Pystykahva D70?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
napakettu

Viesti Kirjoittaja napakettu »

Siis meinaat tehdä kahvan ilman nappeja, kiekkoja ja akkupaikkoja? Mitä mieltä siinä on? Eikö muovailuvaha olisi kipsiä helpompi materiaali työstää :)

"The full description for smaller tripod head screw threads is 1/4-20 and larger 3/8-16. (ie: hole or tap diameter and thread per inch or TPI info) Even European and Japanese cameras and tripods use these non-metric measurements."
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fet ... _id=004xqg
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kuva_nro99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuva_nro99 »

napakettu kirjoitti:Siis meinaat tehdä kahvan ilman nappeja, kiekkoja ja akkupaikkoja? Mitä mieltä siinä on? Eikö muovailuvaha olisi kipsiä helpompi materiaali työstää :)
Kyllä meinaan! Mielestäni siinä on järkeä. Kuvasin toissapäivänä ulkona pakkasessa painavalla Sigmallani(100-300) monopodin avulla. Kaipasin sitä kahvaa kuvatessa pystyä. Loppujen lopuksi tuo modailu on hullun hommaa. Luovun siitä. Muovailin eilen itselleni muovailuvahasta mallin. Valan sen kipsiin. Sitten kipsimuotilla teen siitä 2-komponentti mallin. Siinä se sitten olisi. Akun kesto on itselleni riittävä. En siis tarvitse lisävirtaa ja nappien teko liian tuskallista. Hähnelin kahvaa en osta 200 eurolla!!! Kiskurihinta! Tee itse mitä haluat..

Laitan kuvan tänne jahka saan sen valmiiksi..
napakettu

Viesti Kirjoittaja napakettu »

Kyllähän se pelkkä kahvakin varmasti helpottaa kuvausta, ja voihan siihen myöhemmin lisätä akkupaikan ja kytkimiä, jos halajaa. Tsemiä rakennukseen!
kuva_nro99
Viesti:

No niin. Nyt on kahva aloitettu. Kahva istuu tuossa hyllyllä kameran alla. Tämän hetkinen materiaali on kipsi. Seuraavana vuorossa kipsivalu. Tarkoitus valaa sille poteromainen muotti. Tiistaina askartelukauppaan valumuovia ostamaan. Vartti tuuman pultti ja mutterikin ovat jo valmiina. Jos uudeksi vuodeksi saisi tuon kahvan valmiiksi.

Akkua siihen ei mahdu. Tuli tehtyä sen verran matala. Oli käteen parempi kuin sellainen iso mötikkä.

Tossa pari kuvaa..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=j ... d=25277646
http://irc-galleria.net/view.php?nick=j ... d=25277662
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

kuva_nro99 kirjoitti:Napaketun idea sai minutkin harkitsemaan sitä. Ajatus vain tuntuu järjettömältä! Kattelin ebaystä noita kahvoja. Löytyikin. Siellä markkinoitiin yhtä kahvaa tälläisin meriitein. Ohessa linkki. Selatessa sivua alemmas tulee sellainen kohta kuin Key features. Siellä mainittaan laukaisunopeudeksi 1/250 sekuntia! Onko tämä nyt se laukuisuviive? Miten tuo kahva toimii? Siinä ei mitään piuhoja ole...

http://cgi.ebay.com/Pro-Battery-Grip-fo ... dZViewItem
Hmm.. tämä näyttää hyvältä, siinä harbortronicsin kahvassa ei ollut lainkaan akkujen paikkoja. Tässä on. Mutta tuolla lukee ettei toimita usa:n ulkopuolelle. Saako noita ostaa jostain nettikaupasta josta toimittaisivat muuallekin? Tuo näyttää ainoalta järkevältä ratkaisulta saada akkukahva d70s-malliin. Ei lisäpiuhoja ja paikat kahdelle akulle.
kuva_nro99
Viesti:

Cza kirjoitti:
kuva_nro99 kirjoitti:Napaketun idea sai minutkin harkitsemaan sitä. Ajatus vain tuntuu järjettömältä! Kattelin ebaystä noita kahvoja. Löytyikin. Siellä markkinoitiin yhtä kahvaa tälläisin meriitein. Ohessa linkki. Selatessa sivua alemmas tulee sellainen kohta kuin Key features. Siellä mainittaan laukaisunopeudeksi 1/250 sekuntia! Onko tämä nyt se laukuisuviive? Miten tuo kahva toimii? Siinä ei mitään piuhoja ole...

http://cgi.ebay.com/Pro-Battery-Grip-fo ... dZViewItem
Hmm.. tämä näyttää hyvältä, siinä harbortronicsin kahvassa ei ollut lainkaan akkujen paikkoja. Tässä on. Mutta tuolla lukee ettei toimita usa:n ulkopuolelle. Saako noita ostaa jostain nettikaupasta josta toimittaisivat muuallekin? Tuo näyttää ainoalta järkevältä ratkaisulta saada akkukahva d70s-malliin. Ei lisäpiuhoja ja paikat kahdelle akulle.
Eikös EBaystä löydy moniakin kahvoja. Kaikki ovat mielestäni samanlaisia. Paikat kahdelle akulle ja tuo IR-laukaisin. Tuossakin oli tuo laukaisin. Ota huomioon, että se ei toimi ilman sitä ylimääräistä piuhaa..

Rajalaan on tulossa kahden akun kahva nyt lähiaikoina. Siinä tulee akutkin mukaan. Hintaa taisi olla 200€.

Tai sitten itse tekemään. Itse en tarvitse akkuja. Virta riittää vallan mainiosti. Tukevuus onkin se mitä kaipaan, siksi siis väsään omaa kahvaa.. On varmasti käteenkin sopiva, kun itse tekee..
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

kuva_nro99 kirjoitti:
Rajalaan on tulossa kahden akun kahva nyt lähiaikoina. Siinä tulee akutkin mukaan. Hintaa taisi olla 200€.
Rajalan verkkokauppa kirjoitti: HÄHNEL HN-D70 AKKUKOTELO (D70/70s) TULOSSA

Hinta: 199,00 €
Heh, juuh. Olen tuon kohteen ennenkin nähnyt, mutten sitä akkukahvaksi tunnistanut. :)
kuva_nro99
Viesti:

Cza kirjoitti:Heh, juuh. Olen tuon kohteen ennenkin nähnyt, mutten sitä akkukahvaksi tunnistanut. :)
Ai? Mikäs se sitten oli? Kyllä se akkukahvalta näyttää.. On vain turhan massiivinen siksi. Omaan käteeni varmasti liian suuri..
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

kuva_nro99 kirjoitti: Ai? Mikäs se sitten oli? Kyllä se akkukahvalta näyttää.. On vain turhan massiivinen siksi. Omaan käteeni varmasti liian suuri..
höh, onko siellä kuvakin siittä. joko en ole huomannut, tai sitten vaan ei ole suostunut latautumaan
kuva_nro99
Viesti:

Cza kirjoitti:höh, onko siellä kuvakin siittä. joko en ole huomannut, tai sitten vaan ei ole suostunut latautumaan
Kattelepas se D50:n kahva. Eiköhän ole aivan samanlainen kahva? Ainut vain, että D70:iin sopivampi.. En tuota k.o kahvaa ole nähnyt..
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

Hoh, tiedustelin rajalalta, kyseisessä kahvassa ei ole pystylaukaisin napikkaa... Taitaa jäädä ostamatta tuo.
kuva_nro99
Viesti:

Cza kirjoitti:Hoh, tiedustelin rajalalta, kyseisessä kahvassa ei ole pystylaukaisin napikkaa... Taitaa jäädä ostamatta tuo.
Se onkin vain pelkkä akkukahva. Niin kuin muutkin. Mikään laukaisin ei toimi kyseisessä Nikonissa kunnolla. Siis jos akkukahvaan laukaisimen haluaa.. Ei onnistu. Luepa tämä keskustelu läpi.

Tee itse, jos kaipaat sitä. Itse harkitsin mutta teinkin pelkän kahvan, ilman akkuakin.. Tukevuuden takia..
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

kuva_nro99 kirjoitti: Se onkin vain pelkkä akkukahva. Niin kuin muutkin. Mikään laukaisin ei toimi kyseisessä Nikonissa kunnolla. Siis jos akkukahvaan laukaisimen haluaa.. Ei onnistu. Luepa tämä keskustelu läpi.

Tee itse, jos kaipaat sitä. Itse harkitsin mutta teinkin pelkän kahvan, ilman akkuakin.. Tukevuuden takia..
Jep, olen lukenut muutamaan kertaan läpi, ja päätynyt itse tekemään. Täytyy vaan hankkia jostain tuo D70s kameran lankiksen liitin, vaikkapa sitten rikkinäinen lankalaukaisin jostain ostamalla.
Dbasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dbasse »

Cza kirjoitti: Hmm.. tämä näyttää hyvältä, siinä harbortronicsin kahvassa ei ollut lainkaan akkujen paikkoja.
Kyllä on. Ainakin tuossa mikä omassa D70:ssä on kiinni.

//basse
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

Onko kellään oikeasti kokemuksia, ei pelkkiä kaverikertoimutuja, että onko tuo infrapunaan kytkettäkävä akkulaukaisinkahva oikeasti käyttökelvoton laukaisunopeuksissa?
Jordi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jordi »

Cza kirjoitti:Onko kellään oikeasti kokemuksia, ei pelkkiä kaverikertoimutuja, että onko tuo infrapunaan kytkettäkävä akkulaukaisinkahva oikeasti käyttökelvoton laukaisunopeuksissa?
Käyttökelvoton? Eipä tietenkään, kyllä se kuvanotto sen kautta onnistuu, pienellä viiveellä vaan. Itse en pitänyt ideasta että järkääristä tulee pokkari nopeudeltaan.
kuva_nro99
Viesti:

Saako Nikonin D70:iin noita kuoria "varaosina"? Pitäisi saada nimenomaan tuon pohjan kuori.. Mistä voisi saada mihin hintaan? Vai saako ylipäänsä ollenkaan? Meneehän noitakin rikki joskus.. Ihmettelen jos ei saa..
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Minä tuossa ajattelin tuollaisen D70:n ostaa, kun kohta saa varmaan halvalla, mutta hieman epäilyttää, kun joutuu ottamaan vain niitä vaakakuvia. Voiko sillä niitä pystykuvia ottaa ollenkaan, kun ei tuota kahvaa tunnu olevan saatavilla?

Kapa

http://kapasia.blogspot.com/
Cza

Viesti Kirjoittaja Cza »

kuva_nro99 kirjoitti:Saako Nikonin D70:iin noita kuoria "varaosina"? Pitäisi saada nimenomaan tuon pohjan kuori.. Mistä voisi saada mihin hintaan? Vai saako ylipäänsä ollenkaan? Meneehän noitakin rikki joskus.. Ihmettelen jos ei saa..
Varmasti valtuutetut huollot saavat. Eli kameraa Jassille jonoon niin pistävät paikalleen. Veikkaan että yksityisenä et saa, tai jos saat niin maksaa maltaita.
kuva_nro99
Viesti:

Cza kirjoitti:Varmasti valtuutetut huollot saavat. Eli kameraa Jassille jonoon niin pistävät paikalleen. Veikkaan että yksityisenä et saa, tai jos saat niin maksaa maltaita.
Niin no tarkoitus olisi ihan irrallinen ja ylimääräinen hommata. Valaisin tuon kahvan suoraan kiinni tuohon.. Onko JASsilla kotisivuja? Entä mailia? Voishan tuota kysellä.. En ala kuitenkaan kiskurihintaa maksamaan!!!
Viimeksi muokannut kuva_nro99, Tammi 21, 2006 12 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin