Osaisikohan joku foorumin tee-se-itse kuvaajista neuvoa, mistähän päin pk-seutua saisi otsikonmukaista tavaraa?
Näin kerran yhdellä kolleegalla (mutta unohdin kysyä ja hän oli hollantilainen) tuotekuvauksissa tausta kartonkina semmoisen n. 1,2 m x 1,5 m muovisen n. 0,5 mm paksun taustakartongin.
Tuommoinen olisi oivallinen apu pieniin tuotekuvauksiin, koska se ei mene ryppyyn niin helposti kun saman kokoinen tavallinen kartonki. Samoin tuon saa loivemmalle mutkalle jolloin "häivytys" pöydältä seinään toimisi paremmin.
Muovinen pieni "taustakartonki"
-
- Viesti:
Re: Muovinen pieni "taustakartonki"
Ensimmäisenä mieleen tulee minulla kartongin sijaan pleksi. Ohut (liekö paksuus min. pari milliä) valkoinen pleksi taipuu vielä kauniimmin kuin kartonki, eikä varmasti mene ryppyyn! Pinta joko kirkas (hienot heijastukset tuotteesta, tuntuu olevan pop ja rock nykyään) taikka matta (joko suoraan tai kevyellä hionnalla).Laccept kirjoitti:Osaisikohan joku foorumin tee-se-itse kuvaajista neuvoa, mistähän päin pk-seutua saisi otsikonmukaista tavaraa?
Kartonkia myyvät monet painoalan yritykset. Minullakin on kaapissa/kaupan rulla suurin piirtein kuvaamasi oloista tavaraa (leveys reilu metri, pituus useampi), mutta se nyt ei varmasti sinua juuri lämmitä. :) Kyseistä tuotetta myi KopioNiini ja heillä sitä käytettiin suojapahvina lähetysten ympärillä.
-Markus
Fotoni.org
Fotoni.org
-
Akryylilevyjä on käytetty perinteisesti tuotekuvauksissa taustana ja kuvausalustana. Niitä saanee Etolasta Hitsaajankadulta (teollisuusmyymälä ylimmässä kerroksessa).Laccept kirjoitti:Osaisikohan joku foorumin tee-se-itse kuvaajista neuvoa, mistähän päin pk-seutua saisi otsikonmukaista tavaraa?
Näin kerran yhdellä kolleegalla (mutta unohdin kysyä ja hän oli hollantilainen) tuotekuvauksissa tausta kartonkina semmoisen n. 1,2 m x 1,5 m muovisen n. 0,5 mm paksun taustakartongin.
Tuommoinen olisi oivallinen apu pieniin tuotekuvauksiin, koska se ei mene ryppyyn niin helposti kun saman kokoinen tavallinen kartonki. Samoin tuon saa loivemmalle mutkalle jolloin "häivytys" pöydältä seinään toimisi paremmin.
Sovellusesimerkkeinä Novoflexin magig studio -tuotteet:
http://www.novoflex.de/html_d/produkte.htm
tai manfrotton järeämmät kuvauspöydät:
http://www.manfrotto.com/Jahia/site/man ... id=2&idx=2
Sitten on vielä rullalle käärittyjä muovitaustoja. Niistä yleisimpiä ovat olleet ns. gradientit, joissa väri vaihtuu portaattomasti.
Mahdollisia ostopaikkoja ovat Fimeko, Color-Kolmion ammattilaitemyynti ja Studiovarustamo.
-
Tuo pleksi/akryyli kuulostaa muuten enemmän kuin soveliaalta tuohon tarkoittamaani kuvaushommaan, mutta mitä tulee säilytys-speksaukseen niin epäilen että se ei täytä avovaimon standardeja eli ei mene kävin pienelle rullalle ja kaappiin.Trnquill kirjoitti:Ensimmäisenä mieleen tulee minulla kartongin sijaan pleksi. Ohut (liekö paksuus min. pari milliä) valkoinen pleksi taipuu vielä kauniimmin kuin kartonki, eikä varmasti mene ryppyyn! Pinta joko kirkas (hienot heijastukset tuotteesta, tuntuu olevan pop ja rock nykyään) taikka matta (joko suoraan tai kevyellä hionnalla).Laccept kirjoitti:Osaisikohan joku foorumin tee-se-itse kuvaajista neuvoa, mistähän päin pk-seutua saisi otsikonmukaista tavaraa?
-
- Viesti:
Itsellä on käytössä Novoflexin magic studio, joka on ilmeisesti akryylilevyä. Rullallehan tuo ei mene, mutta menee suorana pieneen tilaan esim. seinää vasten.Laccept kirjoitti:Tuo pleksi/akryyli kuulostaa muuten enemmän kuin soveliaalta tuohon tarkoittamaani kuvaushommaan, mutta mitä tulee säilytys-speksaukseen niin epäilen että se ei täytä avovaimon standardeja eli ei mene kävin pienelle rullalle ja kaappiin.
-Jussi
Nikon/Hasselblad
Nikon/Hasselblad
-
Fimeko, Color-Kolmio tms. ammattitarvikkeiden liikkeestä pitäisi löytyä. Yleensä noita näkee erivärisinä häivetaustoina, eli siihen on valmiiksi painettu mattapintainen, valkoisesta johonkin sävyyn vaihtuva gradientti.Laccept kirjoitti:Osaisikohan joku foorumin tee-se-itse kuvaajista neuvoa, mistähän päin pk-seutua saisi otsikonmukaista tavaraa?
On muovipohjainen ja menee 15 senttiseen putkiloon rullalle.