Epson 3000 tulostus ongelma
-
Epson 3000 tulostus ongelma
Käytän Epsonin 3000 tulostinta ja lightroomia. Käyttöjärjestelmä on osx Yosemite..
Ongelma alkoi pari kuukautta sitten. Tulostaessani mv kuvia, niistä tulee rusehtavia eli toonatun näköisiä. Kaikki ohjelmat on päivitetty. Epsonin ajurit on asennettu uudelleen. Lightroomin asetusten pitäisi olla kunnossa. Tulostaessa elementsillä sama ongelma.
Käytän tulostuksessa paperin väriprofiileja. Mikä vikana?
Ongelma alkoi pari kuukautta sitten. Tulostaessani mv kuvia, niistä tulee rusehtavia eli toonatun näköisiä. Kaikki ohjelmat on päivitetty. Epsonin ajurit on asennettu uudelleen. Lightroomin asetusten pitäisi olla kunnossa. Tulostaessa elementsillä sama ongelma.
Käytän tulostuksessa paperin väriprofiileja. Mikä vikana?
-
Joitain vuosia sitten olin Epsonilla demossa, jossa käytiin läpi 4880:n asetuksia ja siellä vakuutelivat, että MV-tulostuksessa kannattaa antaa Epsonin ajurin hoitaa "värinhallinta" Photoshopissa (CS5). Lightroomista ei silloin puhuttu mitään. Tarkista asetukset eli kumpi pää hallitsee värejä. Jos asetuksien mukaan sen tekee molemmat, niin pieleen menee...
-
Tuli itsellenikin mieleen, että olisiko 2 profiilia "päällekkäin", eli itse tulostan R3000:lla CS6:sta siten, että Epsonin tulostusasetuksista värinhallinnan kohdalle "ei käytössä" ja Photarin valikosta käyttöön paperin profiili ja tietysti Epsonin ikkunasta valitaan B&W jos mustavalkoisia on tarkoitus tulostaa.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
Kiitos asiallisista kommenteista. Olen kokeillut neuvojenne mukaan.
Olen tulostanut LR kautta, esikatselun kautta sekä CS3 kautta, että elementsin 12 kautta.
Musta on mustaa, mutta kun katson harmaasävyaluetta se on rusehtavampi kuin näytössä. Näyttö on kalibroitu applen omalla ohjelmalla.
Olen kokeillut hannemullen papereilla ja ilfordin kaksipuoleisella.
Cansoni on loppunut, mutta sillä tein joulukuun alussa ok jälkeä. Musteita olen vaihtanut mustan ja magentan. Katson kuvat luonnonvalo lampun alla.
Olen tulostanut LR kautta, esikatselun kautta sekä CS3 kautta, että elementsin 12 kautta.
Musta on mustaa, mutta kun katson harmaasävyaluetta se on rusehtavampi kuin näytössä. Näyttö on kalibroitu applen omalla ohjelmalla.
Olen kokeillut hannemullen papereilla ja ilfordin kaksipuoleisella.
Cansoni on loppunut, mutta sillä tein joulukuun alussa ok jälkeä. Musteita olen vaihtanut mustan ja magentan. Katson kuvat luonnonvalo lampun alla.
-
Olet varmaan jo tarkistanut tämänkin mutta Epsonin tulostusikkunassa on B&W-tilassa vielä valittavissa neutraali, seepia jne. Eihän ole mennyt vahingossa tuo Seepia päälle? Kokeile vielä myös Epsonin paperia. Itse olen käyttänyt Epsonin papereita ja tulostin on tehnyt noille aina neutraalia jälkeä.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
-
- Viesti:
-
-
-
Terve.
Olin Epsoniin tukeen yhteydessä ja sieltä kerrottiin, että mv tulostuksessakin käytetään muita värejä. Koska joudun muuttamaan väriavaruuden arvoja ruskeasta harmaasävyihin, niin vika on luultavasti jommassa kummassa magentassa. Kiitos vielä kaikille. Paperia ja mustetta on mennyt, mutta olen oppinut monta asiaa.
Olin Epsoniin tukeen yhteydessä ja sieltä kerrottiin, että mv tulostuksessakin käytetään muita värejä. Koska joudun muuttamaan väriavaruuden arvoja ruskeasta harmaasävyihin, niin vika on luultavasti jommassa kummassa magentassa. Kiitos vielä kaikille. Paperia ja mustetta on mennyt, mutta olen oppinut monta asiaa.