https://www.sonyalpharumors.com/polarpr ... lightleak/
PolarPro announced a new series of pinhole lenses named LightLeak
Get that timeless, nostalgic look straight in-camera with the PolarPro LightLeak lens. This lens brings back the timeless feel of analog photography, allowing you to instantly capture filmic-style images with your professional digital setup. It’s a useful alternative for shooting photography or videography in a unique and authentic way, providing that nostalgic feel and answering your creative calling. Each frame tells a story and will have a distinct, vintage look—characterized by rich colors, natural grain, and adjustable light leaks that digital cameras simply can’t replicate.
Features
There are three variations available:
16mm f/11
28mm f/11
50mm f/11
Body Mount Options – Sony E, Canon RF, Nikon Z, and Fuji X
https://www.youtube.com/watch?v=BnaSzb5gdIM
PolarPro LightLeak !
-
PolarPro LightLeak !
Viimeksi muokannut temama, Elo 22, 2024 13 : 45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Re: PolarPro pinholes!
Lues ny mitä AI hömppää toi teksti taas o. Rich colors ja natural grain voi jösses. Markkinointikielto suoraan tuon perusteella. Senkun poraatte Sonin bajonettiin reiän ja saatte ilmaisen valovuodon (tästä uusi TokTok-trendi?)
-
Re: PolarPro pinholes!
Ymmärsinköhän alkuunkaan... tuli kuitenkin se käsitys, että ei nuo mitään neulanreikiä ole, jotain linssiäkin on rakenteessa. Siis mahdollisimman yksinkertainen linssi, vain muutamalla elementillä toteutettuna. Olympuksella on ollut iät ja ajat myynnissä runkotulppana kaupitellut linssit, 9 ja 15 milliset, miusta noissa on sama idea. Olyn runkotulpat on f/8, ja niissä on pieni tarkennusmahdollisuus...
Pelkkä reikä, siis neulanreikäidea, pitää olla kooltaan luokkaa 0,2..0,4 millin reikä; pienemmällä diffraktio suttaa kuvan, suuremmalla siitä mahtuu läpi jo sen verran erisuuntaista sädettä, että suttaantuu tyystin. Polttovälistä toki riippuu, mutta suuruusluokat, kuten sanoin. Ja silloin aukkoarvo on mieluummin kolminumeroinen luku, tai vähintäänkin jossain 30 huitteilla, ei ole 11?
Mutta jos joku tuollaisen valmistaa, ja joku tykkää sillä kuvata, tai edes ostaa, ei siinä ole mitään pahaa, päinvastoin. Minulla on nuo molemmat Olyn runkotulppa-objektiivit, ja silloin tällöin - vähintään kerran kymmenessä vuodessa - olen niillä ottanut kuviakin. Siitä saa olla itse kukin mitä mieltä hyvänsä, ei minun ajatusmaailmaani hetkauta mihinkään suuntaan. Itsetunto riittää omien päätösten tekemiseen... kun koko kuvaaminen on pelkkää leikkimistä, niin miksi uhrata ajatuksia sille, mikä leikkiminen on vielä hyväksyttävää, ja mikä taas ei?
Markkinataloudessa on vapaus valmistaa ja markkinoida mitä hyvänsä, ja ostajaehdokkaalla on vapaus ostaa tai olla ostamatta.
ugh...
Pelkkä reikä, siis neulanreikäidea, pitää olla kooltaan luokkaa 0,2..0,4 millin reikä; pienemmällä diffraktio suttaa kuvan, suuremmalla siitä mahtuu läpi jo sen verran erisuuntaista sädettä, että suttaantuu tyystin. Polttovälistä toki riippuu, mutta suuruusluokat, kuten sanoin. Ja silloin aukkoarvo on mieluummin kolminumeroinen luku, tai vähintäänkin jossain 30 huitteilla, ei ole 11?
Mutta jos joku tuollaisen valmistaa, ja joku tykkää sillä kuvata, tai edes ostaa, ei siinä ole mitään pahaa, päinvastoin. Minulla on nuo molemmat Olyn runkotulppa-objektiivit, ja silloin tällöin - vähintään kerran kymmenessä vuodessa - olen niillä ottanut kuviakin. Siitä saa olla itse kukin mitä mieltä hyvänsä, ei minun ajatusmaailmaani hetkauta mihinkään suuntaan. Itsetunto riittää omien päätösten tekemiseen... kun koko kuvaaminen on pelkkää leikkimistä, niin miksi uhrata ajatuksia sille, mikä leikkiminen on vielä hyväksyttävää, ja mikä taas ei?
Markkinataloudessa on vapaus valmistaa ja markkinoida mitä hyvänsä, ja ostajaehdokkaalla on vapaus ostaa tai olla ostamatta.
ugh...
-
Re: PolarPro LightLeak !
Hetkoinen juu, näiden nimi on siis PolarPro LightLeak, eli uutissivusto oli itse keksinyt lisätä "pinholen" kuvailuun.
Sinänsä ihan hauska ja itseironinen mallinimitys tuo lightleak.
Ei näitä niin vakavasti kannata ottaa. Ne ovat mitä ovat. Tommosta kevyttä nostalgianhakuista lomoilua.
Sinänsä ihan hauska ja itseironinen mallinimitys tuo lightleak.
Ei näitä niin vakavasti kannata ottaa. Ne ovat mitä ovat. Tommosta kevyttä nostalgianhakuista lomoilua.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Re: PolarPro LightLeak !
Mainoskuvan kuvaaja ainakin irvistää siihen malliin ettei etsimessä näy mitään selvää.