Olympus FL-300R-salama

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
panasony

Olympus FL-300R-salama

Viesti Kirjoittaja panasony »

Mitä mieltä ootte otsikon salamasta pelkässä kevyessä kotikäytössä? JErityisesti (langattomana) käsisalamana kokonsa vuoksi voisi olla tosi kätevä.
Ja kyllähän tuossa tehojakin riittää yllättävän paljon noin pieneksi:
Guide Number 28 at ISO 200 (when built-in wide panel is not in use), Guide Number 16 at ISO 200 (when built-in wide panel is in use).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laamama

Re: Olympus FL-300R-salama

Viesti Kirjoittaja laamama »

Guide number = ohjeluku:)
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Itsellä on tuommoinen, joskus rahalasta ostin, kun oli tolkuttomassa tarjouksessa. TTL (?) ohjaus kameran pikkusalamalla on vähän ongelmallista kun anturi ja välähdyspää ovat kiinteästi samaan suuntaan, ulkona ei samasta syystä toiminut orjanakaan kun ei ollut heijastavia pintoja laukaisuun.
Kameran päällä, katon kautta olen muutaman kerran käyttänyt. Tehoa on kyllä kohtuu mukavasti. Kaapelikäyttöä olen harkinnut- noin 100 euroa- tai sitten radio-ohjaimia. - Siis pikkuisen pettymys...
apsc

Viesti Kirjoittaja apsc »

Minä pidän tarvittaessa salamaa kädessä ja siten ohjaan valaistusta. Jos lähellä ei ole heijastavia pintoja, niin ojennetusta kädestä valo tulee kohteeseen jo paljon paremmasta kulmasta, kuin suoraan ammuttuna.
Myös taskuun sopiva, joten kätevää ottaa matkaan. Ja langattomuus antaa vapauden. On kokoaan tehokkaampi. Esim. F2.8 aukolla valisee jopa 10 metrin päähän, ellei laajakulmahajotin ole päällä. Se riittää jo sunnuntaikuvaajalle koulun juhlasaleihin, päättäjäisjuhliin, häätilaisuuksiin..
On todella paljon parempi ratkaisu verrattuan siihen salamaan, mikä salama tulee matkassa.
Vastaa Viestiin