Stubb
-
- Viesti:
Stubb
Comments? Henk.koht. ehkä häiritsee tuo epäsymmetrisyys, jota varjot vielä korostavat. Mutta kyllä tuosta Stubbin tunnistaa.
kuva: Jussi Ratilainen
kuva: Jussi Ratilainen
Viimeksi muokannut mremonen, Touko 03, 2024 20 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Re: Stubb
Hieno kuva on, ei siinä mittään! Mutta eikös tää kaveri pestattu johonkin uuteen virkaan, johonkin ihan sellaseen julkiseen? Ei oo kuulunu mitään, enkä muista että mihin, mutta millonhan mahtaa alottaa, kait siitä sitten kuuluu? Nuorempana ollessaan muistaaksein hän hyvinkin piti kuulumisesta huolen, oli sitten asiallista asiaa tahe ei...
-
- Viesti:
Nii, kai tää on se ulostulo, kun kyseessä on Virallinen Tasavallan Presidentin valokuva (tm).
Toinen virallinen Tasavallan Presidentin kuva on ohessa (lähde: Etelä-Saimaa/Katja Juurikko):
Toinen virallinen Tasavallan Presidentin kuva on ohessa (lähde: Etelä-Saimaa/Katja Juurikko):
Viimeksi muokannut mremonen, Touko 03, 2024 20 : 47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Mä nyt luulin, että täällä sofistikoituneet ja kulturellit ihmiset seuraavat mitä ympärillä tapahtuu. Mutta huoh… turha toivo…
https://www.presidentti.fi/presidentti- ... -valokuva/
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
-
No niinpä niin. Liikaa Jallua tälle illalle ?? :DDmremonen kirjoitti: ↑Touko 03, 2024 20 : 32Mä nyt luulin, että täällä sofistikoituneet ja kulturellit ihmiset seuraavat mitä ympärillä tapahtuu. Mutta huoh… turha toivo…
https://www.presidentti.fi/presidentti- ... -valokuva/
Onhan toi vähän erikoinen kuva.
Salen virallinen foto edustavampi, joskin turhan nuorentava ;
https://www.presidentti.fi/niinisto/tie ... -valokuva/
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Kiertelemättä asiaa.
Jos joutuisin työskentelemään huoneessa jonka seinällä olisi tuo kuva niin vaihtaisin työpaikkaa, se tuli selväksi miulle hei kun näin tuon kuvan uutisketjussa toisaalla.
Sääliksi käy koulujen pieniä oppilaita. Tää on siis henkilökohtainen tuntoni kuvaan mut ehkä syynä myös myönteinen ja lapsenomainen asenteeni Batman hahmoon eikä Jo.........
Jos joutuisin työskentelemään huoneessa jonka seinällä olisi tuo kuva niin vaihtaisin työpaikkaa, se tuli selväksi miulle hei kun näin tuon kuvan uutisketjussa toisaalla.
Sääliksi käy koulujen pieniä oppilaita. Tää on siis henkilökohtainen tuntoni kuvaan mut ehkä syynä myös myönteinen ja lapsenomainen asenteeni Batman hahmoon eikä Jo.........
-
Tarkkaan harkittu täsmäohjus tähän hetkeen. Suomen presidenttien p*skantärkeä pönötys ja kremliin kumartelu on vihdoinkin loppu.
Pressakin saa olla ihminen, oma itsensä ja jopa hymyillä, kuten Stubbilla on tapana. Mikä ettei hymyilisi, onhan hän maailman onnellisimman maan johtaja.
Pressakin saa olla ihminen, oma itsensä ja jopa hymyillä, kuten Stubbilla on tapana. Mikä ettei hymyilisi, onhan hän maailman onnellisimman maan johtaja.
-
Täsmäohjus? Meinaatko, että tämä kukkopoika pellen virnistyksellään esimerkiksi tekisi jonkun vaikutuksen Kremliin?
Tuskinpa vain. Enemmänkin lisää vitutusta siellä suunnassa ja lisää alttiutta harkitsemattomiin hyökkäyksiin, sanoisin.
Kumarrella ei pidä, mutta tervettä järkeä pitäisi olla tän pienen 5 miljoonaisen kansan keskuudessa.
Ja mitä tohon 'viralliseen' fotoon tulee, niin olen pjm:n linjoilla.
-
- Viesti:
Mun mielestä tuo on kohteensa näköinen kuva ja ihan hyvä sellaisenaan. Oma kritiikki kohdistuu lähinna noihin varjoihin. On noita huonompiakin pressankuvia nähty. Se on sitten eri asia jos ei pidä henkilöstä, mutta nyt puhuttiin valokuvasta.
---
blogi
---
blogi
-
Joo, en mäkään henkilöä kritisoinnut vaan kun mainittiin että kuva olisi kuin poliittinen 'täsmäohjus' ulkoasunsa takia. Tässä mielessä foto on kuin epäsymmetrinen, kova versio Aleksei Navalnyista. Mutta ei lainkaan vakuuttava missään poliittisessa mielessä.
En pidä.Toki ajaa asiansa (parempi kuin joku pumpuliksi käsitelty some-kuva), ja sietää kun sitä ei tarvitse tsiigailla usein.
-
- Viesti:
-
No jos vakavaksi ruvetaan...
Poliittisesti jaamme tasavallan presidentin kanssa jossain määrin saman arvomaailman.
Henkilönä en ole hänen tähänastisessa toiminnassaan mitään erityistä osaamista nähnyt; pikemminkin päinvastoin. Upea rouva, ja hyvä kielitaito, kyllä. Riittääkö kielitaito jos ei ole sisältöä?
Tärkein tässä yhteydessä. Hymyilevä virallinen kuva on vieras minun kokemusmaailmassani; voi olla ikäpolvikysymys? Mutta tuo kasvojen toisen puolen jättäminen varjoon on minun silmissäni enemmän kuin omituinen; valokuvaaja ja kuvan valinneet ovat minun mielestäni epäonnistuneet totaallisesti!
Kerroin nuo tässä yhteydessä täysin epäoleelliset asiat ensin, koska en voi aivan satavarma olla siitä, että pystynko valokuvaa arvostelemaan niin, etteivät nuo muut asiat takaraivossa vaikuta? Taas tuo ensimmäinen kommenttini, mikä viittasi siihen, että aikaisempaan, aika vahvasti julkisuuteen pyrkivään kuvaan, mikä hänestä henkilönä on minulle muodostunut, verrattuna mies on ollut virkaan astumisensa jälkeen oikeastaan hiljaa kuin kusi sukassa. Mikä on kyllä varmasti ollut viisainta, mitä on voinut tehdä, joko neuvottuna tai vanhemmiten viisastuneena. Minun ajatuksissani on ulkoministeri Stubb, joka paikalla olleiden mukaan piti siinä EU:n kokouksessa suunnilleen joka toisen puheenvuoron, missä Kreikan velkojen hoidosta päätettiin. Ja aiheutti silloisen Saksan ulkoministerin lausunnon, jonka mukaan EU pärjää mainiosti ilman Suomea, mutta ei ilman Kreikkaa.
Siinäkin Stubb oli asiallisesti oikeassa, mutta tilannetaju, ja taju siitä, miten asioihin voi oikeasti vaikuttaa, puuttui. Siis paikalla olleiden kertomuksien mukaan, en minä siellä ollut. Ja toki toisilta kuultu voi olla aina sen kertojan mielipiteen mukainen kuva, tai jopa kertojan tietoinen yritys vaikuttaa muiden mielipiteisiin?
- pohti Jaakko, tällä kertaa melkein vakavissaan? -
Poliittisesti jaamme tasavallan presidentin kanssa jossain määrin saman arvomaailman.
Henkilönä en ole hänen tähänastisessa toiminnassaan mitään erityistä osaamista nähnyt; pikemminkin päinvastoin. Upea rouva, ja hyvä kielitaito, kyllä. Riittääkö kielitaito jos ei ole sisältöä?
Tärkein tässä yhteydessä. Hymyilevä virallinen kuva on vieras minun kokemusmaailmassani; voi olla ikäpolvikysymys? Mutta tuo kasvojen toisen puolen jättäminen varjoon on minun silmissäni enemmän kuin omituinen; valokuvaaja ja kuvan valinneet ovat minun mielestäni epäonnistuneet totaallisesti!
Kerroin nuo tässä yhteydessä täysin epäoleelliset asiat ensin, koska en voi aivan satavarma olla siitä, että pystynko valokuvaa arvostelemaan niin, etteivät nuo muut asiat takaraivossa vaikuta? Taas tuo ensimmäinen kommenttini, mikä viittasi siihen, että aikaisempaan, aika vahvasti julkisuuteen pyrkivään kuvaan, mikä hänestä henkilönä on minulle muodostunut, verrattuna mies on ollut virkaan astumisensa jälkeen oikeastaan hiljaa kuin kusi sukassa. Mikä on kyllä varmasti ollut viisainta, mitä on voinut tehdä, joko neuvottuna tai vanhemmiten viisastuneena. Minun ajatuksissani on ulkoministeri Stubb, joka paikalla olleiden mukaan piti siinä EU:n kokouksessa suunnilleen joka toisen puheenvuoron, missä Kreikan velkojen hoidosta päätettiin. Ja aiheutti silloisen Saksan ulkoministerin lausunnon, jonka mukaan EU pärjää mainiosti ilman Suomea, mutta ei ilman Kreikkaa.
Siinäkin Stubb oli asiallisesti oikeassa, mutta tilannetaju, ja taju siitä, miten asioihin voi oikeasti vaikuttaa, puuttui. Siis paikalla olleiden kertomuksien mukaan, en minä siellä ollut. Ja toki toisilta kuultu voi olla aina sen kertojan mielipiteen mukainen kuva, tai jopa kertojan tietoinen yritys vaikuttaa muiden mielipiteisiin?
- pohti Jaakko, tällä kertaa melkein vakavissaan? -
-
Et tainnut (taaskaan) tajuta? "Täsmäohjus" sanaa käytetään, kun halutaan kuvata johonkin aikaan/tilanteeseen/tarkoitukseen tarkasti osuvaa sisältöä. Kerroin mitä kuvasta tuli mieleen, en sanonut mitään Stubbin persoonasta ja hänen urastaan, vaan sinä sanoit. Enkä sano nytkään.temama kirjoitti: ↑Touko 04, 2024 0 : 38 Täsmäohjus? Meinaatko, että tämä kukkopoika pellen virnistyksellään esimerkiksi tekisi jonkun vaikutuksen Kremliin?
Tuskinpa vain. Enemmänkin lisää vitutusta siellä suunnassa ja lisää alttiutta harkitsemattomiin hyökkäyksiin, sanoisin.
Kumarrella ei pidä, mutta tervettä järkeä pitäisi olla tän pienen 5 miljoonaisen kansan keskuudessa.
-
- Viesti:
Kun kaimakin uutisissa ihmetteli, että miten tuo kakkoskuva liittyy mihinkään, niin laitetaan koko linkki…
https://www.esaimaa.fi/paikalliset/4137112
https://www.esaimaa.fi/paikalliset/4137112
---
blogi
---
blogi
-
"...mä kyllä elokuussa aion kahden viikon loman ottaa, mennä ruisrokkiin ja kuulla kuinka pressat siellä soittaa... meidän poikaa pilvijuhliin päästetäkkään ei" oliks jo sillon pilvipalveluja?