Nikon D800

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Holden kirjoitti: PASM ei olisi hyvä. Ei voisi etäohjaamalla vaihtaa valotusohjelmaa. Ehkä siitä syystä tuo AF-kytkinkään ei enää ole mekaaninen. Toisaalta etänä ehkä harvemmin käytetään seuraavaa tarkennusta..
Lontoon olympialaisissahan oli kymmeniä sellaisia D4:ia, jotka oli robottiohjauksella. Varmasti montaa noista käytettiin juuri AF-C tilassa tarvittaessa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Avokid kirjoitti:
Holden kirjoitti: PASM ei olisi hyvä. Ei voisi etäohjaamalla vaihtaa valotusohjelmaa. Ehkä siitä syystä tuo AF-kytkinkään ei enää ole mekaaninen. Toisaalta etänä ehkä harvemmin käytetään seuraavaa tarkennusta..
Lontoon olympialaisissahan oli kymmeniä sellaisia D4:ia, jotka oli robottiohjauksella. Varmasti montaa noista käytettiin juuri AF-C tilassa tarvittaessa.
Joku tuollainen syy kuulostaisi järkevältä.
Nythä noihin uutusmalleihin olisi helppo tehdä softalla muistipaikat, jotka voisi sijoittaa haluamansa pikanapin taa. Minä saattaisin tykätä nappi yhdistelmistä, func+ae-l=p1 ja esikatselu+ae-l=p2.

On tosiaan outoa ettei kameroihin ole enemmän hackattuja ohjelmistoja, aikamoisia tietokoneitahan nämäkin ovat. Olisi hienoa saada uusi d4 samanlaiseen kuolleeseen tilaan, mihin onnistuin puolison nokialaisen rassaamaan. ;)
Holden

Viesti Kirjoittaja Holden »

Nythän uudessa NEX-5R:ssä on sovellustuki. Sen soisi yleistyvän kameroissa.

Ovathan älypuhelimet jo sen osoittaneet, että ihmiset keksivät vaikka mitä uusia käyttötarkoituksia raudalleen.
Quu

Viesti Kirjoittaja Quu »

Hel_NiS kirjoitti:
paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
.
Kuten pasm? ;)
PASM on kyllä yhtä tarpeellinen kytkin nykyään kuin se Canonin direct print -nappi. Itseasiassa viimeisessä neljässä ammattirungossa mitä on tullut käytettyä ei yhdessäkään ollut sellaista. Kertaakaan en kaivannut.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Quu kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti:
paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
.
Kuten pasm? ;)
PASM on kyllä yhtä tarpeellinen kytkin nykyään kuin se Canonin direct print -nappi. Itseasiassa viimeisessä neljässä ammattirungossa mitä on tullut käytettyä ei yhdessäkään ollut sellaista. Kertaakaan en kaivannut.
Toki jos ei ole u1-2 tai c1-3 -moodeja niin turha on.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Quu kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti:
.
Kuten pasm? ;)
Mulla noita turhia on miultei joka kamerassa, ja aina ne jurppii.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
TTH

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mitä Arca-Swiss alustoja käytätte D800:n kanssa? Toimivista ja ei toimivista olisi kiva kuulla kommentteja. Sirui TY-D700 pitäisi ilmeisesti käydä ainakin amazon.de asiakaskommentin perusteella.
Avokid

TTH kirjoitti:Mitä Arca-Swiss alustoja käytätte D800:n kanssa? Toimivista ja ei toimivista olisi kiva kuulla kommentteja. Sirui TY-D700 pitäisi ilmeisesti käydä ainakin amazon.de asiakaskommentin perusteella.
Mulla on pari Benron tms. 60mm levyä ja hyvin ovat toimineet. Miten noi nyt kamerasta sit välittäisivätkään ;)
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Wimberleyn P5:sia mulla on parikin kappaletta. Niissä on se etu, että käyvät kameraan kuin kameraan. Kahvalla tai ilman.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

TTH kirjoitti:Mitä Arca-Swiss alustoja käytätte D800:n kanssa? Toimivista ja ei toimivista olisi kiva kuulla kommentteja. Sirui TY-D700 pitäisi ilmeisesti käydä ainakin amazon.de asiakaskommentin perusteella.
Ei ole mulla tuota, mutta eiköhän siihen jo löydy L-kisko? Ainoa järkevä. Mulla D700:ssa jatkuvasti kiinni.

kapa
Diuuh

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

Mulla L kiskon virkaa hoitaa RRS - D700:lle ostettu aikoinaan.
Avokid

kapama-7 kirjoitti:
Ei ole mulla tuota, mutta eiköhän siihen jo löydy L-kisko? Ainoa järkevä. Mulla D700:ssa jatkuvasti kiinni.

kapa
Totta, kuka nyt ei haluaisi lisätä kameraansa painoa, kokoa ja vielä lisätä tärinää verrattuna siihen, että kääntää kuulapäällä kameran pystyyn. Puhumattakaan siitä että L-kisko maksaa reilun satasen.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Avokid kirjoitti:Totta, kuka nyt ei haluaisi lisätä kameraansa painoa, kokoa ja vielä lisätä tärinää verrattuna siihen, että kääntää kuulapäällä kameran pystyyn. Puhumattakaan siitä että L-kisko maksaa reilun satasen.
Ei se L-kisko nyt ihan niin paljoa painoa tuo lisää, että sillä olisi merkitystä. Ja on L-kiskolla muitakin etuja, vaikken itse sitä ole koskaan oikein oppinutkaan käyttämään. L-kiskolla painopiste pysyy keskellä eikä sommittelu muutu kuin pysty/vaaka-akselin suhteen.

Voisin myydä D700:n L-kiskon pois jos kiinnostusta löytyy. Se sopii muuten kasisataseen, mutta liittimien luukkua ei saa auki. Itse en noita liittimiä käytä koskaan, joten mulle se ei ole ollut ongelma.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Veepee82
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Veepee82 »

Tulipa sitten viimein kahva ja täytyy sanoo että kamera istuu käteen taas ihan eri tavalla. Kiinan poikien valmistama Meike vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä laadullisesti. Huomattavasti parempi kuin nikd300 kahva mikä minulla oli D700:ssa. Hyvin sekin toimi, mutta asteen laadukkaammalta tämä vaikuttaa.

Mielestäni ilman kahvaa D700 oli parempi kuin D800:nen. Kahvan kanssa ei mielestäni ole näiden välillä eroa.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

mremonen kirjoitti:
Avokid kirjoitti:Totta, kuka nyt ei haluaisi lisätä kameraansa painoa, kokoa ja vielä lisätä tärinää verrattuna siihen, että kääntää kuulapäällä kameran pystyyn. Puhumattakaan siitä että L-kisko maksaa reilun satasen.
Ei se L-kisko nyt ihan niin paljoa painoa tuo lisää, että sillä olisi merkitystä. Ja on L-kiskolla muitakin etuja, vaikken itse sitä ole koskaan oikein oppinutkaan käyttämään. L-kiskolla painopiste pysyy keskellä eikä sommittelu muutu kuin pysty/vaaka-akselin suhteen.
Ja kun kerran olet saanut kamerasi vaateriin, niin vaihto pystystä vaakaan (tai päinvastoin) käy hetkessä, eikä tarvitse säädellä. Minulle myös tuo optisen keskipisteen (sivusuunnassa) muuttumattomuus on tärkeää. Eikä se mitään tärinää lisää, päinvastoin. Kuulan kun vääntää sivulle, niin silloin se tärinä/värinä vasta lisääntyykin. L-kiskolla on painopiste aina kuulan päällä keskellä jalustaa.

Kapa
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Aivan! L-kisko on pakollinen hankinta mikäli jalustalta räimii. Ja tänään on testattu myös D700:lle sopivan Kirk L-bracketin yhteensopivuus D800:n kanssa. Tulos: ei istu.
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

kapama-7 kirjoitti:Kuulan kun vääntää sivulle, niin silloin se tärinä/värinä vasta lisääntyykin.
Vähenee itse asiassa kun peili ei läpsyttele Maan vetovoiman mukaisesti.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

janne. kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:Kuulan kun vääntää sivulle, niin silloin se tärinä/värinä vasta lisääntyykin.
Vähenee itse asiassa kun peili ei läpsyttele Maan vetovoiman mukaisesti.
Niin, kumpaa maan vetovoima värinälle tuolloin tekeekään?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Avokid

Pitääkö tässä nyt tilata Kirkin L-kisko että voi testata onko se sen arvoinen :)
Petu1

Viesti Kirjoittaja Petu1 »

Arca Swiss näkyy olevan :)
Vastaa Viestiin