Fuji HS20exr

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Neutral

Fuji HS20exr

Viesti Kirjoittaja Neutral »

Kokemuksia foorumilaisilla tästä? Suomeenkin on ensimmäiset kamerat saatu. .
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Ite en hirveesti osaa sanoa kys. kamerasta, mutta veli vois kirjotella enempikin.
Sen verran kuitenkin, että kuvanlaatu on yllättävän hyvää (oikeastaan pystyy helposti kuvaamaan ISO 1600:lla, ilman pahaa kohinaa). Tämä siis vertailukohteena mm. minun entiseen superzoomiin..Tässä ois yks velipojan ottama kuva, tiedot löytyy alta ja tarvittaessa suurempikin versio kuvasta jos kiinnostaa.
http://tuomaskoi.kuvat.fi/kuvat/Three+trees.jpg

Kuva on pikkasen tärähtäny, joten esim. terävyydestä ei saa kunnollista tietoa. Kuvaan tehty perussäädöt LR:ssä. Kuvattu JPG tiedostomuodolla. RAWin metatadaa ei ainakaan tuo LR 3 versio osannut vielä lukea. Eli RAW kuvat ei aukea.

Obiskan "joustavuus" on kyllä kiva asia. Periaatteessahan tuossa on muistaakseni 18-450/2.8-5.6 obiska jos ajatellaan croppijärkkärin kannalta.
Täyskennosessa se vastais 24-720/2.8-5.6..
Kuten varmaan nuo jo tiedätkin.

Mutta tiivistettynä voin kertoa, että kyllä kuvanlaadun hyvyys yllätti ainakin itteä.
Jos pitäisi valita vaikkapa minun kamera + esim. 55-300/4-5.8 putki tai tuo fuji niin ottaisin varmaan kuitenkin tuon oman Penan..
Pokkareillahan syväterävyys on pitempi, vrt. järkkäriin. Se on mielestäni ainakin huono asia joissakin kohti, joissakin taas hyvä.
Monesti tarvii blurrata tietyt jutut kuvasta pois pitkillä milleillä ja isoimmalla aukolla + tarpeeksi hyvällä kuvausetäisyydellä, mutta tälläpä se ei tietenkään niin hyvin onnistu kuin järkkärin vastaavilla asetuksilla.

Kunhan tulee enemmän kokemusta (itellä) kys. kamerasta niin voisin kertoo enempikin ja laittaa enempi kuvia näytille. Velihän toki kuvaa joka päivä..
Viimeksi muokannut Stickl, Huhti 22, 2011 15 : 04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pho06

Viesti Kirjoittaja pho06 »

Älkää nyt ainakaan kovin pahasti haukkuko, kun laitoin tuollaisen juuri tilaukseen. Menee ikävästi pääsiäisen yli, ennen kuin pääsee testailemaan.
Neutral

:D On se hiirikäsi jo pari kertaa tilaa napin yllä pyörinyt mut vielä on jääny tilaamatta. Sen verran pitkiä taukoja tulee kuvaamiseen et ei näköjään kannata suurempaa järjestelmää pölyttymään kasata. Tuollaista vois pitää autossa mukana ja ottaa siitä mukaan jos maastoutuu. Ilman et sen kummemmin lähtee "kuvaamaan"
Neutral

Olen dpreviewn sivuja silmäillyt kun siellä on paljon ketjuja koskien hs20exr:n kuvanlaatua. Enimmäkseen olen pettynyt kuviin. Sitten on joitain kuvia jossa on pidemmälle kehittyneen kuvaajan muokaamia kuvia ja niissä on näkynyt joa hyviäkin kuvia.

Täydessä koossa olleet kuvat on kyllä varsin järkyttävää katsottavaa. ISO400 otettu maisemakuva täydessä koossa on kuin öljyvärimaalaus siis huonossa mielessä..

Jatkan tutkimuksia, välillä kyllä tuntuu että kannattais hylätä koko "superzoomi" ajatus. Sony HX100v olis toinen vaihtoehto jossa olis huikea videon laatu mutta kuvat on sitten yliterävöitettyjä jpg kuvia( kai tuota voi jostain asetuksista muuttaa)
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Jos kellään kiinnostaa kys. kameralla otetut kuvat niin;
http://tuomaskoo.kuvat.fi/kuvat/

Kuvat eivät ole minun ottamiani. Kuvia on käsitelty, osittain jopa aika paljonkin.
Toivottavasti linkistä on jollekkin apua! Ja en halua mainostaa noita kuvia, vaan haluan että joku voisi saada apua niistä kameran valinnassa.
pho06

Viesti Kirjoittaja pho06 »

Itse löysin dpreviewista oikeenkin hyviä kuvia. No huomenna pitäisi kuitenkin www.xcam.fi :sta tilatun HS20:n saapua, niin pääsen itsekin kokeilemaan.
iluap1

Liitin

Viesti Kirjoittaja iluap1 »

Niin mitähän liitintä toi fuji käyttää usb-kamera liitännässään.
Vastaa Viestiin