Valkoinen taustakangas studiokuville itse rakennettuna?
-
Valkoinen taustakangas studiokuville itse rakennettuna?
Mitä materiaalia suosittelisitte valkoisen taustan rakentamiseen? Valmista studiotaustaa en raaskisi ostaa, vaan mielellään rakenneltaisiin sellainen itse. Olen aiemmin käyttänyt ihan vaan ns. lakanakankaita, mutta ne rypistyvät ja tulee helposti laskoksia ym. Toki ne on teipattu lattiaan kiinni ja "pingotettu", mutta koiria kuvatessani ne silti tuppaavat rypistymään, kun koirat kankaan päällä temmeltävät...
Yhdessä ketjussa puhuttiin "maakerrosten suodatinkankaasta". Millaista materiaalia se on? Jonkinlaista kangasta kuitenkin, joka varmaan rypistyy taas koirien tallustellessa päällä...
Olisiko kokeneemmilla kuvaajillla hyviä vinkkejä?
Yhdessä ketjussa puhuttiin "maakerrosten suodatinkankaasta". Millaista materiaalia se on? Jonkinlaista kangasta kuitenkin, joka varmaan rypistyy taas koirien tallustellessa päällä...
Olisiko kokeneemmilla kuvaajillla hyviä vinkkejä?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Re: Valkoinen taustakangas studiokuville itse rakennettuna?
Se on eräänlaista ohutta muovista kuitukangasta, ei kovin paljon rypisty, mutta likastuu kyllä. Tosin on niin halpaa, että sitä voi aina rullata uuden palan. Ei ole oikein hohtavan valkoista. Saa mielettömän isoina rullina, mutta myös vähän pienempinä paloina:Fuxia kirjoitti:Yhdessä ketjussa puhuttiin "maakerrosten suodatinkankaasta". Millaista materiaalia se on? Jonkinlaista kangasta kuitenkin, joka varmaan rypistyy taas koirien tallustellessa päällä...
http://www.agrimarket.fi/Piha_ja_Puutar ... tinkangas/
Tuo muovimatto on parempi idea, ei rypisty ja voi pyyhkiä puhtaaksi. Lähinnä painaa, jos pitää isompaa palasta kuskata koiranäyttelyissä.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Kangaskaupoista löytyy erilaisia (värit, heijatus, yms) ja erilevyisiä kankaita rullilla.
Osan saa suoristettua helposti siten, että suihkuttaa suihkupullolla kevyesti vettä kankaalle, ja kun se jää ryppyisenä riippumaan, niin se oikenee muutamassa tunnissa itsekseen.
Kangaskaupan myyjät sitäpaitsi tykkää miesasiakkaista aika sikana ja sieltä saa ihan ykkösluokan palvelua, kun tulee tällaisia haasteellisia "mikä taustakangas kestää mun satakiloista lemmikkisikaa"- kysymyksiä... ;)
..
Osan saa suoristettua helposti siten, että suihkuttaa suihkupullolla kevyesti vettä kankaalle, ja kun se jää ryppyisenä riippumaan, niin se oikenee muutamassa tunnissa itsekseen.
Kangaskaupan myyjät sitäpaitsi tykkää miesasiakkaista aika sikana ja sieltä saa ihan ykkösluokan palvelua, kun tulee tällaisia haasteellisia "mikä taustakangas kestää mun satakiloista lemmikkisikaa"- kysymyksiä... ;)
..
-
Noi kuvat missä on valkoinen tausta, on ylijäänyttä laminaatin alusmuovia.
http://www.flickr.com/photos/36447478@N03/
Tarkoitus on tulevaisuudessa ostaa ihan oikeaa kartonkia koska varjokohdista näkyy käytetty materiaali.
Tarkoitus on tulevaisuudessa ostaa ihan oikeaa kartonkia koska varjokohdista näkyy käytetty materiaali.
-
Ite käytän valkoista pimennysrullaverhoa, esim. lapsikuvissa taustana. Leveimmät on n. Kaks metriä ja pituus jotain pari metriä. Vois koirille just riittää "kokovartalopotretteihin". Maksaa jotain 30-40€ esim. Prismoissa. Kangas rypistyy ainakin vähemmän kuin lakanat, välillä voi tulla vähän isompia vekkejä, mut ei juurikaan ryppyjä.
-
- Viesti:
No prkl. Tuotahan on rullallinen autotallissa ylimääräisenä, testaamaan. Kiitos vinkistä.Repro kirjoitti:Noi kuvat missä on valkoinen tausta, on ylijäänyttä laminaatin alusmuovia.
Tähän saakka se onkin kelvannut vain softboxiin diffuusoriksi, huonolla menestyksellä.
Parempi pitää suunsa kiinni ja antaa ihmisten luulla typeräksi kuin avata se ja todistaa ihmisten epäilykset oikeiksi.
-
Mä käytän kahta kappaletta valkoisia kovalevyjä. Pinta on helppo putsata (ok, iso koiruuden kynnet voivat tehdä jo koloja). Toinen levy lattialle/pöydälle ja toinen seinää vasten. Sauma jää tietty esille, mutta sen hukkaa äkkiä jälkikäsittelyssä sieltä pois.
Toinen vaihtoehto on valkoinen melamiinilevy. Se on paksumpaa kuin kovalevy (3,2mm) ja pysyy isompanakin palana ryhdissä pystyssä eikä lerpahda kasaan tukemattomana.
Toinen vaihtoehto on valkoinen melamiinilevy. Se on paksumpaa kuin kovalevy (3,2mm) ja pysyy isompanakin palana ryhdissä pystyssä eikä lerpahda kasaan tukemattomana.