Täällä ainakin muovia, tosin se on reilusti kovemman ja joustamattomamman tuntuinen mitä Tamroneissa oli. Valmistusnumero on 522078**.Sahaaja kirjoitti:Tuli näin saunakaljan jälkeen ajankohtainen kysymys, eli menee seuraavasti:
Onko Minoltan beercanissa vvs. muovia vai metallia, vai vaikuttaako siihen valmistus vuosi. Voiko sen kuvien perusteella päätellä kumpi on?
Seuraava hankinta Sony leirissä
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Kun sais itselle vielä kinokenno Sony A99:n, sillä Beercan on parempi kinokennossa kuin kropissa.Sahaaja kirjoitti:Ok.
Aika hämmästyttävä juttu että moni myynnissä oleva noin 25v vanha optiikka voi olla niinkin hyvässä kunnossa päältäpäin.
Varmaan vitriineissä olleet.
Eipä tuossa kauheasti häviä jos vaikka kokeeksi tuommoisen vanhan Minolta tilaisi, selviäis onko puoliksikaan saamansa hypetyksen arvoinen?
Kurtmunger: "For full frame users; this lens (Beercan) performs much the same as the far more expensive Sony 70-200mm F/2.8 G. The only real difference other than the extra stop of light is the Minolta has more color fringing at full zoom, and axial color fringing at the centers, though this type disappears as you stop down. The Sony 70-200mm F/2.8 is sharper in the centers, but not by much, in fact you probably wouldn't notice it unless you examine your images at 100% on your computer screen."
Lisää verrokkeja 200mm/210mm:llä Sony A900:lla otettuina.
Viimeksi muokannut määvaan, Helmi 16, 2013 21 : 26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Mulla on muutama beercani ja muita 80-luvun objektiiveja, ne on edelleen loistavia objektiiveja digimaailmassa. Yhtään laajakulmaista vanhaa Minoltaa ei ole, ja niillä voi ollakin jo ongelmia digikennojen kanssa.
Suuri osa vanhoista Minoltan objektiiveista 50mm ja siitä pitemmälle on todella hyviä, mm telezoomit jopa loistavia - tosin käytettyjen hinnatkin on sitten ihan laadun mukaisia.
Yksi kaikesta poikkeava esimerkki on maailman ainoa AF peilitele 500mm F8, tämä on sekä laadullisesti todella hyvä, ja siihen kun yhdistää AF:n joka poistaa peilin hankalan tarkennuksen, niin jopa kuvanlaatu on loistava;D
Suuri osa vanhoista Minoltan objektiiveista 50mm ja siitä pitemmälle on todella hyviä, mm telezoomit jopa loistavia - tosin käytettyjen hinnatkin on sitten ihan laadun mukaisia.
Yksi kaikesta poikkeava esimerkki on maailman ainoa AF peilitele 500mm F8, tämä on sekä laadullisesti todella hyvä, ja siihen kun yhdistää AF:n joka poistaa peilin hankalan tarkennuksen, niin jopa kuvanlaatu on loistava;D
-
Niin ja vielä, osassa Minoltan kakkuloista on bajonettiin leimattu valmistusvuosi, onko tuo leimaaminen alkanut vasta -90 luvun puolella?
http://kurtmunger.com/sitebuilderconten ... 00f4bk.jpg
-
Minulla ei ole missään tuota valmistusvuotta Minoltojen 50 F1.7 RS, 70-210 F4 ja 100-400 laseissa näkyvillä.Sahaaja kirjoitti:Niin ja vielä, osassa Minoltan kakkuloista on bajonettiin leimattu valmistusvuosi, onko tuo leimaaminen alkanut vasta -90 luvun puolella?
-
Minulla on 400/4,5 optiikassa leimattu 1995määvaan kirjoitti:Minulla ei ole missään tuota valmistusvuotta Minoltojen 50 F1.7 RS, 70-210 F4 ja 100-400 laseissa näkyvillä.Sahaaja kirjoitti:Niin ja vielä, osassa Minoltan kakkuloista on bajonettiin leimattu valmistusvuosi, onko tuo leimaaminen alkanut vasta -90 luvun puolella?
-
G-sarjaa varmaankin, no ainakin valkoinen.Kartsa kirjoitti:Minulla on 400/4,5 optiikassa leimattu 1995määvaan kirjoitti:Minulla ei ole missään tuota valmistusvuotta Minoltojen 50 F1.7 RS, 70-210 F4 ja 100-400 laseissa näkyvillä.Sahaaja kirjoitti:Niin ja vielä, osassa Minoltan kakkuloista on bajonettiin leimattu valmistusvuosi, onko tuo leimaaminen alkanut vasta -90 luvun puolella?
-
http://www.dyxum.com/lenses/Minolta-AF- ... ens22.htmlmäävaan kirjoitti:G-sarjaa varmaankin, no ainakin valkoinen.Kartsa kirjoitti:Minulla on 400/4,5 optiikassa leimattu 1995määvaan kirjoitti: Minulla ei ole missään tuota valmistusvuotta Minoltojen 50 F1.7 RS, 70-210 F4 ja 100-400 laseissa näkyvillä.
-
Tämä lämmitänee Minolta/Sony kansaa.
http://www.kameralaukku.com/portal/inde ... 809.0.html
http://www.kameralaukku.com/portal/inde ... 809.0.html
-
-
Ketkä kaikki? ja miksi? minua kyllä vähän hymyilyttää, mutta se johtuu sinusta.markku55 kirjoitti:Juu, mutta siinä ei kai ole minun kyssäriä etsimien laadusta, jossa vastaus oli, että Sony A900 etsin on heittämällä parempi kuin D800:n, siitä voinemme olla kaikki iloisia?bababoboo kirjoitti:Eikös sama ilmoitus ole tälläkin puolella?
Oletko nyt aivan tosissasi? joku "Matti Möttönen" kertoo oman mielipiteensä foorumilla sitä kysyttäessä, meidän kaikkien pitäisi iloita?
Voi olla että minulla on lääkitys väärä, juttu kun ei avaudu minulle vaikka taloudesta Sony löytyykin.
-
Juu ei minullekaan mitään väliä millainen etsin A900:ssa on. Ei varmaan oikeasti markullekaan, muuten kuin mielikuvien tasolla. Sitäpaitsi optinen etsinhän on antiikkia Sonyissa :-)papetsu kirjoitti:Ketkä kaikki? ja miksi? minua kyllä vähän hymyilyttää, mutta se johtuu sinusta.markku55 kirjoitti:Juu, mutta siinä ei kai ole minun kyssäriä etsimien laadusta, jossa vastaus oli, että Sony A900 etsin on heittämällä parempi kuin D800:n, siitä voinemme olla kaikki iloisia?bababoboo kirjoitti:Eikös sama ilmoitus ole tälläkin puolella?
Oletko nyt aivan tosissasi? joku "Matti Möttönen" kertoo oman mielipiteensä foorumilla sitä kysyttäessä, meidän kaikkien pitäisi iloita?
Voi olla että minulla on lääkitys väärä, juttu kun ei avaudu minulle vaikka taloudesta Sony löytyykin.
-
- Viesti:
Oletteko kaikki myös iloisia siitä, että A900 on muuten kaikinpuolin antiikkinen kamera ja sen ainutta valttia kilpailijoihin nähden ei enää (koskaan?) nähdä missään Sonyssa? Revitkö muutenkin paljon iloa esineistä ja laitteita joita et omista?markku55 kirjoitti:Juu, mutta siinä ei kai ole minun kyssäriä etsimien laadusta, jossa vastaus oli, että Sony A900 etsin on heittämällä parempi kuin D800:n, siitä voinemme olla kaikki iloisia?bababoboo kirjoitti:Eikös sama ilmoitus ole tälläkin puolella?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Oletan, että myös papetsu ja kribe ovat nomad'in tavoin Canikon miehiä, eihän nyt kukaan tavallinen ihminen vedä hernettä nenään tuollaisesta jutusta.
Onhan se tietysti kauhea asia jos Nikonin yhdessä uudemmista FF rugoista etsin on huonompi kuin ikälopussa Sonyssa.
Hahhaa, on teitä vaan helppo ärsyttää, jopa sillon kun ei ole ollut edes tarkoitus ärsyttää, vaan heittää huumorin pilke silmäkulmassa yksi positiivinen juttu Sonysta.
Onhan se tietysti kauhea asia jos Nikonin yhdessä uudemmista FF rugoista etsin on huonompi kuin ikälopussa Sonyssa.
Hahhaa, on teitä vaan helppo ärsyttää, jopa sillon kun ei ole ollut edes tarkoitus ärsyttää, vaan heittää huumorin pilke silmäkulmassa yksi positiivinen juttu Sonysta.
-
Jaksat aina nähdä kaikki asiat merkkisodan näkökulmasta.markku55 kirjoitti:Oletan, että myös papetsu ja kribe ovat nomad'in tavoin Canikon miehiä, eihän nyt kukaan tavallinen ihminen vedä hernettä nenään tuollaisesta jutusta.