Sivu 1/1

Haastattelussa JIPpii

Lähetetty: Syys 16, 2020 15 : 31
Kirjoittaja Miksus
Mielenkiintoinen JIP toimarin haastattelu, kuulostaa siltä että hommasta voi hyvässä lykyssä tulla jopa entistä parempi:

https://www.43rumors.com/jip-press-text ... y-mistral/" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitoin samalla transleittorin läpi ihan selko suomeksi:

Olympus: Edellytykset kameraliiketoiminnan elpymiselle
Tuleeko JIP: n hankinta takaisin VAIO Revival -ohjelmaan?

Olympus ilmoitti kesäkuussa luopuvansa digitaalikameraliiketoiminnasta. Tästä lähtien Olympus-tuotemerkki säilyy toistaiseksi JIP: n aikana, ja myytyjen tuotteiden ylläpito jatkuu.

Olympus vetäytyy kuvankäsittelyliiketoiminnasta, mukaan lukien digitaalikamerat, jotka olivat olleet punaisella. Yrityksen on ostamassa Japan Industrial Partners (JIP) -sijoitusrahasto, joka harjoittaa yritysten elvyttämistä. Kaupan määrää ei ole vielä päätetty, mutta lopullinen sopimus allekirjoitetaan syyskuun loppuun mennessä ja kauppa valmistuu tämän vuoden loppuun mennessä.

Miksi ottaa haltuunsa kamppailevat digitaalikameramarkkinat, varsinkin tappioista kärsivän Olympuksen kuvankäsittelyliiketoiminta? Toisin kuin nämä alan kysymykset, JIP: n toimitusjohtaja Shinichi Inagaki, joka on vastuussa tästä hankinnasta, on luottavainen Olympuksen digitaalikameroiden elpymiseen.

Herra Inagaki sanoi: "Viimeisten 30 tekemämme sijoituksen yhteydessä meillä ei ole koskaan ollut konkurssia. Jotkut teollisuudenalat saattavat kysyä, miksi investoida vaikeuksissa olevaan kuvayritykseen. Mutta mielestäni sillä on vahvuuksia, joita emme ole ymmärtäneet, koska maailma ajattelee niin ”, hän väittää.

Hyödyntämällä VAIO: n kokemusta

Tätä luottamusta tukee VAIO PC -liiketoiminnan menestys, joka kerran hankittiin Sonylta. Yhtiö on myös aloittanut robottien ja muiden tuotteiden sopimusvalmistuspalvelut (EMS) liiketoiminnan laajentamiseksi.

Inagaki siirtyi VAIO Corporationiin sijoitusjohtajana. Menestyksen avain Inagakin mukaan oli "keskittyminen ainutlaatuisiin ominaisuuksiin ja tekniikoihin", eikä VAIO: n tapauksessa Sony pystynyt käyttämään riittävästi resursseja tähän liiketoimintaan.

Inagaki selittää: "VAIO: n tapauksessa Sony ei pystynyt käyttämään riittävästi resursseja ydinliiketoimintaansa. Siirtämällä painopisteen kulutuselektroniikkamarkkinoilta yritysmarkkinoille, yritys pystyi kaventamaan myyntikanaviaan ja toimintamahdollisuuksiaan hyödyntääkseen VAIO: n ominaisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla. Olympus aikoo hyödyntää tätä kokemusta digitaalikameraliiketoiminnan elvyttämisessä. Olympus-tuotemerkki säilyy toistaiseksi, ja myytyjen tuotteiden ylläpito jatkuu.

Herra Inagaki sanoi, että kuten VAIO: n, Olympuksen digitaalikameraliiketoiminnan kohdalla, "Ongelmana on, että yritys ei pystynyt osoittamaan tarpeeksi resursseja yksittäisille yrityksille. Olympus on keskittynyt ydinliiketoimintaansa lääketieteellisten laitteiden, kuten endoskooppien, liiketoimintaan, eikä se ole tehnyt riittäviä strategisia investointeja kuvantamisliiketoimintaansa, mukaan lukien digitaalikamerat.

Siksi herra Inagaki sanoi: "Tarkastelemme kuvankäsittelyliiketoiminnan tärkeimpiä voimavaroja, joita ei ollut näkyvissä Olympuksessa, ja päätämme, millä markkinoilla näitä resursseja voidaan käyttää", ja sitten hän ilmaisi luottamuksensa, että "koen kokemuksestani, että vahvuus herää eloon myös kutistuvilla digitaalikameramarkkinoilla, jos pystymme muuttamaan mittakaavaa ja rakennetta vastaamaan markkinoita ja haastamaan ne helposti ”.

Joten mitkä ovat Olympuksen digitaalikameroiden tärkeimmät ominaisuudet? Herra Inagaki sanoo: "Pieni koko, kevyt paino, korkean suorituskyvyn kuvanvakain jne., Mutta sen takana oleva tekniikka on anturi nimeltä Micro Four Thirds".

Micro four/3s on Olympuksen ja Panasonicin kehittämä keskikokoinen anturi, jota käytetään peilittömissä kameroissa. Yleensä täysikokoisia antureita käytetään ammattikäyttöön ja korkea-amatööreihin, mutta niiden pientä kokoa on käytetty pieniin ja kevyisiin malleihin.

JIP odottaa, että Japanissa ja ulkomailla on tietty määrä markkinoita, joilla Micro Four Thirds -ominaisuuksia arvostetaan erittäin hyvin, ja että yritys pystyy luomaan vankan liiketoiminnan perustan kaivamalla näille markkinoille, joilla sen ydinkäyttäjät sijaitsevat.

Tavoitteena tulla kannattavaksi kestävällä tavalla

Samanaikaisesti on välttämätöntä tunnistaa lupaavat uudet markkinat, joilla ne voivat hyödyntää näitä vahvoja tekniikoita. Keskipitkän ja pitkän aikavälin näkökulmasta yhtiö tarkastelee erilaisia ​​markkinoita videoihin erikoistuneista kulutustuotteista valvontakameroihin ja muihin liiketoimintasovelluksiin. Optimaaliset markkinat on löydettävä haastamalla toistuvasti nykyisen Olympus-kameravalikoiman ulkopuolelle.

Tutkimme myös myyntikanavia ja tuotantoa. Emme kuitenkaan aio vetäytyä ulkomaisilta markkinoilta, kuten VAIO, ja se jatkaa kameroidensa myyntiä Euroopassa ja muilla suurilla markkinoilla. Inagaki sanoo: "Meillä ei ole aikeita mennä kunnossa" ja pidämme Vietnamin päälaitoksen, vaikka keskustelemme edelleen tuotantojärjestelmästä.

Vaikka yritys toteuttaa rakenteellisia uudistuksia, jotka sopivat keskisuuren yrityksen kokoon, se ei yksinkertaisesti rakenna uudelleen tai myy laitoksia, vaan pyrkii palauttamaan liiketoiminnan kannattavuuteen

Re: Haastattelussa JIPpii

Lähetetty: Syys 18, 2020 14 : 28
Kirjoittaja ruutu
Toivottavasti sitoutuminen toimintaan ei tosiaan jää pelkäksi puheeksi. DPReviewin foorumilla oli myös juttua, että Panasonic jatkaa myös m4/3 formaatin parissa, vaikka täyskennoisiin satsaakin. Tekisi mieli tarttua tuohon Olympuksen tarjoukseen, missä EM1 mk2:n mukana tulisi valovoimainen PRO objektiivi.

Re: Haastattelussa JIPpii

Lähetetty: Syys 18, 2020 14 : 34
Kirjoittaja Miksus
Kyllähän se Olympuskin hetki sitten kaikkea lupaili ja lopputuloksen kaikki tiedämme.

Tuossa on kyllä ihan fiksuja perusteluita miksi tuo ehkä voisikin toimia.

M1II on kyllä pätevä laite edelleen, ja jos ja kun sen nyt saa alta tonnin ja lasi kylkeen niin miksikäs ei.