Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
paaton kirjoitti:Tuo on sitä valmistus toleranssia. Kaikissa osissa on oltava toleranssi osille ja kokoonpanoon, liika tarkkuus maksaa aina.
Valmistajat saisivat kyllä kaikki objektiivit ja kamerat suoraan kohdilleen, mutta hinta voisi olla hieman toinen.
Eivät välttämättä enää D800-rungon tasolla. Ainakin siinä joutuisi luopumaan työssäkäyvien ostomahdollisuuden lisäksi kompaktista koosta ja kannettavasta painosta. "Tarkasti" paikoittava irroitettava linssinpidin painaa melkein sen minkä kinokennorunko ja maksaa puolet siitä. Hienommilla optisilla laitteilla kalibrointi kuuluu asiaan. Monimutkaisemmat laserit joutuu yleensä säätämään aina kun laitetta siirtää.
Sen sijaan, että kameravalmistajat yrittäisivät mahdotonta surkeasti epäonnistuen, niiden pitäisi tehdä runkoihin ja objektiiveihin kunnolliset tietokoneavusteiset säätömahdollisuudet, että ne jotka haluavat sekaantua pikseleihin haureilla tavoilla, voisivat tehdä kameran muistiin kunnon kalibrointikartat (riittävän monella polttovälillä ja tarkennusetäisyydellä, ehkä myös eri lämpötiloissa).
Sigmahan on ensimmäinen, joka päästää nyt meidät kuolevaiset sorkkimaan objektiivin hienosäätöä. Säätöä pystyy säätämään etäisyyksien ja millien mukaan. Olisihan tuo aika mahtavaa, jos nikon julkaisisi samanlaisen softan kameran päähän.
Poikkesin tänään rajalassa koittamassa jupio merkkistä akkukahvaa(299€), kun ei alkuperäistä ollut saatavilla.
Onko jollain orkkis kahvaa tähän? Kuulisin mieluusti omakohtaisen kokemuksen.
Magneetto kirjoitti:Poikkesin tänään rajalassa koittamassa jupio merkkistä akkukahvaa(299€), kun ei alkuperäistä ollut saatavilla.
Löytyy kumitiiviste kontakteista ja gripin kumi on hyvin saman oloista, kuin alkuperäisessä. D700:ssa mulla oli alkuperäiskahva, enkä mä huomaa eroa tuohon tarvikkeeseen.
Magneetto kirjoitti:Poikkesin tänään rajalassa koittamassa jupio merkkistä akkukahvaa(299€), kun ei alkuperäistä ollut saatavilla.
Löytyy kumitiiviste kontakteista ja gripin kumi on hyvin saman oloista, kuin alkuperäisessä. D700:ssa mulla oli alkuperäiskahva, enkä mä huomaa eroa tuohon tarvikkeeseen.
mremonen kirjoitti:Millä mopoilla te oikein näitä kuvia editoitte, kun mun läppärilläkin pyörittää D800:n kuvia Lightroomissa ihan siedettävästi.
Tässä on 2.2 GHz More i7 (mobiiliversio) ja 8 GB muistia. 5400 rpm levy.
Kun täällä aika-ajoin valitetaan, että D800:n kuvat on liian isoja käsiteltäviksi.
Miten livakkata on vaikka tuhannen kuvan kansion avaus ja sorkinta?
Juu. Ja kyllähän se on niin, että ylipäätään tietokniikan muuttuminen mobiilimmaksi ja laitteiden keventyminen korostaa pienempien tiedostokokojen tarvetta. Aika harva meistä enää rupeltaa pöytäkoneella kuten tehtiin 25 vuotta sitten.
Ei tämä ole D800:n vika, mutta asia on hyvä tiedostaa.
Vähän ehkä särähtää korvaan tuo, että kaverit päivittävät huippurunkoon, mutta eivät ole valmiita uusimaan tarvittavia oheislaitteita, kuten tietokonetta tai muistikortteja. Sitten syytetään runkoa, kun kuvankäsittely ei onnistukaan siedettävästi 10 vuotta
vanhalla markettiläppärillä. Ostakaa kunnon rautaa, kuten teitte/teette rungonkin osalta, niin ei tule ongelmia.
Lisäksi suosittelen hommaamaan läppäreihin/pöytäkoneisiin SSD-levyjä ja korkeintaan arkistoimaan kuvat hitaalle HDD:lle, jos kuvankäsittelyn haluaa olevan edes jossain määriin sujuvaa.
PS Väitän myös, että tänä päivänä esim. Intelin Ivy Bridge -suorittimella, SSD:llä ja riittävällä muistilla varustettu läppäri pyörittää varsin iloisesti D800 kuvasatoa ja muita raskaita softia.
Minulla on D800:ssa Nikonin kahva EN-EL15 -akulla. Ei pahaa sanottavaa. Hyvä tuntuma.
Minulla on D800:ssa Nikonin kahva EN-EL15 -akulla. Ei pahaa sanottavaa. Hyvä tuntuma.
Onko kuvausnopeus 6fps myös fx-muodossa?
Tuohan on 800:sen vakioakku.