A3 tulostin
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Pari testikuvaa tulostin. A3+ kokoinen lintukuva Epsonin valokuvapaperille. Tarkkuuteen olen erittäin tyytyväinen. Värit oli lämpimämmät kuin alkuperäisessä kuvassa.. Tosin näyttöä ei ole kalibroitu niin vaikea sanoa kumpi näyttää väärin mutta kokeillaan saadaanko säädöillä kohdalle. Ei ainakaan ensivaikutelma kovin paha..
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
-
[quote="Jaila"
Ovatko Epsonin tulostimet vieläkin herkkiä kuivumaan? Itselläni oli vuosia sitten Epsonin tulostin ja tulostuspään kuivumisen takia se lopulta vaihtui HP:n laitteeseen. ...
Netissä olevien juttujen mukaan Epsonin kuivumis-/tukkeutumisongelmat olisivat mennyttä aikaa, mutta tuliko sittenkin tehtyä väärä hankinta.[/quote]
Tänään tuli havaittua Epsonin (R2400) tulostimesta, että yksi värinäyte katkeili parissa kohtaa. Ajoin puhdistusohjelman kerran läpi ja vika korjaantui. Tulostin oli ollut 4 kuukautta käyttämättä.
kapa
Ovatko Epsonin tulostimet vieläkin herkkiä kuivumaan? Itselläni oli vuosia sitten Epsonin tulostin ja tulostuspään kuivumisen takia se lopulta vaihtui HP:n laitteeseen. ...
Netissä olevien juttujen mukaan Epsonin kuivumis-/tukkeutumisongelmat olisivat mennyttä aikaa, mutta tuliko sittenkin tehtyä väärä hankinta.[/quote]
Tänään tuli havaittua Epsonin (R2400) tulostimesta, että yksi värinäyte katkeili parissa kohtaa. Ajoin puhdistusohjelman kerran läpi ja vika korjaantui. Tulostin oli ollut 4 kuukautta käyttämättä.
kapa
-
Näyttö pitää kalibroida, ja sitten on tärkeää, että tulostimelle on annettu oikea paperin profiili. Printteristäsi ei varmaankaan löydy profiilia Epsonin paperille. Vähän kuin yrittäisi työntää soikeaa tappia pyöreään reikään.Bansku81 kirjoitti:Pari testikuvaa tulostin. A3+ kokoinen lintukuva Epsonin valokuvapaperille. Tarkkuuteen olen erittäin tyytyväinen. Värit oli lämpimämmät kuin alkuperäisessä kuvassa.. Tosin näyttöä ei ole kalibroitu niin vaikea sanoa kumpi näyttää väärin mutta kokeillaan saadaanko säädöillä kohdalle. Ei ainakaan ensivaikutelma kovin paha..
kapa
-
- Viesti:
Ei nyt sentään, ennen Mark kakkosia olivat markittomat mallit. Ja korkeintaan Pro9000 voi sanoa jonkun BJ:n "korvaajaksi", se kun on liuosmustetulostin. 9500 on pigmenttimustemalli. BJ i9950 tuli Euroopan markkinoille joulun -04 maissa, 9000 alkuvuodesta 06. Suunnilleen rinnakkain ne ovat kaupassa olleet.rinne8 kirjoitti:Canon Pixma Pro9500 Mark II tuli korvaamaan BJ i9950:n ,joten tulostin samoin kuin tulosteiden laatu ja kestävyys on hyvä,
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
-
- Viesti:
Sen tuota näyttöä kalibroin mitä ilman lisälaitteita pystyy. Ja itseasiassa näyttönä toimii suht uuden läppärin 18" led näyttö eli en tiedä kuinka tarkaksi sen saa kun katselukulma on kuitenkin aika rajoittunut. Ja toisaalta tuo LED näyttö on niin kirkas että usein säätää kuvat sillä turhan tummiksi minkä huomaa sitten tulosteissa. Värit on muuten kyllä hyvin lähellä alkuperäistä ja pikkuisen kun lisää kirkkautta photoshopissa niin alkaa tulosteetkin olemaan aika hyviä.kapama-7 kirjoitti:Näyttö pitää kalibroida, ja sitten on tärkeää, että tulostimelle on annettu oikea paperin profiili. Printteristäsi ei varmaankaan löydy profiilia Epsonin paperille. Vähän kuin yrittäisi työntää soikeaa tappia pyöreään reikään.Bansku81 kirjoitti:Pari testikuvaa tulostin. A3+ kokoinen lintukuva Epsonin valokuvapaperille. Tarkkuuteen olen erittäin tyytyväinen. Värit oli lämpimämmät kuin alkuperäisessä kuvassa.. Tosin näyttöä ei ole kalibroitu niin vaikea sanoa kumpi näyttää väärin mutta kokeillaan saadaanko säädöillä kohdalle. Ei ainakaan ensivaikutelma kovin paha..
kapa
Tuo paperin valinta onkin tuossa sitten aiheuttanut juuri ajatuksia, onko olemassa mitään vastaavuus taulukkoa noille papereille? Itse kokeilin vaihtoehtoina "muu valokuvapaperi" ja HP premium valokuvapaperi ja kyllä niissä eron huomaa. Eli onko tässä ainoa toimiva ratkaisu ostaa jatkossa vain HP n omia papereita?
-
- Viesti:
ossipena kirjoitti:ei kovin hyvältä tuon perusteella vaikuta. jo parin satasen 24" benq pesee ainakin lähes kaikkien läppäreiden näytöt 100-0.Bansku81 kirjoitti: Ja itseasiassa näyttönä toimii suht uuden läppärin 18" led näyttö
Näin mä sitä oon vähän ajatellutkin.
Kai pitää käydä hakemassa joku kohtuu hintainen 22-24" näyttö. Tuolla näytti olevan useampiakin ketjuja aiheesta.
-
Moro!
Nyt tarvis asiasta enemmän tietävien apua. Olen päättäny ostaa A3 tulostimen jotta sais vähän omia kuvia seinälle ynnä muuta pienempien kuvien tulostelua. Kaikki tuttujen, kavereiden ja emännän lahjat tietenkin myös hoidellaan sitten omilla kuvilla ja katsellaan vaikeita ilmeitä kun he juhla toisensa jälkeen vastaanottavat jonkun "hienon" taulun tai kuvan.
Paljonko pitää köyhtyä jotta saisi asiallisen kamppeen? Mulla ei ole mitään hajua näistä joten suosituksia ja kokemuksia otetaan iloiten vastaan. Onko esim luokkaan 200+ euroa mitään järkevää mallia vai pitääkö laittaa enemmän. Mitä mieltä?
Ja luin kyllä ketjun läpi, mutta vuodenkin vanha tietohan on jo armottoman vanhaa tässä ajassa.
Nyt tarvis asiasta enemmän tietävien apua. Olen päättäny ostaa A3 tulostimen jotta sais vähän omia kuvia seinälle ynnä muuta pienempien kuvien tulostelua. Kaikki tuttujen, kavereiden ja emännän lahjat tietenkin myös hoidellaan sitten omilla kuvilla ja katsellaan vaikeita ilmeitä kun he juhla toisensa jälkeen vastaanottavat jonkun "hienon" taulun tai kuvan.
Paljonko pitää köyhtyä jotta saisi asiallisen kamppeen? Mulla ei ole mitään hajua näistä joten suosituksia ja kokemuksia otetaan iloiten vastaan. Onko esim luokkaan 200+ euroa mitään järkevää mallia vai pitääkö laittaa enemmän. Mitä mieltä?
Ja luin kyllä ketjun läpi, mutta vuodenkin vanha tietohan on jo armottoman vanhaa tässä ajassa.
-
Saa sillä jotain, se on sitten paljolti kiinni käyttäjästä mikä tulostus laatu on riittävän hyvää.>Mika< kirjoitti: Onko esim luokkaan 200+ euroa mitään järkevää mallia vai pitääkö laittaa enemmän.
http://goo.gl/NVOCk
Halpa se on ja värit on edullisia kun ostaa ne Lidlistä, yksittäis värit 4,95-5,95€ kappale (tosin myynnissä noin kolme kertaa vuodessa).
Jos parempaa laatua hakee kuville niin on laitettava vähintään 400€ lisää tuohon sinun 200+ euroon..
-
Tässä linkki koko komeudessaan.
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... Brand=true
-
Minulla toimi kumpikin, mutta saa sen piiloon ilman mitään kiertovenkuraakin, näin.papetsu kirjoitti:Tässä linkki koko komeudessaan.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Jos valokuvia meinaa tulostaa, niin tuo Brother ei kyllä varmaankaan ole mikään paras laite: Ainakin kaikki testit mitä olen siitä lukenut ovat maininneet huonon (valokuva)tulostuslaadun. Halpa se on ja halpaa on kyllä tulostuskin: Siinä se on kai hyvä.
Varsinaisten parhaan luokan valokuvatulostimien ja tuon välissä on kyllä muitakin, todennäköisesti ihan kohtuullista jälkeä tekeviä A3-laitteita. Tai ainakin itse luottaisin Hp:n Canonin tai Epsonin tulostimiin valokuvien laadussa enemmän kuin brotheriin.
Monitoimilaitteista noin 200€ tai alle on ainakin Epsonin WorkForce WF-7515 (jota minäkin olen välillä miettinyt: Sekun osaa myös A3-scannauksen) ja 100-300€ hintaluokassa on kyllä muitakin. Pelkkiä tulostimia on ainakin Canon PIXMA iX6550 ja HP OfficeJet 7000. Pitää kuitenkin muistaa, että nuo, kuten tuo epson (ja tietysti se brotherkin, mutta luultavammin nuo on valokuvalaadultaan silti parempia) ovat kyllä varsinaisesti toimistolaitteita: Halvimmat valokuvien tulostamiseen erityisesti tarkoitetut, useampia värejä käyttävät A3 tulostimet (liuosmusteita käyttävät) taitavat olla siinä 400€ paikkeilla.
.
Varsinaisten parhaan luokan valokuvatulostimien ja tuon välissä on kyllä muitakin, todennäköisesti ihan kohtuullista jälkeä tekeviä A3-laitteita. Tai ainakin itse luottaisin Hp:n Canonin tai Epsonin tulostimiin valokuvien laadussa enemmän kuin brotheriin.
Monitoimilaitteista noin 200€ tai alle on ainakin Epsonin WorkForce WF-7515 (jota minäkin olen välillä miettinyt: Sekun osaa myös A3-scannauksen) ja 100-300€ hintaluokassa on kyllä muitakin. Pelkkiä tulostimia on ainakin Canon PIXMA iX6550 ja HP OfficeJet 7000. Pitää kuitenkin muistaa, että nuo, kuten tuo epson (ja tietysti se brotherkin, mutta luultavammin nuo on valokuvalaadultaan silti parempia) ovat kyllä varsinaisesti toimistolaitteita: Halvimmat valokuvien tulostamiseen erityisesti tarkoitetut, useampia värejä käyttävät A3 tulostimet (liuosmusteita käyttävät) taitavat olla siinä 400€ paikkeilla.
.
-
On, tai tarkemmin sisarmalli tuolle MFC-6490CW jossa on sama mekaniikka ja käyttöjärjestelmä. Suurin ero on koossa, koska 6490 on kaksi paperi säiliötä A4/A3. Laita yv:tä jos haluat laitteesta lisää käyttö kokemuksia, ja kun Oulussa asut niin voit käydä vaikka laitetta testaamassa tarvittaessa.>Mika< kirjoitti:Kiitän, nyt näkyy, no ei pahan hintanen ainakaan. Onko sulla tuo?
-
Siinä taas kokemuksen syvä rintaääni jylisee. :)JupJup kirjoitti:Jos valokuvia meinaa tulostaa, niin tuo Brother ei kyllä varmaankaan ole mikään paras laite: Ainakin kaikki testit mitä olen siitä lukenut ovat maininneet huonon (valokuva)tulostuslaadun. Halpa se on ja halpaa on kyllä tulostuskin: Siinä se on kai hyvä.
.
-
Laittamani linkin Brother MFC-5890 CN on loppunut J.Kärkkäisen verkkokaupasta, myymälöistä kyseistä laitetta mahdollisesti vielä löytyy.
Tuote on korvattu uudella mallilla,
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... toimilaite
Aika näyttää saako tähän uuteen malliin värejä Lidlistä ja jos saa niin loppuuko vanhan mallin musteiden saanti samalla.
Tuote on korvattu uudella mallilla,
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... toimilaite
Aika näyttää saako tähän uuteen malliin värejä Lidlistä ja jos saa niin loppuuko vanhan mallin musteiden saanti samalla.
-
A3+ tulostinta hankkimassa ja päätöksen teko nyt ei ole taas mitään ihan helppoa.
Vaihtoehtoja nyt tällä hetkellä on ainakin:
- Canon Pixma Pro 9000
- Canon Pixma Pro 9500
- Epson Stylus Pro 2880
Sitten olisi toki vielä Epsonin 3800 A2+ mallin tulostin, mutta tämä toisaalta voi olla jo loppuenlopuksi hieman liian kallis käyttööni.
Mitä eroja noilla kolmella sitten loppuenlopuksi on ja mikä niistä olisi kannattavinta ostaa? Pixma Pro 9500 on tietenkin pigmentti väreillä ja muut eivät. 9500:ssä ja Epsonin 2880:nessä on molemmissa kolme eri mustaa jotka tietenkin parantavat etenkin mustavalkokuvia, joten loppuenlopuksi välintä ehkä jäisi Pixma Pro 9500 sekä Epsonin 2880 välille.
Molemmat Canonit saisin about. 300€ hintaan täysillä musteilla ja Epsonin 300€:llä vajailla musteilla. Toki Epsonissa on mahdollista tulostaa rullalle, joten sillä saa suurempia panoraama kuvia tehtyä helpommin kuin Canonilla.
Vieläkö Epsoneiden mustepäät ovat herkkiä kuivumaan mikäli ei tulosta vähään aikaan vai onko nämä menneen ajan murheita? Entä kuinka Canonin kuivuminen?
Vaihtoehtoja nyt tällä hetkellä on ainakin:
- Canon Pixma Pro 9000
- Canon Pixma Pro 9500
- Epson Stylus Pro 2880
Sitten olisi toki vielä Epsonin 3800 A2+ mallin tulostin, mutta tämä toisaalta voi olla jo loppuenlopuksi hieman liian kallis käyttööni.
Mitä eroja noilla kolmella sitten loppuenlopuksi on ja mikä niistä olisi kannattavinta ostaa? Pixma Pro 9500 on tietenkin pigmentti väreillä ja muut eivät. 9500:ssä ja Epsonin 2880:nessä on molemmissa kolme eri mustaa jotka tietenkin parantavat etenkin mustavalkokuvia, joten loppuenlopuksi välintä ehkä jäisi Pixma Pro 9500 sekä Epsonin 2880 välille.
Molemmat Canonit saisin about. 300€ hintaan täysillä musteilla ja Epsonin 300€:llä vajailla musteilla. Toki Epsonissa on mahdollista tulostaa rullalle, joten sillä saa suurempia panoraama kuvia tehtyä helpommin kuin Canonilla.
Vieläkö Epsoneiden mustepäät ovat herkkiä kuivumaan mikäli ei tulosta vähään aikaan vai onko nämä menneen ajan murheita? Entä kuinka Canonin kuivuminen?