RF 100mm F2.8 L MACRO IS USM

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Maffer
Viesti:

Re: RF 100mm F2.8 L MACRO IS USM

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Valmistajan typeryyttä tuupata ulos ison resoluution kameroita ja niihin kakkuloita jotka eivät tee sitä mitä niiden kuuluu tehdä. Focus shift ei vain toimi näiden monstereiden kanssa pätkääkään. Mikä tahansa muu aberraatio kiitos.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti: Elo 12, 2021 19 : 14 Valmistajan typeryyttä tuupata ulos ison resoluution kameroita ja niihin kakkuloita jotka eivät tee sitä mitä niiden kuuluu tehdä. Focus shift ei vain toimi näiden monstereiden kanssa pätkääkään. Mikä tahansa muu aberraatio kiitos.
Ei ole. Valmistaja tietää, että 90 % ostajista ostaa näitä siksi, että kalliilla leluilla nyt vain on kivampi leikkiä vaikka ne eivät olisikaan teknisesti sen parempia kuin halvat. 10 % itkee ja ostaa kun ei malta ostaa kymppitonnien hintaisia videkuvaukseen tarkoitettuja erikoisobjektiiveja, joissa focus shift on eliminoitu. Jos nyt joku yksittäinen onneton valittaa karua kohtaloaan, se ei tehtaan herroja kiinnosta, kun he esittelevät myyntilukuja omistajille.

Se on typerää ostaa ja haukkua näitä, jos tietää että ne eivät omiin mieltymyksiin riitä. Eivät ne siitä sen paremmiksi muutu.
Hannu
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No mitäs sit ajattelit hankkia? Sama shiftailu on kaikissa Nikonin Z-laseissa ja uusissa Sonyissa. Fujin GFX ei sekään tottele manuaalista tarkentamista. Siinähän sitten tarkennat 100MP metsään ja Fujin tapauksessa jopa todella reilusti tietyillä obiskoilla. Stillikuvan ottamiseen järkkäri kuoli juuri kun murros peilittömiin tapahtui.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti: Elo 12, 2021 20 : 50 No mitäs sit ajattelit hankkia?
Saapa nähdä. Varmaan vetkutan hankintaani niin kauan, että Canonin R3 tai joku tuleva malli tulee järkihintoihin (käytettynä) ja voin alkaa hivuttautua RF-järjestelmään lasi kerrallaan. Tuskin minä innostun noin äärimmäisestä pikselihifistelystä kuin sinä, joten moni sinulle katastrofaalinen ongelma menee minulta kokonaan ohi. Minun keksimällä keksitty stressin kohde on kaikki ohjelmalliset pakko"korjaukset", joita kaikissa nykyisissä kameroissa on, joten saa nähdä koska teen ja mitä. Olen vähän miettinyt, että jaksaisiko sitä kokeilla jotain teknisempää kuvausta jollain teknisellä kameralla, josta saa aidon kuvadatan talteen. Vaikka joku tietokoneohjattu makrokuvaussysteemi pienten niveljalkaisten kuvaamiseen.

Yritän kuitenkin välttää katkeroituneita purkauksia netissä. Ei minulla ole niin paljon henkisiä pelimerkkejä kiinni kameraharrastuksessa, etten voisi vaihtaa sitä kokonaan toiseen harrastukseen, kun keksin jonkun uuden idean.
Hannu
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Elo 12, 2021 20 : 50Stillikuvan ottamiseen järkkäri kuoli juuri kun murros peilittömiin tapahtui.
LOL ja vielä kerran LOL =) =) =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
mvert

Viesti Kirjoittaja mvert »

DPReviewissä oli lanka jossa väitettiin, että tämän focus shift on korjaantunut itsestään. Oli pakko testata myös itse ja jotain on tosiaan tapahtunut, kun en saa sitä enää toistettua. Kamera ja linssi on pysynyt samana. Vain kameran firmis on saanut päivtyksiä. Kamera R5 FW v1.3.1 -> v2.1.0, objektiivi 1.1.1.

Kuvat lähimmällä tarkennusetäisyydellä, f2.8, f4, f5.6, f8, f11. Kun napsauttaa koko ruudulle ja vaihtaa nopeaan kuvasta toiseen, niin näkee ettei takennus enää seilaa kuten aimmin. Vanha sarja nähtävissä: https://mve.kuvat.fi/kuvat/Testikuvia/R ... .8L+Macro/

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Edit: Jostain syystä kamera näytti tätä viestiä alun perin kirjoittaessa, että objektiivin firmisversio on v1.0.4 vaikka se on v1.1.1. Olen myös 99% varma, että katsoin tuon version tämän makron siinä kiinni ollessa. Ehkä joku bugi ja näytti vielä edellisen linssin versiota tai jotain. En kyllä saanut toistettua uudestaan niitä vaihtamalla.
Vastaa Viestiin