Tuo voi olla sinun tapauksessa kyse puskurimuistin täyttymistä. Silloin kamera hidastuu ja pysyy ns. jumissa kunnes kuvat on kirjoitettu kortille.TomSal kirjoitti:Miten tuo sulkimen toimimattomuus näkyi käytännössä? Itsellä mennyt pari kertaa sarjatulella mykäksi eikä reagoinut enää mihinkään nappeihin.
Nikon D7000
-
- Viesti:
-
D7000/D7100 akkukahvat
Onkos kokemuksia akkukahvoista, nimenomaan näitä muista kuin Nikon-merkkisistä. Mitä kannattaa välttää, mitkä ovat originaalin veroisia. Ebay tuntuu olevan täynnään toinen toistaan eksoottisemman merkkisiä akkukahvoja varsin kohtuuhintaan.Kenzy kirjoitti: Se piti vielä mainita, että hommaa ehdottomasti akkukahva siihen seiskatonniin. Se on aivan pakollinen lisävaruste tuon kanssa, ellei ole lapsen kätöset. Käyettynä hinnat pyörii 120 euron tuntumassa.
-
- Viesti:
Mulla oli D300s:ssä sama vika. Kävi JASsilla, jossa siihen vaihdettiin joku virtapiiri (ei ole enää lappuja tallessa, niin ei muista tarkkaan). Sen jälkeen toimi moitteitta.miikkaj kirjoitti:Yleensä pari kolme laukausta ennen totaalijumitusta sulkimen ääni muuttui erilaiseksi, voisi jopa sanoa rusahdukseksi. Sulkimen naksahdus käteenkin muuttui tuntuvasti. Jumiutumisessa takaruutu meni mustaksi ja ylänäyttöön tuli teksti "Err" muistaakseni ilman koodia. Akku irti ja kamera pöydälle n. 15-30 minuutiksi ja taas pelasi hyvin...jonkin aikaa.TomSal kirjoitti:Miten tuo sulkimen toimimattomuus näkyi käytännössä? Itsellä mennyt pari kertaa sarjatulella mykäksi eikä reagoinut enää mihinkään nappeihin.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Re: D7000/D7100 akkukahvat
Mulla on ollut D7000:ssa Meike merkkinen kahva vajaa 2 vuotta kiinni ja olen ollut tosi tyytyväinen hankintaan. Suosittelen: https://www.youtube.com/watch?v=Itk2GjkUPdgveikkaaja kirjoitti:Onkos kokemuksia akkukahvoista, nimenomaan näitä muista kuin Nikon-merkkisistä. Mitä kannattaa välttää, mitkä ovat originaalin veroisia. Ebay tuntuu olevan täynnään toinen toistaan eksoottisemman merkkisiä akkukahvoja varsin kohtuuhintaan.Kenzy kirjoitti: Se piti vielä mainita, että hommaa ehdottomasti akkukahva siihen seiskatonniin. Se on aivan pakollinen lisävaruste tuon kanssa, ellei ole lapsen kätöset. Käyettynä hinnat pyörii 120 euron tuntumassa.
-
D7000 ja 80-200 f 2.8 toimiiko?
Hei.
Ken Rockwell kirjoittaa, että se ei soveltuisi DX-kameroille, autofocus ei toimisi (mutta hänen esimerkeissään ei ole D7000 vaan vanhempia kameramalleja). Toimiiko miten d7000 kanssa?
Tarvitseeko jalustan?
Toimiiko kenkon telekonvertterien kanssa, sahaako tarkennus?
Vaihtoehto 70-200 f 2.8 on poissuljettu, se on liian kallis.
Kiitos
Ken Rockwell kirjoittaa, että se ei soveltuisi DX-kameroille, autofocus ei toimisi (mutta hänen esimerkeissään ei ole D7000 vaan vanhempia kameramalleja). Toimiiko miten d7000 kanssa?
Tarvitseeko jalustan?
Toimiiko kenkon telekonvertterien kanssa, sahaako tarkennus?
Vaihtoehto 70-200 f 2.8 on poissuljettu, se on liian kallis.
Kiitos
-
Re: D7000 ja 80-200 f 2.8 toimiiko?
"Se" on siis 80-200mm/2.8???
Sitä on monen mallisia, mutta jos tuo on AF(-D) objektiivi niin toki tarkentaa myös D7000:ssa, siinähän on tarkennusmoottori rungossa. AF-S objektiiviessa on sitten itsessään tarkennusmoottori joten tarkentavat myös niissä rungoissa joista tarkennusmoottori on jätetty pois.
Rockwellin jutut olisi varmaan parempi kiertää suht kaukaa :-)
Sitä on monen mallisia, mutta jos tuo on AF(-D) objektiivi niin toki tarkentaa myös D7000:ssa, siinähän on tarkennusmoottori rungossa. AF-S objektiiviessa on sitten itsessään tarkennusmoottori joten tarkentavat myös niissä rungoissa joista tarkennusmoottori on jätetty pois.
Rockwellin jutut olisi varmaan parempi kiertää suht kaukaa :-)
-
Tietenkin tarkennus toimii _oikeanlaisen_ telejatkeen kanssa, mutta etenkin AF-obiskoilla paljon huonommin kuin ilman jatketta. Nyt ei tiedetä edes sitä onko kyseessä mikä kerroin on Kenko jatkeessasi niin paha on sanoa. Ja liikkuvat vai paikallaan olevat kohteet? Entä missä valossa?piirtaja kirjoitti:Nikon AF D 80-200/2,8 ED
entä toimiiko Kenkon telekonvertterien kanssa, sahaako tarkennus?
Ja pärjääkö sen kanssa myös ilman jalustaa?
Kiitos
Ehkä parasta olisi kuitenkin olla odottamatta liikoja. 55-300mm tai 70-300mm VR antavat halvemmalla kaiken sen (ja enemmänkin) mitä telejatkeen kanssa ehkä olet hakemassa.
Jalustasta on myös paha sanoa. Lyhyillä sulkinajoilla vakaamaton tele on ihan ok. Mitä nyt voisit polttovälistä päätellä. Esim 80mm on hyvinkin helppo, 200mm jo vaikeampi. Ei tässä mitään erityistä kamera- tai objektiivikohtaista erikoisuutta ole.
-
-
Jollei rahasta kiinni, niin miksei D7100 ?
Edustaa kuitenkin uusinta uutta ja Nikonin paras croppi eittämättä.
Olen omistanut D90:n ja nyt D7000, joten tältä pohjalta uskallan sanoa, unohda D90 ja harkitse joko D7000 tai D7100 malleja.
Kaikilla saa kuvia ja hyviä sellaisia, mutta D90:n ISO kestävyys, unohda noiden kahden rinnalla ;)
Edustaa kuitenkin uusinta uutta ja Nikonin paras croppi eittämättä.
Olen omistanut D90:n ja nyt D7000, joten tältä pohjalta uskallan sanoa, unohda D90 ja harkitse joko D7000 tai D7100 malleja.
Kaikilla saa kuvia ja hyviä sellaisia, mutta D90:n ISO kestävyys, unohda noiden kahden rinnalla ;)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
Komppaan habannaamaa, eli D7000 tai D7100. Suurin ero on tarkennuksessa, joka jälkimmäisessä on pykälää parempi. On itseasiassa aikalailla parasta mitä Nikonilla on tarjota. Ja vaikka vieretysten aikalailla samalta näyttävätkin, niin jälkimmäinen istuu paremmin mun kouraan.
Valitset kumman vain, niin tuskin tulet pettymään.
Valitset kumman vain, niin tuskin tulet pettymään.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Virtanappia "yli vetämällä" (mahd.pal. oikeaan suuntaan), niin siitä syttyy takanäyttö ja pääset säätämään tarvittavat säädöt.
Tuskin sitä kannattaa muuton pitää koko ajaa päällä (jos saakaan), sillä lyhentää käsittääkseni aikas tavalla akun kapasiteettia.
Tuskin sitä kannattaa muuton pitää koko ajaa päällä (jos saakaan), sillä lyhentää käsittääkseni aikas tavalla akun kapasiteettia.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
D7100 näytön tarkastelu
OT ketjun otsakkeeseen, mutta heti habannaaman edelliseen postaukseen liittyen.
Saako D7100-rungossa takanäytön päälle millään konstilla pelkästään on-off-nappulaa ylivetämällä?
Ilmeisesti ainoa keino lienee näytön tarkastelussa se alareunan info-nappula.
Saako D7100-rungossa takanäytön päälle millään konstilla pelkästään on-off-nappulaa ylivetämällä?
-
Re: D7100 näytön tarkastelu
Ainakin joissain maleissa löytyy valikoista syttyykö takatelkkari suljinta painettaessa. En tiedä löytyykö sitä D7100, mutta D5100 löytyy jakoavaimen alta kohdasta Auto info display.KHVantaa kirjoitti:OT ketjun otsakkeeseen, mutta heti habannaaman edelliseen postaukseen liittyen.
Edit: Mahdollisesti kohta c4.
-
Onko mikään firmware parantanut D7000 automaatti tarkennusta? Ja nyt haen nimenomaa kokemuksia, enkä Nikonin lupauksia. Onhan se ihan ok. nykyäänkin...mutta ainahan voisi parempi olla. Mulla on ohjelmiston a ja b osat ihan ensimmäisissä versioissaan ja vääristymän korjaus osio (L osa) on sen verran uusi että riittää mun nikkorini kattamaan, vaikka tykkäänkin ennemmin korjata vääristymät vasta koneella.
-
- Viesti:
Oma runkoni kävi putsattavana viime keväänä. Samalla päivitettiin firmis.
Sen jälkeen kittiputkellani eli 18-135mm/3.5-5.6 ei enää ollut ajoittaisia taakse tarkentamisen ongelmia (70-100mm, kuvausetäisyys 2-9 metriä). Tosin olen sillä kuvannut niin vähän, että on mahdoton sanoa johtuivatko tarkennuspulmat huonolaatuisen putken toiminnasta vai rungosta.
Muilla putkilla ei tällaisia ongelmia ollut sitä ennenkään.
Sen jälkeen kittiputkellani eli 18-135mm/3.5-5.6 ei enää ollut ajoittaisia taakse tarkentamisen ongelmia (70-100mm, kuvausetäisyys 2-9 metriä). Tosin olen sillä kuvannut niin vähän, että on mahdoton sanoa johtuivatko tarkennuspulmat huonolaatuisen putken toiminnasta vai rungosta.
Muilla putkilla ei tällaisia ongelmia ollut sitä ennenkään.
-
Mua ärsyttää lähinnä se, että vähäisessä valossa, muut kuin keskimmäinen tarkennuspiste eivät tahdo tarkentaa millään. Keskimmäisellä pisteelläkin käytän salaman tarkennusvaloa kohteen ollessa tarpeeksi lähellä, vaikka en salamaa käyttäisikään, tuolla keinoin olen saanut pimeämmässäkin pommin varman tarkennuksen. Toisaalta sama ongelma oli D50 ja D80 rungoillani aikoinaan.