Epson 3880 sotkee
-
Epson 3880 sotkee
Epson 3880 alkoi roiskia mustia läikkiä tulostuksiin. Eli tulostaa muuten OK, mutta joka arkkiin tulee melkoisia mustia musteroiskeita.
Olen ajanut suutinten puhdistuksen useampaan otteeseen ja pessyt tulostuspään isopropanolilla. Noilla ei kuitenkaan mitään vaikutusta asiaan. Onko kenelläkään tietoa mistä tässä voisi olla kyse, ja mahtaako pk-seudulla olla jotakin näiden vehkeiden oikkuihin perehtynyttä huoltoliikettä?
Olen ajanut suutinten puhdistuksen useampaan otteeseen ja pessyt tulostuspään isopropanolilla. Noilla ei kuitenkaan mitään vaikutusta asiaan. Onko kenelläkään tietoa mistä tässä voisi olla kyse, ja mahtaako pk-seudulla olla jotakin näiden vehkeiden oikkuihin perehtynyttä huoltoliikettä?
-
Re: Epson 3880 sotkee
Kysäise Epsonilta kuka huoltaa. epson.fi/contactus
Sieltä löytyy yheydenottopyyntölomake
Sieltä löytyy yheydenottopyyntölomake
-
- Viesti:
Suomen Interfotolla tieretään lisää.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Oletko kokeillut, tekeekö samaa sekä mattamustalla että valokuvamustalla? Jos kyse on roiskeista, eikä esim pölyn aiheuttamista tahroista/sotkuista, niin saattaa tarkoittaa reissua tulostinkauppaan. Eli heikoimmillaan huolto saattaisi tarkoittaa kirjoituspään vaihtoa.PPellinen kirjoitti:Epson 3880 alkoi roiskia mustia läikkiä tulostuksiin. Eli tulostaa muuten OK, mutta joka arkkiin tulee melkoisia mustia musteroiskeita.
-
Tervehdys. Kuulostaa tutulta tuo roiskiminen.Ensimäisellä kerralla meni kone uusiksi,alako roikia kun oli tehty n.2000 printtiä. Huolto totesi että tulostinpää pitäisi uusia,pelkkä osan hinta yli 1000€. No uusi samanlainen kone alako roiskia taas kun sillä oli tehty vajaa 2000 printtiä. Siihen ei auttanut taaskaan sen koneen oma puhistustoiminto. Huolto totesi (KupariData Oulu) että tulostinpää rikki. Ostin taas uuven (SC-P800,seon toiminu toistaiseksi). Siinä vaiheessa kun oli vaikeuksia saaha tämä uus pellaamaan,soitin Epson Helsinki apua ja siinä tuli mainittua että 2kpl 3880 on menny uusiksi kun tulostinpää ei kestä ku 2000 printtiä. Ne pyys lähettämmään tämän viimeksi rikkimenneen masinan InfoCare-huoltoon (tulikohan tuo nimi oikein).Siellä se laitettiin kuntoon ja Epson maksoi kaikki viulut rahtia myöten vaikka masinalla oli ikää jo 2 vuotta.
Jälkeenpäin on tullut mieleen että molemmilla kerroilla oli käytössä valokuvamusta ja roiskeethan oli mustia.Ilmeisesti ongelmaa ei tulisikaan mattamustalla?
Sun kannatta varmaan keskustella Epsonin kanssa olisiko heillä ratkaisua ongelmaan.
Terveisin Esko Pitkänen Hailuoto
(niin ne roiskivat oli molemmat 3880)
Jälkeenpäin on tullut mieleen että molemmilla kerroilla oli käytössä valokuvamusta ja roiskeethan oli mustia.Ilmeisesti ongelmaa ei tulisikaan mattamustalla?
Sun kannatta varmaan keskustella Epsonin kanssa olisiko heillä ratkaisua ongelmaan.
Terveisin Esko Pitkänen Hailuoto
(niin ne roiskivat oli molemmat 3880)
-
Minulla oli sama juttu alkoi 3880 sotkemaan mustaa ja vuoti jo seistessaankin, kyullä näillä on niin mielettömät hinnat korjauksilla että ei muuta kun jätehuoltoon.
Minulla oli toinenkin Epson XP-950 ja kameraseuralla XP-960 ja niissä molemmissa tuli sama vika.
Ilmoitti että hukkavärityyny on tullut käyttöikänsä päähän. Soitin Epson tukeen niin sanottiin että korjaus maksaa 260€ ja uutta tulostinta sai 220€. Nuo viat sain kuitenkin korjattua imuroimalla netistä 8€ maksavan ohjelman jolla sen lukituksen sai pistettua.
Että tämmöistä Epsonille.
Minulla oli toinenkin Epson XP-950 ja kameraseuralla XP-960 ja niissä molemmissa tuli sama vika.
Ilmoitti että hukkavärityyny on tullut käyttöikänsä päähän. Soitin Epson tukeen niin sanottiin että korjaus maksaa 260€ ja uutta tulostinta sai 220€. Nuo viat sain kuitenkin korjattua imuroimalla netistä 8€ maksavan ohjelman jolla sen lukituksen sai pistettua.
Että tämmöistä Epsonille.
Viimeksi muokannut juhyny1, Tammi 26, 2020 19 : 46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
On se kallista tulostamista jos 2000 kuvaa tulostettu ja uusi kone maksaa 1000e ja remontti vielä enempi. Minulla meni uusiksi kuvapää 3880 tulostimesta kun en enää saanut auki vaikka otin hedin irti ja asianmukaisin ainein yritin sitä avata, ei auennut eli ei muuta kuin roskakoriin.
Kuvapää tosiaan maksaa tuhannesta ylöspäin vaikka itse sen vaihtaa. YouTubesta kyllä löytyy hyviä ohjeita noiden putsauksiin ja vaihtoonkin. Noissahan on melkein vaikeinta löytää ruuvit mistä puretaan kun ovat niin hyvin piilotettuna. Samoin voi vielä purkaessa varmistaa että että ottaa vaikka välillä kuvia muistin virkistämiseksi vaikka puhelimella joista voi tarkistaa että on oikein kasannut. sitten vain sopiva ristipää meisseli hyvällä mangneetilla että ei tiputtele pieniä ruuveja tulostimen sisään. Niissä vain täytyy purkaessa olla tarkkana kun ruuveissa on eri pituuksia että purkaessa merkkaa missä ne esim. lyhyemmät ja eri kierteellä (metalliin) olevat oli että ei tarvitse niitä arpoa. Samoin paksuudessa on hyvin pieniä eroja.
Tästä linkistä löytyy hyvät ohjeet 3880 ja muillekin epsonin tulostimille :
https://www.youtube.com/watch?v=sSQbhQb ... dex=7&t=0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä noihin takuisiin: Kuluttajan suojahan auttaa myös tuollaisissa takuuseen liittyvissä asioissa.
Tuotevastuulakihan määrittää että tuollaisella tuotteella pitäisi takuu olla ainakin 2v jos käyttökin on ollut vielä vähäistä. Eihän nämä ihan kertakäyttö tuotteita saa olla tuon hintaiset. Minulla meni televisio epäkuntoon 2,5v vanhana ja menin Giganttiin josta olin sen ostanut siellä sanottiin että takuu on ohi. Satuin kuitenkin tietämään jotakin kautta kuluttajan suojasta ja menin ko. merkkiä takuukorjaavaan liikkeeseen jossa sanoivat heti että kyllä menee takuuseen. Sain heiltä vielä sijaistelevisionkin siksi aikaa että saan omani takaisin. Tutkittiin sitä tuotevastuulakia ja sieltä kävi ilmi että tuollaisessa tapauksessa valmistajan vastuu olisi oltava 4v. Telkkariin piti vaihtaa se emolevy että käytännössä se on nyt uusi. Olisi muuten ollut niin kallis osa että olisi voinut jäädä korjaamatta. On television kallein osa.
Kuvapää tosiaan maksaa tuhannesta ylöspäin vaikka itse sen vaihtaa. YouTubesta kyllä löytyy hyviä ohjeita noiden putsauksiin ja vaihtoonkin. Noissahan on melkein vaikeinta löytää ruuvit mistä puretaan kun ovat niin hyvin piilotettuna. Samoin voi vielä purkaessa varmistaa että että ottaa vaikka välillä kuvia muistin virkistämiseksi vaikka puhelimella joista voi tarkistaa että on oikein kasannut. sitten vain sopiva ristipää meisseli hyvällä mangneetilla että ei tiputtele pieniä ruuveja tulostimen sisään. Niissä vain täytyy purkaessa olla tarkkana kun ruuveissa on eri pituuksia että purkaessa merkkaa missä ne esim. lyhyemmät ja eri kierteellä (metalliin) olevat oli että ei tarvitse niitä arpoa. Samoin paksuudessa on hyvin pieniä eroja.
Tästä linkistä löytyy hyvät ohjeet 3880 ja muillekin epsonin tulostimille :
https://www.youtube.com/watch?v=sSQbhQb ... dex=7&t=0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä noihin takuisiin: Kuluttajan suojahan auttaa myös tuollaisissa takuuseen liittyvissä asioissa.
Tuotevastuulakihan määrittää että tuollaisella tuotteella pitäisi takuu olla ainakin 2v jos käyttökin on ollut vielä vähäistä. Eihän nämä ihan kertakäyttö tuotteita saa olla tuon hintaiset. Minulla meni televisio epäkuntoon 2,5v vanhana ja menin Giganttiin josta olin sen ostanut siellä sanottiin että takuu on ohi. Satuin kuitenkin tietämään jotakin kautta kuluttajan suojasta ja menin ko. merkkiä takuukorjaavaan liikkeeseen jossa sanoivat heti että kyllä menee takuuseen. Sain heiltä vielä sijaistelevisionkin siksi aikaa että saan omani takaisin. Tutkittiin sitä tuotevastuulakia ja sieltä kävi ilmi että tuollaisessa tapauksessa valmistajan vastuu olisi oltava 4v. Telkkariin piti vaihtaa se emolevy että käytännössä se on nyt uusi. Olisi muuten ollut niin kallis osa että olisi voinut jäädä korjaamatta. On television kallein osa.
-
- Viesti:
Itse ostin Epson SC-7000P tulostimen 3 vuoden täystakuulla. Lupasvat että tulevat paikanpäälle korjaamahan.
Syyskuulla 3 vuotta meni umpeen, nyt ollaan omillaan. Mitään hälyyttävää ei oo ilmenny, mutta uusi malli siitä on julkaistu.
Syyskuulla 3 vuotta meni umpeen, nyt ollaan omillaan. Mitään hälyyttävää ei oo ilmenny, mutta uusi malli siitä on julkaistu.
-
Tyypillistä Epsonin vikaa tollanen on aina ollut.
Canonin tulostimilla kerran kuussa ajettu nozzle check riittää
pitää tulostimen kunnossa.
-
- Viesti:
Tuossa kyselin kokemuksia Canoneista kun uutta tulostinta hommasin......Agfa kirjoitti:Tyypillistä Epsonin vikaa tollanen on aina ollut.
Niiden perusteella valitsin Epsonin, molemmissa omat juttunsa.
-
Näin varmasti on. Nämä tulostimet kun on vain sellaisia että sitäparemmin toimii mitä enempi tulostaa. Se vähäinen käyttö tukkeuttaa ne ja näissä isoissa tulostimissa kallista väriä menee hukkavärisäiliöön paljon kun joutuu ajamaan puhdistuksia. Kuvapäiden hinnat on ainakin epsonilla ihan mielettömät, se kun tukkeutuu jos ei käytetä, silloin tulostin on varmasti uusissa. Tuhat euroa maksavaan tulostimeen kun maksaa kuvapää (Head) yli 1000€ ja työt päälle.
Että ei kovin ekologista täällä tulostinpuolella. Jos tuon hedin saisi halvemmalla siinä säästettäis suuri määrä luontoa kun koko tulostin ei menisi vaihtoon sen pienen osan takia.
Että ei kovin ekologista täällä tulostinpuolella. Jos tuon hedin saisi halvemmalla siinä säästettäis suuri määrä luontoa kun koko tulostin ei menisi vaihtoon sen pienen osan takia.
-
Kävin aikanaan ns. ammattilaisten sivuilla ja olivat sitä mieltä,
että Epsonilla olisi tulostettava suhkoht säännöllisesti.
Canon kestää enemmän seisomista johtuen tulostuspään
erilaisesta tekniikasta.
Itsellä tulostin seisoo helposti puolisen vuotta pelkällä kerran kuussa
nozzle checkillä. Joka meinaa välistä virahtaa...
Vanha Canon 9500 mark ii tulosti juuri kolmeen kilpailuun kuvat ja
jälki oli hyvinkin mieleistä. Cansonin paperit ja tietysti icc:t.
että Epsonilla olisi tulostettava suhkoht säännöllisesti.
Canon kestää enemmän seisomista johtuen tulostuspään
erilaisesta tekniikasta.
Itsellä tulostin seisoo helposti puolisen vuotta pelkällä kerran kuussa
nozzle checkillä. Joka meinaa välistä virahtaa...
Vanha Canon 9500 mark ii tulosti juuri kolmeen kilpailuun kuvat ja
jälki oli hyvinkin mieleistä. Cansonin paperit ja tietysti icc:t.
-
- Viesti:
Itte oon jokusen kerran tulostuttanut Canoneilla canvas-tauluja. Kaikki täyttä kuraa.
Epsonilla tuntuu tulevan helpommin hyvää.
Epsonilla tuntuu tulevan helpommin hyvää.
-
Päivitetäänpä tapahtumia tuon aloitusviestin jälkeen.
Otin yhteyttä sekä Interfotoon että Suomen Epsoniin. Noista ohjattiin Level Oneen joka hoitaa korjaukset ja ylläpidon.
Sain korjaustarjouksen, loppusumma 1790,93 € ! Eli ei edes kahden uuden laitteen hintaa !
Selvittelin asiaa netin eri palstoilla. Kävi ilmi että vika on aika yleinen, kyse on joko kahden käytettävän mustan välillä vaihtavasta venttiilistä tai mustejärjestelmän ns bufferin vuodosta. Ebaysta noita löytyy Epsonin alkuperäisinä varaosina. Tilasin, tuli Kiinasta. Ja tosiaan alkuperäiset Epsonin leimat paketissa. Eikä edes koronavirusta mukana :-) .
Rahteineen ja veroineen maksoi ~200€. Youtubesta löytyy aika hyvä opasvideo korjaustyöhön. Kyllähän tuo melkoista tarkkuutta ja kärsivällisyyttä vaatii, mutta ihan tehtävissä kuitenkin. Kolmisenkymmentä ruuvia. Suurin ongelma oli estää ruuvien putoilu laiteen syövereihin. Värien vaihtoventtiili ja bufferit ovat yhtä kokonaisuutta, joten ne tuli samalla vaihdettua molemmat. Kuoria avatessa maltti on paikallaan. Opasvideossa riuhtovat kuoria irti niin että muovinkappaleita sinkoilee. Kannattaa ruuvimeisselillä availla hakasia ettei turhaan riko osia.
Menihän tuohon erinäinen määrä työtunteja. Sain kuitenkin äsken printterin kasattua ja testattua. Taas toimii!
Samalla tuli katsottua laitteella tulostettujen printtien määrä. Vajaa 800 !
Aivan kelvoton esitys niin laiteen keston kuin Epsonin tuotetuen osalta.
Otin yhteyttä sekä Interfotoon että Suomen Epsoniin. Noista ohjattiin Level Oneen joka hoitaa korjaukset ja ylläpidon.
Sain korjaustarjouksen, loppusumma 1790,93 € ! Eli ei edes kahden uuden laitteen hintaa !
Selvittelin asiaa netin eri palstoilla. Kävi ilmi että vika on aika yleinen, kyse on joko kahden käytettävän mustan välillä vaihtavasta venttiilistä tai mustejärjestelmän ns bufferin vuodosta. Ebaysta noita löytyy Epsonin alkuperäisinä varaosina. Tilasin, tuli Kiinasta. Ja tosiaan alkuperäiset Epsonin leimat paketissa. Eikä edes koronavirusta mukana :-) .
Rahteineen ja veroineen maksoi ~200€. Youtubesta löytyy aika hyvä opasvideo korjaustyöhön. Kyllähän tuo melkoista tarkkuutta ja kärsivällisyyttä vaatii, mutta ihan tehtävissä kuitenkin. Kolmisenkymmentä ruuvia. Suurin ongelma oli estää ruuvien putoilu laiteen syövereihin. Värien vaihtoventtiili ja bufferit ovat yhtä kokonaisuutta, joten ne tuli samalla vaihdettua molemmat. Kuoria avatessa maltti on paikallaan. Opasvideossa riuhtovat kuoria irti niin että muovinkappaleita sinkoilee. Kannattaa ruuvimeisselillä availla hakasia ettei turhaan riko osia.
Menihän tuohon erinäinen määrä työtunteja. Sain kuitenkin äsken printterin kasattua ja testattua. Taas toimii!
Samalla tuli katsottua laitteella tulostettujen printtien määrä. Vajaa 800 !
Aivan kelvoton esitys niin laiteen keston kuin Epsonin tuotetuen osalta.
-
No huh huh.. meinas pokka pettää.. mitä järkeä on edes tuollaista tarjousta tehdä =D
No huh huh.. meinas pokka pettää.. mitä järkeä on edes tuollaista tarjousta tehdä =D
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Flickr: Jani Honkala
-
Suuresti arvostan kun korjataan eikä hankita uutta! Melko luokatonta laatua kyllä Epsonilla tämä malli.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Aivan sama se on ainakin epsonilla muutkin mallit, siellä on 120€ tuntiveloitukset jos korjautat muitakin malleja, ei niitä silloin monta tuntia kannata korjauttaa. Esim. tämä XP-950 ja XP-960 mallit niisssä on kaikissa se lukitus että kun hukkavärityyny tulee tiensä päähän se lopettaa toimintansa ja korjaus maksaa 270e + huoltoon toimituskulut päälle ja kysymyksessä on hieman päälle kahdensadan euron tulostin.
Sen lukituksen saa kuitenkin poistettua netistä lataamalla kahdensan dollaria maksavan avaimen ja on toiminut sen jälkeen jo pari vuotta. Eli epsonin tuen mukaan se olisi silloin kannattanut heittää roskiin.
Samoin kavi meidän kameraseuran tulostimelle Epson Photo XP-960 malli, ei epsonin tuki sitä sano että sen saa toimimaan noin yksinkertaisella konstilla.
Eli kaksi tulostinta olen saanut tuolla toimimaan ihan normaalisti. siinä on ilmainen versio jolla se toimii jonkun viikon mutta sitten pitää maksaa tuo vajaa 10 dollaria.
Alla linkki josta tuo löytyy jos jollakin on sama ongelma
https://resetkey.net/trialresetkey" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen lukituksen saa kuitenkin poistettua netistä lataamalla kahdensan dollaria maksavan avaimen ja on toiminut sen jälkeen jo pari vuotta. Eli epsonin tuen mukaan se olisi silloin kannattanut heittää roskiin.
Samoin kavi meidän kameraseuran tulostimelle Epson Photo XP-960 malli, ei epsonin tuki sitä sano että sen saa toimimaan noin yksinkertaisella konstilla.
Eli kaksi tulostinta olen saanut tuolla toimimaan ihan normaalisti. siinä on ilmainen versio jolla se toimii jonkun viikon mutta sitten pitää maksaa tuo vajaa 10 dollaria.
Alla linkki josta tuo löytyy jos jollakin on sama ongelma
https://resetkey.net/trialresetkey" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kyllä tässä varmistui se että seuraavakin tulostimeni on Canon.
-
Samat on mietteet. Jos ei asiakastyytyväisyys ja asiakkaiden lähtökohdat kiinnosta toimittajaa pätkän vertaa, on tehtävä tarvittavat korjaustoimenpiteet oma-aloitteisesti. Sitä paitsi Pixma 10S ja Pixma 100S vaikuttavat tulostavan aivan asiallista jälkeä.Agfa kirjoitti:Kyllä tässä varmistui se että seuraavakin tulostimeni on Canon.
-
Terve.
Mulla oli Epsonin 3000 ja alkoi tekemään samaa. Ikää laitteella oli vähän yli 4v. Olin tukeen yhteydessä monta kertaa ja sovimme, että lähetän laitteen huoltoon. Sain Epsonilta uuden surecolor p600 tulostimen korvauksetta. Ko. tulostin vastaa 3000. Pelittää ja toimii hyvin.
Mulla oli Epsonin 3000 ja alkoi tekemään samaa. Ikää laitteella oli vähän yli 4v. Olin tukeen yhteydessä monta kertaa ja sovimme, että lähetän laitteen huoltoon. Sain Epsonilta uuden surecolor p600 tulostimen korvauksetta. Ko. tulostin vastaa 3000. Pelittää ja toimii hyvin.