Ukraina & Putin kuvaajien pohtimana. Yhden miehen sota.

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
©pjm

Re: Ukraina ja Putin kuvaajien pohtimana.

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

©pjm kirjoitti: Helmi 27, 2022 14 : 39 YLE:

Japani liittyy Swift-pakoterintamaan
Japani liittyy länsimaiden rintamaan sulkemalla venäläispankkeja ulos kansainvälisestä Swift-maksujärjestelmästä.

– Länsimaat ovat kertoneet ottavansa askelia Venäjän eristämiseksi kansainvälisestä finanssijärjestelmästä ja maailmantaloudesta. Tähän liittyy tiettyjen venäläispankkien sulkeminen ulos Swiftistä, sanoi Japanin pääministeri Fumio Kishida.

– Länsimaat ovat pyytäneet Japania mukaan. Japani liittyy tähän toimenpiteeseen.

Japanin liittyminen Swift-pakotteisiin tarkoittaa, että mukana ovat EU:n lisäksi kaikki G7-ryhmän johtavat talousmaat.

Jokainen tietää että tuosta aiheutuu ongelmia kaikille mutta huippujuttu että G7 mukana!
Puolustelematta mitenkään Venäjän sotatoimia, mielestäni ei ole mikään huippujuttu, että Venäjä eristetään täysin ja sen tulevaisuus pyritään totaalisella taloussaarrolla tuhoamaan. Venäjän eristäminen ei ole seurauksiltaan lainkaan sama asia, kuin jonkun Pohjois-Korean tai Iranin eristäminen.

Tällainen länsimaiden edesvastuuton toiminta kasvattaa valtavasti sitä maailman pahinta riskiä, että Putin ja muu Venäjän ylin johto ei näe lopulta sodasta kunniallista ulospääsytietä muutoin, kuin tuhoamalla koko maailman ydinaseilla, mistä Putin on jo varoittanut. Toki Venäjä tuhoutuu totaalisessa ydinsodassa myös, mutta Putin ja muut Kremlin kivikasvot eivät nurkkaan ajettuina enää välttämättä välitä siitä, koska kukaan heistä ei ole todellakaan mikään humanisti ja ovat itse kuitenkin turvassa ydiniskun kestävissä bunkkereissa.

Kaikenlaisten pakotteiden määrä ja laajuus eivät mielestäni ole myöskään suhteessa siihen, että Venäjä on tähän mennessä käyttänyt Ukrainassa sotavoimaa vasta hyvin rajoitetusti, kohdistamalla iskut pääosin sotilaskohteisiin ja pyrkien välttämään mahdollisimman paljon siviiliuhreja. Tietäen Venäjän asevoimien toiminnan esimerkiksi Syyrian sodassa, tulenkäyttö Ukrainassa on ollut toistaiseksi varsin maltillista, mikä näkyy myös noissa sotakuvissa.

Täydellä raskaiden aseiden tulenkäytöllä esimerkiksi koko Kiova on muutamassa vuorokaudessa pelkkä valtava rauniokasa, kuten ehkä lähipäivinä tullaan näkemään. Käsittääkseni tähän mennessä edes kaupungin sähköjä, vedenkulkua ja lämmitystä ei ole vielä katkaistu.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

spege kirjoitti: Helmi 28, 2022 0 : 38 Puolustelematta mitenkään Venäjän sotatoimia, mielestäni ei ole mikään huippujuttu, että Venäjä eristetään täysin ja sen tulevaisuus pyritään totaalisella taloussaarrolla tuhoamaan.
Ei siinä mitään tuhota. Estetään teknis-taloudellisin keinoin venäläisiä hankkimasta tarvikkeita maailmanmarkkinoilta ja homma kuivuu pitkässä juoksussa siihen. Eristetään minun puolesta koko heimo ja ei ne mihinkään sieltä iske ydinohjuksin tai se taru loppui siihen. Sulle on marsalkka iskenyt venäjän pelko. Liekö sopivaa käytöstä marsalkan arvolle. Otahan parit oluet ja heitä tikkaa Putinin naamaan, niin saat hartiat rennoiksi ja kuvaaminen maistuu taas.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Vai niin, aika erikoinen taktiikka teurastaa oman armeijansa miesvahvuudesta 5000-10000 miestä tälläisellä 'humaanilla siviiliväestöä suojelevalla rajoitetulla' operaatiola!?
Ymmärrän toki pointtisi, ja olen miettinyt Putinin porukan hulluden määrää itsekin, mutta itse luulen Putinin yksinkertaisesti aliarvioineen Ukrainan kykyä puolustaa itseään.
Itseasiassa luotan edelleen venäläisten tervejärkisyyteen. Sotilasvallankaappaus ja Putte syrjäytetään. Siinä ratkaisu ja venäjän saa nopeamman anteeksiannon Puten hirmuteoista ilman vuosikymmenien piinaavaa kylmää sotaa.
Rivit rakoilevat jo myös oligarkien keskuudessa.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008636019.html
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
spege

temama kirjoitti: Helmi 28, 2022 1 : 15 Vai niin, aika erikoinen taktiikka teurastaa oman armeijansa miesvahvuudesta 5000-10000 miestä tälläisellä 'humaanilla siviiliväestöä suojelevalla rajoitetulla' operaatiola!?
Älä hyvä temama usko ilman kritiikkiä kaikkea sontaa ja muuta ukrainalaista propagandaa, mitä kaikkien länsimaisten valtamedioiden Nato-kiimaiset toimittajat ikuisessa Venäjä-vastaisuudessaan kirjoittelevat esimerkiksi tarkoituksellisesti paisutelluista Venäjän asevoimien tappioluvuista.

Sota on vasta alussa. Venäjä oli liian optimistinen sen suhteen, että kuvitteli voivansa vaihtaa Ukrainan hallituksen vain lähinnä erikoisjoukkojen ja risteilyohjusten täsmäiskuilla. Koska Ukrainan hallitus ja armeija eivät antautuneet ja mitä Venäjän armeijan toimintatapoja tunnen aikaisemmista sodista, seuraavaksi alkaa ukrainalaisten sotilaiden ja siviilien veri lentämään pahemman kerran.

Venäjä on käyttänyt sotaan varaamistaan joukoista ja keinoista vasta pienen osan, yrittäen saada Kiovan polvilleen nätisti, mutta tulevat sotakuvat eivät ole todennäköisesti sitten oikeasti mitään kaunista katseltavaa, valitettavasti.
Viimeksi muokannut spege, Helmi 28, 2022 2 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
spege

T71 kirjoitti: Helmi 28, 2022 1 : 13
spege kirjoitti: Helmi 28, 2022 0 : 38 Puolustelematta mitenkään Venäjän sotatoimia, mielestäni ei ole mikään huippujuttu, että Venäjä eristetään täysin ja sen tulevaisuus pyritään totaalisella taloussaarrolla tuhoamaan.
Ei siinä mitään tuhota. Estetään teknis-taloudellisin keinoin venäläisiä hankkimasta tarvikkeita maailmanmarkkinoilta ja homma kuivuu pitkässä juoksussa siihen. Eristetään minun puolesta koko heimo ja ei ne mihinkään sieltä iske ydinohjuksin tai se taru loppui siihen. Sulle on marsalkka iskenyt venäjän pelko. Liekö sopivaa käytöstä marsalkan arvolle. Otahan parit oluet ja heitä tikkaa Putinin naamaan, niin saat hartiat rennoiksi ja kuvaaminen maistuu taas.
Sinunkaltaiset besservisserit ajavat vielä Suomenkin sotaan Venäjän kanssa. Jos olet oikeasti aatteidesi veroinen mies, suosittelen pakkaamaan reppusi ja matkustamaan Ukrainaan auttamaan oikeasti sodassa Venäjää vastaan ja lopetamaan suun soittaminen netissä. En pane pahakseni, vaikka kaatuisitkin muutaman kerran siellä.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Spege, oletko nyt varma, että "arvollesi" fiksua kommentoida moisella tapaa?

Jos mielestäsi talouspakoitteet eivät ole oikea tapa, niin kerroppa nyt sitten "suuressa viisaudessasi" oikea tapa muulta maailmalta reagoida tilanteeseen?

Toki jos pään pensaaseen laittaminen on Joroslainen tapa reagoida näinkin vakavaan konfliktiin, niin mikäs siinä, kukin taplaa tyylillään.

Vai että upseeris"mies", lol =) =) =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

temama kirjoitti: Helmi 26, 2022 12 : 36 Hyvä kun perustit tämän ketjun! On nimittäin aivan käsittämätöntä, että minkälainen moderointi monilla suomalaisilla keskustelualustoilla tällä hetkellä valitsee!! Siis saat*ana suomalaiset eivät saa kirjoittaa oikeita tuntemuksiaan eetteriin, edes kotimaassaan?????
Vähän olen myöhässä, mutta komppaan temukkaa. Yhdestä foorumista nyt sitten läksin täysin luokattoman ja vastuuttoman moderoinnin johdosta. Joillekin on tärkeää, että keskustellaan polkupyörän renkaista eikä siitä, mitä tapahtuu Euroopassa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viesti:

spege kirjoitti: Helmi 28, 2022 0 : 38 Puolustelematta mitenkään Venäjän sotatoimia, mielestäni ei ole mikään huippujuttu, että Venäjä eristetään täysin ja sen tulevaisuus pyritään totaalisella taloussaarrolla tuhoamaan. Venäjän eristäminen ei ole seurauksiltaan lainkaan sama asia, kuin jonkun Pohjois-Korean tai Iranin eristäminen.
No mitä sun mielestä pitäisi tehdä?
spege kirjoitti: Helmi 28, 2022 2 : 04 En pane pahakseni, vaikka kaatuisitkin muutaman kerran siellä.
Eiköhän tällaiset lapselliset ja mauttomat heitot voi jättää ihan omaksi tiedokseen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viesti:

habannaama kirjoitti: Helmi 28, 2022 7 : 23 Vai että upseeris"mies", lol =) =) =)
Upseereitahan on joka maan armeijassa. Minkähän armeijan upseeri spege on?
---
blogi
mremonen
Viesti:

habannaama kirjoitti: Helmi 27, 2022 2 : 39 Olen aina yrittänyt olla neutraali syystä että itsenäisyys/riippumattomuus ollut aina se The Juttu, mutta kun itänaapurissa on tuon tason kylähullu päättämässä, jonka peliliikkeet ovat vähintäänkin arvaamattomat, niin eihän tässä enää uskalla luottaa riippumattomuuteen.
Eikä ole mitään takeita, etteikö rapakon takanakin olisi taas kohta kylähullu päättämässä. Joten voi olla, että se meidän natoikkuna on nyt. Mä en edes odottelisi mitään kansanäänestyksiä, vaan Nato-prosessi käyntiin saman tien, jollei jo ole. Koko Nato-homma pitää hoitaa kulisseissa niin, että ensimmäinen julkisuuteen tuleva asia on se, että Suomi ja Ruotsi liittyneet Natoon. Eilen.
---
blogi
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Onko tämä muuttunut Spegeketjuksi, vai pitäisi lähteä kuolemaan spegen pyynnöstä, olisiko spegen aika vaihtaa nimmaria, olisiko pikku putte osuva ?
Viimeksi muokannut jperala, Helmi 28, 2022 9 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
jperala
Viesti:

mremonen kirjoitti: Helmi 28, 2022 8 : 32
habannaama kirjoitti: Helmi 28, 2022 7 : 23 Vai että upseeris"mies", lol =) =) =)
Upseereitahan on joka maan armeijassa. Minkähän armeijan upseeri spege on?
Joroisten pelastusarmeijan ?
jperala
Viesti:

T71 kirjoitti: Helmi 28, 2022 1 : 13
Lisäksi iso putte on sanonut että pakoitteet ei tunnu missään, joten ei vahinkoa, venäjä ei kaipaa länttä.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori) Jatkossa poistan tästä ketjusta armotta "asiaankuulumattomat" viestit. Luulisi että otsikossa riittäisi tarpeeksi aihetta. Luulisi.
©pjm

Pahasti pelkäsin että tää muuttuu savolaissirkukseksi ja niin pääsi käymään. Kiitos Matille ja toivottavasti spegellä edes hitunen järkeä ja käytöstapoja jäljellä.
Viimeksi muokannut ©pjm, Helmi 28, 2022 9 : 41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
©pjm

mremonen kirjoitti: Helmi 28, 2022 8 : 35 Eikä ole mitään takeita, etteikö rapakon takanakin olisi taas kohta kylähullu päättämässä. Joten voi olla, että se meidän natoikkuna on nyt. Mä en edes odottelisi mitään kansanäänestyksiä, vaan Nato-prosessi käyntiin saman tien, jollei jo ole. Koko Nato-homma pitää hoitaa kulisseissa niin, että ensimmäinen julkisuuteen tuleva asia on se, että Suomi ja Ruotsi liittyneet Natoon. Eilen.
Olen täysin samaa mieltä nyt, turha odotella mitään kansanvalintoja. Tilanne on tässä ja nyt!
jperala
Viesti:

MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008608788.html
ISTV:n erikoislähetys: Kenraalimajuri Pekka Toveri aseavusta Ukrainaan: ”Suomessa ei ole ylimääräisiä aseita” (...9:46 Pekka Toverin haastattelu päättyy...)

9:38
Toveri pitää mahdollisena, että Venäjä siirtää jatkossa joukkojaan myös Suomen rajan tuntumaan.
- Suomi kuuluu Putinin mielestä selvästi Venäjän etupiiriin, koska Suomeen ei saa Nato tulla.

= = = =
Timo Suvanto, FB, https://www.facebook.com/timolsuvanto/p ... 7204713896
Onko Suomella katonpaikkaajan dilemma?
jperala
Viesti:

Nato näyttää tällä hetkellä olevan ainoa vaihtoehto kun asutaan putte valtion vieressä, itse kun asun Suomen suurimmassa laivastotukikohdassa niin sinne ne ohjukset ensimmäisenä putoaa.
Vastaa Viestiin