Lontoon olympialaisissahan oli kymmeniä sellaisia D4:ia, jotka oli robottiohjauksella. Varmasti montaa noista käytettiin juuri AF-C tilassa tarvittaessa.Holden kirjoitti: PASM ei olisi hyvä. Ei voisi etäohjaamalla vaihtaa valotusohjelmaa. Ehkä siitä syystä tuo AF-kytkinkään ei enää ole mekaaninen. Toisaalta etänä ehkä harvemmin käytetään seuraavaa tarkennusta..
Nikon D800
-
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Joku tuollainen syy kuulostaisi järkevältä.Avokid kirjoitti:Lontoon olympialaisissahan oli kymmeniä sellaisia D4:ia, jotka oli robottiohjauksella. Varmasti montaa noista käytettiin juuri AF-C tilassa tarvittaessa.Holden kirjoitti: PASM ei olisi hyvä. Ei voisi etäohjaamalla vaihtaa valotusohjelmaa. Ehkä siitä syystä tuo AF-kytkinkään ei enää ole mekaaninen. Toisaalta etänä ehkä harvemmin käytetään seuraavaa tarkennusta..
Nythä noihin uutusmalleihin olisi helppo tehdä softalla muistipaikat, jotka voisi sijoittaa haluamansa pikanapin taa. Minä saattaisin tykätä nappi yhdistelmistä, func+ae-l=p1 ja esikatselu+ae-l=p2.
On tosiaan outoa ettei kameroihin ole enemmän hackattuja ohjelmistoja, aikamoisia tietokoneitahan nämäkin ovat. Olisi hienoa saada uusi d4 samanlaiseen kuolleeseen tilaan, mihin onnistuin puolison nokialaisen rassaamaan. ;)
-
PASM on kyllä yhtä tarpeellinen kytkin nykyään kuin se Canonin direct print -nappi. Itseasiassa viimeisessä neljässä ammattirungossa mitä on tullut käytettyä ei yhdessäkään ollut sellaista. Kertaakaan en kaivannut.Hel_NiS kirjoitti:Kuten pasm? ;)paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
.
-
- Viesti:
Toki jos ei ole u1-2 tai c1-3 -moodeja niin turha on.Quu kirjoitti:PASM on kyllä yhtä tarpeellinen kytkin nykyään kuin se Canonin direct print -nappi. Itseasiassa viimeisessä neljässä ammattirungossa mitä on tullut käytettyä ei yhdessäkään ollut sellaista. Kertaakaan en kaivannut.Hel_NiS kirjoitti:Kuten pasm? ;)paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
.
-
Mulla noita turhia on miultei joka kamerassa, ja aina ne jurppii.Quu kirjoitti:PASM on kyllä yhtä tarpeellinen kytkin nykyään kuin se Canonin direct print -nappi. Itseasiassa viimeisessä neljässä ammattirungossa mitä on tullut käytettyä ei yhdessäkään ollut sellaista. Kertaakaan en kaivannut.Hel_NiS kirjoitti:Kuten pasm? ;)paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Mulla on pari Benron tms. 60mm levyä ja hyvin ovat toimineet. Miten noi nyt kamerasta sit välittäisivätkään ;)TTH kirjoitti:Mitä Arca-Swiss alustoja käytätte D800:n kanssa? Toimivista ja ei toimivista olisi kiva kuulla kommentteja. Sirui TY-D700 pitäisi ilmeisesti käydä ainakin amazon.de asiakaskommentin perusteella.
-
- Viesti:
Wimberleyn P5:sia mulla on parikin kappaletta. Niissä on se etu, että käyvät kameraan kuin kameraan. Kahvalla tai ilman.
-
Ei ole mulla tuota, mutta eiköhän siihen jo löydy L-kisko? Ainoa järkevä. Mulla D700:ssa jatkuvasti kiinni.TTH kirjoitti:Mitä Arca-Swiss alustoja käytätte D800:n kanssa? Toimivista ja ei toimivista olisi kiva kuulla kommentteja. Sirui TY-D700 pitäisi ilmeisesti käydä ainakin amazon.de asiakaskommentin perusteella.
kapa
-
Totta, kuka nyt ei haluaisi lisätä kameraansa painoa, kokoa ja vielä lisätä tärinää verrattuna siihen, että kääntää kuulapäällä kameran pystyyn. Puhumattakaan siitä että L-kisko maksaa reilun satasen.kapama-7 kirjoitti:
Ei ole mulla tuota, mutta eiköhän siihen jo löydy L-kisko? Ainoa järkevä. Mulla D700:ssa jatkuvasti kiinni.
kapa
-
- Viesti:
Ei se L-kisko nyt ihan niin paljoa painoa tuo lisää, että sillä olisi merkitystä. Ja on L-kiskolla muitakin etuja, vaikken itse sitä ole koskaan oikein oppinutkaan käyttämään. L-kiskolla painopiste pysyy keskellä eikä sommittelu muutu kuin pysty/vaaka-akselin suhteen.Avokid kirjoitti:Totta, kuka nyt ei haluaisi lisätä kameraansa painoa, kokoa ja vielä lisätä tärinää verrattuna siihen, että kääntää kuulapäällä kameran pystyyn. Puhumattakaan siitä että L-kisko maksaa reilun satasen.
Voisin myydä D700:n L-kiskon pois jos kiinnostusta löytyy. Se sopii muuten kasisataseen, mutta liittimien luukkua ei saa auki. Itse en noita liittimiä käytä koskaan, joten mulle se ei ole ollut ongelma.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Tulipa sitten viimein kahva ja täytyy sanoo että kamera istuu käteen taas ihan eri tavalla. Kiinan poikien valmistama Meike vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä laadullisesti. Huomattavasti parempi kuin nikd300 kahva mikä minulla oli D700:ssa. Hyvin sekin toimi, mutta asteen laadukkaammalta tämä vaikuttaa.
Mielestäni ilman kahvaa D700 oli parempi kuin D800:nen. Kahvan kanssa ei mielestäni ole näiden välillä eroa.
Mielestäni ilman kahvaa D700 oli parempi kuin D800:nen. Kahvan kanssa ei mielestäni ole näiden välillä eroa.
-
Ja kun kerran olet saanut kamerasi vaateriin, niin vaihto pystystä vaakaan (tai päinvastoin) käy hetkessä, eikä tarvitse säädellä. Minulle myös tuo optisen keskipisteen (sivusuunnassa) muuttumattomuus on tärkeää. Eikä se mitään tärinää lisää, päinvastoin. Kuulan kun vääntää sivulle, niin silloin se tärinä/värinä vasta lisääntyykin. L-kiskolla on painopiste aina kuulan päällä keskellä jalustaa.mremonen kirjoitti:Ei se L-kisko nyt ihan niin paljoa painoa tuo lisää, että sillä olisi merkitystä. Ja on L-kiskolla muitakin etuja, vaikken itse sitä ole koskaan oikein oppinutkaan käyttämään. L-kiskolla painopiste pysyy keskellä eikä sommittelu muutu kuin pysty/vaaka-akselin suhteen.Avokid kirjoitti:Totta, kuka nyt ei haluaisi lisätä kameraansa painoa, kokoa ja vielä lisätä tärinää verrattuna siihen, että kääntää kuulapäällä kameran pystyyn. Puhumattakaan siitä että L-kisko maksaa reilun satasen.
Kapa
-
- Viesti:
-
-
Niin, kumpaa maan vetovoima värinälle tuolloin tekeekään?janne. kirjoitti:Vähenee itse asiassa kun peili ei läpsyttele Maan vetovoiman mukaisesti.kapama-7 kirjoitti:Kuulan kun vääntää sivulle, niin silloin se tärinä/värinä vasta lisääntyykin.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Pitääkö tässä nyt tilata Kirkin L-kisko että voi testata onko se sen arvoinen :)
-