Oma paketti D4+80-200 2.8 kulkee kaulassa mutta kannattelen sitä käsivarrella, eli käsi koukussa ja putki lepää käden päälle. Ei rassaa kaularankaa niin paljoa, näin yleensä kannan kameraa muutenkin.Maffer kirjoitti: ↑Helmi 09, 2023 16 : 56 Juu ei kaulaan kannata mitään ripustaa. Laittakaa ny kokeeksi 500/4 siihe pajavasaraan ja kantakaa sitä kaulassa rannalla. Tulee äkkiä pro-status ja naprapaattireissu.
Iha vihoviimeinen paikka kuulkaas mennä sontimaan oma kaularanka. Nyt on melko rankka ajanjakso takana siihen liittyen. Suosittelisin melkein jättämään kaiken sisätyön päätteenkin ääressä jos loppuelämästä haluaa selvitä ilman isompaa remonttia.
Telen päivitys pähkäilyä
-
- Viesti:
Re: Telen päivitys pähkäilyä
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
- Viesti:
Täällähän on lähteny laukalle kun kaulanikamatkin jo huolettaa
Mulle ei tosiaan tuo paino ole muodostunut missään vaiheessa ongelmaksi ja vaikka se lisääntyisi niin ei siltikään. Kaulassa kamera ei ole koskaan eli joko repussa selkeillä siirtymillä, jalustapannasta kädessä roikkuen tai olalla kainalossa. Joskus hiihtohommissa on ollut ns kaulassa jolloin jalustapanta on rintaremmin takana. Tässä on vaan se ongelma, että pitää kattoo minne hengittää Tapoa ollut monia, mutta ei paino ole vielä muodostunut ongelmaksi. Lähinnä pienet rungot mun haudankaivajan kourissa tuntuu...noh, pieniltä.
Palatakseni tuohon omaan päivitysmietintään ja Mafferin kommentteihin. Musiikissa olen jo siirtynyt analogiaan takasin, mutta kamerassa tuskin tulen koskaan palaamaan enää filmiin vaikka kuinka rispektipisteitä olisi tarjolla. Perse kenttään kommentilla hain lähinnä sitä, että nytkun tuota R sarjaa pukkaa siihen parin tonnin paikkeille niin vaikuttaako se esim. 1Dx:n hintoihin. Nyt kuitenkin väkisin pohtii, että jos noin kalliiseen rumbaan lähtee niin joko pitää hypätä AI kelkkaan. Toisaalta tuommonen pajavasaramaisuus houkuttelee kun sitä rymyämistä kuitenkin on. Tässä on niinsanottu murros käynnissä ja kuitenkin hieman niche sektorissa (järjestelmäkameroissa) niin tuskin hinnat ihan romahtavat.
Mulle ei tosiaan tuo paino ole muodostunut missään vaiheessa ongelmaksi ja vaikka se lisääntyisi niin ei siltikään. Kaulassa kamera ei ole koskaan eli joko repussa selkeillä siirtymillä, jalustapannasta kädessä roikkuen tai olalla kainalossa. Joskus hiihtohommissa on ollut ns kaulassa jolloin jalustapanta on rintaremmin takana. Tässä on vaan se ongelma, että pitää kattoo minne hengittää Tapoa ollut monia, mutta ei paino ole vielä muodostunut ongelmaksi. Lähinnä pienet rungot mun haudankaivajan kourissa tuntuu...noh, pieniltä.
Palatakseni tuohon omaan päivitysmietintään ja Mafferin kommentteihin. Musiikissa olen jo siirtynyt analogiaan takasin, mutta kamerassa tuskin tulen koskaan palaamaan enää filmiin vaikka kuinka rispektipisteitä olisi tarjolla. Perse kenttään kommentilla hain lähinnä sitä, että nytkun tuota R sarjaa pukkaa siihen parin tonnin paikkeille niin vaikuttaako se esim. 1Dx:n hintoihin. Nyt kuitenkin väkisin pohtii, että jos noin kalliiseen rumbaan lähtee niin joko pitää hypätä AI kelkkaan. Toisaalta tuommonen pajavasaramaisuus houkuttelee kun sitä rymyämistä kuitenkin on. Tässä on niinsanottu murros käynnissä ja kuitenkin hieman niche sektorissa (järjestelmäkameroissa) niin tuskin hinnat ihan romahtavat.
-
Itte mietin joskus peilitöntä tulevaisuutta kun ei tässä pitkään aikaan oo itekkään uskaltanut peiliin katsoa. Lopputulos sille tuumaamiselle kahden 1D rungon kantamisen jälkeen oli että FF on saatava. No 6D tuli hankittua ja kuis kävi, 1DxmkII sitten taas tuli hankittua sormenpäillä kannettavaksi, niissä kun se kahva on oikeessa kohdassa jotta hyvä kantaa sormenpäillä. Ikä kait tekee sen että perinteisillä mennään.
-
- Viesti:
Joskus kokeilin Olympuksen OM-D 5, ihan kuin olisi jollain pienoismallilla kuvannut, jostain syystä noi isot rungot istuu paremmin kätösiin.. no katsotaan kun lyön 70-200 2.8 vr putken kiinni tuohon D4. Niin muuttuuko mieli.©pjm kirjoitti: ↑Helmi 10, 2023 14 : 08 Itte mietin joskus peilitöntä tulevaisuutta kun ei tässä pitkään aikaan oo itekkään uskaltanut peiliin katsoa. Lopputulos sille tuumaamiselle kahden 1D rungon kantamisen jälkeen oli että FF on saatava. No 6D tuli hankittua ja kuis kävi, 1DxmkII sitten taas tuli hankittua sormenpäillä kannettavaksi, niissä kun se kahva on oikeessa kohdassa jotta hyvä kantaa sormenpäillä. Ikä kait tekee sen että perinteisillä mennään.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
-
- Viesti:
Kevättä! Käytän edelleen tätä ketjua vaikka edelleenkään Sigma ei ole vaihtumassa, mutta kamera vaihtui. Tänään pitäs olla noudettavissa matkiksesta Canon 1Dxmk2 joka tosin on paljon käytetty. Tuleva pöllökevät näyttää niin kovalta, että mies työntyi yli jyrkänteen reunan.
Nyt sitten oikeastaan tajusin, että nythän mennään ns. amatirunkoon niin noissahan vaihtuu jo näppäinlogiikat erilaiseksi . Saa nähdä mimmonen learning curve tulee kun on vuosia menny noilla perusrungon logiikoilla.
Palaan asiaan...
Nyt sitten oikeastaan tajusin, että nythän mennään ns. amatirunkoon niin noissahan vaihtuu jo näppäinlogiikat erilaiseksi . Saa nähdä mimmonen learning curve tulee kun on vuosia menny noilla perusrungon logiikoilla.
Palaan asiaan...