Kennokokoa lukuunottamatta en näe mitään osa-aluetta millä nuo keskenään kilpailisi.määvaan kirjoitti:Eipä tuolla 1 V3:lla paljoakaan markkinoita ole ajateltu valloittaa, jos Samsung NX mini 9-27mm kittizoomilla maksaa 499 € johon saa vielä LR 5 lisenssin kaupan päälle.
Nikon J1 ja V1
-
- Viesti:
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Tämähän se on nikonin mini järjestelmässä vikana.gabriel kirjoitti:Jokos me kohta käytännössä nähdään niitä alennusmyyntejä ? Odottavan aika on pitkä...elmar kirjoitti: Vaikea perustella V3:sta jos kohta ilmaiseksi saatavassa V2:ssa on etsin ja erinomainen otekahva jo valmiiksi.
Uuttamallia odotetaan markkinoille, jotta vanhoja saataisiin halvalla.
-
Onko se pahakin vika jos niitä vanhoja saa oikein hyvään hintaan ? :)
Ei vaan. Tuskin V2ia on ihan hirveesti ylimääräisenä varastossa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Tiedä häntä paljonko on varastossa ja missä maassa. Aamulla kirjoittamassani viestissä taisin olla väärässä. Tällä hetkellä V2 kittien hinta ei ole ainakaan laskeva.Avokid kirjoitti:Onko se pahakin vika jos niitä vanhoja saa oikein hyvään hintaan ? :)
-
http://nikonrumors.com/2014/03/19/nikon ... soon.aspx/
Btw. NR erikseen uutisoi, Että AW1stä on jenkeissä kaupoissa. Vähän sen jälkeen B&H oli jo myyty loppuun..
Btw. NR erikseen uutisoi, Että AW1stä on jenkeissä kaupoissa. Vähän sen jälkeen B&H oli jo myyty loppuun..
-
Ja juuri muuten julkaistu:
http://www.dpreview.com/news/2014/04/10 ... -and-wi-fi
Pitäis mennä kokeilemaan Rajalaan kunhan löytyy myymälästä.
-
- Viesti:
BTW. voi olla, että odotus kestää.Avokid kirjoitti:Pitäis mennä kokeilemaan Rajalaan kunhan löytyy myymälästä.
Jotenkin tuntuu, että nyt kun rahala on saanut kasvatettua markkinaosuuttaan, on siellä samalla alettu myös rajoittamaan uusien tuotteiden esiintuontia Suomessa.
Katselin Rajalan sivuilta a6000:n hintoja, koko kameraa ei ole siellä. Sen sijaan NEX 6 ja 7 ovat poistomyynnissä. Sonyn omasta kaupasta kuustonnista saa ihan edulliseenkin hintaan.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että Rajala koittaa dumpata ensin vanhat varastot pois (kovaan hintaan) ennen kuin ottavat uutta tavaraa sisälle. Tämä onnistuu vain, jos kunnon kilpailua ei ole. Tosin tämä on aika lyhytnäköinen politiikka, kun tavaraa saa EU:sta halvemmalla ja usein jopa helpommin.
Muutenkin tuo Rajalan hinnoittelu on vähintään kummallista: Rajalan verkkokaupassa NEX6 runko maksaa satasen enemmän kuin NEX6+SEL1650...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Ja etenkin kun kimppaan paannaan kaksi omituista toimijaa - Rajala ja Nikon. Siinä on ainekset niin huonolle myyntitoiminnalle ja hinnoittelulle, ettei hyväkään tuote jaksa kiinnostaa.mremonen kirjoitti:BTW. voi olla, että odotus kestää.Avokid kirjoitti:Pitäis mennä kokeilemaan Rajalaan kunhan löytyy myymälästä.
Saas nähdä mikä on tämän Nikonin cx-järjestelmän kohtalo. Minua kyllä kiinnostaisi v3 tai sitten se vedenpitävä malli, mutta eihän tuossa ole mitään mieltä jos homma pelaa tällä tavoin kuin on parin viime vuoden aikana pelannut. V-kameroiden hinnoittelu on ollut järjetön mukaanluettuna V1:n järjettömät alennusmyynnit. Ja kitit ovat mitä sattuu. Eivät esimerkiksi keksi tarjota sitä 10-100mm superzoom kittiä.
Enkä tässä ole päässyt edes vermeiden ominaisuuksiin. Niitähän kyllä on, mutta aina on ollut myös joku koukku josta käyttäjä saa kärsiä. Ja hinta/laatusuhde on kyllä jostain syvältä. Ajatelkaa nyt vaikka vertailua Nikon V3 vs. Oly M1. Edes minä en ole niin merkkifriikki, että tuossa vertailussa suosittelisin Nikonia kellekään.
Saa nähdä kuinka kauan Nikon jaksaa hakata päätään seinään. Ja sitten kun se valo siellä pääkonttorissa syttyy, niin toivattavasti tajuavat ruveta oikeasti myymään cx-järjestelmää eivätkä vihellä peliä poikki :-(
-
Vielä se, että ei silloin voi ryhtyä kermankuorinta hinnoitteluun kun järjestelmää rakennetaan ja sille raivataan tilaa markkinoilla. Ei etenkään peilittömien markkinoilla joissavaihtoehtoja riittää. Eikä etenkään tuotteilla jotka eivät vielä selvästikään ole täysin kypsiä.
Ja tässä sitä sitten kytätään. Nikon myi ainakaan massoittain V1 kittejä ja muita ekan sukupolven cx-kameroita. Ilmeisesti siellä lasketaan, että törkyhinnoittelusta kuluttaja parin vuoden päästä nöyrtyy heiltä uuden paremman mallin samaan järjestelmään.
Toisaalta kuluttaja muistaa alennusmyynnit eikä osta tavaraa oikein edes kohtuullisella hinnalla, saati nykyisellä kiskurihinnalla. Jos sain V1 tuplakitin aikoinaan 500 eurolla, mikä ei ollut edes pohjahintoja, niin miksi minun pitäisi maksaa vastaavsta nykytuotteesta 2-3 kertainen hinta. Etenikin kun näyttää siltä, ettei V3 kuitenkaan ole mikään V1 kuvaajan märkä uni.
Ei perhana. Ei tämä menettele! Tässä on teille tyytymätön asiakas!!! Vähintä olisi, että lähetätte minulle ilmaisen V3:n hyvittelynä siitä kun olen joutunut useamman tunnin elämästäni pilaamaan laappimalla sen pahuksen D600:n kennoa puhtaaksi!
Ja tässä sitä sitten kytätään. Nikon myi ainakaan massoittain V1 kittejä ja muita ekan sukupolven cx-kameroita. Ilmeisesti siellä lasketaan, että törkyhinnoittelusta kuluttaja parin vuoden päästä nöyrtyy heiltä uuden paremman mallin samaan järjestelmään.
Toisaalta kuluttaja muistaa alennusmyynnit eikä osta tavaraa oikein edes kohtuullisella hinnalla, saati nykyisellä kiskurihinnalla. Jos sain V1 tuplakitin aikoinaan 500 eurolla, mikä ei ollut edes pohjahintoja, niin miksi minun pitäisi maksaa vastaavsta nykytuotteesta 2-3 kertainen hinta. Etenikin kun näyttää siltä, ettei V3 kuitenkaan ole mikään V1 kuvaajan märkä uni.
Ei perhana. Ei tämä menettele! Tässä on teille tyytymätön asiakas!!! Vähintä olisi, että lähetätte minulle ilmaisen V3:n hyvittelynä siitä kun olen joutunut useamman tunnin elämästäni pilaamaan laappimalla sen pahuksen D600:n kennoa puhtaaksi!
-
Mulle kävi niin, että olin viittä vaille yhdenmukaistamassa vermeitä Nikoniin, mutta sitten tuo v3 julkistus ja D600:n ympärillä pyörinyt hässäkkä pisti vähän miettimään. No nyt sitten pähkäilen Olyn ominaisuuksien kanssa ja mietin, että olisiko sittenkin kunnon peilikamera vielä poikaa, mutta kaikkia hyviä ominaisuuksia ei vaan saa yhdessä paketissa...;-)
-
Rehellinen mielipiteeni on, että jos yhtä järjestelmää etsit, niin m43m tai Fuji ovat tasapainoisimpia ratkaisuja. Nikonilla dx. Vastaavasti cx ja fx käyvät mukavasti toisiaan täydentäen yhteen koska ne ovat tarpeeksi erilaisia.ruutu kirjoitti:Mulle kävi niin, että olin viittä vaille yhdenmukaistamassa vermeitä Nikoniin, mutta sitten tuo v3 julkistus ja D600:n ympärillä pyörinyt hässäkkä pisti vähän miettimään. No nyt sitten pähkäilen Olyn ominaisuuksien kanssa ja mietin, että olisiko sittenkin kunnon peilikamera vielä poikaa, mutta kaikkia hyviä ominaisuuksia ei vaan saa yhdessä paketissa...;-)
Tämä ei siis liity em. valitukseen tai muuhunkaan mistä Nikonia kritisoin. Kritiikin ulkopuolella olen yhäkin sitä mieltä, että Nikon osaa tehdä kameroita ja, että se on kuvanlaadun näkökulmasta kenties johtava toimija tällä alalla. Ja D610 on todellakin hyvä ja valmiiksi jalostettu kamera.
-
- Viesti:
Jos Nikonin kassa kestäisi, niin he voisivat tosiaan pilata markkinat antamalla D600:n omistajille jonkun pikkukennoisen hyvityksenä. Tai vaikka parinsadan cash-back -setelin, tms.nomad kirjoitti:Ei perhana. Ei tämä menettele! Tässä on teille tyytymätön asiakas!!! Vähintä olisi, että lähetätte minulle ilmaisen V3:n hyvittelynä siitä kun olen joutunut useamman tunnin elämästäni pilaamaan laappimalla sen pahuksen D600:n kennoa puhtaaksi!
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Tietysti kassa kestää, mutta kun ovat nykyisin niin sairaalloisen nuukia - kunnes koittaa sen paniikki-alennusmyynnin aika.mremonen kirjoitti:Jos Nikonin kassa kestäisi, niin he voisivat tosiaan pilata markkinat antamalla D600:n omistajille jonkun pikkukennoisen hyvityksenä. Tai vaikka parinsadan cash-back -setelin, tms.nomad kirjoitti:Ei perhana. Ei tämä menettele! Tässä on teille tyytymätön asiakas!!! Vähintä olisi, että lähetätte minulle ilmaisen V3:n hyvittelynä siitä kun olen joutunut useamman tunnin elämästäni pilaamaan laappimalla sen pahuksen D600:n kennoa puhtaaksi!
Ajatuskoe. Jos saisin 200e cash-back setelin hyvitykseksi vaivoistani niin saattaisin käyttää sitä cx-järjestelmän 32mm/1.2 ostamiseen. Tuskin tuo menisi persnetoksi Nikonille sittenkään. Ja saisivathan taas tiukemmin naitettua minua systeemeihinsä.
-
- Viesti:
Niinpä. Ja Jenkeissä ovat tajunneet tämän cash-backin idean: se on lisämyyntiä itselle (volyymi kasvaa) ja myynnistä pois kilpailijalta.nomad kirjoitti:Ajatuskoe. Jos saisin 200e cash-back setelin hyvitykseksi vaivoistani niin saattaisin käyttää sitä cx-järjestelmän 32mm/1.2 ostamiseen. Tuskin tuo menisi persnetoksi Nikonille sittenkään. Ja saisivathan taas tiukemmin naitettua minua systeemeihinsä.
Mut ei meil suames.
---
blogi
---
blogi
-
Flickrissä on previkoita. Kaunista jälkeä tekee hyvässä valossa, mutta heikomman valon ominaisuuksia ei sitten esitelläkään. Huomio myös siihen, että potretissa on blurrihuisku heilunut aika rajusti. Melkeinpä petos poloista kuluttajaa kohtaa tuommoinen kuva. Nämähän piti olla kai kameran eikä photoshopin esittelyä?Avokid kirjoitti:Ja juuri muuten julkaistu:
https://www.flickr.com/photos/nikonfran ... 749393065/
-
Niin minäkin ajattelin, että m4/3 on järjestelmänä sillä tasolla, että siihen uskaltaa panostaa. Em1 tuntuu ihan mainiolle hankinnallle tulevaisuudessa em5:n jälkeen. Nythän tuo em5 tuli melkein objektiivien kylkiäisenä. V1 on kuitenkin sen verran kelpo peli, että jääköön kakkoskameraksi - varsinkin silloin kuin olyn tarkennus väsähtää tai jos laitehulluus iskee ja hankin vielä nikonin fx:n...
nomad kirjoitti:Rehellinen mielipiteeni on, että jos yhtä järjestelmää etsit, niin m43m tai Fuji ovat tasapainoisimpia ratkaisuja. Nikonilla dx. Vastaavasti cx ja fx käyvät mukavasti toisiaan täydentäen yhteen koska ne ovat tarpeeksi erilaisia.ruutu kirjoitti:Mulle kävi niin, että olin viittä vaille yhdenmukaistamassa vermeitä Nikoniin, mutta sitten tuo v3 julkistus ja D600:n ympärillä pyörinyt hässäkkä pisti vähän miettimään. No nyt sitten pähkäilen Olyn ominaisuuksien kanssa ja mietin, että olisiko sittenkin kunnon peilikamera vielä poikaa, mutta kaikkia hyviä ominaisuuksia ei vaan saa yhdessä paketissa...;-)
Tämä ei siis liity em. valitukseen tai muuhunkaan mistä Nikonia kritisoin. Kritiikin ulkopuolella olen yhäkin sitä mieltä, että Nikon osaa tehdä kameroita ja, että se on kuvanlaadun näkökulmasta kenties johtava toimija tällä alalla. Ja D610 on todellakin hyvä ja valmiiksi jalostettu kamera.