OLYMPUS CAMEDIA C-4000 ZOOM

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
mvirtanen

OLYMPUS CAMEDIA C-4000 ZOOM

Viesti Kirjoittaja mvirtanen »

Tietoja kamerasta olen etsinyt netistä, TM:n testin lukenut +

http://www.dpreview.com/
http://www.steves-digicams.com/

katsonut.

Nyt kuitenkin kaivattaisiin Teidän käyttäjien mielipiteitä kamerasta?
Vaihtoehtoisesti olen miettinyt Canon S40 tai S30

Kiitos vastauksista näin etukäteen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TTK

Viesti Kirjoittaja TTK »

Minulla on C-4000Z ollut käytössä noin kolmen kuukauden ajan ja kuvia on tullut otettua paljon. Itse päädyin kameraan hinta/laatu suhteen perusteella. Ei tuosta hintaluokasta tietääkseni löydy toista yhtä hyvillä ominaisuuksilla varustettua kameraa.

Parhaita puolia ovat ehdottomasti hyvä makro (2cm) sekä kuvanlaatu ihan yleensäkin. Kamerasta saa hyvän otteen ja valikot toimivat pienen harjoittelun jälkeen hyvin. Manuaalisäädöthän ovat todella runsaat. Kamera toimii mainiosti myös pakkasessa. Uudenvuoden ilotulitusta kuvasin -43 asteen pakkasessa yli puolen tunnin ajan, eikä ongelmia esiintynyt.

Miinuksia tulee lähinnä hieman hitaasta käynnistymisestä ja ulkoisen salaman liitäntäratkaisusta. Eli siis ulkoista salamaa varten tarvitsee erillisen "telineen" tai mikä sen oikea nimi sitten onkin. Myös Smartmedian käyttö muistityyppinä ei ole paras mahdollinen ratkaisu, koska kortin koko rajoittuu 128:n megaan.

Voin kyllä suositella kameraa ihan varauksetta, koska se on täyttänyt ainakin omat vaatimukseni täydellisesti. Olen kuvannut runsaasti myös kameran automaattitoiminnolla ja kuvat ovat olleet hyviä, eli vaikka kaikki manuaalisäädöt eivät hanskassa olisikaan niin kameran kanssa kyllä pärjää vallan mainiosti. Ostaessa kannaattaa tietysti muistaa, että paketissa ei tule ladattavia akkuja ja laturia mukana. Myös kameran mukana tuleva 16MB muistikortti on naurettavan pieni. Näiden investointien jälkeen hinta siis nousee jonkin verran.
Vastaa Viestiin