Nikon D800
-
Juu, ja joku kehitys on jopa edistystä. Edistystä voi estää, mutta kehitystä ei ;-)Pentax RAW kirjoitti:Eipä tässä ole muusta puhuttu, kun siitä, että on kaikkea kokeiltu, mutta ei omaa mummoa.
Kaikki vähän vanhemmat kuvaajat tietää ettei vanhaan ole enään paluuta.
Digikuvaaminen on helppotöisenpää, kuvatessa automaatti päälle ja antaa tietokoneen tehdä loput.
Viellä, kun on kunnon ohjelma, mikä manipuloi kuvat voi jälkikäteen tuoda kuviin asioita jotka eilen ei sattunut osumaan kohdalle.
Eikä sitä tarvitse irvistellä, jos sanon, että Dikikamerat kehitty koko ajan, mutta hitaasti.
Kaikki kehitys kulkee aina ensin kaupallisuuden mukaan, sitä ensin mikä myy ja sitten oikeat asiat hitaasti perässä.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Täytyy myöntää, että meitä on monenlaisia harrastajia, en tarkoita sillä eritasoisia vaan eri kuvausalojen harrastajia.
Kuten vaikka Urheilu, Maisema, Rakennus, Taide ja Luonto kuvajia siinä mutama alue ja nämäkin jakaantuu viellä pienenpiin osiin.
Useammille voi jotkut asiat olla joissakin kameroissa sopivia ja jotkut tarvitsee joitain tiettyjä erikoisominaisuuksia enemmän.
Itse olen kuvnnut enemmän luontoa ja siinä lähinnä pieneliöitä ja kaikkea Oravasta pienenpää.
Ja mitä minusta siihen kaupalliseen kehitykseen tulee, minusta esimerkiksi on minulle vähenpiarvoisia jotkut, isot ISO arvot, suuret Pixseli arvot ja kameran pieni koko.
Tässä muutamia joita itse en tarvitse.
Jonkun toisen kuvaus voi vaatia taas näitäkin ominaisuksia ihan välttämättä.
Kuten vaikka Urheilu, Maisema, Rakennus, Taide ja Luonto kuvajia siinä mutama alue ja nämäkin jakaantuu viellä pienenpiin osiin.
Useammille voi jotkut asiat olla joissakin kameroissa sopivia ja jotkut tarvitsee joitain tiettyjä erikoisominaisuuksia enemmän.
Itse olen kuvnnut enemmän luontoa ja siinä lähinnä pieneliöitä ja kaikkea Oravasta pienenpää.
Ja mitä minusta siihen kaupalliseen kehitykseen tulee, minusta esimerkiksi on minulle vähenpiarvoisia jotkut, isot ISO arvot, suuret Pixseli arvot ja kameran pieni koko.
Tässä muutamia joita itse en tarvitse.
Jonkun toisen kuvaus voi vaatia taas näitäkin ominaisuksia ihan välttämättä.
-
Hieman kannattaa kiinnittää huomiota kirjoitusasuun. En ymmärtänyt seuraavista kohdista yhtään mitään.
Siis mitkä ominaisuudet ovat vähemmän arvokkaita?Pentax RAW kirjoitti:Ja mitä minusta siihen kaupalliseen kehitykseen tulee, minusta esimerkiksi on minulle vähenpiarvoisia jotkut, isot ISO arvot, suuret Pixseli arvot ja kameran pieni koko.
Siis mitä nämä muutamat ominaisuudet olivat?Pentax RAW kirjoitti:Tässä muutamia joita itse en tarvitse.
-
- Viesti:
Se on sitten D800E matkalla tännekin. Salon Kuva-Järviseltä löytyi oikein sopu hintaan ja heillä Nikonin kameroissa jne automaattisesti kuulemma 1+2v takuukin.
Mielenkiinnolla odottelen että pääsen sitä resoluutiota testailemaan. =D
Luontokuvaus blogi : http://www.janneheimonen.net/blog/ - (päivitetty 20.05.2013)
Kotisivu: http://www.janneheimonen.net/
- walk softly and carry a SMALL lens -
-
- Viesti:
Kuva-Järvinen muuten osaa hinnoitella tuotteet järkevästi. Paljon tullut kyseistä puljua käytettyä ja siellä homma toimii.Fr0Z kirjoitti:Se on sitten D800E matkalla tännekin. Salon Kuva-Järviseltä löytyi oikein sopu hintaan ja heillä Nikonin kameroissa jne automaattisesti kuulemma 1+2v takuukin.
-
No paljonko tuosta pyysivät?säyne kirjoitti:Kuva-Järvinen muuten osaa hinnoitella tuotteet järkevästi. Paljon tullut kyseistä puljua käytettyä ja siellä homma toimii.Fr0Z kirjoitti:Se on sitten D800E matkalla tännekin. Salon Kuva-Järviseltä löytyi oikein sopu hintaan ja heillä Nikonin kameroissa jne automaattisesti kuulemma 1+2v takuukin.
-
Vaikka tunnelma sattaakin olla melko eksoottinen. Tosin kaikkein erikoisin myyjä siirtyi kodinkoneiden pariin ;-Dsäyne kirjoitti:
Kuva-Järvinen muuten osaa hinnoitella tuotteet järkevästi. Paljon tullut kyseistä puljua käytettyä ja siellä homma toimii.
Itse toki tottunut mahdollisiin yllätyksiin, olen kuunnellut järvisen juttuja jo 70-luvun alkupuolelta. Viimeksi tosin tuli ihan oikeasti hauska juttu.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
D3s lähti uudelle omistajalle juu. Eiköhän toi ihan hyvin toimi. fps:ssä joutuu antaa takkiin, mutta pönöjähän mä pääasiassa kuvaan. Mut täytyy jotain rustailla juu...Vocifer kirjoitti:Tuleeko D3s:n tilalle? Pistäpä vähän kertomusta, kun kameran saat, miten D800E toimii luontokuvauksessa, linnut, eläimet, maisema jne. D3s:ään verrattuna.Fr0Z kirjoitti:Se on sitten D800E matkalla tännekin.
Luontokuvaus blogi : http://www.janneheimonen.net/blog/ - (päivitetty 20.05.2013)
-
Lähinnä kiinnostaa syntyykö esim. lintujen höyhenpukuun moiréa. Ja jos syntyy, niin kuinka helposti moirén saa pois ja mitä vaikutusta sen poistamisella on kuvanlaatuun eli vähentääkö moirén poisto samanlailla kuvan yksityiskohtia kuin kohinanpoisto.Fr0Z kirjoitti:D3s lähti uudelle omistajalle juu. Eiköhän toi ihan hyvin toimi. fps:ssä joutuu antaa takkiin, mutta pönöjähän mä pääasiassa kuvaan. Mut täytyy jotain rustailla juu...Vocifer kirjoitti:Tuleeko D3s:n tilalle? Pistäpä vähän kertomusta, kun kameran saat, miten D800E toimii luontokuvauksessa, linnut, eläimet, maisema jne. D3s:ään verrattuna.Fr0Z kirjoitti:Se on sitten D800E matkalla tännekin.
Toinen on sitten AF ja kuvausnopeus. Tarkennus olisi jonkun jutun mukaan parantunut 70-75 prosentista lähelle sataa(99,9 %), jolloin tarkkoja kuvia saisi D3s:llä noin 6,5 kuvaa sekunissa ja D800E:llä noin 4 kuvaa sekunissa. Ero ei olisi siis ihan samaa luokkaa mitä pelkkä kuvausnopeus antaisi ymmärtää.
Kyllähän tämän vaihdoksen tekeminen vähän polttelisi...
-
Kivasti näkyy rauhoittuvan tuon HI2-herkkyyden (ilmeisesti ISO 25600) mustan taso jos vähentää kuvasta kehityksen yhteydessä darkkiruudun:

Kameran päällekkäisvalotustoiminnolla voi pinota helposti kymmenen ruutua yhteen darkkiin, säästyy levytilaa.

Kameran päällekkäisvalotustoiminnolla voi pinota helposti kymmenen ruutua yhteen darkkiin, säästyy levytilaa.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
-
Riippuu vähän softasta miten toimitaan. Luulisin että fotarilla pitää käyttää tasojen sekoitustiloja hyödykseen (subtract?). Homman pointtihan on se että tuossa mustassa ruudussa näkyy vain kennon kohina ja kun se vähennetään valokuvasta, saadaan vähän paremman näköinen kuva - noin kohinoidensa puolesta. Mustan ruudun speksien on oltava samat kuin valokuvankin herkkyyden, valotusajan ja lämpötilan osalta - nämä kaikki vaikuttavat kameran kohinaan.
Yksi musta ruutu vain ei ole oikein hyvä tähän hommaan, koska kohinassa on mukana aina se satunnaiskomponentti. Joten pinotaan (lasketaan keskiarvo) vaikka kymmenen ruutua ja saadaan vähän parempi yleisnäkymä kohinaan. Pinoamisen voi hoitaa kameran päällekkäisvalotustoiminnolla jos auto gain on asetuksista päällä.
Yksi musta ruutu vain ei ole oikein hyvä tähän hommaan, koska kohinassa on mukana aina se satunnaiskomponentti. Joten pinotaan (lasketaan keskiarvo) vaikka kymmenen ruutua ja saadaan vähän parempi yleisnäkymä kohinaan. Pinoamisen voi hoitaa kameran päällekkäisvalotustoiminnolla jos auto gain on asetuksista päällä.
-
Joo, näin vähän arvaan myös että Lightroom ei taida tohon taipua? En oikeastaan käytä Photshopia kuin erikoistapauksissa, mutta ehkä tällaisissa tilanteissa kannattaa. Nimittäin jos tuo toimii niin tekee varmaan parempaa jälkeä kuin noise reduction.janne. kirjoitti:Riippuu vähän softasta miten toimitaan. Luulisin että fotarilla pitää käyttää tasojen sekoitustiloja hyödykseen (subtract?). Homman pointtihan on se että tuossa mustassa ruudussa näkyy vain kennon kohina ja kun se vähennetään valokuvasta, saadaan vähän paremman näköinen kuva - noin kohinoidensa puolesta. Mustan ruudun speksien on oltava samat kuin valokuvankin herkkyyden, valotusajan ja lämpötilan osalta - nämä kaikki vaikuttavat kameran kohinaan.
-
Ei tuo proseduuri korvaa kohinanpoistoa, mutta helpottaa sitä. Esim. yllä olevassa kuvaparissa alareunan magenta rantu hävisi about kokonaan, samaten kuvan keskellä kulkeva vaakarantu. Tuommoiset on vaikea shoppailla pois perinteisin keinoin.
-
Ei varmaan, mutta jos se hoitaa osan kohinanpoistosta niin nuppia ei tarvii vääntää ihan kaakkoon = kuva ei mene yhtä muoviseksi.janne. kirjoitti:Ei tuo proseduuri korvaa kohinanpoistoa, mutta helpottaa sitä. Esim. yllä olevassa kuvaparissa alareunan magenta rantu hävisi about kokonaan, samaten kuvan keskellä kulkeva vaakarantu. Tuommoiset on vaikea shoppailla pois perinteisin keinoin.
-
Sandisk. Miks cf? Jos haluaa säästää niin sd olis halvempi.janne. kirjoitti:Ehdotuksia 32 gigan muistikortiksi (CF) joka ei kaada pankkia? Kingstonin 266x 16GB ei ollutkaan yhteensopiva uuden kameran kanssa :|
Ostit parin tonnin kameran ja haluat säästää parin kympin kortissa?
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-