Olin siinä uskossa että CF:t olisivat edelleen halvempia kuin SD:t. Nyt on tilattu puolijohteita jo 304 gigan verran (SSD, lisää muistia koneeseen ja uusi muistikortti) kameran uusinnan johdosta.Avokid kirjoitti:Sandisk. Miks cf?
Nikon D800
-
-
En vieläkään ymmärrä tätä logiikkaa. Jos laittaa viimeiset rahansa kalliiseen runkoon, niin minulla ei ainakaan ole varaa enää maksaa kalliita lisukkeita. Tällä viittaan tuohon viimeiseen virkkeeseen.Avokid kirjoitti:Sandisk. Miks cf? Jos haluaa säästää niin sd olis halvempi.janne. kirjoitti:Ehdotuksia 32 gigan muistikortiksi (CF) joka ei kaada pankkia? Kingstonin 266x 16GB ei ollutkaan yhteensopiva uuden kameran kanssa :|
Ostit parin tonnin kameran ja haluat säästää parin kympin kortissa?
kapa
-
Mä en taas ymmärrä, miksi joku laittaa viimeiset rahansa kameraan, mutta logiikkansa kullakin. Alkuperäisen hämmästelyn ymmärrän sen sijaan varsin hyvin. Kai joku ostaa niin kalliin autonkin, ettei rahaa ole enää bensaan! :Dkapama-7 kirjoitti:En vieläkään ymmärrä tätä logiikkaa. Jos laittaa viimeiset rahansa kalliiseen runkoon, niin minulla ei ainakaan ole varaa enää maksaa kalliita lisukkeita. Tällä viittaan tuohon viimeiseen virkkeeseen.Avokid kirjoitti:Sandisk. Miks cf? Jos haluaa säästää niin sd olis halvempi.janne. kirjoitti:Ehdotuksia 32 gigan muistikortiksi (CF) joka ei kaada pankkia? Kingstonin 266x 16GB ei ollutkaan yhteensopiva uuden kameran kanssa :|
kapa
-
Sellaista on perinteisesti helppo olla ymmärtämättä mitä itsellä ei ole ja tekisi mieli mutta ei ole mahdollisuutta. :)clumsy64 kirjoitti:Mä en taas ymmärrä, miksi joku laittaa viimeiset rahansa kameraan, mutta logiikkansa kullakin. Alkuperäisen hämmästelyn ymmärrän sen sijaan varsin hyvin. Kai joku ostaa niin kalliin autonkin, ettei rahaa ole enää bensaan! :Dkapama-7 kirjoitti:En vieläkään ymmärrä tätä logiikkaa. Jos laittaa viimeiset rahansa kalliiseen runkoon, niin minulla ei ainakaan ole varaa enää maksaa kalliita lisukkeita. Tällä viittaan tuohon viimeiseen virkkeeseen.Avokid kirjoitti: Sandisk. Miks cf? Jos haluaa säästää niin sd olis halvempi.
kapa
On se tietysti näkökulma sekin että vitsi kun en voi hankkia tuota runkoa vaikka mieli tekisi kun sitte mulla ei jää rahaa viimeistä huutoa olevaan supermuistikorttiin, hiilikuitujalustaan, Nikon aurinkolaseihin ja muuhun oheiskrääsään :)
Viimeksi muokannut puuhapete, Loka 19, 2012 8 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Funboylle löytyy myös.>Mika< kirjoitti:Mistä saa Nikon-aurinkolasit? Tilaukseen menee jos löytyy, iso Nikon teksti pitää olla jossain kohti laseja.
http://nikojuhanisaarinen.blogspot.fi/2 ... -just.html
-
- Viesti:
http://nikon-lenswear.com/>Mika< kirjoitti:Mistä saa Nikon-aurinkolasit? Tilaukseen menee jos löytyy, iso Nikon teksti pitää olla jossain kohti laseja.
-
Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä sen verran lykättyyn tarpeentyydytykseen, ettei tuosta koidu ongelmaa! :-) Kamerasetti on useista, mahdollisesti eri lähteistä hankittava kokonaisuus, jos tuon hintaisen rungon ostaja ei sitä tajua, niin kotitehtävät eivät ole tehtynä. Haluta saa vaikka mitä, mutta fiksu ihminen ostaa sitä johon on realistisesti varaa - eikä velaksi (ehkä poislukien auto ja asunto). Nämä pikavippi-ihmeet ovat sitten asia erikseen.puuhapete kirjoitti: Sellaista on perinteisesti helppo olla ymmärtämättä mitä itsellä ei ole ja tekisi mieli mutta ei ole mahdollisuutta. :)
On se tietysti näkökulma sekin että vitsi kun en voi hankkia tuota runkoa vaikka mieli tekisi kun sitte mulla ei jää rahaa viimeistä huutoa olevaan supermuistikorttiin, hiilikuitujalustaan, Nikon aurinkolaseihin ja muuhun oheiskrääsään :)
-
- Viesti:
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Joka kerta kun ostat eBaystä tai nettikaupoista, ostat samalla velaksi jos käytät luottokorttia. SFW? Jos haluat antaa välikäsille rahaa, ostat kivijalkaliikkeestä, jos haluat halvimmalla, käytät nettikauppoja, ei se sen kummempaa.clumsy64 kirjoitti:Haluta saa vaikka mitä, mutta fiksu ihminen ostaa sitä johon on realistisesti varaa - eikä velaksi (ehkä poislukien auto ja asunto). Nämä pikavippi-ihmeet ovat sitten asia erikseen.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Tuohan on tavoite: siirretään verotus autosta sen käyttöön. Halpa maasturi, jota ei ole varaa ottaa käyttöön tai ajaa -se säätää luonnonvaroja, vähentää päästöjä ja lisää liikuntaa.clumsy64 kirjoitti:Kai joku ostaa niin kalliin autonkin, ettei rahaa ole enää bensaan! :D
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Nikonin Tuppurainen oikein korosti, ettei Nikoneita tartte säätää kuin Canoneita kun D3s:ää testasin, nyt heillekin on sitten tullut säädettävä malli ;-)mremonen kirjoitti:On. Ei.Pentax RAW kirjoitti:Onko D800 ssa ollut jotakin tarkennusongelmia ja onko vika helposti korjattavissa.
Vein oman D800E:n torstaina JASsille rungon ja 200-400/4:n kalibroimiseksi (optiikka "sovitetaan" runkoon). Ilmoittivat sieltä torstai-iltapäivänä, että heille on tullut uusi rungon kalibrointiohjelma/-järjestelmä ja haluaisivat testata runkoni sillä. Kamera on edelleen sillä reissulla... Eilen huoltoveijari puhisi jotain "peilin säätämisestä"...
Ja tämä siis runko, joka jo kerran oli tuossa tarkennuspisteen fiksaushuollossa. Mielestäni tarkennus sen jälkeen toimi, mutta tässä taas huomataan, kuinka subjektiivisia omat havainnot ovat.
-
- Viesti:
Tänään sai Kärkkäiseltä EL-EN15 alkuperäisakun 65€ niin tuli ostettua kun kesällä tuo maksoi vielä jotain 90€. Hähnel:in tarvike ois ollut noin 40€, ehkä silläkin ois pärjännyt?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
Eihän tässä nyt kysymys ollut ettei kysyjällä ollut varaa MINKÄÄNLAISEEN muistikorttiin vaan hän kysyi edullisia vaihtoehtoja kun runkoon on mennyt paljon rahaa. Itse ostin myös sd kortin kun se oli halvempi kuin CF-kortti. Sun logiikalla vois kuvitella että sä ostaisit ennemmin huonomman rungon sen takia että sulla olis varaa siihen "parempaan ja isompaan" muistikorttiin :) Mä kyllä mielummin satsaan rahat ennemmin parempaan runkoon ja tyydyn halvempaan muistikorttiin aluksi.clumsy64 kirjoitti:Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä sen verran lykättyyn tarpeentyydytykseen, ettei tuosta koidu ongelmaa! :-) Kamerasetti on useista, mahdollisesti eri lähteistä hankittava kokonaisuus, jos tuon hintaisen rungon ostaja ei sitä tajua, niin kotitehtävät eivät ole tehtynä. Haluta saa vaikka mitä, mutta fiksu ihminen ostaa sitä johon on realistisesti varaa - eikä velaksi (ehkä poislukien auto ja asunto). Nämä pikavippi-ihmeet ovat sitten asia erikseen.puuhapete kirjoitti: Sellaista on perinteisesti helppo olla ymmärtämättä mitä itsellä ei ole ja tekisi mieli mutta ei ole mahdollisuutta. :)
Mutta kukin tyylillään ;)
Ps. Paistaa taas kateus niin kirkkaana että pitänee hommata ne Nikonin aurinkolasit että näkee lukea :)
-
Mä kartoittaisin tilanteen ja pyrkisin hankkimaan sellaisen tasapainoisen kokonaisuuden joka mahtuu budjettiin. Outoa, tiedän...puuhapete kirjoitti:Sun logiikalla vois kuvitella että sä ostaisit ennemmin huonomman rungon sen takia että sulla olis varaa siihen "parempaan ja isompaan" muistikorttiin :)
-
Onko täällä joku porannut? Käsittääkseni joku kysyi vain suosituksia edullisista muistikorteista.clumsy64 kirjoitti: Ei toki. Mä en myöskään poraisi täällä, jos raha ei enää riittäisi uusiin muistikortteihin tms. :D
Eli jättäisit ostamatta paremman rungon jos sun budjetista jäisi puuttumaan erotus mikä on kalleimman ja edullimman muistikortin välillä?.....on..se on melko outoa jos mun mielipidettä kysytään :)clumsy64 kirjoitti: Mä kartoittaisin tilanteen ja pyrkisin hankkimaan sellaisen tasapainoisen kokonaisuuden joka mahtuu budjettiin. Outoa, tiedän...
.....mutta se kateus...se on kaiken pahan alku ja juuri ;)