Valkoinen taustakangas studiokuville itse rakennettuna?

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Fuxia

Valkoinen taustakangas studiokuville itse rakennettuna?

Viesti Kirjoittaja Fuxia »

Mitä materiaalia suosittelisitte valkoisen taustan rakentamiseen? Valmista studiotaustaa en raaskisi ostaa, vaan mielellään rakenneltaisiin sellainen itse. Olen aiemmin käyttänyt ihan vaan ns. lakanakankaita, mutta ne rypistyvät ja tulee helposti laskoksia ym. Toki ne on teipattu lattiaan kiinni ja "pingotettu", mutta koiria kuvatessani ne silti tuppaavat rypistymään, kun koirat kankaan päällä temmeltävät...

Yhdessä ketjussa puhuttiin "maakerrosten suodatinkankaasta". Millaista materiaalia se on? Jonkinlaista kangasta kuitenkin, joka varmaan rypistyy taas koirien tallustellessa päällä...

Olisiko kokeneemmilla kuvaajillla hyviä vinkkejä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Laita siihen tepastelualueelle valkoinen muovimatto, niin ei rypisty. Eipä noihin ole oikein mitään halpaa patenttiratkaisua olemassa.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on studion lattialla muovimatto väärin päin ja lateksilla maalattu.
Ei tosin valkoinen.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
olli R
Viesti:

Re: Valkoinen taustakangas studiokuville itse rakennettuna?

Viesti Kirjoittaja olli R »

Fuxia kirjoitti:Yhdessä ketjussa puhuttiin "maakerrosten suodatinkankaasta". Millaista materiaalia se on? Jonkinlaista kangasta kuitenkin, joka varmaan rypistyy taas koirien tallustellessa päällä...
Se on eräänlaista ohutta muovista kuitukangasta, ei kovin paljon rypisty, mutta likastuu kyllä. Tosin on niin halpaa, että sitä voi aina rullata uuden palan. Ei ole oikein hohtavan valkoista. Saa mielettömän isoina rullina, mutta myös vähän pienempinä paloina:

http://www.agrimarket.fi/Piha_ja_Puutar ... tinkangas/

Tuo muovimatto on parempi idea, ei rypisty ja voi pyyhkiä puhtaaksi. Lähinnä painaa, jos pitää isompaa palasta kuskata koiranäyttelyissä.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Kangaskaupoista löytyy erilaisia (värit, heijatus, yms) ja erilevyisiä kankaita rullilla.
Osan saa suoristettua helposti siten, että suihkuttaa suihkupullolla kevyesti vettä kankaalle, ja kun se jää ryppyisenä riippumaan, niin se oikenee muutamassa tunnissa itsekseen.
Kangaskaupan myyjät sitäpaitsi tykkää miesasiakkaista aika sikana ja sieltä saa ihan ykkösluokan palvelua, kun tulee tällaisia haasteellisia "mikä taustakangas kestää mun satakiloista lemmikkisikaa"- kysymyksiä... ;)

..
Repro

Viesti Kirjoittaja Repro »

Noi kuvat missä on valkoinen tausta, on ylijäänyttä laminaatin alusmuovia.
http://www.flickr.com/photos/36447478@N03/
Tarkoitus on tulevaisuudessa ostaa ihan oikeaa kartonkia koska varjokohdista näkyy käytetty materiaali.
fireisland

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Ite käytän valkoista pimennysrullaverhoa, esim. lapsikuvissa taustana. Leveimmät on n. Kaks metriä ja pituus jotain pari metriä. Vois koirille just riittää "kokovartalopotretteihin". Maksaa jotain 30-40€ esim. Prismoissa. Kangas rypistyy ainakin vähemmän kuin lakanat, välillä voi tulla vähän isompia vekkejä, mut ei juurikaan ryppyjä.
kkumpu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kkumpu »

Repro kirjoitti:Noi kuvat missä on valkoinen tausta, on ylijäänyttä laminaatin alusmuovia.
http://www.flickr.com/photos/36447478@N03/
Tarkoitus on tulevaisuudessa ostaa ihan oikeaa kartonkia koska varjokohdista näkyy käytetty materiaali.
No prkl. Tuotahan on rullallinen autotallissa ylimääräisenä, testaamaan. Kiitos vinkistä.

Tähän saakka se onkin kelvannut vain softboxiin diffuusoriksi, huonolla menestyksellä.
Parempi pitää suunsa kiinni ja antaa ihmisten luulla typeräksi kuin avata se ja todistaa ihmisten epäilykset oikeiksi.
saurama

Viesti Kirjoittaja saurama »

Mä käytän kahta kappaletta valkoisia kovalevyjä. Pinta on helppo putsata (ok, iso koiruuden kynnet voivat tehdä jo koloja). Toinen levy lattialle/pöydälle ja toinen seinää vasten. Sauma jää tietty esille, mutta sen hukkaa äkkiä jälkikäsittelyssä sieltä pois.

Toinen vaihtoehto on valkoinen melamiinilevy. Se on paksumpaa kuin kovalevy (3,2mm) ja pysyy isompanakin palana ryhdissä pystyssä eikä lerpahda kasaan tukemattomana.
Vastaa Viestiin