Fuji FinePix S602Z
-
Fuji FinePix S602Z
Käyttökokemukset kiinnostaa, ois tarkoitus tilata ehkä kyseinen kamera saksasta. Lueskellut jo ulkomaiset foorumit ja kokemukset näyttää pääosin olleen myönteisiä.
Testeissä on lähinnä moitittu, ettei uusi CCD sensori, joka interpoloi kuvat jopa 6.0 Mp, ei kumminkaan olis niin hyvä kuin olettaa sopisi.
Testeissä on lähinnä moitittu, ettei uusi CCD sensori, joka interpoloi kuvat jopa 6.0 Mp, ei kumminkaan olis niin hyvä kuin olettaa sopisi.
-
Itse en missään tapauksessa ostaisi sitä kameraa, olen kuvannut sellaisella aika paljon. Enkä ole juuri missään suhteessa tyytyväinen siihen. Se kenno ei todellakaan ole niin hyvä. Esimerkiksi Fuji A303 (3.2 miljoonaa pikseliä) kamerassa on terävämpi kuva, s602 on todella suttuinen kuva. Eli suosittelen katselemaan muita kameroita. Ja entisenä Canon vihaajana voin suositella erittäin lämpimästi Canon PowerShot G3 :sta. Olin nimittäin itsekin ostamassa vielä joku aika sitten tuota fuji s602:sta mutta kun olen saanut sellaista useasti lainaan niin totesin että se ei täytä vaatimuksiani. (huonoa s602:ssa--> akkujen kesto, optiikan valovoima, kuvan laatu, ei sovi minun pieniin käsiini, käytettävyys verrattuna esim. G3 jne... kaikkea en nyt juuri muista...) Ai niin, G3:sta voi muutenkäyttää täysin manuaali säädöillä JOPA hanskat kädessä, joka on erittäin positiivinen asia, näin talven pakkasilla.
-
- Viesti:
Canonin valovoima on hyvä. Fujissa normaaliluokkaa (suurin aukko f2.8). Dimagessa ja CoolPix 5700:ssa on suurin aukko myös f2.8. Fujissa on pidempi zoom kuin G3:ssa.
Dpreviewin mukaan Fujin akkujen kesto on hyvä. Se sijoittui hataralla muistikuvalla kymmenen parhaan luokkaan. Canonissa akku kestää vielä kauemmin mutta kyllä se Fujissakin kestää. Sitä siis ei voi haukkua.
Olen itse pitänyt käsissä sekä Fujia että Canonia ja omasta mielestäni Fuji sopii paremmin käteen. Siinä on jotenkin paremmin muotoiltu kahva. Myös esim Dpreview antoi plussaa Fujin käteen sopivuudesta.
Kuvanlaadusta en sano mitää kun ei ole kokemuksia. Tällasta.
Dpreviewin mukaan Fujin akkujen kesto on hyvä. Se sijoittui hataralla muistikuvalla kymmenen parhaan luokkaan. Canonissa akku kestää vielä kauemmin mutta kyllä se Fujissakin kestää. Sitä siis ei voi haukkua.
Olen itse pitänyt käsissä sekä Fujia että Canonia ja omasta mielestäni Fuji sopii paremmin käteen. Siinä on jotenkin paremmin muotoiltu kahva. Myös esim Dpreview antoi plussaa Fujin käteen sopivuudesta.
Kuvanlaadusta en sano mitää kun ei ole kokemuksia. Tällasta.
-
Miksi ottaa ongelmaa moisesta seikasta? Itse kuvaan s602:lla. Minulla on kolme satsia akkuja. Jos akut loppuu, ei ole suurikaan vaiva uusia laittaa tilalle. Enkä myöskään ole kokenut virran kulutusta ongelmana, vaikka mediana on vielä Microdrive, joka lisää virran kulutusta. Vara-akku G3:een on myös hintava kapistus - varmasti sellaisenkin tarvitsee pidemmillä reissuilla.JuhaM kirjoitti:No jos vertaa tuon s602 ja G3 akun kestoa niin fuji on suorastaan naurettavan huono, ja puhun nyt vain ja ainoastaan omasta kokemuksesta enkä mistään testeistä. (olen käyttänyt s602:ssa 1800mAh akkuja)
-
Akkujen kesto on 602Z:ssa oikein hyvä. Uutena vuotena 30 asteen pakkasessa 1300mAh-akut kestivät yli tunnin eikä loppumisen merkkejä näkynyt. Ja tosiaan, miksi tehdä siitä ongelmaa kun voi pitää vara-akkuja mukana, ei tule kovin kalliiksi kun ei tarvitse li-ion-akkua ostaa.
Kuvanlaatuakaan en menisi muutaman kuukauden omakohtaisella kokemuksella haukkumaan, sen lisäksi että minä olen havainnut kuvat teräviksi ja värikylläisiksi kamera saa kiitosta myös Dpreviewissä ja muistaakseni Steves Digicam's:ssa (Dpreview antaa kuvan laadusta 8,5 sekä g3:lle että 602:lle).
Häiritsevä puute 602:ssa on tarkennuksen apuvalon puuttuminen, se tekee toisinaan tilannekuvaamisen sisätiloissa konstikkaaksi.
Puoltavia seikkoja 602:n hankkimiseen on esim. rajoittamaton vga-tason videokuva, pitkälle ulottuva optiikka (35-210mm), huomattavasti g3:a parempi sarjakuvaus (5kuvaa/sek. täydellä resolla) sekä hyvä ergonominen muotoilu. Isosta ja käteen sopivasta kamerasta on tukeva pitää kiinni, tosin jos koko koetaan haittana niin pokkarimallinen g3 kerää silloin pisteet.
Kaiken kaikkiaan s602zoom on monipuolinen yleiskamera, joka soveltuu sekä nopeaan tilannekuvaukseen että rauhallisempaan maisemien ikuistamiseen.
Kuvanlaatuakaan en menisi muutaman kuukauden omakohtaisella kokemuksella haukkumaan, sen lisäksi että minä olen havainnut kuvat teräviksi ja värikylläisiksi kamera saa kiitosta myös Dpreviewissä ja muistaakseni Steves Digicam's:ssa (Dpreview antaa kuvan laadusta 8,5 sekä g3:lle että 602:lle).
Häiritsevä puute 602:ssa on tarkennuksen apuvalon puuttuminen, se tekee toisinaan tilannekuvaamisen sisätiloissa konstikkaaksi.
Puoltavia seikkoja 602:n hankkimiseen on esim. rajoittamaton vga-tason videokuva, pitkälle ulottuva optiikka (35-210mm), huomattavasti g3:a parempi sarjakuvaus (5kuvaa/sek. täydellä resolla) sekä hyvä ergonominen muotoilu. Isosta ja käteen sopivasta kamerasta on tukeva pitää kiinni, tosin jos koko koetaan haittana niin pokkarimallinen g3 kerää silloin pisteet.
Kaiken kaikkiaan s602zoom on monipuolinen yleiskamera, joka soveltuu sekä nopeaan tilannekuvaukseen että rauhallisempaan maisemien ikuistamiseen.
-
No nuota G3:sen akkuja saa aika edullisesti (jos ei osta canon merkkistä). Yhdellä akulla kuvaa aika pitkään ja jos on kaksi niin toooooodella pitkään, ja saman kuvaus ajan saavuttamiseksi pitää fujiin ostaa aika monta akkua, ja silloinhan sitä hintaakin kertyy. Ja onhan niissä sitten sekin että ne pitää muistaa ladata aika usein, kun taas G3:lla olen tehnyt monta kuvaus reissua yhdellä latauksella... Olen selvinnyt lähes jokaisesta kuvaus reissusta yhdellä akulla, kun taas fujilla piti olla AINA usempi setti akkuja mukana.
-
- Viesti:
Hieman on nihkeää kuljettaa monia akkuja mukana. Tosi on se että akkukapasiteettien pitäisi pystyä parempaan, mutta kun ei niin ei. Tu on vai pyristelyä mutta auttaahan se jos on taskuissa tilaa.keppana kirjoitti:Miksi ottaa ongelmaa moisesta seikasta? Itse kuvaan s602:lla. Minulla on kolme satsia akkuja. Jos akut loppuu, ei ole suurikaan vaiva uusia laittaa tilalle. Enkä myöskään ole kokenut virran kulutusta ongelmana, vaikka mediana on vielä Microdrive, joka lisää virran kulutusta. Vara-akku G3:een on myös hintava kapistus - varmasti sellaisenkin tarvitsee pidemmillä reissuilla.JuhaM kirjoitti:No jos vertaa tuon s602 ja G3 akun kestoa niin fuji on suorastaan naurettavan huono, ja puhun nyt vain ja ainoastaan omasta kokemuksesta enkä mistään testeistä. (olen käyttänyt s602:ssa 1800mAh akkuja)
Luonto on kaunis, sitä kannattaa käyttää hyväksi kuvatessa!
-
Itselläni on kyllä vain myönteisiä kokemuksia fujin s602zoomista.
No tunnin vähemmän luvataan akkujenkestoa fujille käytettäessä 4 x AA NiMH 1600 mAh (GP), dpreview. Ja kun nyt otetaan huomioon, että fuji julkaistiin tammikuussa 2002 ja G3 syyskuussa 2002, niin tuon akkujenkesto jutun voi ehkäpä ymmärtääkin. Itse käytän s602zoomissani 1800mAh GP:n NiMH akkuja, ja en kyllä voi valittaa akkujen kestosta, kun tallennusmedianakin on vielä gigan microdrive. Omassa käytössäni saan nuo akut kulumaan loppuun jossain 3h 30min - 4h 30min.
Ja s602zoomissa ei todellakaan ole suttuinen kuva :D. Voisin jopa sanoa JuhaM:lle, että 'jopas vitsin murjaisit'. Myönnän kyllä että 6mpix kuvissa on hieman interpoloinnin tuomaa pehmeyttä, mutta 3mpix kuvat ovat kuvanlaadultaan mitä parhaimpia ja niitä kelpaakin vertailla kepeästi 4mpix kameroihin.
Täytyy kyllä tosiaan myöntää JuhaM, ettet ole päässyt oikein 'sisälle' tuohon Fujin s602zoomiin.
No tunnin vähemmän luvataan akkujenkestoa fujille käytettäessä 4 x AA NiMH 1600 mAh (GP), dpreview. Ja kun nyt otetaan huomioon, että fuji julkaistiin tammikuussa 2002 ja G3 syyskuussa 2002, niin tuon akkujenkesto jutun voi ehkäpä ymmärtääkin. Itse käytän s602zoomissani 1800mAh GP:n NiMH akkuja, ja en kyllä voi valittaa akkujen kestosta, kun tallennusmedianakin on vielä gigan microdrive. Omassa käytössäni saan nuo akut kulumaan loppuun jossain 3h 30min - 4h 30min.
Ja s602zoomissa ei todellakaan ole suttuinen kuva :D. Voisin jopa sanoa JuhaM:lle, että 'jopas vitsin murjaisit'. Myönnän kyllä että 6mpix kuvissa on hieman interpoloinnin tuomaa pehmeyttä, mutta 3mpix kuvat ovat kuvanlaadultaan mitä parhaimpia ja niitä kelpaakin vertailla kepeästi 4mpix kameroihin.
Täytyy kyllä tosiaan myöntää JuhaM, ettet ole päässyt oikein 'sisälle' tuohon Fujin s602zoomiin.