:-Dmremonen kirjoitti:Mutta mun englanninkielentaidolla en saanut tuota käännettyä "vähäiseksi ongelmaksi, joka on helposti korjattavissa".
Nikonrumors kirjoitti:The fixing procedure for Nikon is a tedious one. It includes writing individual calibration values into the firmware. For larger deviations, the AF module will first mechanically be re-aligned. This may actually include the AF auxiliary mirror in some cases.
Nikon D800
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Asiakkaan näkökulmasta ratkaisu on kuitenkin helppo: Lähetät vain rungon huoltoon. Suomessa on myös aika tiukka kuluttajansuojalaki, joten runko on huollettava kohtuullisessa ajassa. Muussa tapauksessa kuluttajalle pitää antaa uusi tuote tilalle tai kuluttajalla on oikeus purkaa kauppa.mremonen kirjoitti:Mutta mun englanninkielentaidolla en saanut tuota käännettyä "vähäiseksi ongelmaksi, joka on helposti korjattavissa".
Nikonrumors kirjoitti:The fixing procedure for Nikon is a tedious one. It includes writing individual calibration values into the firmware. For larger deviations, the AF module will first mechanically be re-aligned. This may actually include the AF auxiliary mirror in some cases.
Vähäisellä tarkoitin pikemminkin ongelmien määrää. Jos luet artikkelia pidemmälle, niin siellä kerrotaan "palveluasteen" nousseen vain hieman. Tietenkin vika on harmillinen, mutta kovin suuresta asiasta ei ole kyse.
Jotkut saattavat vielä muistaa D200:een liittyvän ongeman, joka saattoi aiheuttaa juovia ylivalottaessa. Loppujen lopuksi ongelma koski vain hyvin pientä osaa rungoista ja se korjattiin huollossa tarvittaessa. Siitä nousi kuitenkin todella suuri haloo, vaikka ongelma oli helppo todeta ja ratkaista.
Vastaavia ongelmia on ollut myös Canonilla. Muistaakseni 1D Mk III:n automaattitarkennuksessa oli jotain ongelmia. En ole kuitenkaan kuullut ammattilaisten välttelevän runkoa kuin ruttoa.
Eikä nämä ongelmat liity vain kameroihin. Monet varmasti muistavat iPhonen "antennagaten". Loppujen lopuksi antennagate taisi vaikuttaa eniten niihin ihmisiin, joilla ei ollut iPhonea. Sen sijaan iPhonen käyttäjät tuntuivat olevan hyvin tyytyväisiä.
Kaikista teknisistä ongelmista voi tehdä suuren numeron. Itse vien vain tuotteen huoltoon. Jos huolto ei onnistu kohtuullisessa ajassa, niin vaadin uutta tuotetta tilalle tai kaupan purkamista.
-
- Viesti:
Periaatteessa näin. Kaupan purkaminen vedoten tuohon virheeseen voi olla aika mahdoton rasti tavan tallaajalle. Nikon ei ole myöntänyt mitään ja jos se ei tule kuntoon, niin milläs osoitat sen aukottomasti? Ei mulla ainakaan ole himassa valmistajan sertifioimia mittalaitteita, joilla voin osoittaa että tarkennus ei ole valmistajan toleransseissa. Joista niistäkään ei ole tietoa. Jos tämän kanssa lähtisi käymään oikeutta, lopputulos voisi olla se, että oikeus toteaa kyseessä olevan pienen haitan, joka ei oikeuta kaupan purkamiseen.SamppaM kirjoitti:Asiakkaan näkökulmasta ratkaisu on kuitenkin helppo: Lähetät vain rungon huoltoon. Suomessa on myös aika tiukka kuluttajansuojalaki, joten runko on huollettava kohtuullisessa ajassa. Muussa tapauksessa kuluttajalle pitää antaa uusi tuote tilalle tai kuluttajalla on oikeus purkaa kauppa.
Täytyy nyt vaan toivoa, että JASsi osaa nämä huoltaa. Itse en tosiaan tiedä, mikä tuolla nyt mättää. Varsinkin kun vein kameran suhteellisen yksinkertaiseen objektiivin kalibrointiin. Mun tuurilla ne on pudottaneet rungon pöydältä ja nyt sitä liimaillaan siellä kokoon.
OT:ta, mutta vein tässä taannoin auton huoltoon kun kuskin puoleinen takaovi ei pakkasaamuisin lukittunut kunnolla (takuun alainen auto). Illalla kun hain autoa huollosta, siellä todettiin ettei vikaa saatu kuntoon. No juu ei. Kuskinpuoleinen takalasi oli rikottu... Ehdottivat, että josko menisin teipatulla autolla nyt vaan kotio ja viikon päästä takaisin. Pienen rauhallisen keskustelun, johon ei juurikaan sisältynyt huutamista tai uhkailua, lähdin sieltä esittelyauton kanssa ja ajelin sillä sen viikon.
Että kyllä näissä huolloissa sattuu ja tapahtuu. Mutta kattellaan tässä nyt rauhassa. Ei mulla ole tuolle käyttöä pariin viikkoon.
-
Minun kokemukseni mukaan kaupan purku voi olla joskus aika vaikeaa, mutta tuotteen vaihtaminen onnistuu varsin helposti. Olen joutunut lähettämään tuotteen takaisin silloin tällöin ja vaihto on aina onnistunut ilman ongelmia. Itseasiassa pari kertaa vaihto on onnistunut, vaikka huomautukseen vaadittava aikaraja oli täyttynyt.mremonen kirjoitti:Periaatteessa näin. Kaupan purkaminen vedoten tuohon virheeseen voi olla aika mahdoton rasti tavan tallaajalle. Nikon ei ole myöntänyt mitään ja jos se ei tule kuntoon, niin milläs osoitat sen aukottomasti? Ei mulla ainakaan ole himassa valmistajan sertifioimia mittalaitteita, joilla voin osoittaa että tarkennus ei ole valmistajan toleransseissa. Joista niistäkään ei ole tietoa. Jos tämän kanssa lähtisi käymään oikeutta, lopputulos voisi olla se, että oikeus toteaa kyseessä olevan pienen haitan, joka ei oikeuta kaupan purkamiseen.
Tässä tapauksessa virheen osoittaminen lienee aika helppoa, sillä tarkennuksen virhe on helposti todettavissa. Jos virhettä ei voi korjata tarkennuksen hienosäädöllä, niin kyseessä on tietenkin selkeä virhe tuotteessa. Tuskin Nikon lähtee asiasta sen enempää tappelemaan.
Toisaalta asiasta voi tietenkin tulla aika pottumainen ongelma, jos huolto ei osaa hommiaan. Varsinkin jos huolto sijaitsee jossain yli sadan kilometrin päässä. Onneksi minulla on huoltoon vain reilun viiden kilometrin matka.
-
- Viesti:
Tässä tapauksessa virheen osoittaminen on nimenomaan vaikeaa ilman valmistajan sertifioimia mittalaitteita. Mikään kamera ei tarkenna 100% oikein joka kerta. Valmistaja vetoaa vain omiin toleransseihinsa, jos näin haluaa. Mun toinen auto söi öljyä litran sadalla. Puolen vuoden tappelun ja mittausten jälkeen huolsivat sen, koska valmistajan toleranssi on 0,9 litraa. Nyt vie enää 0,5 joten auto on maahantuojan kannalta ok, eikä huolleta enää takuun piikkiin. Onneksi se on työsuhdeauto...SamppaM kirjoitti:Tässä tapauksessa virheen osoittaminen lienee aika helppoa, sillä tarkennuksen virhe on helposti todettavissa. Jos virhettä ei voi korjata tarkennuksen hienosäädöllä, niin kyseessä on tietenkin selkeä virhe tuotteessa. Tuskin Nikon lähtee asiasta sen enempää tappelemaan.
Toinen juttu, jos on ihan kiistaton vika, kuten mulla oli yhden objektiivin kanssa: se ei tarkentanut uutena ollenkaan, tarkennusmoottori rikki. Ei tuon kanssa ollut kahta sanaa kenelle korjauskulu kuuluu.
No, enivei. Nyt kamera on noudettavissa, kirjoittelen sitten että mitä huoltoselosteessa on mainittu.
-
Ymmärtääkseni tässä tapauksessa ongelma on aika helposti todettavissa ilman mitään mittalaitteita. Pelkkä kokeilu eri tarkennuspisteillä tuo ymmärtääkseni ongelman esille. Tietenkin tarkennusten välissä pitää tarkentaa käsin vaikkapa äärettömään, jotta runko joutuu tarkentamaan aina uudestaan.mremonen kirjoitti:Tässä tapauksessa virheen osoittaminen on nimenomaan vaikeaa ilman valmistajan sertifioimia mittalaitteita.SamppaM kirjoitti:Tässä tapauksessa virheen osoittaminen lienee aika helppoa, sillä tarkennuksen virhe on helposti todettavissa. Jos virhettä ei voi korjata tarkennuksen hienosäädöllä, niin kyseessä on tietenkin selkeä virhe tuotteessa. Tuskin Nikon lähtee asiasta sen enempää tappelemaan.
Joka tapauksessa testailin hiukan tänään ostamaani uutta runkoa. En ainakaan heti nähnyt mitään selkeää eroa. Pitää vielä huomenna testata kunnolla jalustan kera oikein testikartan avulla. Tässä vaiheessa näyttää kuitenkin hyvältä.
Toisaalta minulla ei ole valovoimaista automaattitarkenteista laajakulmaa, jolla ongelma tulee kuulemma parhaiten esille. Onneksi yhdellä sukulaisella on pari sopivaa objektiivia. Pitää kokeilla myös niillä ihan vain varmuuden vuoksi.
-
- Viesti:
-
-
Meinaatko että siitä pitää paljonkin keskustela? Meinaan tässä D800-juonteessa?kapama-7 kirjoitti:Ja mitäköhän näillä viisasteluilla on tekemistä D800-palstalla?OskuK kirjoitti:Juu, ei mun -76 ilmajäähypakukaan noin paljon vie, ehkä 2dl/100km.paaton kirjoitti:Olisiko kuitenkin litra tuhannelle, litra sataselle on jo volkkarillekkin paljon.
kapa
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Siis mistä keskustela? Aijemmista asiosta vai noista kansanauton desilitroista?OskuK kirjoitti:Meinaatko että siitä pitää paljonkin keskustela? Meinaan tässä D800-juonteessa?kapama-7 kirjoitti:Ja mitäköhän näillä viisasteluilla on tekemistä D800-palstalla?OskuK kirjoitti: Juu, ei mun -76 ilmajäähypakukaan noin paljon vie, ehkä 2dl/100km.
kapa
Jos pysyttäisiin D800-kamerassa, ja siihen liittyvissä seikoissa. Onko liikaa toivottu?
Kapa
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Eilen käpistelin noita objektiivin myyntikuvia, mitä otin muutama päivä aiemmin. 3200 ISO useimmissa että sai edes himpun syväterävyyttä 85mm kiinteällä loittorenkaan kanssa. Ihmeen hyvää jälkeä kyllä tuli, D300:lla ei ois tullu mieleenkään käyttää 3200 ISO tuotekuvauksessa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
KäyPentax RAW kirjoitti:Käykö muuten Sigman telejatke Nikonin ja Nikonin linsien kanssa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
http://blog.nikonians.org/archives/Niko ... 0Table.pdfPentax RAW kirjoitti:Käykö muuten Sigman telejatke Nikonin ja Nikonin linsien kanssa.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Tuosta listasta näyttää muuten puuttuvan nuo Kenkon mallit.mremonen kirjoitti:http://blog.nikonians.org/archives/Niko ... 0Table.pdfPentax RAW kirjoitti:Käykö muuten Sigman telejatke Nikonin ja Nikonin linsien kanssa.
http://is.gd/Ll7gAv
http://is.gd/4ojvhL
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
-