Posti kesälomalla?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
aikaarska

Re: Posti kesälomalla?

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

©pjm kirjoitti: Heinä 22, 2024 18 : 22 Eli siis sattuman satoa ja aivan turhaa valitusta.
No toivottavasti epävakaa palvelu ei kuulu postin uuteen normaaliin mikä tulee "sattuman satoihin"...

Ei tämä nyt ole ensimmäinen kerta kun postilla pissii viikko ns. normaali kotimaan toimituksissa.

Vuoden päästä nähdään oliko turhaa valitusta.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Ootko aina tehnyt kaikki hommat sillo ku oot luvannut, ikinä ei mikään oo menny pitkäksi?

Meinaan että ihmiset ne vielä sitä työtä tekee ja virheitä sattuu, monesti kylläkin perkeleen nörttiperttien eikä muun henkilökunnan toimesta.
aikaarska

Matkahuolto, erinomaista!

Pakko päivittää kun olen niin tyytyväinen asiakas. Tälläkertaa kameraliikkeen ja matkahuollon asiakas.

Tilasin eilen klo. 16.15 kameraliike.fi (mikkeli) kameratarvikkeen. Valitsin toimitustavaksi matkahuolto.

Tänään klo. 12.05 napsahti kännykkään viesti, että paketti noudettavissa lähi R-kioskista! Siis koko hommaan meni vajaa 20 tuntia, ja oli vielä yö välissä ;-)

Tämä on sitä palvelua! Lisäksi matkahuollon toimitusmaksu oli sama kuin postin.

Kiitos kuuluu tietysti myös mainiolle kameraliike.fi firmalle joka laittoi paketin matkahuollon kuljetukseen ilman viiveitä.

P.S. Päivitys klo. 12.29, kävin hakemassa lähetyksen, ja olin niin iloinen nopeasta toimituksesta, että kävin R-kioskin kokeneen myyjän (paikan pitäjä) kanssa seuraavanlaisen keskustelun...

MINÄ: Se taitaa tuo matkahuolto olla nykyisin aika ripeä toimittaja kun eilen tilasin neljän jälkeen Mikkelistä, ja oli jo nyt haettavissa?

MYYJÄ: Joo, kyllä matkahuollon paketit nopeaa tulevat

MINÄ: Joo, kun hiljattain tilasin paketin postin kautta, niin meni yli viikko...

MYYJÄ: Se on ihan tavallista.

MINÄ tarkennan: Siis postin lähetyksissä?

MYYJÄ naurahtaen: Nimenomaan postin kuljetuksissa!

Että semmoista. Ei taida tämä ketju sittenkään olla ihan turhaa vikinää...Lisätietona vielä, että kyseinen R-kioski on todella vilkas, ja heidän kautta kulkee päivittäin varmaan satoja lähetyksiä.

Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kamera-SER ja matkahuollatus on huono yhdistelmä. Melko varma tapa romuttaa vaikka optisesti ehjä objektiivi. Kivijalasta vaan kivijalan menetelmällä niin toimitus kestää oman reissun verran. Hangosta Utsjoelle ja takaisin ajelee vähän yli päivässä.
aikaarska

Maffer kirjoitti: Heinä 24, 2024 12 : 52 Kamera-SER ja matkahuollatus on huono yhdistelmä. Melko varma tapa romuttaa vaikka optisesti ehjä objektiivi. Kivijalasta vaan kivijalan menetelmällä niin toimitus kestää oman reissun verran. Hangosta Utsjoelle ja takaisin ajelee vähän yli päivässä.
No enpä tiedä. Toi paketti oli ainakin niin hyvin pakattu, että sitä olisi pitänyt käyttää jakkarana, että olisi voinut vaurioitua...Ja paketti oli kaikin puolin hyvässä kunnossa..

Maffer
Viesti:

Mä tilasin samasta kaupasta Irix 15mm K-kiinnnityksellä aikanaan. Oli hyvin pakattu mutta mhuollon jälkeen aukkovipu vääntynyt ja linssin metallinen paketti lommolla ja auki. Ei epäilystäkään että ottanut vähän ilmaan matkalla.

Eiks Mikkelissä voi piipahtaa vaiks Mäntyharjun keikalla?
aikaarska

Maffer kirjoitti: Heinä 24, 2024 13 : 05
Eiks Mikkelissä voi piipahtaa vaiks Mäntyharjun keikalla?
Totta kai voi, mutta ei aina järkevää. Kun kuljetuksetkin keksitty jo vuonna 1 ja 2...

©pjm

Jos on valmis maksamaan nettihinnan ni mikäs siinä, itte haen mielummi tiskiltä, liki aina voinut vielä neuvotella hinnasta ja usein jos hinta ei muutu niin tarvikkeita tulee kaupanpäälle ilmaiseksi.
Maffer
Viesti:

Roinavuosista viisastuneena voi todeta et jos SER maksaa vaikka 2000€, niin satanen ajokuluja on pieni hinta siitä että tietää mitä tulee perille. Sen sijaan kun pelaa pingo pangoa kuljetuksilla, jää sellainen pieni epäilys kytemään onko vehkeet ehjät ja voisko ne olla paremmat.

Paras vaihtoehto on olla ostamatta mitään.
aikaarska

Maffer kirjoitti: Heinä 24, 2024 16 : 13 Roinavuosista viisastuneena voi todeta et jos SER maksaa vaikka 2000€, niin satanen ajokuluja on pieni hinta siitä että tietää mitä tulee perille. Sen sijaan kun pelaa pingo pangoa kuljetuksilla, jää sellainen pieni epäilys kytemään onko vehkeet ehjät ja voisko ne olla paremmat.

Paras vaihtoehto on olla ostamatta mitään.
Nyt ei ollut kysymys kuin reilun satasen tuotteesta. Ei sen takia kannata lähteä huristelemaan monta sataa kilometria.

aikaarska

©pjm kirjoitti: Heinä 24, 2024 16 : 11 Jos on valmis maksamaan nettihinnan ni mikäs siinä, itte haen mielummi tiskiltä, liki aina voinut vielä neuvotella hinnasta ja usein jos hinta ei muutu niin tarvikkeita tulee kaupanpäälle ilmaiseksi.

Kameraliike on ihan aito Savolainen kivijalkaliike Mikkelissä....Niiden (-kin) on vastattava nykyajan kilpailuun jossa nettimyynti on merkittävä myyntiä piristävä tekijä.

Kuva

Perustettu alunperin 100 vuotta sitten....

©pjm

aikaarska kirjoitti: Heinä 24, 2024 17 : 02
©pjm kirjoitti: Heinä 24, 2024 16 : 11 Jos on valmis maksamaan nettihinnan ni mikäs siinä, itte haen mielummi tiskiltä, liki aina voinut vielä neuvotella hinnasta ja usein jos hinta ei muutu niin tarvikkeita tulee kaupanpäälle ilmaiseksi.

Kameraliike on ihan aito Savolainen kivijalkaliike Mikkelissä....Niiden (-kin) on vastattava nykyajan kilpailuun jossa nettimyynti on merkittävä myyntiä piristävä tekijä.

Kuva

Perustettu alunperin 100 vuotta sitten....
Kyllä mie tiiän tuon kaupan, sen tiskillä on tullu käytyä, ajomatka eestaas noin 220km. No problem. Ei kamera vaan auto sitten, olis tullu ja ehtinyt muutenkin mutta hain itse uuden kardaanin, Lappeenranta-Parainen-Lappeenranta n. 800km. Reilu 11 tuntia lounaineen jne, ei matka eikä mikään. Suhteutan tarpeen ja toimitustavan.

JAS Tekniikka lähetti 2 pakettia noin viikon välein, Turku-Lappeenranta aika tarkkaan 2 vrk molemmilla, hyvää palvelua Postilta.

Mut nyt toimitan itteni toisaalle, omalla aikataulullani....
pirix

Viesti Kirjoittaja pirix »

Minulla on pääsääntöisesti myönteiset kokemukset Postin toiminnasta. Ennätys oli taannoin kun tilasin Gomibolta korvaläpät. Lähetys tuli Hollannista ja tilauspäivää seuraavana päivänä ~klo 15 musiikki soi korvissani uusista korvaläpistä.
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

Minullakin on ihan ok kokemuksia. Ei kuitenkaan enään vuosiin erittäin nopeita toimituksia (perillä seuraavana päivänä). Mutta huonoja (paketin toimitus venyy pitkäksi sen seikkaillessa pitkin Suomea tai maatessa jossain päiväkausia) ja erittäin huonoja (paketista ei tule saapumisilmoitusta ja paketti palautuu lähettäjälle) on ollut liikaa (kaikkiaan yli 10). Nämä siis yksityishenkilön kirjeitä ja paketteja.

Onnettomin tapaus oli 3 kameratarviketta (3 pakettia) Kiinasta jotakuinkin samanaikaisesti, joista en saanut saapumisilmoitusta ja jotka oli palautettu Kiinaan minun tietämättä. Soitin heidän ... olikohan tukeen, jossa kaveri sanoi, että minun olisi pitänyt seurata paketteja netistä (* - hän siis jätti vastuun minulle. Tein myös reklamaation, jonka ansiosta minulle soitti hyvin ystävällinen naisihminen ja selitti parhaansa mukaan tilannetta. No eihän se lopputulokseen vaikuttanut - tarvikkeet jäi saamatta. Taisi kaksi lähettäjää jopa palauttaa maksetun hinnan.

Jossain vaiheessa (vuosi tai kaksi sitten) sain jonkinlaisen postin lähettämän kortin jossa viitattiin Postin työllistävän maahanmuuttajia (kuvassa tunteisiin vetoava värillinen lapsi). Työllistäminen on minusta ok, mutta jos heitä on niin paljon siellä, ettei maahanmuuttajien kotoista työkulttuuria pystytä muuttamaan pohjoismaiseksi, niin tuloshan ei voi olla hyvä.

Minä vältän Suomen postin käyttöä nykyään aina, kun se on mahdollista. Kokemukset on jättäneet syvät jäljet.

*) Kiinasta tulevien pakettien seuraaminen on ongelma sinänsä. Eihän niihin kaikkiin saa seurantakoodia, ja jos saa niin sillä pääsee seuraamaan vain Kiinan sisällä. Ja miten saat seurantakoodin, joka on postin paketille antama.
Koska pakettien kuljetus Kiinasta on venyvää, on melko mahdoton ennakoida ajanhetkeä, jolloin se on noudettavissa, tai edes tietää minun asuinpaikalla mistä R-kioskista tai huoltamolta se on noudettavissa (Olen noutanut paketteja kolmelta R-kioskilta ja yhdeltä huoltamolta).
©pjm

Eiköhän nuo Kiinan ostokset oo muutenkin turhia ja omalla vastuulla tehtäviä. Miusta Suomen Postia niiden hommiin on sotkea.

Tuossa on asiaa vaikkakin vuosien takaa, itse asia ei silti kummemmin oo mihinkään muuttunut joten voitte ruokkia tilauksillanne sitä kehitysmaata.

https://kauppa.fi/uutishuone/2018/03/12 ... 4-senttia/
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Viime kesänä DHL paketti Saksasta tänne maalle ärrälle kesti ehkä 5 päivää ja olisi lähtenyt takaisin, mutta hokasin katsoa ebaysta seurantakoodin.
Kesti 9 päivää saada se saapumisilmoitus siitä paketista kotiin. 20km matkaa. Paketti oli toki haettu ja aiemmin.
Kun ebay ei suostu toimittamaan ostajan tietoja myyjälle, niin myyjä ei voi laittaa puhelinnumeroa pakettiin tai käyttää sähköisiä lähetyspalveluja.
Ebay on aika persiistä, vaikka just parhaillaan koitan etsiä sieltä sähköosia, kun Suomesta ei saa ja Ruotsin varastot on tyhjinä.
Tai sama tavara Suomessa 1e metri ja ebaysta löytyy 9 snt metri. Siis 9 eurolla 100 metriä ja sama tavara kun Suomessa kaupoissa.
aikaarska

T71 kirjoitti: Heinä 28, 2024 14 : 59 kun Suomesta ei saa ja Ruotsin varastot on tyhjinä.
Tai sama tavara Suomessa 1e metri ja ebaysta löytyy 9 snt metri. Siis 9 eurolla 100 metriä ja sama tavara kun Suomessa kaupoissa.
Joo, luojan kiitos me ei sentään olla kuin Venäjällä, ettei saada mitään (tai saada kohtuulliseen hintaan) mitä ei löydy oman maan rajojen sisäpuolelta...Että ystävälliluonteisia kauppasuhteita voidaan solmia rajojen ulkopuolelle, ihan jopa yksilötasolla.

jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

©pjm kirjoitti: Heinä 28, 2024 11 : 53 Eiköhän nuo Kiinan ostokset oo muutenkin turhia ja omalla vastuulla tehtäviä. Miusta Suomen Postia niiden hommiin on sotkea.
Eihän Kiina tai siis kiinalaiset kauppiaat ole mun tapauksessa tehneet mitään väärin. Koko ruljanssi johtui pelkästään Suomen Postin toiminnasta. Heillä ei ole vain toimintatavat ja ohjeistukset kohdallaan.

Minunko pitäisi seurata paketteja netissä ja yrittää arvioida koska ne ovat haettavissa jostain, kuten postin työntekijä ohjeisti. Ei kuulosta ollenkaan hyvältä.
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

jaava kirjoitti: Heinä 28, 2024 8 : 03 Minullakin on ihan ok kokemuksia. Ei kuitenkaan enään vuosiin erittäin nopeita toimituksia (perillä seuraavana päivänä).
Strings.fi toimittanut aika säännöllisesti kitaran kielet yms. Tammisaaresta Joroisiin seuraavana päivänä, jos ei tilaus ajoitu viikonloppuun.
jaava kirjoitti: Heinä 28, 2024 8 : 03 *) Kiinasta tulevien pakettien seuraaminen on ongelma sinänsä. Eihän niihin kaikkiin saa seurantakoodia, ja jos saa niin sillä pääsee seuraamaan vain Kiinan sisällä. Ja miten saat seurantakoodin, joka on postin paketille antama.
Koska pakettien kuljetus Kiinasta on venyvää, on melko mahdoton ennakoida ajanhetkeä, jolloin se on noudettavissa, tai edes tietää minun asuinpaikalla mistä R-kioskista tai huoltamolta se on noudettavissa (Olen noutanut paketteja kolmelta R-kioskilta ja yhdeltä huoltamolta).
Kyllä ainakin mulla AliExpressin paketteihin on järkevät seurantakoodit saanut, ensin nämä maailmanlaajuiset, joita saa seurattua joko Alin seurannasta tai 17Tracks -seurannasta. Ja sitten kun paketti saatu EU-alueelle, näihin vaihtuu JJFI -seuranta, lähettäjänä (yleensä) Cainiao (Netherlands) B.V.. ja Postin kuljetukseen sen tuo LT-Itella Lithuania. Matkahuollon kautta ei ole enää aikoihin Kiinasta mulle tullut mitään.
Fifty-forty
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Tilasin Ruotsista sähköosia työmaalle ja Posti ilmoitti juuri, että paketti ei tulekaan 22km päähän lähipostiin, vaan yli 25km päähän johonkin kyläkauppaan aivan toiseen suuntaan. Siis näiden noutopaikkojen ero googlen mapsin mukaan on yli 47km. Jippii. Mukava hakea S-kaupan automaatista toinen lähetys kyliltä ja sitten ajaa 47km päähän hakemaan romut, että pääsee töihin..
Vastaa Viestiin