Epson 3880 käyttöikä

Printterit, skannerit, online-tulostukset
EsaS

Epson 3880 käyttöikä

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Epson 3800 lopetti sopimuksen 6 v käytön jälkeen. Tulostusmäärät olivat harrastelijalla pieniä, mutta kuitenkin olen todennut 80 ml kasettikoon aika optimaaliseksi. Suuremmat Epsonin kasetit tulisivat halvemmiksi/ml mutta seisoisivat arveluttavan kauan koneessa.
Niinpä lienee luonnollista katsoa Epson 3880:aa.
Onko kellään arvoisista forumilaisista huonoa sanottavaa ko mallista? Miten pitkään olette sitä käyttäneet (printterihän esiteltiin v. 2009)?
Hyvääkin saa sanoa.
Onko jokin käypä vaihtehto jäänyt minulta huomaamatta?
t. esas
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
juhyny1

Re: Epson 3880 käyttöikä

Viesti Kirjoittaja juhyny1 »

EsaS kirjoitti:Epson 3800 lopetti sopimuksen 6 v käytön jälkeen. Tulostusmäärät olivat harrastelijalla pieniä, mutta kuitenkin olen todennut 80 ml kasettikoon aika optimaaliseksi. Suuremmat Epsonin kasetit tulisivat halvemmiksi/ml mutta seisoisivat arveluttavan kauan koneessa.
Niinpä lienee luonnollista katsoa Epson 3880:aa.
Onko kellään arvoisista forumilaisista huonoa sanottavaa ko mallista? Miten pitkään olette sitä käyttäneet (printterihän esiteltiin v. 2009)?
Hyvääkin saa sanoa.
Onko jokin käypä vaihtehto jäänyt minulta huomaamatta?
t. esas

Minulla on on ollut ko. laite käytössä 4v. toimii ihan hienosti ja sitä paremmin mitä enemmän käyttää. Ensimmäisen vaurioitui ukkosen seurauksena, kannattaa otta johdot pois ukkosen aikaan ainakin maaseudella. Sitä' eivät saaneet korjattua yli 500 maksaneesta laskusta huolimatta. Värit ei tullut koskaan sen jälkeen kuntoon. Osia piti tilata jostakin ulkomailta ja korjaus kesti kuukauden mutta ei tullut kuntoon. Lisäksi huolto käytti säätöön värejä huomattavan paljon. Ilmeisesti oli kuivunutkin osittain kun oli niin pitkään käyttämättä. Ymmärtääkseni tähän ei voi vaihtaa suuttimia ja kun kuivuu kunnolla laite on uusissa. Sain vakuutusyhtiön mukaan ja ostin uuden samanlaisen. Se on toiminut hienosti, olen käyttänyt sitä vähintään viikoittain ja välillä kannattaa ajaa testi että näkee ettei ole tukkeumia. Ohjelma kyllä avaa hienosti suuttimet jos on puutteita. Nuo tarkistukset kuluttaa värejä aika nopeasti ja hukkaväri säiliö täyttyy nopeasti, sekin maksaa Rajalalla neljäkymppiä mutta Ennglannista olen tilannut 19€ kpl. Samoin värit 80ml. niilläkin tulostus tulee niin kalliiksi että ei kaupallisesti kannata. Kuvat saa halvemmalla muualta tilaamalla. Olen ostanut ebay.n kautta värejä tarvikkeina ulkomailta samoin alkuperäisetkin saa Englannista halvimmalla. Nyt minulla on siinä 160ml. säiliöt ja värit ostan Saksasta tarvikkeina 250ml pulloissa jolloin hinta tippuu 90% alkuperäisiin vertaamalla, eli tuo 80 ml. tulee maksamaan 6€ kpl.
EsaS

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Kiitoksia vinkeistä. Kunhan saan uuden tulostimen käyttöön, täytyy katsella mitä vaihtoehtoja on. Tosin 3800:n kanssa katsoin alkuperäisten värikasettien mahtuvan kipurajaan ja olevan helppo vaihtoehto.
Olen lukenut epsonin mainostekstinä, että 3880 tukkeutuisi vielä himpun vähemmän kuin 3800, saa nähdä.
3800:n korjaus olisi maksanut yli 800€, mikä tiedoksi kiinnostuneille.
t. esas, nimim. Epson 3880:n uusi omistaja
Vastaa Viestiin