Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Jep, eli Apple-fani on sitä mieltä, että D800:n tiedostot ovat liian isoja.. moving on..
Onko jollain kattavaa kokemusta D800+24-85VR setistä? Ainakin laajispäässä tuntuu vääristävän aika hurjasti, mutta en ole itse ehtinyt vielä kovin paljoa testailemaan. Hyvältä kuitenkin tuntuu.
määvaan kirjoitti:Ainakaan The Imaging Resource'ssa ei juurikaan ollut yli tämän 53 Mt:n RAW-otoksen kuvaa ja dpreview.com'issakin suurin oli tuo 57 Mt:n RAW-otos.
Omista kuvista isoin mikä löytyi (14-bit häviöttömästi pakattu) oli 55,2 Mt (57 949 184 tavua).
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Pentax RAW kirjoitti:Jos ei ole itsellä joltain alueelta kokemuksia voi kokeilla aina muitten hyviä neuvoja.
Mee ny jo. Kirjoittelen tätä iPadillä, juurikin sillä uudella. Heti kun w8 tabletteja alkaa saamaan kunnon näytöllä, tämä saa mennä. Kiva lelu, mutta ei oikeisiin töihin.
määvaan kirjoitti:Ainakaan The Imaging Resource'ssa ei juurikaan ollut yli tämän 53 Mt:n RAW-otoksen kuvaa ja dpreview.com'issakin suurin oli tuo 57 Mt:n RAW-otos.
Omista kuvista isoin mikä löytyi (14-bit häviöttömästi pakattu) oli 55,2 Mt (57 949 184 tavua).
Sitä luokkaa ne on. Olisko pienin mulla jotain 35 megan luokkaa. Voin muistaa väärinkin. Ei noilla konetta kyykkyyn saa, jos se on tällä vuosikymmenellä tehty.
Sitä luokkaa ne on. Olisko pienin mulla jotain 35 megan luokkaa. Voin muistaa väärinkin. Ei noilla konetta kyykkyyn saa, jos se on tällä vuosikymmenellä tehty.
No ei yhdellä kuvalla, vaikka olisi paljonkin photaritemppuja muistissa...
Muta jos avaa Bridgeen tuhat kuvaa ja photariin vaikka vain kymmenekin niin tuskin mistään suoranaisesta lennosta puhutaan...
Jos siinä on 3x suurenpi kuvakoko verrattuna D700 niin kyllä sitä haluaa varmistaa että sitä pystyy editoimaan omilla laitteillaan.
On ihan kiva, kun saa asiantuntevia neuvoja ennenkuin tekee lopulliset kaupat.
Meikäläinen käyttää yleensä RAW ja pakkaamato 14 bit, koska orginaali täytyy olla niin hyvä, kun vain voi saada.
Jos sattuu muuten onnistuun niin ei ainakaan siinä ole enään sitten valittamista.
Pentax RAW kirjoitti:Meikäläinen käyttää yleensä RAW ja pakkaamato 14 bit, koska orginaali täytyy olla niin hyvä, kun vain voi saada.
Pakkamattoman ja häviöttömästi pakatun välillä ei ole bitinkään laatueroa. Siksi sitä kutsutaan häviöttömäksi. Itse en näe mitään syytä käyttää muuta kuin tuota 14-bittistä häviöttömästi pakattua formaattia.
OskuK kirjoitti:No ei yhdellä kuvalla, vaikka olisi paljonkin photaritemppuja muistissa...
Muta jos avaa Bridgeen tuhat kuvaa ja photariin vaikka vain kymmenekin niin tuskin mistään suoranaisesta lennosta puhutaan...
Joo, photari on toinen juttu. Itse kun editoin LR:llä, niin siinä on vain yksi tai korkeintaan kaksi kuvaa kerralla muistissa. Ja tuo kaksi vain jos on joku ulkoinen apuedittiohjelma.
Pentax RAW kirjoitti:Onko D800 ssa ollut jotakin tarkennusongelmia ja onko vika helposti korjattavissa.
On. Ei.
Vein oman D800E:n torstaina JASsille rungon ja 200-400/4:n kalibroimiseksi (optiikka "sovitetaan" runkoon). Ilmoittivat sieltä torstai-iltapäivänä, että heille on tullut uusi rungon kalibrointiohjelma/-järjestelmä ja haluaisivat testata runkoni sillä. Kamera on edelleen sillä reissulla... Eilen huoltoveijari puhisi jotain "peilin säätämisestä"...
Ja tämä siis runko, joka jo kerran oli tuossa tarkennuspisteen fiksaushuollossa. Mielestäni tarkennus sen jälkeen toimi, mutta tässä taas huomataan, kuinka subjektiivisia omat havainnot ovat.
Pentax RAW kirjoitti:Onko D800 ssa ollut jotakin tarkennusongelmia ja onko vika helposti korjattavissa.
Näistä asioista ei kannata tehdä liian suurta numeroa. Jokaisessa elektronisessa tuotteessa on aina jotain vikaa. Mikään tuote ei ole täydellinen. Itse olen ostamassa D800:sta mahdollisesta ongelmasta huolimatta. Jos runko on sitten viallinen, niin vien sen huoltoon. Jos huolto ei osaa korjata ongelmaa, niin pyydän uuden rungon tilalle. Eli ongelma on ratkaistavissa tavalla tai toisella.
Ohessa muuten ajankohtaista tietoa asiasta Nikon Rumorsin sivuilta:
Eli kyse on aika vähäisestä ongelmasta, joka on helposti korjattavissa.
Jos kyseessä olisi todella vakava ongelma, niin käyttäjät yksinkertaisesti palauttaisivat rungot takaisin kauppoihin, mihin heillä tietenkin olisi täysi oikeus.
SamppaM kirjoitti:Eli kyse on aika vähäisestä ongelmasta, joka on helposti korjattavissa.
Niin, ei sitä turhaan kannata paisutella. Itsekin kuvasin jonkun tuhat kuvaa Keniassa ja hyvin toimi.
Mutta mun englanninkielentaidolla en saanut tuota käännettyä "vähäiseksi ongelmaksi, joka on helposti korjattavissa".
Nikonrumors kirjoitti:The fixing procedure for Nikon is a tedious one. It includes writing individual calibration values into the firmware. For larger deviations, the AF module will first mechanically be re-aligned. This may actually include the AF auxiliary mirror in some cases.