Olympus-ilta KUVIA LISÄTTY

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
JL Anttola

Olympus-ilta KUVIA LISÄTTY

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Olin Mikkelissä paikallisen kameraliikkeen ja Olympus Suomen tilaisuudessa, missä oli esitelmöimässä itse Olympus-visionääri Jari Peltomäki. Mukavaa tarinaa, paljon oppia ja hienoja kuvia. Jos mahdollisuus tuollaiseen jossain päin tulee, suosittelen!

JL Anttola
Viimeksi muokannut JL Anttola, Maalis 17, 2018 20 : 01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JL Anttola

Re: Olympus-ilta

No niin, nyt on lupa saatu kuvienkin esittämiseen, eli tässä alkuperäinen viesti:

Torstai-ilta meni Mikkelissä TÄLLAISESSA tilaisuudessa. Paikkana oli viihtyisä EINON VINTTI Mikkelin torin laidalla, ja pientä iltapalaakin oli tarjolla. Isäntinä toimivat OLYMPUS SUOMI ja paikallinen KAMERALIIKE. Illan esitelmöitsijä oli siis ammattikuvaaja ja Olympus visionääri JARI PELTOMÄKI. Hän kertoi kuvauskalustostaan, sekä AIKAISEMMASTA että nykyisestä. Vaikka mies on kuvannut jo 20 vuotta ammatikseen, paistoi esityksestä hänen poikamainen innostuksensa sekä työhön että nykyisen kaluston antamiin mahdollisuuksiin. Saimme katsottaviksemme loistavia lintukuvia, ja kuulimme mukavista sattumuksista. Joskus saattaa kokeneenkin mallin yllättää UJOUDEN PUUSKA kesken kuvaussession, ja joku toinen kuvattava saattaa osoittaa selvästi, MITÄ MIELTÄ on koko kuvauksesta. Ja joskus saattaa joku kuuluisuuskin putkahtaa kameran eteen mitä yllättävimmässä paikassa, kuten esimerkiksi TASAVALLAN PRESIDENTTI?

Kuulimme ammattimiehen neuvoja siitä, miten kuvauskalustosta haetaan parhaat ominaisuudet esiin, ja Olympuksen kameroita ja objektiiveja pääsi vielä oikein hiplaamaankin, ja muutama pelottavan houkuttava tarjouskin esille nousi…

Lämpimät kiitokset isännille ja esitelmöitsijälle!

Tapahtumasta raportoi JL Anttola ja pikku epl6

Tietoa Jari Peltomäen kuvauksista löytyy hänen sivuiltaan: http://www.jaripeltomaki.com" onclick="window.open(this.href);return false; , galleriasta löytyy nuo tässä esillä olleet kuvatkin hieman suorempina versioina. Hänen kuvausmatkapalveluistaan taas löytyy tietoa sivuilta http://www.finnature.fi" onclick="window.open(this.href);return false; .

JL Anttola

PS. Toivottavasti raportointi ei pahoita kenenkään mieltä? Jos, niin pienestäkin pyynnöstä poistan heti.
Maffer
Viesti:

Re: Olympus-ilta KUVIA LISÄTTY

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Nikon-ambassadoori vaihtui vikkelään Olympus-mieheksi :O
JL Anttola

Re: Olympus-ilta KUVIA LISÄTTY

Sitä kuusta kuuleminen, minkä juurella asunto...

Oikeasti, vaikka tuon illan isäntinä ja paikalla oli Olympus-Suomen väkeä, Jari Peltomäki aika realistisesti puhui kameroista. Reilusti tunnusti isomman kennon edut, kertoi siitä, millaisilla säädöillä ja asetuksilla saa Olympuksen autofokuksesta parasta irti, eli oikeastaan sanoi, että se vaatii aika lailla paneutumista. Piti tietysti sitten esillä kaluston koko ja painovertailua, mallina esimerkiksi lentomatkustamisen rajoitteet. Itse pidin hänen lähestymistavastaan, ei ollut amerikan markkinointimallin täysin katteetonta suitsutusta, vaan realiteettien tunnustamista, toki tietysti niitä asioita korostaen, mitkä maksajan kameroissa ovat mallillaan. Ei minun mielestäni minkään kameran fani voi kiistää esimerkiksi Olympuksen Pro Capture -toiminnon erinomaisuutta elukkakuvauksessa, tai sarjakuvausnopeutta. Ja koko ja massa ovat myös mitattavia asioita, ei musta tuntuu -ominaisuuksia.

Minun mielestäni oikeanlaista ja hyvien tapojen mukaista markkinointia: puhutaan niistä asioista, mitkä ovat omissa tuotteissa hyvin, ei haukuta kenenkään muun tuotteita, ei väitetä sellaista mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Minulta pisteet sekä Olympukselle että Peltomäelle.

JL Anttola
Vastaa Viestiin