Hei,
Käräyttääkö digijärkkäriin (Canon) tarkoitettu Nissin-salama tämän hienon uuden kamerani, jos kokeilen siihen Nissiniä? Salamakenkä sopii, mutta sähköistä.....!?
Käyttäisin/ kokeilisin ko salamaa ja kameraa manuaalisena
Olympus em5 ja vieras salama
-
- Viesti:
Re: Olympus em5 ja vieras salama
Ei pitäisi käräyttää, Digit käyttävät tyypillisesti n. 5V jännitteitä salamaliitännöissään. Jos tuo on tarkoitettu Canonin E-TTL:lle, niin siinä on tuollainen matala jännite.
On sitten toinen asia toimiiko varmasti. Ne keskikontaktin lisäksi olevat liitännät tuossa kamerassa ja salamassa voivat häiritä toimintaa, jos ne eivät ole yhteensopivia - ja myös manuaalikäytössä. Mutta kokeilemalla tuo selviää.
Minulla on Yong Nuo:n Canonin E-TTL -salama ja se toimii Olympuksen E-M10:n päällä manuaalikäyttöisenä. Nissinistä minulla ei ole kokemusta.
On sitten toinen asia toimiiko varmasti. Ne keskikontaktin lisäksi olevat liitännät tuossa kamerassa ja salamassa voivat häiritä toimintaa, jos ne eivät ole yhteensopivia - ja myös manuaalikäytössä. Mutta kokeilemalla tuo selviää.
Minulla on Yong Nuo:n Canonin E-TTL -salama ja se toimii Olympuksen E-M10:n päällä manuaalikäyttöisenä. Nissinistä minulla ei ole kokemusta.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Re: Olympus em5 ja vieras salama
Kiitos Olli!
Pitääpä testata viikonloppuna, miten Nissin/Olymous vierastavat toisiaan. Tuo Em5 pikku salama yllättäen riittää olohuoneessa katon kautta ampumalla ja nättiä kuviakin ilman jyrkkiä varjoja :-D
Edit: testattu, ei välähtele. Pitänee hankkia tulevaisuudessa sopiva salama.
Pitääpä testata viikonloppuna, miten Nissin/Olymous vierastavat toisiaan. Tuo Em5 pikku salama yllättäen riittää olohuoneessa katon kautta ampumalla ja nättiä kuviakin ilman jyrkkiä varjoja :-D
Edit: testattu, ei välähtele. Pitänee hankkia tulevaisuudessa sopiva salama.