Sama täällä, nyt vasta katsoin Fn-napin valintoja kun sanoit että D700:lla toimii. Kyllä ne ylänäytössä näkyy.paaton kirjoitti:Tämän missasin kolmesatasella kokonaan, räpläsin aiemmin pisteet valikon kautta. Mutta on tosiaan typerää, ettei pisteitä näy edes ylänäytössä.
Nikon D800
-
- Viesti:
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Kuulun ilmeisesti vähemmistöön. Olen aika pitkälle klaarannut joko kaikilla pisteillä tai sitten vain yhdellä.Rockford kirjoitti:Sama täällä, nyt vasta katsoin Fn-napin valintoja kun sanoit että D700:lla toimii. Kyllä ne ylänäytössä näkyy.paaton kirjoitti:Tämän missasin kolmesatasella kokonaan, räpläsin aiemmin pisteet valikon kautta. Mutta on tosiaan typerää, ettei pisteitä näy edes ylänäytössä.
-
voiko tuota ylänäyttöä muokata jostain? Minulla kyllä ei d700ssa näy af pisteitä siellä lainkaan. Olisi hyvä, jos valittu tarkennuspiste ja dynaamisten pisteiden määrä näkyisi sielläkin.Rockford kirjoitti:Sama täällä, nyt vasta katsoin Fn-napin valintoja kun sanoit että D700:lla toimii. Kyllä ne ylänäytössä näkyy.paaton kirjoitti:Tämän missasin kolmesatasella kokonaan, räpläsin aiemmin pisteet valikon kautta. Mutta on tosiaan typerää, ettei pisteitä näy edes ylänäytössä.
-
Minä taas olen kuvannut viimeiset pari viikkoa pelkällä manuaalilla :)nomad kirjoitti: Kuulun ilmeisesti vähemmistöön. Olen aika pitkälle klaarannut joko kaikilla pisteillä tai sitten vain yhdellä.
Lintuja kuvatessa tuota tulee vaihdeltua ja kyllähän tuota D7000:n U1 ja U2 moodeja on jäänyt kaipaan.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
D300:ssa tarkennuspisteiden valinta näkyy "graafisesti" ylänäytössä ja takanäytössä. D700:ssa ja D800:ssa vain takanäytössä. Kasisatasessa myös etsimessä, kolme- ja seiskasatasesta en nyt muista miten on.paaton kirjoitti:voiko tuota ylänäyttöä muokata jostain? Minulla kyllä ei d700ssa näy af pisteitä siellä lainkaan. Olisi hyvä, jos valittu tarkennuspiste ja dynaamisten pisteiden määrä näkyisi sielläkin.Rockford kirjoitti:Sama täällä, nyt vasta katsoin Fn-napin valintoja kun sanoit että D700:lla toimii. Kyllä ne ylänäytössä näkyy.paaton kirjoitti:Tämän missasin kolmesatasella kokonaan, räpläsin aiemmin pisteet valikon kautta. Mutta on tosiaan typerää, ettei pisteitä näy edes ylänäytössä.
-
Muistipaikkoja varmasti kaipaisi d800n, kun ei noita af pikanäppäimiä edes ole. Mikähän on syynä servon poistoon katkaisjasta? D4ssa taitaa olla sama homma.Avokid kirjoitti:Minä taas olen kuvannut viimeiset pari viikkoa pelkällä manuaalilla :)nomad kirjoitti: Kuulun ilmeisesti vähemmistöön. Olen aika pitkälle klaarannut joko kaikilla pisteillä tai sitten vain yhdellä.
Lintuja kuvatessa tuota tulee vaihdeltua ja kyllähän tuota D7000:n U1 ja U2 moodeja on jäänyt kaipaan.
-
D4:ssä sama. Ilmeisesti D7000:n malli on saanut niin hyvää palautetta? Olihan tuossa D3/D700:ssa helpompi vahingossa vaihtaa tarkennusmoodia.paaton kirjoitti:Muistipaikkoja varmasti kaipaisi d800n, kun ei noita af pikanäppäimiä edes ole. Mikähän on syynä servon poistoon katkaisjasta? D4ssa taitaa olla sama homma.Avokid kirjoitti:Minä taas olen kuvannut viimeiset pari viikkoa pelkällä manuaalilla :)nomad kirjoitti: Kuulun ilmeisesti vähemmistöön. Olen aika pitkälle klaarannut joko kaikilla pisteillä tai sitten vain yhdellä.
-
Wanha af-katkaisin on hyvä - miksi hyvää muutamaan? Jos sen kanssa joku vahinko pääsee käymään, niin se on AF-C tilaan luiskahtaminen. Mutta aika pieni probleemi. Varmaan kokonaisuutena kuitenkin paras ratkaisu.Holden kirjoitti:D4:ssä sama. Ilmeisesti D7000:n malli on saanut niin hyvää palautetta? Olihan tuossa D3/D700:ssa helpompi vahingossa vaihtaa tarkennusmoodia.paaton kirjoitti:Muistipaikkoja varmasti kaipaisi d800n, kun ei noita af pikanäppäimiä edes ole. Mikähän on syynä servon poistoon katkaisjasta? D4ssa taitaa olla sama homma.Avokid kirjoitti: Minä taas olen kuvannut viimeiset pari viikkoa pelkällä manuaalilla :)
Jos Modepyörä pitää olla, niin siihen sitten U1, U2 jne. Mikään ei tosin estäisi noiden laittamista D700/800 tyylisen modevalinnan jatkoksi.
-
Jostain syystä se on D4:ssäkin vaihdettu D7000-malliseksi, tuo AF-kytkin. Itsekin kyllä pidin tuosta edellisestä enemmän kun tosiaan pystyi sormella tuntemaan onko S vai C -tila päällä.nomad kirjoitti:Wanha af-katkaisin on hyvä - miksi hyvää muutamaan? Jos sen kanssa joku vahinko pääsee käymään, niin se on AF-C tilaan luiskahtaminen. Mutta aika pieni probleemi. Varmaan kokonaisuutena kuitenkin paras ratkaisu.Holden kirjoitti:D4:ssä sama. Ilmeisesti D7000:n malli on saanut niin hyvää palautetta? Olihan tuossa D3/D700:ssa helpompi vahingossa vaihtaa tarkennusmoodia.paaton kirjoitti: Muistipaikkoja varmasti kaipaisi d800n, kun ei noita af pikanäppäimiä edes ole. Mikähän on syynä servon poistoon katkaisjasta? D4ssa taitaa olla sama homma.
Jos Modepyörä pitää olla, niin siihen sitten U1, U2 jne. Mikään ei tosin estäisi noiden laittamista D700/800 tyylisen modevalinnan jatkoksi.
-
- Viesti:
Sormella tuntemaan xDHolden kirjoitti:Jostain syystä se on D4:ssäkin vaihdettu D7000-malliseksi, tuo AF-kytkin. Itsekin kyllä pidin tuosta edellisestä enemmän kun tosiaan pystyi sormella tuntemaan onko S vai C -tila päällä.nomad kirjoitti:Wanha af-katkaisin on hyvä - miksi hyvää muutamaan? Jos sen kanssa joku vahinko pääsee käymään, niin se on AF-C tilaan luiskahtaminen. Mutta aika pieni probleemi. Varmaan kokonaisuutena kuitenkin paras ratkaisu.Holden kirjoitti: D4:ssä sama. Ilmeisesti D7000:n malli on saanut niin hyvää palautetta? Olihan tuossa D3/D700:ssa helpompi vahingossa vaihtaa tarkennusmoodia.
Hyvät herrat, kuvaatteko te silmät kiinni? :)
On teillä ongelmat.
-
En mä siitä isoa ongelmaa ole ottanut että D800:ssa ei voi näin tehdä. Oli se silti kiva että kameraa katsomatta pystyi tietämään mikä tarkennustila on käytössä.Hel_NiS kirjoitti:Sormella tuntemaan xD
Hyvät herrat, kuvaatteko te silmät kiinni? :)
On teillä ongelmat.
EDIT: se on vähän sama kun kotoa lähtiessä kokeilee taskun läpi että avain on taskussa. Ei tartte kurkistaa taskuun :)
Viimeksi muokannut Holden, Elo 31, 2012 12 : 49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Minä en koskaan oppinut tuota tunnustelemaan. Päin vastoin: piti erikseen katsoa että missä asennossa se vipu on ja välillä kameralaukkuun tunkiessa se meni MF:lle.paaton kirjoitti:No, on se aika näppärää kun servon asennon tietää jo heti kameran käteen ottaessaan. Ilman virtoja tai katsomista.
En kyllä väitä että nykyinenkään on paras mahdollinen. Itse laitaisin tuon toiminnallisuuden vaikka Fn-napin paikalle. Isolla ja painavalla putkella (kuten vaikka 200-400/4) vasen käsi tukee koko ajan objektiivia. Safarilla varsinkin tuon huomasi, kun olisi lennosta pitänyt vaihtaa AF-C:n ja AF-S:n välillä.
-
Tuo on ehkä huonoin ominaisuus tuossa nykyisessä valintanapissa. Olen huomannut ihan saman Sigman 120-300/2.8:n kanssa.mremonen kirjoitti: Isolla ja painavalla putkella (kuten vaikka 200-400/4) vasen käsi tukee koko ajan objektiivia. Safarilla varsinkin tuon huomasi, kun olisi lennosta pitänyt vaihtaa AF-C:n ja AF-S:n välillä.
Tosin, yhtä hirveä tilanne se oli D7000:n mode-valinnankin kanssa, lisäksi sitä modea ei nähnyt mistään muualta kuin nupista katsomalla.
-
Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
On se vain helpompaa säätää vapaalla sormella servoa ja seurata etsimen kautta kohdetta.
Kaikkiin muutoksiin varmasti tottuu ja on hetkenpäästä tyytyväinen vaikka ne käyttöä selkeästi huonontavatkin.
On se vain helpompaa säätää vapaalla sormella servoa ja seurata etsimen kautta kohdetta.
Kaikkiin muutoksiin varmasti tottuu ja on hetkenpäästä tyytyväinen vaikka ne käyttöä selkeästi huonontavatkin.
-
Mun läppärissä näytön jakaminen projektorille tapahtuu win+p -napin avulla nykyään kun entisissä läppäreissä oli dedikoitu nappiyhdistelmä asialle. Kehitys kehittyy ;)paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
-
- Viesti:
-
PASM ei olisi hyvä. Ei voisi etäohjaamalla vaihtaa valotusohjelmaa. Ehkä siitä syystä tuo AF-kytkinkään ei enää ole mekaaninen. Toisaalta etänä ehkä harvemmin käytetään seuraavaa tarkennusta..Hel_NiS kirjoitti:Kuten pasm? ;)paaton kirjoitti:Enpä usko, kyllä kaikissa työkäyttöön tehdyissäkin koneissa on kovat katkaisijat tärkeille toiminnoille.
.