No toivottavasti epävakaa palvelu ei kuulu postin uuteen normaaliin mikä tulee "sattuman satoihin"...
Ei tämä nyt ole ensimmäinen kerta kun postilla pissii viikko ns. normaali kotimaan toimituksissa.
Vuoden päästä nähdään oliko turhaa valitusta.
No toivottavasti epävakaa palvelu ei kuulu postin uuteen normaaliin mikä tulee "sattuman satoihin"...
No enpä tiedä. Toi paketti oli ainakin niin hyvin pakattu, että sitä olisi pitänyt käyttää jakkarana, että olisi voinut vaurioitua...Ja paketti oli kaikin puolin hyvässä kunnossa..
Totta kai voi, mutta ei aina järkevää. Kun kuljetuksetkin keksitty jo vuonna 1 ja 2...
Nyt ei ollut kysymys kuin reilun satasen tuotteesta. Ei sen takia kannata lähteä huristelemaan monta sataa kilometria.Maffer kirjoitti: ↑Heinä 24, 2024 16 : 13 Roinavuosista viisastuneena voi todeta et jos SER maksaa vaikka 2000€, niin satanen ajokuluja on pieni hinta siitä että tietää mitä tulee perille. Sen sijaan kun pelaa pingo pangoa kuljetuksilla, jää sellainen pieni epäilys kytemään onko vehkeet ehjät ja voisko ne olla paremmat.
Paras vaihtoehto on olla ostamatta mitään.
Kyllä mie tiiän tuon kaupan, sen tiskillä on tullu käytyä, ajomatka eestaas noin 220km. No problem. Ei kamera vaan auto sitten, olis tullu ja ehtinyt muutenkin mutta hain itse uuden kardaanin, Lappeenranta-Parainen-Lappeenranta n. 800km. Reilu 11 tuntia lounaineen jne, ei matka eikä mikään. Suhteutan tarpeen ja toimitustavan.
Joo, luojan kiitos me ei sentään olla kuin Venäjällä, ettei saada mitään (tai saada kohtuulliseen hintaan) mitä ei löydy oman maan rajojen sisäpuolelta...Että ystävälliluonteisia kauppasuhteita voidaan solmia rajojen ulkopuolelle, ihan jopa yksilötasolla.
Eihän Kiina tai siis kiinalaiset kauppiaat ole mun tapauksessa tehneet mitään väärin. Koko ruljanssi johtui pelkästään Suomen Postin toiminnasta. Heillä ei ole vain toimintatavat ja ohjeistukset kohdallaan.
Strings.fi toimittanut aika säännöllisesti kitaran kielet yms. Tammisaaresta Joroisiin seuraavana päivänä, jos ei tilaus ajoitu viikonloppuun.
Kyllä ainakin mulla AliExpressin paketteihin on järkevät seurantakoodit saanut, ensin nämä maailmanlaajuiset, joita saa seurattua joko Alin seurannasta tai 17Tracks -seurannasta. Ja sitten kun paketti saatu EU-alueelle, näihin vaihtuu JJFI -seuranta, lähettäjänä (yleensä) Cainiao (Netherlands) B.V.. ja Postin kuljetukseen sen tuo LT-Itella Lithuania. Matkahuollon kautta ei ole enää aikoihin Kiinasta mulle tullut mitään.jaava kirjoitti: ↑Heinä 28, 2024 8 : 03 *) Kiinasta tulevien pakettien seuraaminen on ongelma sinänsä. Eihän niihin kaikkiin saa seurantakoodia, ja jos saa niin sillä pääsee seuraamaan vain Kiinan sisällä. Ja miten saat seurantakoodin, joka on postin paketille antama.
Koska pakettien kuljetus Kiinasta on venyvää, on melko mahdoton ennakoida ajanhetkeä, jolloin se on noudettavissa, tai edes tietää minun asuinpaikalla mistä R-kioskista tai huoltamolta se on noudettavissa (Olen noutanut paketteja kolmelta R-kioskilta ja yhdeltä huoltamolta).