Nikon D7000

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
kravatti

Viesti Kirjoittaja kravatti »

d7000 kädessä ja kaikki ainakin 35mm 1.8 kohillaan. pientä af-tuunia varmaan teen, mutta ihan skarpisti tarkentaa. Kameran ISO arvot pistää kuvauksen ihan uuteen maailmaan. Täysin pimeä huone ja laitoin ison 6400. Ihan kelpo laatua vielä. tamron 70-300vc huhu.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kravatti

Mites tossa aperture moodissa siirretään iso takarullaan. Perus zoomin kanssa autoiso ihan ok, mutta f1.8:n kanssa en oikeen ole kameran kanssa samaa mieltä useammassa tapauksessa.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

kravatti kirjoitti:Mites tossa aperture moodissa siirretään iso takarullaan. Perus zoomin kanssa autoiso ihan ok, mutta f1.8:n kanssa en oikeen ole kameran kanssa samaa mieltä useammassa tapauksessa.
Ootko lukenut ohjekirjan? ( tai edes avannut ? )
Vinkki: helppo-iso
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
eskolius
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eskolius »

Eli custom settings, kohta d3. Silloin tosin menetetään helppo valotuksen korjaus eli hankala valinta :/
kravatti

eskolius kirjoitti:Eli custom settings, kohta d3. Silloin tosin menetetään helppo valotuksen korjaus eli hankala valinta :/
kiitos.
msl

Viesti Kirjoittaja msl »

Terve, kertokaapas millaisilla asetuksilla kuvaatte ulkona eläimiä (lemmikit, linnut yms.) eli liikkuvia otuksia? Aiemmin olen ollut vannoutunut pistetarkennuksen ja matriisimittauksen ystävä, mutta kun tää d7000 tuli käyttöön mietin eri vaihtoehtoja ja olen vähän testaillutkin 3d tarkennusta ja Picture controlin säätöjä. Haluaisin jotenkin enemmän oppia luottamaan kameran automatiikkaan (tarkennus, autoiso, valotus jne...), kun ennen on menty aika lailla manuaalikopelolla.
systa

Viesti Kirjoittaja systa »

msl kirjoitti:Terve, kertokaapas millaisilla asetuksilla kuvaatte ulkona eläimiä (lemmikit, linnut yms.) eli liikkuvia otuksia? Aiemmin olen ollut vannoutunut pistetarkennuksen ja matriisimittauksen ystävä, mutta kun tää d7000 tuli käyttöön mietin eri vaihtoehtoja ja olen vähän testaillutkin 3d tarkennusta ja Picture controlin säätöjä. Haluaisin jotenkin enemmän oppia luottamaan kameran automatiikkaan (tarkennus, autoiso, valotus jne...), kun ennen on menty aika lailla manuaalikopelolla.
Yksi vinkki on pitää se matriisimittaus oletuksena, mutta ohjelmoida yksi niistä etupaneelin napeista vaihtamaan pistemittaukselle.
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

msl kirjoitti:Terve, kertokaapas millaisilla asetuksilla kuvaatte ulkona eläimiä (lemmikit, linnut yms.) eli liikkuvia otuksia? Aiemmin olen ollut vannoutunut pistetarkennuksen ja matriisimittauksen ystävä, mutta kun tää d7000 tuli käyttöön mietin eri vaihtoehtoja ja olen vähän testaillutkin 3d tarkennusta ja Picture controlin säätöjä. Haluaisin jotenkin enemmän oppia luottamaan kameran automatiikkaan (tarkennus, autoiso, valotus jne...), kun ennen on menty aika lailla manuaalikopelolla.
Asetat ISO-asetuksiin maksimiajaksi sellaisen minkä luulet riittävän, jonka jälkeen voit melko huoletta mennä A-moodin kanssa. En lähde ottamaan kantaa 3D-tarkennukseen, kun en ole itse siihen sen enempää tutustunut, mut eiköhän sekin yksi vaihtoehto ole. Itsellä on noihin liikkuviin kuviin yleensä keskitarkennuspiste ja jatkuva tarkennus käytössä, niillä ainakin ite pärjännyt.
jaihanir

Viesti Kirjoittaja jaihanir »

Tsau! Onko d7000:ssa mahdollisuus suorakatseluun lcd-näytön kautta?
JarzanX

Viesti Kirjoittaja JarzanX »

^On.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Kenzy kirjoitti:
kribe kirjoitti:Kiitti vinkistä. Tuohan on näppärä ominaisuus. Mä kun luulin että ohjekirjalla ei ole mitään tarjottavaa yli 8 vuotta Nikonilla kuvanneelle, paitsi pikainen U1 ja U2 muistipaikkojen toiminnan opiskelu :)
Se piti vielä mainita, että hommaa ehdottomasti akkukahva siihen seiskatonniin. Se on aivan pakollinen lisävaruste tuon kanssa, ellei ole lapsen kätöset. Käyettynä hinnat pyörii 120 euron tuntumassa.
Mulla on alusta asti ollut kahva, niinkuin oli D300:ssakin. Tarkennus on sen verran heikko D300 verrattuna, kuten myös käteen istuvuus, että edessä on vaihto takaisin huonompaan kuvanlaatuun ;-) Bigma on jo juuresta niin paksu lasi, että hanskat kädessä sormet ei mahdu optiikan ja kahvan väliin, eli käytännössä mahdoton/surkea käyttää. Tuo on kuitenkin mun eniten käyttämä lasi croppirungossa, kun muuten kuvaan pääasiassa 1 V1:llä joka kulkee paljon näppäremmin mukana.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
M1z3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M1z3 »

mulla tekee hieman tiukkaa Sigman 24-70mm 2.8 EX DG HSM:n kanssa. Taitanee jäädä vielä vähemmän tilaa kahvasta ottaa kiinni ku taas Sigman 150-500mm kanssa.
eskolius
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eskolius »

timpsula kirjoitti:
eskolius kirjoitti: Itse hankin D7000:n joulun alla. Olen viime vuodet kuvannut Canonin 60D:llä, ja siksi oli hyvä katsoa valitut palat www.lynda.comin kurssista Shooting with the Nikon D7000.
Kertoisitko hieman kokemuksiasi kun olet siirtynyt 60d:stä ko. Nikoniin, itselläni tulossa täsmälleen sama vaihto? Oletko ollut tyytyväinen Canonin jälkeen? Tuo lynda.comin kurssi vaikuttaa ihan pätevältä.
Sorry vain, satuin huomaamaan kysymyksesi vasta nyt. Olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkennus, toimintojen sijoittelu, rungon ominaisuudet - kaiken kaikkiaan plussaa. Ensin ajattelin, että harmi kun QuickControl puuttuu, mutta tuplanapautus Nikonin Info-painikkeeseen plus parempi painikesetti vetävät pidemmän korren.

Ainoa puoli, jota 60D:stä kaipaan, on kääntyvä näyttö. Mulla on tapana kuvata stillejäkin poikkeavista kuvakulmista (maan tasalta, ylhäältä yms). Silloin, kun ei pysty viemään naamaa kiinni kameraan, ei auta kuin pistää moottoriperä laulamaan ja ottaa kymmenen kuvaa vähän suuntaa haarukoiden.
eetu1978

Kävin eilen viemässä 7-tonnisen Check&clean-huoltoon, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun on tuntunut ettei jatkuvan tarkennuksen kanssa aina osu kohdilleen. Tänään soittivat huollosta, ja varmisti mun epäilyt. No, tuleepa tuokin ongelma kuntoon.
Foliopipo

Viesti Kirjoittaja Foliopipo »

eetu1978 kirjoitti:Kävin eilen viemässä 7-tonnisen Check&clean-huoltoon, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun on tuntunut ettei jatkuvan tarkennuksen kanssa aina osu kohdilleen. Tänään soittivat huollosta, ja varmisti mun epäilyt. No, tuleepa tuokin ongelma kuntoon.
Onko samoja tarkennusongelmia D3200 ja D5200 rungoissa reportoitu? Tuossa D7000 kamerassahan on mikrosäätö, mutta ei se säätö auta jos runko ampuu liian eteen tai taakse. D800 taisi kärsiä myös tarkennusongelmista.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Foliopipo kirjoitti:
eetu1978 kirjoitti:Kävin eilen viemässä 7-tonnisen Check&clean-huoltoon, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun on tuntunut ettei jatkuvan tarkennuksen kanssa aina osu kohdilleen. Tänään soittivat huollosta, ja varmisti mun epäilyt. No, tuleepa tuokin ongelma kuntoon.
Onko samoja tarkennusongelmia D3200 ja D5200 rungoissa reportoitu? Tuossa D7000 kamerassahan on mikrosäätö, mutta ei se säätö auta jos runko ampuu liian eteen tai taakse. D800 taisi kärsiä myös tarkennusongelmista.
Joo, munkin D800 on aivan käyttökelvoton kun siinä on netin foorumien mukaan tarkennusongelmia aivan varmasti. Olen nyt päättänyt kiertää ongelman ostamalla vain manuaalilaseja.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
eetu1978

Avokid kirjoitti:
Foliopipo kirjoitti:
Joo, munkin D800 on aivan käyttökelvoton kun siinä on netin foorumien mukaan tarkennusongelmia aivan varmasti. Olen nyt päättänyt kiertää ongelman ostamalla vain manuaalilaseja.
Enpä tiedä noista muista, kun ei ole kokemuksia. JAS-tekniikka ainakin laittoi kameran kuntoon luvatussa aikataulussa, itseasiassa päivän ennen luvattua valmiiksi. Huomenna pääsen testaa miten säädön jälkeen tarkentaa. Eiköhän noissa kaikissa laitteissa löydy aika jotain pientä säädettävää, merkistä riippumatta.
miikkaj
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikkaj »

D7000 täällä ja shutter count 18500. Tuli tänään JASilta takaisin takuuhuollosta. Saldona sulkimen ja viritysmekanismin vaihto ja tarkennuksen säätö (AF-C ampui melko usein pahasti ohi).

Sulkimen äänikin muuttui nyt ihan erilaiseksi, mielestäni ei ole koskaan ollut tuon kuuloinen. Tuolta sen kai pitäisi sitten kuulostaa. Mitä tuossa iltapäivällä jokusen kuvan kävin ulkona ottamassa, tuntui tarkennus pelaavan paremmin kuin ennen. Suljin vaihdettiin, koska se jumitti pari kertaa totaalisesti ja teki kameran käyttökelvottomaksi toviksi kunnes korjaantui itsestään.
TomSal

Viesti Kirjoittaja TomSal »

Miten tuo sulkimen toimimattomuus näkyi käytännössä? Itsellä mennyt pari kertaa sarjatulella mykäksi eikä reagoinut enää mihinkään nappeihin.
miikkaj
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikkaj »

TomSal kirjoitti:Miten tuo sulkimen toimimattomuus näkyi käytännössä? Itsellä mennyt pari kertaa sarjatulella mykäksi eikä reagoinut enää mihinkään nappeihin.
Yleensä pari kolme laukausta ennen totaalijumitusta sulkimen ääni muuttui erilaiseksi, voisi jopa sanoa rusahdukseksi. Sulkimen naksahdus käteenkin muuttui tuntuvasti. Jumiutumisessa takaruutu meni mustaksi ja ylänäyttöön tuli teksti "Err" muistaakseni ilman koodia. Akku irti ja kamera pöydälle n. 15-30 minuutiksi ja taas pelasi hyvin...jonkin aikaa.
Vastaa Viestiin