisesti tässä on nyt kyse siitä että Canonin 135/2L:n tarkennusnopeus on tosi nopea ja verrattavissa 70-200:seen. Sellaiselle ei ikäväkyllä taida Nikonin puoelta löytyä vaihtoehtoa.
-
135 millisellä kropissa minä ainakin kuvannut enkä ole tsuumia juuri kaivannut: http://tuhkanen.kuvat.fi/kuvat/Agility/mremonen kirjoitti:Eli jos ollaan menossa kuvaamaan terrierien agility-kisoja, otetaan se 70-200/2.8. Eikä 200/4 Microa tai tuota 135/2 DC:tä. Tsuumi on tuollaisessa paikassa joka tapauksessa parempi.
Nää on nyt on taas näitä henk. koht mieltymyksiä et en sanois et tsuumi joka tapauksessa parempi.
-
Toivottavasti sigman säädettävä af nopeus tulisi canikonillekkin. Samoin kuin vapaasti säädettävä tarkennuksen rajoitin.
Minä muuten luotan tosiaan aika monesti internetin tarinoihin. Jokainen voi kyllä suodattaa esimerkiksi minun kirjoituksiani, mutta jos useassa eri testissä ja eri kuvaajien kuvissa näkyy jotain, niin pidän kyllä sitä luotettavampana, mitä yhden ihmisen kertomuksia uudesta objektiivistaan. Esimerkkinä nyt vaikka spegen canon ylistykset.
Minä muuten luotan tosiaan aika monesti internetin tarinoihin. Jokainen voi kyllä suodattaa esimerkiksi minun kirjoituksiani, mutta jos useassa eri testissä ja eri kuvaajien kuvissa näkyy jotain, niin pidän kyllä sitä luotettavampana, mitä yhden ihmisen kertomuksia uudesta objektiivistaan. Esimerkkinä nyt vaikka spegen canon ylistykset.
-
Onko noi kuvattu seuraavalla tarkennuksella vai lukitsemalla tarkennus tiettyyn pisteeseen?Rylli kirjoitti: 135 millisellä kropissa minä ainakin kuvannut enkä ole tsuumia juuri kaivannut: http://tuhkanen.kuvat.fi/kuvat/Agility/
Nää on nyt on taas näitä henk. koht mieltymyksiä et en sanois et tsuumi joka tapauksessa parempi.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Jatkuvalla tarkennuksella yhdessä pisteessä, eli siis one spot-af ja AI-servo. Tarkoitit ilmeisesti seuraavalla tarkennuksella useammalla pisteellä kuvattua seurantaa? Seuranta ei ole ainakaan Canonissa riittävän luotettava.Avokid kirjoitti: Onko noi kuvattu seuraavalla tarkennuksella vai lukitsemalla tarkennus tiettyyn pisteeseen?
-
Onlisiko tämä Agility nyt pääkohde johon D800:sta ajattelit käyttäväsi vai meinasitko sitten hankkia myös Nikonin kropin sitä varten?Rylli kirjoitti:135 millisellä kropissa minä ainakin kuvannut enkä ole tsuumia juuri kaivannut: http://tuhkanen.kuvat.fi/kuvat/Agility/mremonen kirjoitti:Eli jos ollaan menossa kuvaamaan terrierien agility-kisoja, otetaan se 70-200/2.8. Eikä 200/4 Microa tai tuota 135/2 DC:tä. Tsuumi on tuollaisessa paikassa joka tapauksessa parempi.
Kannattaa oottaa huomioon että täyskennolla 135/2 antaa täydellä aukolla todella kapean syväterävyysalueen kuvissa olevilta etäisyyksiltä kuvattaessa. Tuolla joissain myös näyttää tarkennus olevan jo vähän pielessä ja D800:lla kuvaus tuskin tulee olemaan yhtään sen helpompaa kun tarkennus pitää yrittää saada osumaan vielä kapeammalle alueelle. Voisin melkein suositella tuossa 7D ja 135L combossa pysymistä.
-
- Viesti:
En ole tuota Nikonin 135:sta edes nähnyt mutta mitä se sitten tekee mitä 135L ei tee?mremonen kirjoitti:Ehkä kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen mikäkin putki tai runko on tehty. Ei tuota 135/2.0 DC:tä ole miksikään action-putkeksi alunperin suunniteltukaan. Ja känonisteille sen verran, että Canonilla ei ole mitään, mikä tekisi sen mitä tuo DC tekee. Eikä Nikoniltakaan varmaan ole uusia DC:tä tulossa. Tuo patenttikin on normi-primelle.
-
http://www.kalop.eu/Nikkor-DC_EN.phpmappe kirjoitti: En ole tuota Nikonin 135:sta edes nähnyt mutta mitä se sitten tekee mitä 135L ei tee?
Eli yksinkertaistettuna: bokehia voi säätää.
-
Eipä oikeestaan ole pääkohdetta vaan yleisesti tulee vähän kaikkea kuvattua. En haluaisi useampaa runkoa vaan pärjätä yhdellä, sen takia mietinkin juuri D800:sta.
Ja mitä pienempi syväterävyysalue, sitä parempi! Nuo missä tarkennus on vähän pielessä johtuu siitä kun kuvaa yhdellä tarkennuspisteellä tuhatta ja sataa liikkuvaa koiraa niin on vaikea pystyä pitämään tarkennuspiste koiran päässä.
Onko D800 miten hyvä tuo seuraava tarkennus? Eli tarkentaako luotettavasti kun siirrytään nopeasti tarkennuspisteeltä toiselle?
Ja mitä pienempi syväterävyysalue, sitä parempi! Nuo missä tarkennus on vähän pielessä johtuu siitä kun kuvaa yhdellä tarkennuspisteellä tuhatta ja sataa liikkuvaa koiraa niin on vaikea pystyä pitämään tarkennuspiste koiran päässä.
Onko D800 miten hyvä tuo seuraava tarkennus? Eli tarkentaako luotettavasti kun siirrytään nopeasti tarkennuspisteeltä toiselle?
-
- Viesti:
On muuten kaverilla tosi makeita kuvia, enkä nyt puhu tuosta 135DC-testistä.Avokid kirjoitti:http://www.kalop.eu/Nikkor-DC_EN.php
-
Minulla on matkakäytössä Lowepro SlingShot 202 AW. D800 + 24-70 mm mahtuu akkukahvalla miten päin vain. Sama koskee myös Fastpack 250:ttä, joka on vähän reilumpaa kokoa vielä.kribe kirjoitti:Sama koskee reppuja. Aika harva on mitoitettu noin julmetun korkealle kombolle, kun mitä D800/700 on kahvan kanssa. Monessa repussa D300+kahva on siinä kinthaalla.
-
- Viesti:
Sama täällä. Niin D700+kahva kuin D800+kahva mahtuvat kaikkiin kantolaitteisiin, jotka olen noille vehkeille hankkinut.MTH kirjoitti:Minulla on matkakäytössä Lowepro SlingShot 202 AW. D800 + 24-70 mm mahtuu akkukahvalla miten päin vain. Sama koskee myös Fastpack 250:ttä, joka on vähän reilumpaa kokoa vielä.kribe kirjoitti:Sama koskee reppuja. Aika harva on mitoitettu noin julmetun korkealle kombolle, kun mitä D800/700 on kahvan kanssa. Monessa repussa D300+kahva on siinä kinthaalla.
-
Jos lukitus on asetettu oikeaan kohteeseen, niin se toimii todella hyvin.Rylli kirjoitti:
Useimmiten kuvaaja epäonnistuu siinä, että painaa lukituksen päälle kun keskipiste ei ole oikeassa kohdassa.