Nikon D3100
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Voi kuvata ja saattaa se kaatosateenkin kestää. Toisaalta voi olla että lyhytaikainen altistus tihkusateele tappaa kameran. Kaikkea on sattunut.paumat kirjoitti:Eli siis sateessa ei voi kuvata jos kameraan osuu pisaroita?epertti kirjoitti:Sateenvarjo mukaan :-)Hel_NiS kirjoitti: Mutta kannattaa varoa, ettei kamera kastu.
Eli jos joutuu vesisateessa kuvaamaan kannattaa mielestäni joku lisäsuoja kameran päälle laittaa. Oli se sitten sateenvarjo, muovipussi tai kameralle vartavasten tehty sadesuoja. Nääs tuolle kameramallille ei varsinaista vedenkestoa luvata, eli jos vahinko sattuu ei takuu korvaa.
-
-
Tulipas hommattua sitten tämä testivoittaja-kamera ensimmäiseksi digijärkkäriksi.
Pari asiaa jotka nyt kiinnostas tietää:
- Onko tuohon olemassa suurempaa etsinkumia, tai siis sellasta joka tulis hieman pidemmälle ja olis hieman isompi?
Tuo vakio kun on aivan onneton roiskeläppä ja silmäkulmasta pääsee kyllä valoa kun etsintä tuijottaa.
- Olen suht sunnuntaikuvaaja, enkä tiedä missä vaiheessa alkaa kiinnostamaan, mutta mitä linssiä kannattaisi harkita tuohon seuraavaksi, nyt ostin nattilasta siis tuon kitin missä tuli tuo 18-55mm linssi ilman VR:ää.
Kiitos.
- Onko tuohon olemassa suurempaa etsinkumia, tai siis sellasta joka tulis hieman pidemmälle ja olis hieman isompi?
Tuo vakio kun on aivan onneton roiskeläppä ja silmäkulmasta pääsee kyllä valoa kun etsintä tuijottaa.
- Olen suht sunnuntaikuvaaja, enkä tiedä missä vaiheessa alkaa kiinnostamaan, mutta mitä linssiä kannattaisi harkita tuohon seuraavaksi, nyt ostin nattilasta siis tuon kitin missä tuli tuo 18-55mm linssi ilman VR:ää.
Kiitos.
-
Mulla on tollanen D7000:ssa, enkä irti ota :)Henkka77 kirjoitti:Tulipas hommattua sitten tämä testivoittaja-kamera ensimmäiseksi digijärkkäriksi.
Kiitos.
http://www.hoodmanusa.com/products.asp?dept=1061
Se riippuu ihan siitä, mitä haluat lisää ja millä hinnalla.
Mutta veikkaisin, että ekat vaihtoehdot voisivat olla näissä:
- 35/1.8
- 55-(200/300) VR
- 18-105 VR
- 50/1.8
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Tulet kyllä itse huomaamaan, mitä juuri Sinä tarvitset, ja vain kukkaron nyörien tiukkuus asettaa rajat sille mitä voit tuon rungon kylkiäiseksi hankkia.Henkka77 kirjoitti:Tulipas hommattua sitten tämä testivoittaja-kamera ensimmäiseksi digijärkkäriksi.
Jotkut pärjäävät yhdellä kiinteäpolttoväliselläkin objektiivilla, kun taas toiset "eivät koskaan tarvitse" valovoimaa aukosta 5.6 enemmän.
Toisille äärimmäisen hyvä objektiivin piirto on avain onneen, ja toisille pelkästään hyvä ote kamerasta, ja sitä kautta välittyvä kuvausfiilis on onnellisuuden tae.
..jokatapauksessa. Nauti siitä mitä sulla nyt jo on, äläkä haikaile turhia sen paremman perään.
Ehkä otin,ehkä en.
-
-
-
Nikonilla on kaksi dx-kameraan tarkoitettua makroa, 85mm sekä uusi vasta kauppoihin tulossa oleva 40mm. Myös täyden piirtoympyrän omaavan 60mm makron AF-S versio mahtuu budjettiisi.Isabelle kirjoitti:Hei,
D3100 on ensimmäinen järkkärini.
Mukana tuli perus-vr kitti. Toi 18-55 mm ei kuitenkaan todellakaan riitä mulle. Kuvailen paljon lähikuvia ja nyt haluaisin hankkia makro-objektiivin.
Voisitteko ehdotella tuohon D3100:seen sopivia makroputkia?
Mielellään hintaluokka 200-500 euroa.
Jos sinulle ei ole vielä 35mm normaaliobjektiivia, niin 40mm saattaisi olla hyvä valinta. Se on näistä edullisin ja sopii hyvin myös mm. potretteihin tms.
-
Minkälaisia kohteita kuvaat? perhosia vai kukkia esim?Isabelle kirjoitti:Hei,
Mukana tuli perus-vr kitti. Toi 18-55 mm ei kuitenkaan todellakaan riitä mulle. Kuvailen paljon lähikuvia ja nyt haluaisin hankkia makro-objektiivin.
-
Suurimmaksi osaksi noita kukkakuvia.Avokid kirjoitti:Minkälaisia kohteita kuvaat? perhosia vai kukkia esim?Isabelle kirjoitti:Hei,
-
Sitten se 40mm edullinen makro, kunhan tuo nyt ehtii kauppoihin.Isabelle kirjoitti:Suurimmaksi osaksi noita kukkakuvia.Avokid kirjoitti:Minkälaisia kohteita kuvaat? perhosia vai kukkia esim?Isabelle kirjoitti:Hei,
Tietysti lähilinssisettikin riittää hyvin kukkakuviin.
-
Tuon 18-55senkin pitäisi riittää aika pitkälle kukkakuviin.
Sehän tarkentaa tosi lähelle 55mm päässä. Mutta muuten joo, toi 40mm makro varmaan toimis parhaiten.
Sehän tarkentaa tosi lähelle 55mm päässä. Mutta muuten joo, toi 40mm makro varmaan toimis parhaiten.
-
D3100 on ollut nyt kolme viikkoa käytössä. Ostin tämän Nikon 18-105mm VR putkella, niin riittää näin alkumetreillä hyvin kaikenlaiseen kuvaukseen.
Runko on Canoniin (350D, 1100D, 550D) verrattuna pienempi, mutta istuu hyvin omaan käteeni ja grippi on todella hyvä. Kamera on helppokäyttöinen ja valikkojen asetuksille löytyy selitys (?)-nappia painamalla, jos sattuu unohtumaan. Eli uusi järkkärikuvaaja on otettu hyvin huomioon tässä mallissa. Näyttö on suuri ja kirkas, mutta resoluutio on kieltämättä heikko, kuvan terävyyttä ei saa kunnolla tarkistettua tämän avulla. Nikon D3100 on oikein hyvä hankinta järkkärikuvauksesta kiinnostuneelle aloittelijalle. Toimintoja on sopivasti tarjolla, ilman että menee pää pyörälle. Aikansa kuvaamalla oppii sitten huomaamaan kameran itselle tuomat rajoitukset ja tietää mitä seuraavaksi tarvitsee, kun kaluston päivitys on myöhemmin (ehkä) edessä. Itse uskon tällä muutaman vuoden pärjäävän mainiosti ja tarkoitus on kokemuksen karttuessa hankkia pari/kolme objektiivia lisää. Hinta/laatusuhde 9/10
Täältä löytyy muutama ottamani kuva Nikon D3100 ja Nikon Nikkor 18-105 VR putkella: 500px
Runko on Canoniin (350D, 1100D, 550D) verrattuna pienempi, mutta istuu hyvin omaan käteeni ja grippi on todella hyvä. Kamera on helppokäyttöinen ja valikkojen asetuksille löytyy selitys (?)-nappia painamalla, jos sattuu unohtumaan. Eli uusi järkkärikuvaaja on otettu hyvin huomioon tässä mallissa. Näyttö on suuri ja kirkas, mutta resoluutio on kieltämättä heikko, kuvan terävyyttä ei saa kunnolla tarkistettua tämän avulla. Nikon D3100 on oikein hyvä hankinta järkkärikuvauksesta kiinnostuneelle aloittelijalle. Toimintoja on sopivasti tarjolla, ilman että menee pää pyörälle. Aikansa kuvaamalla oppii sitten huomaamaan kameran itselle tuomat rajoitukset ja tietää mitä seuraavaksi tarvitsee, kun kaluston päivitys on myöhemmin (ehkä) edessä. Itse uskon tällä muutaman vuoden pärjäävän mainiosti ja tarkoitus on kokemuksen karttuessa hankkia pari/kolme objektiivia lisää. Hinta/laatusuhde 9/10
Täältä löytyy muutama ottamani kuva Nikon D3100 ja Nikon Nikkor 18-105 VR putkella: 500px