Kuvakirja Fotonetistä

Printterit, skannerit, online-tulostukset
eesau

Kuvakirja Fotonetistä

Viesti Kirjoittaja eesau »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Olen monesti miettinyt samaa. Olisi tosiaan mukava kuulla kokemuksia Fotonetin valmiista kirjoista.

Olen katsellut Fotonetin sivuja, mutta jotenkin hinnat ovat tuntuneet turhan korkeilta ja kirjamallien valikoima suppealta. Aloin tehdä kokeeksi 25x25-kierrekirjaa, joka on nyt pienessä tarjouksessakin. Valmiin kirjan tason olettaisin jo sivujen valokuvatasoisen laadun vuoksi olevan parempaa kuin vaikka Ifolorilla, mutta teko-ohjelma vaikuttaa olevan suppeampi ja huonompi kuin ifolorilla.

Ifolorin kirjoja olen tehnyt kymmeniä, tietäen kyllä laadun rajoitukset, mutta hinta-laatusuhde ja kirjamallien monipuolisuus ovat puoltaneet valintaa. Saa nyt sitten nähdä, mitä Fonetiltä tulee, jahka saan koekirjani valmiiksi.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Juuri noin. Tein vuoden 2011 marraskuussa yhden 30x30 cm kirjan, jossa oli sivuja 55. Tuli muistaakseni melko hintavaksi. Sen jälkeen en ole niitä tehnyt. Viime aikoina olen tehnyt pelkästään Ifolorin kirjoja. Paperin ja kuvien laatu on Fotonetin kirjassa kyllä selvästi parempi kuin Ifolorilla, mutta Ifolorin ohjelma on kätevämpi ja monipuolisempi. Ifolorilla saa myös nätimmät kannet.

Ilmeisesti Ifolorin hinta/laatusuhde on ollut parempi, kun en Fotonettiä kerran kokeiltuani enää siihen palannut. Nyt, kun katselin Fotonetin ja Ifolorin kirjoja rinnan, niin saattaa olla, että sittenkin palaan ainakin osaksi Fotonetiin. Fotonetin kuvakirjojen kannet ovat samanlaiset kuin Rajalan kuvakirjoissa ja muistuttavat myös Kuvat kirjoiksi -merkin kansia. Ohjelmatkin muistuttavat toisiaan. Saattavat olla samaa alkuperää. Paperiltaan ja kuvien laadultaan Fotonetti erottuu kyllä edukseen näistä muista.

Fotonetin kymppikuvia olen teettänyt vuosikausia ja ollut hinta/laatusuhteeseen tyytyväinen. Kuvakirjoihin siirtymisen jälkeen kymppikuvien teettäminen on jäänyt kokonaan.
Maxi

Viesti Kirjoittaja Maxi »

Itsellä on kokemuksia sekä ifolorin että kuvatkirjaksi.fi:n kirjoja.

Tekisi mielei tehdä kokeilu fotonetin kirjoista koska ne pitäisi olla parempilaatuisia kuin ifolor ym.

Kuvatkirjaksi käyttää myös digipainettuja sivuja, kirja on sieltä enemmä kirjannäköinen kuin valokuvannäköinen.
tsap

Viesti Kirjoittaja tsap »

Onko kokemuksia gigantin välittämistä cewe-kuvakirjoista?
http://photo.gigantti.fi/cewe-kuvakirja ... illa-.html
paulas

Viikonloppuna tilasin 25 x 25 -kierrekirjan ja tänään se odotti kotona, kun tulin matkalta, oli tullut ilmeisesti torstaina. Kuvat ovat hyvää valokuvalaatua. Värit eivät olleet täysin sitä, mitä "alkuperäiset", mutta valitsinkin automaattikorjailut, ne olisi voinut jättää poiskin. Profiiliin kääntäminenkin olisi ollut mahdollista.

Eroa oli Ifolorin printtikirjoihin, mutta ei ehkä niin paljon kuin odotin.

Kierrekirjasta sivut ovat jämäköitä, mutta eniten häiritsi kirjan "löperyys" ja vihkomaisuus. Tiesin, että ensimmäinen sivu on kansi, mutta se jäi ymmärtämättä, että myös viimeinen sivu on takakansi. Olin sijoittanut sille tekstiä ja kuvia kuin tavalliselle sivulle. Olisi kaivannut kirjaa tukevoittamaan jotain kannentapaista ainakin viimeisen sivun taakse, vaikka kovitettua muovia, kuten Ifolorilla. Jonkinlainen kannentapainen itse sivua kovempi materiaali ei olisi pahitteeksi myöskään etukantena, vaikkakin kovahko läpinäkyvä muovi.
paulas

Jatkan aiheesta...

Tilasin kokeeksi myös kovakantisen ikkunakirjan pienellä sivumaäärällä. Sunnuntaina tilasin ja torstaina oli perillä! Nopea toimitus. Tällä kertaa en käyttänyt automaattikorjailua - jännityksellä odotin, vastaavatko kuvat näytöllä säätämiäni (joskus aikanaan olen saanut liian tummia paperikuvia Fotonetistä) . Nyt kyllä vastasivat aika lähelle omia säätöjäni - lähes huippulaatua näin maallikon silmin, ei siis omat säätöni, vaan sivujen vedostus :) Iho ei kellertänyt eikä punertanut. Jopa harakan mustat silmät erottuivat. Joissakin värikkäissä kukkakuvissa oli aavistus tukkoisuutta, jos oikein tarkkaan syynää.

Aiemman viestini (vääristä) tiedoista poiketen, profiiliin kääntäminen ei ole käytössä, mutta profiilin voi ladata "softproofausta" varten. Nyt, kun LR 5:n kandidaattiversion myötä pystyn sen ohjelman puolesta tekemään, kokeilen sitä tekeillä olevassa pikkukierrekirjassa. Nyt tuossa kirjatyypissä ovat parannuksena kannen suojamuovit - ei ole vielä kokemusta. Olen siis vertaillut omia säätöjäni "vedoksiin" ja tehnyt tarvittaessa pikku korjauksia.

Miinuksena kovakantisissa kirjoissa on kallis hinta, mutta kyllä näitä joskus voi tilata vieläkin. Korkea hinta on tietysti laatuun nähden ymmärrettävä. Ohjelma mielestäni on edelleen kökkö, vaikka sitä on jo tullut enemmän käytetttyä.
Vastaa Viestiin