Tulostuspään avaus

Printterit, skannerit, online-tulostukset
Vastaa Viestiin
pasikan

Tulostuspään avaus

Viesti Kirjoittaja pasikan »

Osaisiko joku täällä neuvoa hyvän keinon jolla tulostuspään suuttimet saa auki? Minulla on pixma pro 9500 mark II, jota en ole käyttänyt pitkään aikaan. Olen nyt tapellut tämän laitteen kanssa riittävästi. Ja edelleen on punainen ja musta tukossa. Vaihdoin kaikki värikasetit, tein automaattiset puhdistukset, Irroitin tulostuspään ja liottelin sitä ensin windexissä. Ja kun ei toiminut, niin liotin vielä alkoholissa. Mutta tukossa on edelleen. Muut värit tulostuvat juuri oikein. mutta toinen musta ja punainen ovat täysin tukossa. Testitulostuksessa ei tule pisaraakaan punaista. Ja mustaa vain vähän. Saman asian kanssa on varmasti moni muukin taistellut. Onko löytynyt toimivaa keinoa? Vai pitääkö lähteä metsästämään uutta tulostuspäätä? On kuitenkin kohtuu arvokas laite. Joten en haluaisi sitä roskiinkaan heittää tällaisen vian takia. Vaikka pari kertaa on tänään jo meinannut koko laite lähteä ikkunasta pihalle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kurkin Juutuubia ja joku tyyppi sanoi että on joutunut välillä tekemään liotusta viiteen kertaan. Mites ultaäänipesuri? Jos semmoinen löytyy joltakulta tutulta.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
fieroman

Viesti Kirjoittaja fieroman »

OskuK kirjoitti:Kurkin Juutuubia ja joku tyyppi sanoi että on joutunut välillä tekemään liotusta viiteen kertaan. Mites ultaäänipesuri? Jos semmoinen löytyy joltakulta tutulta.
Mulla on ultraäänipesuri ja olen sillä joskus koittanut putsata tulostuspäitä, ei ole onnistunut. Pari Canonin tulostinta omistaneena olen sitä mieltä että tuo tukkoonmeno on ominaisuus ja vältettävissä vain jatkuvalla käytöllä. Nykyään ei canonin tulostimia ole eikä taida tullakkaan kun noihin aikaisemmin olleisiin maksoi uudet tulostuspäät samanverran kuin uusi tulostin. Odotin samanlaista käytöstä epsonin tulostimelta mutta toistaiseksi ei ole tukkoon mennyt. Toisena mustesuihkuna on HP joka on sillointällöin pitkään seisoessaan tukkeutunut mutta siinä vaihtuu musteiden mukana tulostuspäät joten selviää uusilla musteilla.
papetsu

Viesti Kirjoittaja papetsu »

Kunnolliseen ultraäänipesuriin pesunesteeksi etikkaa, johan lähti tukokset.
Tapanie

tulostuspään suuttimet saa auki

Viesti Kirjoittaja Tapanie »

Tällaista konstia. Elikä jos on tulostuspää väripatruunassa.niin sitä voi ensin huuhdella lämpimällä vedellä kraanan alla, jonka jälkeen talouspaperia pöydälle muutama kerros, jota vasten tulostuspää painetaan,ja liikutellaan edestakaisin. Väriä pitäisi irrota paperiin. Tee tämä toimenpide muutaman kerran,ja kokeile lähtisikö toimimaan.Tietysti voi kokeilla kostuttaa talouspaperia siihen etikkaan josta täällä kirjoitettiin, ja pyyhkiä sillä.
Pasikanilla on ilmeisesti tulostuspää koneessa, mutta niille jotka kärvistelevät Canonin laitteiden kanssa, tämä voisi toimia.
Itse siirryin värilaseriin.
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Minusta ei kannatta tuhlata kaikkien väripatruunoiden mustetta kerta kerran jälkeen. Nähdäkseni on sekä halvempaa että järkevämpää vaihtaa nuo kaksi kasettia.
Less Is More
Jyrki Auti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki Auti »

Itse olen puhdistellut/sulatellut tulostuspäätä laittamalla laakeaan astiaan sentin kohtuu kuumaa vettä ja antanut olla muutaman tunnin välillä heilutellen, aina on auennut, joskun olen paine ilmapulon letkulla painanu ilmaa siihen huopaan johon väri imeytyy. vastakkkaiselta puolelta näkee hyvin milloin suuttimesta tulee koko leveydeltä nestettä. Jos ei erota pelkällä vedellä niin oikean värisestä kasetista tippa väriä huopaan ja ilmaa perään niin johan näkyy.
http://autiotravelguide.kuvat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/jyrki66/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7r2, Fe 2/28, Fe 1,8/55, Fe 1,8/85, MB-t4, M, 70-200II, 100IS, 580....
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

Olen pitänyt tulostuksen kunnossa printtamalla reilun postimerkin kokoisena kuvan aikoinaan kirjapainosta saadusta värikartasta, jonka avulla painaja vertaili lopputulosta. Sen kun tulostaa viikottain jos ei muuta ole, niin pysyy kanavat auki.

Noissa 9500ssa pitää olla varovainen, kun vaihtaa värejä. Väripään liikuttelu perustuu pariin muutaman millin kokoiseen muovikorvakkeeseen, jotka saattaa murtua. Ja sen jälkeen printteri on SER-kamaa.
juhyny1

Re: Tulostuspään avaus

Viesti Kirjoittaja juhyny1 »

Kyllä ne Epsonit tukkeutuu ihan samalla tavalla, minulla on 6 kpl. erilaisia epsoneita ja kaikki ne tukkeentuu jos on pitkään käyttämättä.
Sitten vielä niistä epsonista esimerkki. Minulla on Epson XP-950 valikuva tulostin ja kun se tukkeentui jouduin puhdistuksen ajamaan useamman kerran tulostin ilmoitti että värityyny on käyttöikänsä lopussa ota yhteys epson tukeen. Otin yhteyttä niin kertoivat että jos takuu ei ole enää voimassa korjaus maksaa yli 300€ ja postikulut päälle ja vastaava uudempi XP-960 maksaa 209€ .
Näin ne on epsonitkin ohjelmoitu että sillä saat märätyn verran kuvia ja sitten se ilmoittaa edelliseen tapaan vaikka tulostin on täysin kunnossa mutta on ohjelmoitu siten että joudut ostamaan uuden..
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Ovat noissa kotikoneissa kieroilleet siten, ettei hukkamustesäiliötä pysty itse vaihtamaan. Rahastusta sekin. Kun mennään A2-kokoon (Epson) ja isompaan, niin niissä on vaihdettavat säiliöt. Printterit on tehty printtaamaan, joten jos ei ole mitään tulostettavaa, niin ainakin kerran viikossa vaikka väritargentin printtaus. Sen voi tehdä vaikka tavalliselle monistuspaperille, eikä kuvan koolla väliä. Tai sitten printtaa Nozzle checkin ja ajaa puhdistusohjelman, jos on tarpeen.
Ajan Nozzle checkin aina ennen printtaussession alkua.

Ilmankosteus ja lämpötila vaikuttavat myös kuivumiseen. Ei yli 24 astetta, ja suhteellinen kosteus 40-60%.

Kapa
juhyny1

Viesti Kirjoittaja juhyny1 »

Totta puhut. Sain tosin toimimaan tuon XP-950 tulostimen kun latasin netistä sellaisen ohjelman jolla saa ohitettua se laskurin.. Siellä oli ohjelma jolla sai ihan ilmaiseksi tempun tehtyä siten että se poisti 10% laskurista, sillä selvisin pari viikkoa ja näki että se toimii, sitten ostin sen avaimen joka maksoi 8 dollaria ja toimii nyt hienosti mutta siinähän tietysti on vaara että se alkaa sotkemaan paikkoja jos tyyny ei enää ime vääriä itseensä. On kyllä toiminut nyt jo pari kuukautta sen nollauksen jälkeen. Tietysti jos saisi laitettua sen hukkavärin ohjauksen johonkin astiaan, lueskelin että joku on senkin tehnyt.

- Juhani
Vastaa Viestiin