Nikonin pikkujärjestelmässä on vähän samanlaisia ominaisuuksia. Kelpaavatko tarkoitukseesi?fotom kirjoitti:Taitaa olla, että kun tuo F1 on poistunut markkinoilta, ei korvaavaa ole tilalle tullut?
nimim: suurnopeutta pitäisi kuvata mutta kamera puuttuu
Casio EX-F1 -maailman nopein
-
-
- Viesti:
Itse omistan edelleenkin 2 kpl otsikon mukaisia kameroita ja silloin tällöin tulee käytettyä niitä hidastusvideoissa, toki tuo alhainen resoluutio alkaa tänä päivänä jo vähän tökkimään...nomad kirjoitti:Nikonin pikkujärjestelmässä on vähän samanlaisia ominaisuuksia. Kelpaavatko tarkoitukseesi?fotom kirjoitti:Taitaa olla, että kun tuo F1 on poistunut markkinoilta, ei korvaavaa ole tilalle tullut?
Mitäs speksejä muuten noille Nikoneille luvataan suurnopeuskuvaamisen suhteen, montako ruutua sekunnissa ja millä resoluutiolla ja kuinka kauan voi kuvata? :)
- Hans
-
Oliko se niin, että stilleissä täydellä resolla max on 60fps ja 10 tai 15 fps tarkennuksen kanssa. Sitten on videopuolella pienempää resoluutiota antavat hidastusmoodit. Olisko siinä maksimi tahti ollut 1000fps. Suoraan sanottuna en ole keksinyt hidastusmoodille mitään järkevää käyttöä :-)hlehtine kirjoitti:Itse omistan edelleenkin 2 kpl otsikon mukaisia kameroita ja silloin tällöin tulee käytettyä niitä hidastusvideoissa, toki tuo alhainen resoluutio alkaa tänä päivänä jo vähän tökkimään...nomad kirjoitti:Nikonin pikkujärjestelmässä on vähän samanlaisia ominaisuuksia. Kelpaavatko tarkoitukseesi?fotom kirjoitti:Taitaa olla, että kun tuo F1 on poistunut markkinoilta, ei korvaavaa ole tilalle tullut?
Mitäs speksejä muuten noille Nikoneille luvataan suurnopeuskuvaamisen suhteen, montako ruutua sekunnissa ja millä resoluutiolla ja kuinka kauan voi kuvata? :)
- Hans
Googlettelemallahan nuo selviää.
-
nomad kirjoitti:Nikonin pikkujärjestelmässä on vähän samanlaisia ominaisuuksia. Kelpaavatko tarkoitukseesi?fotom kirjoitti:Taitaa olla, että kun tuo F1 on poistunut markkinoilta, ei korvaavaa ole tilalle tullut?
Jahas, pitäisiköhän sitten tuo Nikon ostaa pois.nikonin sivusto 1 J3:sta kirjoitti:Teräväpiirtoelokuvat (kuvasuhde 16:9) 1 920 x 1 080 / 60i (59,94 kuvaa/s*) 1 920 x 1 080 / 30p (29,97 kuvaa/s) 1 280 x 720 / 60p (59,94 kuvaa/s) 1 280 x 720 / 30p (29,97 kuvaa/s) Hidastetut elokuvat (kuvasuhde 8:3) 640 x 240 / 400 kuvaa/s (toistetaan nopeudella 30p / 29,97 kuvaa/s) 320 x 120 / 1 200 kuvaa/s (toistetaan nopeudella 30p / 29,97 kuvaa/s) Liikkuva kuva (kuvasuhde 16:9) 1 920 x 1 080 / 60p (59,94 kuvaa/s) (toistetaan nopeudella 24p / 23,976 kuvaa/s) * Kennon tuotto on noin 60 kuvaa/s.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
-
Oon tolla v1:llä jonnin verran hidastellu ja onhan se ihan hauska kyl. Se vaan 1200fps on aivan onnettoman pieni että sitä voisi oikeastaan mihinkään käyttää. Se 400fps taas on harmittavan pieni sekin, joskin sillä voi keksiä jotain. Siinä vaan rassaa todella kummallinen kuvasuhde. Toisaalta sen saan 4hudella tuplakitillä. Timeläpsyttelyyn toimii oikein hyvin tuo paketti.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
Totta, pieni on 1200fps kuva mutta silti suurempi kuin mitä Casio taannoin tuotti. Kumma, ettei ole tekniikka edennyt yli puolessa vuosikymmenessä juuri lainkaan. Toivottavasti nikonissa ei ole ihan niin paljoa kompressoitu kuva.
-
- Viesti:
On tosiaan kumma miksei tuota puolta ole kehitetty vuosien aikana enemmän, maksaako sitten liikaa siihen nähden mitä voisi saada tuottoa vehkeistä?fotom kirjoitti:Totta, pieni on 1200fps kuva mutta silti suurempi kuin mitä Casio taannoin tuotti. Kumma, ettei ole tekniikka edennyt yli puolessa vuosikymmenessä juuri lainkaan. Toivottavasti nikonissa ei ole ihan niin paljoa kompressoitu kuva.
Voiko muuten tuossa Nikonissa tallentaa videota haluamansa ajan, ei mitään aikarajoituksia?
Eikös joku tai jotkut Sonyn normi videokamerat tallenna 200-300fps videota FullHD:nä mutta vain jotain 3-4 sekuntia kerrallaan? Tuleehan siitäkin hidastettua videota jotain 10-20 sec välillä joten onhan sitä siinä, pitää vaan tarkkaan katsoa missä kohtaa laittaa nauhoituksen päälle :)
- Hans
-
-
Luultavasti 1200fps myös viisi sekuntia. Katselin youtube -videoita ja tuntuivät pisimmät olevan 3min 21sek pitkiä josta tulisi sitten 1200fps ja viisi sekuntia. Kyllähän tuokin moneen paikkaan piisaa. Ongelmana näkisin melko voimakkaan pakkauksen noissa videoitaa. Onkohan pakkauksessa eroa eri Nikon mallien välillä?
-
- Viesti:
No tuossa taitaa Casio olla sitten edelleen omaa luokkaansa(?) kun noita 300/600/1200fps -videoita voi sillä tallentaa maailman tappiin asti vai oliko se puoli tuntia mikä näissä yleensä on se keinotekoinen rajoitus.. nyt en muista?
Eihän tuolla nyt muuten ole yleensä virkaa mutta pari kertaa olen jättänyt toisen kameran tallentamaan yksikseen matskua kun olen itse kuvannut toisella, siinä on hyvä että tallentaa kauemmin kuin viisi sekuntia :D Tai jos olen kuvannut noilla jotain juttua joka vaatii sen että menen kameran takaa itse touhuamaan jotain, vaikka heittämään sitä pakollista vesi-ilmapalloa kaverin naamaan :D niin kameran voi vaan jättää yksikseen kuvaamaan jne. Eli tuosta on etua tietyissä tapauksissa.
Mutta tosiaan jos edes tuo 5 sec olisi kunnon resoluutiolla ja matalalla pakkauksella niin sitten aikarajoituksen antaisi anteeksi täysin. :)
Casiohan ei tarkenna suurnopeusvideota kuvattaessa, ei varmaan tarkenna mikään muukaan näistä?
- Hans
Eihän tuolla nyt muuten ole yleensä virkaa mutta pari kertaa olen jättänyt toisen kameran tallentamaan yksikseen matskua kun olen itse kuvannut toisella, siinä on hyvä että tallentaa kauemmin kuin viisi sekuntia :D Tai jos olen kuvannut noilla jotain juttua joka vaatii sen että menen kameran takaa itse touhuamaan jotain, vaikka heittämään sitä pakollista vesi-ilmapalloa kaverin naamaan :D niin kameran voi vaan jättää yksikseen kuvaamaan jne. Eli tuosta on etua tietyissä tapauksissa.
Mutta tosiaan jos edes tuo 5 sec olisi kunnon resoluutiolla ja matalalla pakkauksella niin sitten aikarajoituksen antaisi anteeksi täysin. :)
Casiohan ei tarkenna suurnopeusvideota kuvattaessa, ei varmaan tarkenna mikään muukaan näistä?
- Hans