Mihin luuri ei pysty
-
Re: Mihin luuri ei pysty
Ei hitto Maffer noita sun kuvias
Ja vielä ISO peukku loppuun
Ja vielä ISO peukku loppuun
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
No jos laatta aiheuttaa pahoja viboja soidessaan, ihan fine jättää kokonaan poies. Mä kirjoitin nää juu sen kannalta mitkä o rehellisesti omia huomioita. Luuriskuvat lähti joskus siitä et koitin tehdä omista toilailusta huumoria mut toki se lähti lapasesta kunnes malli hajosi.
Mitä tukee luurin särkymiseen, tässä faktat omista kalustovahingoista 2012 >
- D800E ja Zeiss 21mm jokeen kun jää petti alta
- Canon 6D ja 70-200 kallioon kun jalustan alta lohkesi kallio
- Pentax K-1 ja 15-30/2.8 mereen, oma häntäluu paskaksi ja paha paleltuma kun luisuin jäistä kalliota mereen pakkasessa ja myrskyssä
- Intrepid 4x5" putosi hiidenkirnuun, palkeet piti liimata uudestaan
- Sony Xperia halkesi reisitaskussa kun lasirakenne pingottui samalla kun kyykistyin sommittelemaan kuvaa
Toi Sony on ainoa koskaan itseltä hajonnut luuri. ADHD-käyttäjät tai muuten päihdeongelmaiset tuntuvat niitä särkevän vapaa-ajallaan. Metalli ja lasi tonttiin on tietenkin varma tapa. Pistäkää niihin oikea kotelo, eli Otterbox, ja voitte vaikka tiputella niitä huvikseen lattialle. Koteloilla ja koteloillakin on eroa ja isosti onkin.
Mitä tukee luurin särkymiseen, tässä faktat omista kalustovahingoista 2012 >
- D800E ja Zeiss 21mm jokeen kun jää petti alta
- Canon 6D ja 70-200 kallioon kun jalustan alta lohkesi kallio
- Pentax K-1 ja 15-30/2.8 mereen, oma häntäluu paskaksi ja paha paleltuma kun luisuin jäistä kalliota mereen pakkasessa ja myrskyssä
- Intrepid 4x5" putosi hiidenkirnuun, palkeet piti liimata uudestaan
- Sony Xperia halkesi reisitaskussa kun lasirakenne pingottui samalla kun kyykistyin sommittelemaan kuvaa
Toi Sony on ainoa koskaan itseltä hajonnut luuri. ADHD-käyttäjät tai muuten päihdeongelmaiset tuntuvat niitä särkevän vapaa-ajallaan. Metalli ja lasi tonttiin on tietenkin varma tapa. Pistäkää niihin oikea kotelo, eli Otterbox, ja voitte vaikka tiputella niitä huvikseen lattialle. Koteloilla ja koteloillakin on eroa ja isosti onkin.
Viimeksi muokannut Maffer, Tammi 14, 2024 12 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Niinpä, meillä on kolme koiraa yhteensä 65 kg ja kaksi kissaa sekä neljä järkkäriä joita juurikaan ei käytetäjka71 kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 11 : 18Nämä on niitä elämän valintoja. Minulla on 7kg koira ja järkkäri.määvaan kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 11 : 11Tervakosken taajamassa en nyt oikein viitsi laskea koiraa niin irti enkä tuota pentua varsinkaan, kun tuo tapaus velä karkailee omille teilleen toisin kuin sen emä, joka myös on meillä. Sen emän voi kyllä metsässä laskea irtikin eikä se kuljeskele viittäkymmentä metriä kauemmas minusta. Talutusvyö olisi muuten hyvä, mutta kun 30 kg painoinen koira alkaa vetämään, niin pitäisi käsin vetäistä takaisin tai muuten olet nurin.jka71 kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 10 : 48 Koirien kiinnipitoaikana talutusvyö ja muulloin koira on irti. Meillä koira on ehdollistunut kiikariin ja kameraan siten , että kun nostan esim. kiikarin silmille. Koira istuu vierelle. Kuvaaminen ei ongelma koiran kans järkkärilläkään... maisemaa, lintuja, päiväperhosia...makrolla päiväperhoset on jo hankalampaa
ja kameraluureja puoli tusinaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Canon 50mm f1.8 joskus paskoin itse, kun vaihdoin autossa objektiivin.
Laskin kädestäni jalkatilaan kun joku nopea tilanne ja unohdin siihen ja takaisin autoon, jolloin sen unohtaneena potkaisin huolella, jolloin muovihimmelistä lähti osia irti.
Kotiin päästyä perinteisellä jesarilla (mustaa, ettei ollut niin rivon näköinen) kasaan ja toimi kauan moitteetta ja jälki edelleen priimaa.
Kaiken lisäksi sain myytyä sellaisenaan eteen päin, kun ongelma lähinnä kosmeettinen
Sony a7R III evf säröillä, koska koiran kanssa autosta ulos, remmi irti ja heilautin remmin kaulalle liian vauhdikkaasti, jolloin sen messinkinen lukko heilahti kaulassa olevan kameran evf:ään, särkien sen.
Olisikohan ollut tuollaisena jo yli puolitoista vuotta tai peräti parisen, en enää edes muista.
Ei ole haitannut, koska tarkoitus kuvata tuo aivan loppuun ja sen jälkeen himmeli jätelavalle.
Kertoo varmaan käyttäjän tyytyväisyydestä tuotteeseen
Sonyn luuri meni rikki, kun unohtui taskuun ja salilla jäi ylätaljassa reiden ja sellaisen reisien päälle tulevan tukipehmusteen väliin, jolloin siitä tuli banaanipuhelin.
Muutaman kerran pudonneet luurit kädestä, mutta Gear4 kuoret kestää lähes mitä vaan.
Koirat ja kuvaaminen ei koskaan olleet yhdistelmänä ongelma, koska tullut omat aina koulutettua ja jos sanon remmissä ollessa paikka, kun haluan ottaa kuvan, ne sen aina myös ottaneet.
Kuuluu ehdottomasti omistajan velvollisuuksiin peruskoulutus.
Laskin kädestäni jalkatilaan kun joku nopea tilanne ja unohdin siihen ja takaisin autoon, jolloin sen unohtaneena potkaisin huolella, jolloin muovihimmelistä lähti osia irti.
Kotiin päästyä perinteisellä jesarilla (mustaa, ettei ollut niin rivon näköinen) kasaan ja toimi kauan moitteetta ja jälki edelleen priimaa.
Kaiken lisäksi sain myytyä sellaisenaan eteen päin, kun ongelma lähinnä kosmeettinen
Sony a7R III evf säröillä, koska koiran kanssa autosta ulos, remmi irti ja heilautin remmin kaulalle liian vauhdikkaasti, jolloin sen messinkinen lukko heilahti kaulassa olevan kameran evf:ään, särkien sen.
Olisikohan ollut tuollaisena jo yli puolitoista vuotta tai peräti parisen, en enää edes muista.
Ei ole haitannut, koska tarkoitus kuvata tuo aivan loppuun ja sen jälkeen himmeli jätelavalle.
Kertoo varmaan käyttäjän tyytyväisyydestä tuotteeseen
Sonyn luuri meni rikki, kun unohtui taskuun ja salilla jäi ylätaljassa reiden ja sellaisen reisien päälle tulevan tukipehmusteen väliin, jolloin siitä tuli banaanipuhelin.
Muutaman kerran pudonneet luurit kädestä, mutta Gear4 kuoret kestää lähes mitä vaan.
Koirat ja kuvaaminen ei koskaan olleet yhdistelmänä ongelma, koska tullut omat aina koulutettua ja jos sanon remmissä ollessa paikka, kun haluan ottaa kuvan, ne sen aina myös ottaneet.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Yöpöydälle nukkumaan mennessä jäänyt OnePlus 6 kohtasi kovia, kun narttucolliemme pentuna ollessaan vuoden 2019 syksyllä halusi jotain purtavaa ja löysikin sitä tuon OnePlussan muodossa. Tuloksena säröille purtu luurin takakansi ja haljennut näytön panssarilasi. Eikun uusi panssarilasi tilalle ja säröinen takakansi ei nyt niin käyttöä haittaakaan.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
4 työsuhdeluuria hajonnut tavalla tai toisella, työt ei mitään nahkakenkähommia ympäristön osalta, niistä kaksi Sonyn xperia mallia. Niissä oli silloin näyttö ja lasi yhteen integroituna, yks halkeema ja osa näytöstä kadotti kosketusominaisuuden. Eli käyttökelvoton sen jälkeen se luuri.
-
En ymmärrä lainkaan tätä ketjusta toiseen jatkuvaa luuri-dissausta. Ne ovat omanlaisiaan laitteita etuineen ja puutteineen siinä kuin kaikki muutkin kamerat.
Miksi pokkareita sun muita pikkukameroita ei halveksita samalla innolla kuin puhelimia? Taidanpa tietää vastauksen... Harrastuskuvaaminen on patakonservatiivista touhua ja kuvan pinoaminen on manipulointia, sillä "OIKEAN valokuvan" pitää olla yksi valotus! Silti kaikki pinoaa ja säätää tuntitolkulla järkkäri-rawejaan koneella saadakseen maisemasta läpiterävän, suljinajoista pidempiä, dynamiikasta paremman, taivaan ja maan valotettua oikein jne. Senkin huijarit.
Luurilla kun vain hipaisee näyttöä, se tekee kaiken valmiiksi > http://tinyurl.com/32sf58ub
Edit.
Miksi pokkareita sun muita pikkukameroita ei halveksita samalla innolla kuin puhelimia? Taidanpa tietää vastauksen... Harrastuskuvaaminen on patakonservatiivista touhua ja kuvan pinoaminen on manipulointia, sillä "OIKEAN valokuvan" pitää olla yksi valotus! Silti kaikki pinoaa ja säätää tuntitolkulla järkkäri-rawejaan koneella saadakseen maisemasta läpiterävän, suljinajoista pidempiä, dynamiikasta paremman, taivaan ja maan valotettua oikein jne. Senkin huijarit.
Luurilla kun vain hipaisee näyttöä, se tekee kaiken valmiiksi > http://tinyurl.com/32sf58ub
Edit.
Viimeksi muokannut elmar, Tammi 14, 2024 21 : 17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Kyllä meilläkin nuo kaksi vanhempaa koiraa käskystä paikalla pysyvät, mutta tämä urospentu on vielä vaiheessa tottelemisen suhteen. Uskon kuitenkin ajan hoitavan homman kesään mennessä.habannaama kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 12 : 48 Koirat ja kuvaaminen ei koskaan olleet yhdistelmänä ongelma, koska tullut omat aina koulutettua ja jos sanon remmissä ollessa paikka, kun haluan ottaa kuvan, ne sen aina myös ottaneet.
-
- Viesti:
Eiköhän tätä dissausta jaeta ihan kaikille eri välineille, ei ole mitään ymmärrettävää koko asiassa, ne on vain mielipiteitä
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
- Viesti:
Juuri noin se oma Xperia meni. Lasi pingottui ja napsahti ympäri luurin halki eikä kosketus enää toiminut.©pjm kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 13 : 08 4 työsuhdeluuria hajonnut tavalla tai toisella, työt ei mitään nahkakenkähommia ympäristön osalta, niistä kaksi Sonyn xperia mallia. Niissä oli silloin näyttö ja lasi yhteen integroituna, yks halkeema ja osa näytöstä kadotti kosketusominaisuuden. Eli käyttökelvoton sen jälkeen se luuri.
-
Ehkä luen mielipiteitä väärin, sillä mun mielestä puhelimet saa jatkuvasti lokaa niskaansa. Esim. RX100-pokkareita ei dissata missään, vaikka ne ovat kuvanlaadultaan surkeita verrattuna esim. 12SU:n pääkameraan.
Erityisen ärsyttävää touhussa on se, että nämä innokkaimmat eivät tee mitään eroa eri puhelimillle: kaikki on sitä samaa "känny-shaissea".
-
Elmar, ootko ajatellut että luurien dissaus kohdistuu myös pitkälti henkilöön/henkilöihin? Ei välttämättä aina itse asiaan eli luureihin?
-
- Viesti:
Itse kuvaan molemmilla, yleensä annan palautetta omien kokemuksien mukaan, en tiedä kuinka moni näin ei tekisi.elmar kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 13 : 27Ehkä luen mielipiteitä väärin, sillä mun mielestä puhelimet saa jatkuvasti lokaa niskaansa. Esim. RX100-pokkareita ei dissata missään, vaikka ne ovat kuvanlaadultaan surkeita verrattuna esim. 12SU:n pääkameraan.
Erityisen ärsyttävää touhussa on se, että nämä innokkaimmat eivät tee mitään eroa eri puhelimillle: kaikki on sitä samaa "känny-shaissea".
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
-
- Viesti:
Miksi kännyköitä moititaan?elmar kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 13 : 10 En ymmärrä lainkaan tätä ketjusta toiseen jatkuvaa luuri-dissausta. Ne ovat omanlaisiaan laitteita etuineen ja puutteineen siinä kuin kaikki muutkin kamerat.
Luurilla kun vain hipaisee näyttöä, se tekee kaiken valmiiksi:
Edit. Lisää luurimaisemia > http://tinyurl.com/32sf58ub
No, ongelma ei ole kännykkä. Se voisi yhtä hyvin olla auto, poliittinen suuntaus, talon väri tai aikakausi.
Jotkut haluavat änkyröidä ja syy siihen on mikä lie... Harvemmin se puheenaiheena oleva juttu.
Ps, kauniita kuvia
Viimeksi muokannut Matti_JH, Tammi 14, 2024 13 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kannattaa myös huomioida, että kaltaiseni umpijuntti vielä tovi sitten piti järkkäriä ylivertaisena, mutta kokemusten ja luurien kehittymisen myötä oma ehdottomuus muuttunut.
Tosin koska henkilöitä on erilaisia, myös suhtautumisia on erilaisia, eikä niistä mielipiteistä kannata itseensä ottaa.
Kyllä maailmaan mielipiteitä ja erilaisia lähestymiskulmia mahtuu, mitä väliä. Ei ne minullekaan edelleenkään läheskään kaikkeen riitä, mutta mitä väliä, sekin henkilökohtaista ja mielipide monen muun seassa.
Ei näitä mielipiteitä kannata tulkita niin, että ne olisivat jokin henkilökohtainen hyökkäys juuri sinua vastaan.
Tosin koska henkilöitä on erilaisia, myös suhtautumisia on erilaisia, eikä niistä mielipiteistä kannata itseensä ottaa.
Kyllä maailmaan mielipiteitä ja erilaisia lähestymiskulmia mahtuu, mitä väliä. Ei ne minullekaan edelleenkään läheskään kaikkeen riitä, mutta mitä väliä, sekin henkilökohtaista ja mielipide monen muun seassa.
Ei näitä mielipiteitä kannata tulkita niin, että ne olisivat jokin henkilökohtainen hyökkäys juuri sinua vastaan.
-
- Viesti:
Kyseessä on vastareaktio sille, että eräät dissaa järkkäreiden käyttäjiä. Ikäänkuin olisi typerää ja vanhanaikaista käyttää niitä.
-
No, Maffer tarjoaa luuria ratkaisuksi kaikkeen, mutta eihän se tietenkään niin ole. Ilmiselviin flametuksiin voi jättää myös reagoimatta.
Luuri on huono valinta, jos tarvitaan isompaa printtiä, tele-kuvakulmia, kermaista bokehia, croppi-varaa, erikois-optiikoita jne. Mut yllättävän moni harrastustason laajis-homma hoituu hyvällä kännyllä (+ Gcam-modilla) riittävän hyvin.
Viimeksi muokannut elmar, Tammi 14, 2024 14 : 03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
RX100:t ja muut pokkarit ovat täysin marginaalikamaa puhelimiin verrattuna. Tuo dissaaminenkin liittyy yleensä jonkinlaiseen kinaamiseen, toiset hehkuttavat luureja ja dissaavat järkkäreitä ja toiset päin vastoin. Sellainen pieni kinaaminen on ihmisen sosiaalisuuden ydintä. Kameraharrastajat kinaavat kameroista ja "normaalit" vaikka siitä mikä automerkki tai urheilujoukkue on kaikista paras ja mikä taas surkeaa kuraa. Ei niillekään mitään asiaperusteita ole, vaan pelkkiä mielipiteitä.
Mutta onko se sitten niin vakavaa, jos joku dissaa puhelimia? En ainakaan minä osaa ottaa sitä henkilökohtaisesti, jos joku dissaa jotain laitteita, joista minä pidän. Mielipide-eroista saa usein ihan kiinnostavia keskusteluja, jos vain sietää sitä pientä nokitteluvirettä.
Useinkaan tuollainen dissaaminen ei liity siihen "kuvan laatuun", joka tarkoittaa jokaiselle eri asiaa ja kaikkiin järjellisiin tarkoituksiin tuli valmiiksi 10 vuotta sitten järkkäreissä ja 5 vuotta sitten puhelimissa. Vaan esimerkiksi käyttömukavuuteen. Ainakin minä koen esim. puhelimen muodon ja kosketusnäytön äärettömän epämukavina. Järkkärillä on vaan niin paljon mukavampi kuvata etsimellä ja napeilla ja rullilla, joissa on selkeä näppituntuma. Varmaan tuo olisi muutettavissa 10000 harjoituskuvan ottamisella, mutta toisaalta en näe mitään mieltä sellaisessa itseni kiusaamisessa. En saa siitä suurta palkintoa, että totun kuvaamaan räpsyni puhelimilla, joten ennemmin koulutan itseäni epämukavuusalueella sellaisissa asioissa, jotka antavat enemmän. Ja sitten minulla on se ajatus, että haluan kuvani mahdollisimman "raakana" ja pilata ne lopullisesti itse käsittelemällä. Parempi huono kuva, joka on itse tehty, kuin hyvä kuva, joka on jonkun hienon toiminnon tekemä. Wanha järkkäri toimii siinä suhteessa paljon paremmin. Nuo ongelmat koskevat samalla tavalla kaikkia puhelimia, joten koen sen ihan perustelluksi niputtaa puhelimet yhteen, kun perustelen omalta osaltani miksi minä en pidä niistä.Erityisen ärsyttävää touhussa on se, että nämä innokkaimmat eivät tee mitään eroa eri puhelimillle: kaikki on sitä samaa "känny-shaissea".
Minun tarkoitus ei ollut mitenkään mollata puhelimella kuvaajia. Kaikilla aloilla on porukkaa, joka pitää siitä mistä minä en ja hyvä niin.
Hannu
-
Minulla puhelin on enemmän aikaa akku tyhjänä tai työpaikalle viikonlopuksi unohtuneena kuin kamera. Mutta ainakin minä harrastan tarkoituksella teknisiä harrastuksia, joissa pitää miettiä teknisiä asioita. Se tekee kuvausfiiliksen. Enhän minä niitä kuvia ikinä mihinkään tarvitse. En ole 15 vuoteen kuvannut tuolla tavalla, että otan kameran mukaan kävelylenkille. Kuvauslenkit ja kävelylenkit ovat erikseen.Maffer kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 10 : 50 Hyvä koe on sellainen et miettii vaikka nykyhetkestä kuukauden taaksepäin tilanteita joissa on lähtenyt ulkoilemaan, ottanut kameran mukaan ja joutunut miettimään a) Onko akut ladattu? b) Onko muistikortti mukana? c) Minkäs putken tällä kertaa laittais kiinni?
Jos yksikin kohta osuu, on se merkki siitä että kamera on riesa ja aiheuttaa enemmän stressiä mitä ulkoilu poistaisi. Tähän ei auta reppu selässä eikä hihna ranteessa poistamaan raahattavaa painoa.
Hannu
-
Minä en ota mitään täällä henkilökohtaisesti, kyse on vain laitehöpötyksestä. Mutta kuten sanoin edellä, välillä koen epäoikeudenmukaiseksi sen, että monet luureja dissaavat eivät selvästi tiedä että niissä on isoja eroja kuten kameroissa: "mulla on 3 vuotta vanha samsung, se on ihan p*ska ja niin on kaikki muutkin".hkoskenv kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 14 : 03 Mutta onko se sitten niin vakavaa, jos joku dissaa puhelimia? En ainakaan minä osaa ottaa sitä henkilökohtaisesti, jos joku dissaa jotain laitteita, joista minä pidän. Mielipide-eroista saa usein ihan kiinnostavia keskusteluja, jos vain sietää sitä pientä nokitteluvirettä.