Kuvan sotkeutuminen

Printterit, skannerit, online-tulostukset
markkut

Kuvan sotkeutuminen

Viesti Kirjoittaja markkut »

Terve.
Minulla on Epson stylus photo r3000 tulostin. Tulostaessani kuvaa niin se sotkeutuu tulee mustia vaaka ja pysty raitoja. Tämä tapahtuu "normaali tulostuksessa".
Tulostaessani matta paperille, käytän tietysti matta mustetta, niin kuva on ok. Vika lienee valokuva musta mustekasetissa, vai voisiko olla joku muu syy?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaValki

Viesti Kirjoittaja IlkkaValki »

Minulla oli 3880:ssa vastaavaa oiretta ja syy oli siinä tyynyssä, jonka päälle tulostuspää parkkeeraa itsensä. Sen pitäisi puhdistaa tulostuspää, mutta kun siihen kertyy mustetta, se ei tee tehtäväänsä ja tulostuspää tahrii paperin. Siihen kun roiski injektioruiskulla pesunestettä, niin raidat loppuivat.

Vika siis korjaantui aika helposti, mutta valitettavasti pian sen jälkeen kone lorautti melkein uuden kasetin (juuri valokuvamustaa) tyhjäksi parissa viikossa. Kun sen jälkeen laitoin uuden kasetin koneeseen, tuli tulosteeseen vieläkin isommat läiskät kuin ensimmäisen ongelman ilmetessä eli tulostuspää vuoti mustetta todella reipasta tahtia. Sen jälkeen olenkin sitten opetellut tykkäämään mattapapereista.

Näistä vioista löytyy juttua ison maailman foorumeilta ja puhdistusohjeet 3880:lle löytyivät youtubesta. En tiedä, onko tahriintuminen ensioire tulostuspään viasta, joka liittyy nimenomaan valokuvamustaan, vai ovatko viat erilliset ja vain sattumalta osuivat parin kuukauden sisään toisistaan.

Valitin asiasta messuilla maahantuojan edustajalle, jonka mukaan kyseistä vikaa on ollut alle prosentissa 3880-tulostimista. Tiedä häntä sitten, kertooko mainittu luku vian yleisyyden vai onko se niiden osuus, jotka ovat sen korjauttaneet. Korjaushan on sen verran kallis, että ennemmin kannattaa ostaa uusi.
tehodia

Re: Kuvan sotkeutuminen

Viesti Kirjoittaja tehodia »

markkut kirjoitti:Terve.
Minulla on Epson stylus photo r3000 tulostin. Tulostaessani kuvaa niin se sotkeutuu tulee mustia vaaka ja pysty raitoja. Tämä tapahtuu "normaali tulostuksessa".
Tulostaessani matta paperille, käytän tietysti matta mustetta, niin kuva on ok. Vika lienee valokuva musta mustekasetissa, vai voisiko olla joku muu syy?
Kannattaa yleensä aloittaa selvittäminen suutintestillä. Jos se näyttää suuttimien olevan kunnossa, niin sitten voikin olla hankalampaa selvittää, ja siinä voikin olla korjausta kaipaavaa vikaa.

Mielestäni erikoisin vika tulostimessani oli, että reunattomassa tulostuksessa kuvan alkureunaan jäi vaaleampi tai kontrastittomampi kaistale. Ja loppuun jäi parin millin vastaava raita n. sentin ennen reunaa. Suutinpuhdistuksen jälkeen alkoi toimia kunnolla.

Miten pitkiä nuo vaaka- ja pystyraidat ovat?
Hannu KH
Viesti:

Re: Kuvan sotkeutuminen

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

tehodia kirjoitti:
Mielestäni erikoisin vika tulostimessani oli, että reunattomassa tulostuksessa kuvan alkureunaan jäi vaaleampi tai kontrastittomampi kaistale. Ja loppuun jäi parin millin vastaava raita n. sentin ennen reunaa. Suutinpuhdistuksen jälkeen alkoi toimia kunnolla.

Miten pitkiä nuo vaaka- ja pystyraidat ovat?
Mulla Epson Pro 4900 tekee rullapaperille tulostettaessa aina muutaman millin päähän reunasta vaaleamman raidan vaikka on putsattu tulostuspäitä urakalla hartaasti. Vikaa on ainakin oranssisessa värissä jonka suutin ei toimi kunnolla.
Ainut konsti tuolla tulostaa on laittaa kuvan "Label"-kohtaan ruksi, jolloin raitakohta jää nimeen. Ongelmaa tulee siitäkin, kun tulostan Miragella, usein joutuu taistelemaan että ensimmäiset kuvat ovat oikein päin jotta niihin ei tule raitaa.

Pikkuhiljaa täytyy asennoitua uusimaan tulostinta, ens keväänä tulostin täyttäis 5 vuotta.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
markkut

Ilkan kanssa samat ongelmat. Tilanne on edennyt nyt näin.Olen ollut yhteydessä Epsoniin sähköpostin kautta. Tulostimeni ikä on nelisen vuotta. Olen tehnyt suutintestit, puhdistanut suuttimet ja kaikki säädöt ovat oikein. Muutaman sähköpostin jälkeen sain eilen Epsonilta tietoa, että voin lähettää tulostimeni huoltoon firmaan, joka tekee Epsonin huollot. Epson lupasi tukea ongelman korjauksessa. Postimaksut oli maksettu. Nyt seurataan kuinka käy.
iloinen

Tulostimen raidat

Viesti Kirjoittaja iloinen »

tervehdys

Onhan paperin paksuus huomioitu; säätää tulostuspään optimietäisyydelle paperin pinnasta.

Terv OP
markkut

Paperin paksuus huomioitu, tulostin huollossa, palaa...
markkut

Terve. Tarinan loppu. Sain eilen Epsonilta uuden tulostimen. SureColor P600, joka vastaa 3000r. Vika oli korjaamaton ja firma hoiti asian hyvin.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

markkut kirjoitti:Terve. Tarinan loppu. Sain eilen Epsonilta uuden tulostimen. SureColor P600, joka vastaa 3000r. Vika oli korjaamaton ja firma hoiti asian hyvin.
Hyvä juttu.
Mulla odottelee P7000 käyttöönottoa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin