Edit, tosiaan polttoväliä pidennetty huomattavasti(44mm kinovastaava), joten ei ollut ilmeisesti mahdollista tehdä 28mm kinovastaavaan kovin järkevään kokoon 2.8 valovoimalla...
Edit2; siis 41mm kinovastaava oli tuo lasi... no liian pitkä jokatapauksessa, 28mm olis ollu mun mieleen...
28mm on saatavilla dp1:muodossa, tällä dp2 lienee tarkoitus vastata niille jotka marisivat dp1julkaisun kohdalla, että n. 50mm olisi ylivoimaa.
Nyt kun se on saatu niin voi voi kun on kapea ;) superzuumi vaan kouraa ja menoksi :)
Edit, tosiaan polttoväliä pidennetty huomattavasti(44mm kinovastaava), joten ei ollut ilmeisesti mahdollista tehdä 28mm kinovastaavaan kovin järkevään kokoon 2.8 valovoimalla...
Edit2; siis 41mm kinovastaava oli tuo lasi... no liian pitkä jokatapauksessa, 28mm olis ollu mun mieleen...
28mm on saatavilla dp1:muodossa, tällä dp2 lienee tarkoitus vastata niille jotka marisivat dp1julkaisun kohdalla, että n. 50mm olisi ylivoimaa.
Nyt kun se on saatu niin voi voi kun on kapea ;) superzuumi vaan kouraa ja menoksi :)
Eiköhän tämänkin tyypin pokkarien hinta asetu vielä tällä vuosikymmenellä 200 euroon. Laadukkaammat mallit (ehkä dp1 kuuluu niihin - onhan se kivan tuntuinen esine) hinnoitellaan 300e tuntumaan :D
Kyllä varmaan asettuu jos kilpailijoita tulee, kumminkin Micro 4/3 tulee kunnolla vasta ensi vuonna ja veikkaan että aluksi M4/3:lle ei ole yhtä hyvää laajista samaan hintaan. Ja pitää myös muistaa Foveonin kuvanlaatu, sekin nimittäin painaa jonkin verran kameraa valittaessa ;-)
Vahvuus. Kuvanlaatu. Se on jotain todella uskomatonta, puhdasta ja scarppia kuvaa. Kannattaa kuvata raw kuvina ja siitä eteenpäin sigman omalla ohjelmalla. SPP ohjelma osuu jo auto toiminnolla usein kohdalleen..
Heikkoudet, kamera on hidas. Tarkentaa suht huonosti hämärässä.
Näyttö suht vaatimaton.
Annoin kameran lasten kouraan yksissä ristiäisissä. Itse kuvasin D200:lla. Sigmassa käytössä oma salama (hämärää oli) Sigman oma salama ei oikein riittänyt ja kuvat alivalottuivat. Kuitenkin niistä sai käpistelyn jälkeen vielä kelpo tulosteet. Ihmeesti niistä detaljit löytyi.