"Kuvauskammo"

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jari siren
Viesti:

"Kuvauskammo"

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Päivä päivältä on vaikeampi keksiä mitään kuvattavaa, ainakin sellaista mitä olisi järkeä kuvata.
Kaikki on kuvattu muiden toimesta jo miljoonaan kertaan, miksi siis minun pitäisi oravia, lintuja yms. kuvata.
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaS.

Re: "Kuvauskammo"

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

jari siren kirjoitti:Kaikki on kuvattu muiden toimesta jo miljoonaan kertaan, miksi siis minun pitäisi oravia, lintuja yms. kuvata.
Juu, kyllä minustakin tuntuu siltä, ettei sinun pidä enää kuvata.
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

Juu, yksi ääni lisää. :)

Kohteet ovat ehkä samoja, mutta toteutus voi olla erilainen ja tärkeintä; se on oma.
objektiivinen puoliharrastelija
J. Jyske

Viesti Kirjoittaja J. Jyske »

Itsekin olen ihmetellyt netin samankaltaisia kuvagallerioita. Kaikilla tuntuu olevan samat pakolliset kuviot, eiku kuvat. Tiedä sitten mistä se johtuu...

Myönnän itsekin aikoinani harrastusta aloitellessa ottaneeni kaikki muut klisekuvat paitsi pisara/hana -yhdistelmän. Suuren osan kuvista otin tiedostamatta että ne on otettu jo miljoonaan kertaan, vuonna 1986 ei ollut nettiä josta tutkiskella muiden räpsyjä.
herby

Re: "Kuvauskammo"

Viesti Kirjoittaja herby »

jari siren kirjoitti:Päivä päivältä on vaikeampi keksiä mitään kuvattavaa, ainakin sellaista mitä olisi järkeä kuvata.
Kaikki on kuvattu muiden toimesta jo miljoonaan kertaan, miksi siis minun pitäisi oravia, lintuja yms. kuvata.
Onkos tällä lopppupeleissä mitään väliä? Miksi ajaa formuloita kun joka radalla on aijemmin voitettu?
Kuvaaminen lähtee, ainakin itselläni, fiiilispuhjalta. Jos ei kiinnosta kuvata en kuvaa, jos tulee idea toteutan sen. Ei kannata pakottaa itseään väkisin. Mitä väliä jos joku on jo kuvannut saman itikan aijemmin. Hae omaa näkemystä kuviin älä yritä kopioida, tällä saat kuvista erinlaisia. Jos luovuutta ei riitä ottamaan/toteuttamaan kuvista erinlaista kun toinen on ottanut, kanattaa kamera laittaa naulaan hanskojen rinnalle tai jättää kuvien esitteleminen foorumeilla. Ei se kuvaaminen ole pelkästään täällä kuvien esittelyä. ;-)
-Aikainen lintu saattaa löytää madon, mutta puoleen päivään sikeitä vedellyt mato ei olisi tullut lainkaan syödyksi-
herby

J. Jyske kirjoitti:Itsekin olen ihmetellyt netin samankaltaisia kuvagallerioita. Kaikilla tuntuu olevan samat pakolliset kuviot, eiku kuvat. Tiedä sitten mistä se johtuu...

Ihmeset ei enään ajattele omilla aivoilla vaan kopioivat ideat jo valmiista kuvista? Voisiko olla tämä mahdollista.
-Aikainen lintu saattaa löytää madon, mutta puoleen päivään sikeitä vedellyt mato ei olisi tullut lainkaan syödyksi-
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

herby kirjoitti:
J. Jyske kirjoitti:Itsekin olen ihmetellyt netin samankaltaisia kuvagallerioita. Kaikilla tuntuu olevan samat pakolliset kuviot, eiku kuvat. Tiedä sitten mistä se johtuu...

Ihmeset ei enään ajattele omilla aivoilla vaan kopioivat ideat jo valmiista kuvista? Voisiko olla tämä mahdollista.

Ajattelin et josko tänään kävis ottamassa pari kuvaa auringonlaskusta, saanko laittaa sivuilleni vai aiheuttaako pahaa mieltä?
saNppa
Viesti:

-EeKe- kirjoitti:Ajattelin et josko tänään kävis ottamassa pari kuvaa auringonlaskusta
No et muuten käy! Nut podetaan yhdistettyä kevät- ja kuvausväsymystä. Jos kuitenkin menet kuvaamaan, katsokin, että ovat samanlaisia kuin kaikilla muilla. Täällä ei ruveta sooloilemaan! Me haluamme matskua, jonka latteutta voimme ylistää ja suitsuttaa moittivaan äänen sävyyn.

Pitäsikö panna pystyyn kuvauskilpailu väsyneille kuvaajille kahdella eri kategorialla:
1) tylsin ja väsynein kuva (kohteet löydyttävä läheltä, laiskuuden tulee näkyä kuvissa)
2) samanlaisin kuva ikinä (kliseiden aika on koittanut, yleisimmistä virheistä plussaa)
herby

saNppa kirjoitti:Pitäsikö panna pystyyn kuvauskilpailu väsyneille kuvaajille kahdella eri kategorialla:
1) tylsin ja väsynein kuva (kohteet löydyttävä läheltä, laiskuuden tulee näkyä kuvissa)
2) samanlaisin kuva ikinä (kliseiden aika on koittanut, yleisimmistä virheistä plussaa)
Tämähän voisi toimia. Eikai kummassakaan tarvii lähteä kotisoffalta minnekkään? Saanko kopioida kuvan suoran netistä ja laittaa oman sigun siihen niin säästyy kuvaamisen vaiva?
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

saNppa kirjoitti:Jos kuitenkin menet kuvaamaan, katsokin, että ovat samanlaisia kuin kaikilla muilla.
Näin kieltosi kuvaamisen suhteen liian myöhään. Pahoin pelkään, että ottamistani kuvista tuli liian teräviä :(
saNppa kirjoitti: Pitäsikö panna pystyyn kuvauskilpailu väsyneille kuvaajille kahdella eri kategorialla:
Noi on niin vaikeita aiheita et pukkaa hikeä jo ajatuskin.
saNppa
Viesti:

Ykköskategorian nimi on "Luonto herää, minä en" Kuvat otetaan mieluiten kotona (esim. omista varpaista). Ulkonakin saa kuvata, mutta kotipihaa pidemmälle ei saa mennä. Sellainen osoittaisi kaikkea muuta kuin laiskuutta. Ulkokuvissa pitäisi huomioida kategorian otsikon perimmäinen henki, eikä innostua liikaa, jos sellaista vaaraa edes on.
jari siren
Viesti:

No hätää, olin etsimässä köyttä kaulakiikkuun ja löysin Peten, joten vaara ohi.
Niin voi sitä kuvata muutakin kuin joutsenia.
Mitä tästä opimme ...
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

jari siren kirjoitti:Mitä tästä opimme ...
Ei olisi pitänyt piilottaa köyttä liian hyvin?
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

jari siren kirjoitti:... löysin Peten...
Mikä vahinko....
asm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asm »

Mites, kun ajattelin mennä kalaan ensi kuussa.... ihan hötkyilemättä, parin viikon päästä. Olen tietoinen siitä, että kyseisiltä vesiltä joku on saanut hauen jo aikaisemmin - itse asiassa itsekin olen. Mahdollisesti jopa suuremman kuin tämän vuotisen saaliin suurin yksilö. Kannattaako nyt kalaan lähteä ollenkaan, sehän on vain entisen toistoa?
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

asm kirjoitti:Kannattaako nyt kalaan lähteä ollenkaan, sehän on vain entisen toistoa?
Jos olet vakava kalastaja, et mene.
jari siren
Viesti:

asm kirjoitti:Mites, kun ajattelin mennä kalaan ensi kuussa.... ihan hötkyilemättä, parin viikon päästä. Olen tietoinen siitä, että kyseisiltä vesiltä joku on saanut hauen jo aikaisemmin - itse asiassa itsekin olen. Mahdollisesti jopa suuremman kuin tämän vuotisen saaliin suurin yksilö. Kannattaako nyt kalaan lähteä ollenkaan, sehän on vain entisen toistoa?
Elä hyvä mies mäne jos et suurempaa saa varmuudella.
herby

Sanppa käykö jos piirrän kuvan itse

_0_
./ \..........

Tuossa käykö aikaa meni 2sekuntia.
saNppa
Viesti:

Et siis viitsinyt edes hakea kameraa ja tuhersit tuota tekelettä säälittävät kaksi sekuntia?!? Jessus mitä laiskuutta!!! Olette voittokannassa kiinni.
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Jos teen copy/pastella saman, saanko palkinnon?

lähde:hätäinenlainaustähändigikameranetinsivuiltamuistaakseninimimerkki©herbyntuotoksiamuttaenlainannuttaloudellinenhyötymielessänivaanihan kilpailuaajatellenjapoistanhetikunolensaanutpalkinnon...

_0_
./ \..........

aikaa käytetty 1,3 sek...
Viimeksi muokannut ruubert, Huhti 23, 2006 22 : 44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin