Nikon D800

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
clumsy64

Viesti Kirjoittaja clumsy64 »

puuhapete kirjoitti: Eli jättäisit ostamatta paremman rungon jos sun budjetista jäisi puuttumaan erotus mikä on kalleimman ja edullimman muistikortin välillä?.....on..se on melko outoa jos mun mielipidettä kysytään :)
Olisiko mahdollista, että odottaisin seuraavaan tiliin tms. ennen hankintaani? Aika harvoin ne kamat pitää HETI saada.

Miten se kateus muuten tähän liittyy?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Minun ehdotukseni olisi ostaa ensin nopea 32GB SDHC kortti ja sitten jokin nopea CF esim. Sandisk Extreme Pro kun rahaa taas vähän enemmän. Tällä tavalla itsekkin tein.

Kuvien selaisu on muuten kameralla vähän hidasta hitaammalla kortilla varsinkin jos vahingossa menee painamaan '-' nappia liikaa ja kamera alkaa lataamaan pikkukuvia.
clumsy64

määvaan kirjoitti:
clumsy64 kirjoitti:Haluta saa vaikka mitä, mutta fiksu ihminen ostaa sitä johon on realistisesti varaa - eikä velaksi (ehkä poislukien auto ja asunto). Nämä pikavippi-ihmeet ovat sitten asia erikseen.
Joka kerta kun ostat eBaystä tai nettikaupoista, ostat samalla velaksi jos käytät luottokorttia. SFW? Jos haluat antaa välikäsille rahaa, ostat kivijalkaliikkeestä, jos haluat halvimmalla, käytät nettikauppoja, ei se sen kummempaa.
Toki, ja pysäköintihalliin ajaessa ostan myös velaksi tuolla logiikalla. Tarkoitin tuolla "velaksi"-ilmaisulla vähän eri asiaa, mutta sitä on kai turha edes yrittää selittää sinulle. Mielenkiintoista kuinka herkkä aihe tämä on.

En tässä yhteydessä ottanut mitään kantaa siihen, ostaako nettikaupasta vai kivijalkaliikkeestä, mutta kiitos kun avasit tuota hinnoittelurakennetta.

Muille: pahoittelut OT:ista.
Diuuh

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

puuhapete kirjoitti:
clumsy64 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti: Sellaista on perinteisesti helppo olla ymmärtämättä mitä itsellä ei ole ja tekisi mieli mutta ei ole mahdollisuutta. :)

On se tietysti näkökulma sekin että vitsi kun en voi hankkia tuota runkoa vaikka mieli tekisi kun sitte mulla ei jää rahaa viimeistä huutoa olevaan supermuistikorttiin, hiilikuitujalustaan, Nikon aurinkolaseihin ja muuhun oheiskrääsään :)
Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä sen verran lykättyyn tarpeentyydytykseen, ettei tuosta koidu ongelmaa! :-) Kamerasetti on useista, mahdollisesti eri lähteistä hankittava kokonaisuus, jos tuon hintaisen rungon ostaja ei sitä tajua, niin kotitehtävät eivät ole tehtynä. Haluta saa vaikka mitä, mutta fiksu ihminen ostaa sitä johon on realistisesti varaa - eikä velaksi (ehkä poislukien auto ja asunto). Nämä pikavippi-ihmeet ovat sitten asia erikseen.
Eihän tässä nyt kysymys ollut ettei kysyjällä ollut varaa MINKÄÄNLAISEEN muistikorttiin vaan hän kysyi edullisia vaihtoehtoja kun runkoon on mennyt paljon rahaa.

edullisia CF kortteja ei edes kysynyt. vaan semmoisia mitkä ei riko pankkia. ja siitähän mulla ei voi olla mitään käsitystä mikä on pankkitilin saldo. ja hitaampi muistikortti hidastaa kuvaamista.

siksi minäkin ostin Extreme Pro kortin. eikä kaduta.
SDHC kortteja minulla on hitaampia, mutta kyllä ne videolle riittää.
(30 MB/sec)
ostin myös sd kortin kun se oli halvempi kuin CF-kortti. Sun logiikalla vois kuvitella että sä ostaisit ennemmin huonomman rungon sen takia että sulla olis varaa siihen "parempaan ja isompaan" muistikorttiin :) Mä kyllä mielummin satsaan rahat ennemmin parempaan runkoon ja tyydyn halvempaan muistikorttiin aluksi.

Mutta kukin tyylillään ;)

Ps. Paistaa taas kateus niin kirkkaana että pitänee hommata ne Nikonin aurinkolasit että näkee lukea :)
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

clumsy64 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti: Eli jättäisit ostamatta paremman rungon jos sun budjetista jäisi puuttumaan erotus mikä on kalleimman ja edullimman muistikortin välillä?.....on..se on melko outoa jos mun mielipidettä kysytään :)
Olisiko mahdollista, että odottaisin seuraavaan tiliin tms. ennen hankintaani? Aika harvoin ne kamat pitää HETI saada.

Eli sä kuitenkin olisit ostamassa sitä parempaa runkoa kunhan vain olis rahaa. Niinkuin itse totesit niin yksityisen ihmisen "budjetti" on aika venyvä käsite kunhan vain tarpeeksi odotellaan niitä tilejä. Jos sulla on sellainen tyyli että kärvistelet niin kauan että sulla on kasassa tarvittava raha että saat ostettua kaiken mahdollisen oheisvarusteen yhtäaikaa rungon kanssa niin senkus odotat. Miksi itket sitä että jollakin on tyyli että hommataan pikuhiljaa niitä kamoja ja mikä siinä on että D800:een ei saa hommata muuta kuin sitä ultranopeeta suurinta CF-korttia?? Onko se jotenkin paheksuttavaa? Itse asiassa D800 ei ole niin nopea runko että siihen kaikkein nopeinta korttia tarvisi ja varsinkaan jos ei ammu sarjaa. Class10 luokan edullisella sd kortilla pärjää vallan mainiosti jos ei kuvaile esim urheilua tms. Itse hommasin SanDisk Extreme Pro 32GB kortin kun kuvailen urheilua myös.

Ai mitenkö tähän liittyy kateus? No kerrompa sulle salaisuuden jos et itse hoksaa: Sun kirjoittelusta paistaa kateus niin kirkkaana että sillä voi näytön kautta valaista kokonaisen jumppasalin :)
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

puuhapete kirjoitti:
clumsy64 kirjoitti:

Eli sä kuitenkin olisit ostamassa sitä parempaa runkoa kunhan vain olis rahaa. Niinkuin itse totesit niin yksityisen ihmisen "budjetti" on aika venyvä käsite kunhan vain tarpeeksi odotellaan niitä tilejä. Jos sulla on sellainen tyyli että kärvistelet niin kauan että sulla on kasassa tarvittava raha että saat ostettua kaiken mahdollisen oheisvarusteen yhtäaikaa rungon kanssa niin senkus odotat. Miksi itket sitä että jollakin on tyyli että hommataan pikuhiljaa niitä kamoja ja mikä siinä on että D800:een ei saa hommata muuta kuin sitä ultranopeeta suurinta CF-korttia?? Onko se jotenkin paheksuttavaa? Itse asiassa D800 ei ole niin nopea runko että siihen kaikkein nopeinta korttia tarvisi ja varsinkaan jos ei ammu sarjaa. Class10 luokan edullisella sd kortilla pärjää vallan mainiosti jos ei kuvaile esim urheilua tms. Itse hommasin SanDisk Extreme Pro 32GB kortin kun kuvailen urheilua myös.

Ai mitenkö tähän liittyy kateus? No kerrompa sulle salaisuuden jos et itse hoksaa: Sun kirjoittelusta paistaa kateus niin kirkkaana että sillä voi näytön kautta valaista kokonaisen jumppasalin :)
D800 ei ole fps-mielessä nopea runko, mutta kyllähän se dataa aika vauhdilla tuottaa.

Yleisemmin. Tämän foorumin kirjoittelussa paistaa suhteellisuuden tajun puute. Kyllähän sitä D800:lla voi kuvata vähän hitaammallakin - kuvaa sitten hitaammin. Tai kuvaa jollakin toisella kameralla - ei niitä kuvia kuitenkaan toisistaan erota.

Sanotte mitä sanotte, niin ostaisin silmääkään räpäyttämättä D800:n jos D800 tuntuu liian kalliilta tai muuten turhan järeältä. Eikä harmittaisi yhtään vaikka D800 toki olisikin periaatteessa messevämpi peli.
clumsy64

puuhapete kirjoitti:
clumsy64 kirjoitti:
Eli sä kuitenkin olisit ostamassa sitä parempaa runkoa kunhan vain olis rahaa. Niinkuin itse totesit niin yksityisen ihmisen "budjetti" on aika venyvä käsite kunhan vain tarpeeksi odotellaan niitä tilejä.
Öö, ymmärsin, että tuossa oli sellainen hypoteettinen tilanne, jossa rahat eivät riittäisi. Minulla ei ole kalliimpia runkoja, joihin minulla olisi varaa. Pistän rahaa syrjään, koska tiedän, että kamoihin menee rahaa tasaisesti. Näin ei tarvitse haalia rahaa kasaan sitten kun oston aika koittaa. JOS sitä rahaa ei olisi sillä hetkellä, niin KYLLÄ tod.näk. säästäisin, kunnes saan rungon, jonka haluaisin.
puuhapete kirjoitti:
clumsy64 kirjoitti: Miten se kateus muuten tähän liittyy?
Mulla on juuri ne kamerat (D4, D800E), jotka haluan. Kiva, jos jollain muullakin on. Rahaa on riittänyt myös tarvittaviin laitteisto- yms. päivityksiin. Kun nyt olet väittänyt mua kateelliseksi, niin voitko kertoa mistä mä olisin kateellinen? Ja kenelle? Sinulleko? :D
puuhapete

Niin eli sä oot sitä tyyppiä joka säästää kymmenen vuotta (ja ajelee sen aikaa polkupyörällä) että saa ostaa auton käteisellä ettei vaan tarvi ottaa lainaa....viimeinenkin vuosi menee vain sen takia että et vielä voisi ottaa autoa ylihinnoitetulla lisävarustepaketilla :)

Vai että oikein molemmat (D4 ja D800) just just ja mulla koko Nikonin tuotanto. Jos on oikeesti niin sitä enemmän ihmettelen sun motiivejas itkee jos joku kyselee edullista muistikorttia...sitten motiivina täytyy olla puhdas v.ttumaisuus joka on kateudesta seuraava :)

www.hvahamaa.com
clumsy64

puuhapete kirjoitti:Niin eli sä oot sitä tyyppiä joka säästää kymmenen vuotta (ja ajelee sen aikaa polkupyörällä) että saa ostaa auton käteisellä ettei vaan tarvi ottaa lainaa....viimeinenkin vuosi menee vain sen takia että et vielä voisi ottaa autoa ylihinnoitetulla lisävarustepaketilla :)
Puhe oli nyt kameroista, ei autoista. Pahoitteluni, etten ole niitä, jotka rahoittavat pätkällä pienetkin ostokset ja ovat persaukisia jo kaksi viikkoa ennen palkkapäivää! :)
puuhapete kirjoitti:Vai että oikein molemmat (D4 ja D800) just just ja mulla koko Nikonin tuotanto. Jos on oikeesti niin sitä enemmän ihmettelen sun motiivejas itkee jos joku kyselee edullista muistikorttia...sitten motiivina täytyy olla puhdas v.ttumaisuus joka on kateudesta seuraava :)
Äsken sen piti vielä olla kateus:
puuhapete kirjoitti:Sun kirjoittelusta paistaa kateus niin kirkkaana että sillä voi näytön kautta valaista kokonaisen jumppasalin :)
Jäikö jumppasali nyt pimeäksi? :D

Hauskaa millaisen apinaraivarin velaksielämisen pieni kritisointi aiheutti!
malmar

Viesti Kirjoittaja malmar »

puuhapete kirjoitti:Niin eli sä oot sitä tyyppiä joka säästää kymmenen vuotta (ja ajelee sen aikaa polkupyörällä) että saa ostaa auton käteisellä ettei vaan tarvi ottaa lainaa....viimeinenkin vuosi menee vain sen takia että et vielä voisi ottaa autoa ylihinnoitetulla lisävarustepaketilla :)
En nyt puutu tuohon Nikoni varustukseen, sillä kyllä niitäkin harrastekuvaajia on, joilla löytyy Nikoni lähes koko kalusto, mitä nyt rahalla saa?

Puutun tuohon osamaksuhelvettiin, joka autoja ostaessa tulee eteen. Vaikka pystyisin maksamaan auton osamaksulla, niin en aio maksaa osamaksuyhtiöille enää latin latia. Laske ihan piruuttasi, mitäs se auto on tullut maksamaan, kun osamaksusopimuksen teit? Samoin en osta kameraa osamaksulla, sillä se ostetaan vain käteisellä ja silloinkin niin, että perheen taloudessa ei sitä huomaa, vasta sitten voin nauttia kuvaamisesta, sillä velkakuvaajaksi en ala.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
puuhapete

clumsy64 kirjoitti:
Puhe oli nyt kameroista, ei autoista. Pahoitteluni, etten ole niitä, jotka rahoittavat pätkällä pienetkin ostokset ja ovat persaukisia jo kaksi viikkoa ennen palkkapäivää! :)
puuhapete kirjoitti:Vai että oikein molemmat (D4 ja D800) just just ja mulla koko Nikonin tuotanto. Jos on oikeesti niin sitä enemmän ihmettelen sun motiivejas itkee jos joku kyselee edullista muistikorttia...sitten motiivina täytyy olla puhdas v.ttumaisuus joka on kateudesta seuraava :)
Äsken sen piti vielä olla kateus:
puuhapete kirjoitti:Sun kirjoittelusta paistaa kateus niin kirkkaana että sillä voi näytön kautta valaista kokonaisen jumppasalin :)
Jäikö jumppasali nyt pimeäksi? :D

Hauskaa millaisen apinaraivarin velaksielämisen pieni kritisointi aiheutti!
Tässä ei mitään apinaraivareita ole mielestäni näkynyt jos ei sun kiihkeyttäs asiaan lasketa :)

Joo ei valaista jumppasalia ei mutta niinkuin sanoin v.ttumaisuus on heti kateudesta seuraava sairaus enkä heti voinut kuvitellakkaan että kaveri jolla on varaa hommata nikonin kaks parasta runkoa viitsii alkaa v.ttuilemaan jollekin joka kyselee edullista muistikorttia ja jolla on juuri ja juuri varaa hommata se haaveissa pyörinyt kunnon runko. Ja kehtaa vielä elvistellä omilla rahoillaan...säälittävä reppana :)

www.hvahamaa.com
puuhapete

malmar kirjoitti:
En nyt puutu tuohon Nikoni varustukseen, sillä kyllä niitäkin harrastekuvaajia on, joilla löytyy Nikoni lähes koko kalusto, mitä nyt rahalla saa?

Puutun tuohon osamaksuhelvettiin, joka autoja ostaessa tulee eteen. Vaikka pystyisin maksamaan auton osamaksulla, niin en aio maksaa osamaksuyhtiöille enää latin latia. Laske ihan piruuttasi, mitäs se auto on tullut maksamaan, kun osamaksusopimuksen teit? Samoin en osta kameraa osamaksulla, sillä se ostetaan vain käteisellä ja silloinkin niin, että perheen taloudessa ei sitä huomaa, vasta sitten voin nauttia kuvaamisesta, sillä velkakuvaajaksi en ala.
Menköön nyt vielä enmmän OT:ksi mutta...

Itse olen sitä mieltä että järkevästi hoidettuna hankitojen rahoittaminen ns. velkarahalla on ihan ok. Ei tietenkään niin että maksetaan sitä pienintä erää kaksi vuotta vaan niin että hyödynnetään koroton maksuaika ja maksetaan vaikka parissa osassa. Näin toimiessa voi nauttia siitä halutusta kulutushyödykkeestä parhaimmillaan jopa puolta vuotta ennemmin mitä säästäessä ensin koko summan ja vasta sen jälkeen ostettaessa.

Mutta ilman muuta jokaisella on oikeus toimia parhaaksi
katsomallaan ja itselleen perustelimillaan tavoilla.

www.hvahamaa.com
clumsy64

puuhapete kirjoitti: Joo ei valaista jumppasalia ei mutta niinkuin sanoin v.ttumaisuus on heti kateudesta seuraava sairaus enkä heti voinut kuvitellakkaan että kaveri jolla on varaa hommata nikonin kaks parasta runkoa viitsii alkaa v.ttuilemaan jollekin joka kyselee edullista muistikorttia ja jolla on juuri ja juuri varaa hommata se haaveissa pyörinyt kunnon runko.
En vittuillut, minun kommenttini tarkoitettu oli Avokidin saamaan vastineeseen. Plus nuo kaksi runkoa eivät ole järin kalliita verrattuna esim. uuden auton hintaan. Jos katsot suomalaisten keskipalkkaa, niin suurimmalla osalla taloutensa järkevästi hoitavilla on vaivatta varaa moisiin ostoksiin.
puuhapete kirjoitti:Näin toimiessa voi nauttia siitä halutusta kulutushyödykkeestä parhaimmillaan jopa puolta vuotta ennemmin mitä säästäessä ensin koko summan ja vasta sen jälkeen ostettaessa.
Pakko kai se on velaksi ostaa kun ko. henkilö on makselee vielä edellistä pätkällä otettua ostostaan. :D
puuhapete kirjoitti:säälittävä reppana :)
Sen tiesin sinun olevan alusta saakka. Puuhapeten jumppasalissa on ainakin valot kunnossa.

Mutta kuten totesit, kukin taaplaa tyylillään. Eiköhän tämä ollut minun osaltani nyt tässä.
puuhapete

clumsy64 kirjoitti: Mutta kuten totesit, kukin taaplaa tyylillään. Eiköhän tämä ollut minun osaltani nyt tässä.
Vielä kun ymmärtäisit antaa muiden taaplata tyylillään ilman pakonomaista tarvetta tuoda esille kuinka juuri se sun tyylisi on se oikea tyyli ;)

www.hvahamaa.com
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Mikä on siis oikea tapa ostaa kamera?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

OskuK kirjoitti:Mikä on siis oikea tapa ostaa kamera?
Hyvä kysymys. Ilmeisesti ainoa kaikkien yhteisesti hyväksymä tapa on varastaa se liikkeestä. Näinhän se ei ole keneltäkään pois eikä rahaa kulu.

Samalla perusteellahan softaakin waretetaan.
tuplayusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplayusto »

mremonen kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Mikä on siis oikea tapa ostaa kamera?
Hyvä kysymys. Ilmeisesti ainoa kaikkien yhteisesti hyväksymä tapa on varastaa se liikkeestä. Näinhän se ei ole keneltäkään pois eikä rahaa kulu.

Samalla perusteellahan softaakin waretetaan.
Samaa perustelua voi käyttää vain, jos se pöllitty kamera korvataan aina uudella. Ja uudella, ja uudella, ja uudella jne.

Kauheeta OT:ta. Velaks oon ite kaikkki ostanut, myyn pois sitten kun siitä stressaaminen käy liian vaikeaksi.
"..al diablo con los moralistas." -Gaucho
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

tuplayusto kirjoitti:Samaa perustelua voi käyttää vain, jos se pöllitty kamera korvataan aina uudella. Ja uudella, ja uudella, ja uudella jne.
Ok, tehtaalta sitten. Eiköhän sieltä linjalta pukkaa kameroita puolen sekunnin välein, joten yhden katoaminen ei näy missään.
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Voisiko joku moderaattori ystävällisesti siivota täällä?
--
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ja nyt pitäisi jo saada siivoustakin ilmaiseksi, ilmaisen valokuvaamisen lisäksi ;-)

Meille myös siivooja heti ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin