Samyang af 85mm f/1.4 EF
-
Samyang af 85mm f/1.4 EF
Tällainen lasi kattelin. Uutena siis. Onko kellään kokemusta? Muita kasifemmoja mulla ei ole. Rungot 50D, 1D Mark IV ja 1Dx Mark II. Piirtää kait ihan asiallisesti hinnassaan (549€) Superkuvasta. Uhka vai mahdollisuus? Niin ja juu, portrait shootingiin tulis.
-
Re: Samyang af 85mm f/1.4 EF
Itellä rf malli. En voi moittia.. terävä on.. tarkentaa hyvin. Suht nopeestikki. ef mallista ei tietoo..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Flickr: Jani Honkala
-
Tuskimpa kuvanlaadussa mitään vikaa on, varsinkaan ottaen huomioon että se on alle 600e..
Tarkennus EF sarjan rungoissa joskus ei vaan kaikkien kolmannen osapuolen linssien kanssa toimi kunnolla. Kannattaa melkein kokeilla ennen ostamista.
Esimerkiksi itse meinasin aikoinaan ostaa 6D malliin sigman 50mm. Kun hienosäädin tarkennuksen kohdille 3 metriin niin 5 metrin kohalla se tarkensikin sitten jo 8 metriin. Kauppaan jäi.
Tarkennus EF sarjan rungoissa joskus ei vaan kaikkien kolmannen osapuolen linssien kanssa toimi kunnolla. Kannattaa melkein kokeilla ennen ostamista.
Esimerkiksi itse meinasin aikoinaan ostaa 6D malliin sigman 50mm. Kun hienosäädin tarkennuksen kohdille 3 metriin niin 5 metrin kohalla se tarkensikin sitten jo 8 metriin. Kauppaan jäi.
-
Huomattu, että muillakin lasella joutunut kikkailee tarkennus kohilleen. Siis pienissäkin linsseissä. Micro adjustment ja SPYDER Lens Cal on tullut tutuksi. Jokainen kannattaa hienosäätää jokaista linssiä. Tarkennus voi olla paljonkin pielessä Canuunojen EF sarjassa.