Nikon D7000
-
-
Ootko lukenut ohjekirjan? ( tai edes avannut ? )kravatti kirjoitti:Mites tossa aperture moodissa siirretään iso takarullaan. Perus zoomin kanssa autoiso ihan ok, mutta f1.8:n kanssa en oikeen ole kameran kanssa samaa mieltä useammassa tapauksessa.
Vinkki: helppo-iso
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
-
Terve, kertokaapas millaisilla asetuksilla kuvaatte ulkona eläimiä (lemmikit, linnut yms.) eli liikkuvia otuksia? Aiemmin olen ollut vannoutunut pistetarkennuksen ja matriisimittauksen ystävä, mutta kun tää d7000 tuli käyttöön mietin eri vaihtoehtoja ja olen vähän testaillutkin 3d tarkennusta ja Picture controlin säätöjä. Haluaisin jotenkin enemmän oppia luottamaan kameran automatiikkaan (tarkennus, autoiso, valotus jne...), kun ennen on menty aika lailla manuaalikopelolla.
-
Yksi vinkki on pitää se matriisimittaus oletuksena, mutta ohjelmoida yksi niistä etupaneelin napeista vaihtamaan pistemittaukselle.msl kirjoitti:Terve, kertokaapas millaisilla asetuksilla kuvaatte ulkona eläimiä (lemmikit, linnut yms.) eli liikkuvia otuksia? Aiemmin olen ollut vannoutunut pistetarkennuksen ja matriisimittauksen ystävä, mutta kun tää d7000 tuli käyttöön mietin eri vaihtoehtoja ja olen vähän testaillutkin 3d tarkennusta ja Picture controlin säätöjä. Haluaisin jotenkin enemmän oppia luottamaan kameran automatiikkaan (tarkennus, autoiso, valotus jne...), kun ennen on menty aika lailla manuaalikopelolla.
-
Asetat ISO-asetuksiin maksimiajaksi sellaisen minkä luulet riittävän, jonka jälkeen voit melko huoletta mennä A-moodin kanssa. En lähde ottamaan kantaa 3D-tarkennukseen, kun en ole itse siihen sen enempää tutustunut, mut eiköhän sekin yksi vaihtoehto ole. Itsellä on noihin liikkuviin kuviin yleensä keskitarkennuspiste ja jatkuva tarkennus käytössä, niillä ainakin ite pärjännyt.msl kirjoitti:Terve, kertokaapas millaisilla asetuksilla kuvaatte ulkona eläimiä (lemmikit, linnut yms.) eli liikkuvia otuksia? Aiemmin olen ollut vannoutunut pistetarkennuksen ja matriisimittauksen ystävä, mutta kun tää d7000 tuli käyttöön mietin eri vaihtoehtoja ja olen vähän testaillutkin 3d tarkennusta ja Picture controlin säätöjä. Haluaisin jotenkin enemmän oppia luottamaan kameran automatiikkaan (tarkennus, autoiso, valotus jne...), kun ennen on menty aika lailla manuaalikopelolla.
-
- Viesti:
Mulla on alusta asti ollut kahva, niinkuin oli D300:ssakin. Tarkennus on sen verran heikko D300 verrattuna, kuten myös käteen istuvuus, että edessä on vaihto takaisin huonompaan kuvanlaatuun ;-) Bigma on jo juuresta niin paksu lasi, että hanskat kädessä sormet ei mahdu optiikan ja kahvan väliin, eli käytännössä mahdoton/surkea käyttää. Tuo on kuitenkin mun eniten käyttämä lasi croppirungossa, kun muuten kuvaan pääasiassa 1 V1:llä joka kulkee paljon näppäremmin mukana.Kenzy kirjoitti:Se piti vielä mainita, että hommaa ehdottomasti akkukahva siihen seiskatonniin. Se on aivan pakollinen lisävaruste tuon kanssa, ellei ole lapsen kätöset. Käyettynä hinnat pyörii 120 euron tuntumassa.kribe kirjoitti:Kiitti vinkistä. Tuohan on näppärä ominaisuus. Mä kun luulin että ohjekirjalla ei ole mitään tarjottavaa yli 8 vuotta Nikonilla kuvanneelle, paitsi pikainen U1 ja U2 muistipaikkojen toiminnan opiskelu :)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Sorry vain, satuin huomaamaan kysymyksesi vasta nyt. Olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkennus, toimintojen sijoittelu, rungon ominaisuudet - kaiken kaikkiaan plussaa. Ensin ajattelin, että harmi kun QuickControl puuttuu, mutta tuplanapautus Nikonin Info-painikkeeseen plus parempi painikesetti vetävät pidemmän korren.timpsula kirjoitti:Kertoisitko hieman kokemuksiasi kun olet siirtynyt 60d:stä ko. Nikoniin, itselläni tulossa täsmälleen sama vaihto? Oletko ollut tyytyväinen Canonin jälkeen? Tuo lynda.comin kurssi vaikuttaa ihan pätevältä.eskolius kirjoitti: Itse hankin D7000:n joulun alla. Olen viime vuodet kuvannut Canonin 60D:llä, ja siksi oli hyvä katsoa valitut palat www.lynda.comin kurssista Shooting with the Nikon D7000.
Ainoa puoli, jota 60D:stä kaipaan, on kääntyvä näyttö. Mulla on tapana kuvata stillejäkin poikkeavista kuvakulmista (maan tasalta, ylhäältä yms). Silloin, kun ei pysty viemään naamaa kiinni kameraan, ei auta kuin pistää moottoriperä laulamaan ja ottaa kymmenen kuvaa vähän suuntaa haarukoiden.
-
-
Onko samoja tarkennusongelmia D3200 ja D5200 rungoissa reportoitu? Tuossa D7000 kamerassahan on mikrosäätö, mutta ei se säätö auta jos runko ampuu liian eteen tai taakse. D800 taisi kärsiä myös tarkennusongelmista.eetu1978 kirjoitti:Kävin eilen viemässä 7-tonnisen Check&clean-huoltoon, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun on tuntunut ettei jatkuvan tarkennuksen kanssa aina osu kohdilleen. Tänään soittivat huollosta, ja varmisti mun epäilyt. No, tuleepa tuokin ongelma kuntoon.
-
Joo, munkin D800 on aivan käyttökelvoton kun siinä on netin foorumien mukaan tarkennusongelmia aivan varmasti. Olen nyt päättänyt kiertää ongelman ostamalla vain manuaalilaseja.Foliopipo kirjoitti:Onko samoja tarkennusongelmia D3200 ja D5200 rungoissa reportoitu? Tuossa D7000 kamerassahan on mikrosäätö, mutta ei se säätö auta jos runko ampuu liian eteen tai taakse. D800 taisi kärsiä myös tarkennusongelmista.eetu1978 kirjoitti:Kävin eilen viemässä 7-tonnisen Check&clean-huoltoon, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun on tuntunut ettei jatkuvan tarkennuksen kanssa aina osu kohdilleen. Tänään soittivat huollosta, ja varmisti mun epäilyt. No, tuleepa tuokin ongelma kuntoon.
You miss 100% of shots you never make
-
Enpä tiedä noista muista, kun ei ole kokemuksia. JAS-tekniikka ainakin laittoi kameran kuntoon luvatussa aikataulussa, itseasiassa päivän ennen luvattua valmiiksi. Huomenna pääsen testaa miten säädön jälkeen tarkentaa. Eiköhän noissa kaikissa laitteissa löydy aika jotain pientä säädettävää, merkistä riippumatta.Avokid kirjoitti:Joo, munkin D800 on aivan käyttökelvoton kun siinä on netin foorumien mukaan tarkennusongelmia aivan varmasti. Olen nyt päättänyt kiertää ongelman ostamalla vain manuaalilaseja.Foliopipo kirjoitti:Onko samoja tarkennusongelmia D3200 ja D5200 rungoissa reportoitu? Tuossa D7000 kamerassahan on mikrosäätö, mutta ei se säätö auta jos runko ampuu liian eteen tai taakse. D800 taisi kärsiä myös tarkennusongelmista.eetu1978 kirjoitti:Kävin eilen viemässä 7-tonnisen Check&clean-huoltoon, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun on tuntunut ettei jatkuvan tarkennuksen kanssa aina osu kohdilleen. Tänään soittivat huollosta, ja varmisti mun epäilyt. No, tuleepa tuokin ongelma kuntoon.
-
- Viesti:
D7000 täällä ja shutter count 18500. Tuli tänään JASilta takaisin takuuhuollosta. Saldona sulkimen ja viritysmekanismin vaihto ja tarkennuksen säätö (AF-C ampui melko usein pahasti ohi).
Sulkimen äänikin muuttui nyt ihan erilaiseksi, mielestäni ei ole koskaan ollut tuon kuuloinen. Tuolta sen kai pitäisi sitten kuulostaa. Mitä tuossa iltapäivällä jokusen kuvan kävin ulkona ottamassa, tuntui tarkennus pelaavan paremmin kuin ennen. Suljin vaihdettiin, koska se jumitti pari kertaa totaalisesti ja teki kameran käyttökelvottomaksi toviksi kunnes korjaantui itsestään.
Sulkimen äänikin muuttui nyt ihan erilaiseksi, mielestäni ei ole koskaan ollut tuon kuuloinen. Tuolta sen kai pitäisi sitten kuulostaa. Mitä tuossa iltapäivällä jokusen kuvan kävin ulkona ottamassa, tuntui tarkennus pelaavan paremmin kuin ennen. Suljin vaihdettiin, koska se jumitti pari kertaa totaalisesti ja teki kameran käyttökelvottomaksi toviksi kunnes korjaantui itsestään.
-
- Viesti:
Yleensä pari kolme laukausta ennen totaalijumitusta sulkimen ääni muuttui erilaiseksi, voisi jopa sanoa rusahdukseksi. Sulkimen naksahdus käteenkin muuttui tuntuvasti. Jumiutumisessa takaruutu meni mustaksi ja ylänäyttöön tuli teksti "Err" muistaakseni ilman koodia. Akku irti ja kamera pöydälle n. 15-30 minuutiksi ja taas pelasi hyvin...jonkin aikaa.TomSal kirjoitti:Miten tuo sulkimen toimimattomuus näkyi käytännössä? Itsellä mennyt pari kertaa sarjatulella mykäksi eikä reagoinut enää mihinkään nappeihin.