Canon heitti taannoin kasan jälleenmyyjiä bussin alle, eli jopa vuosikymmenien yhteistyö katki ja sopimukset poikki ja myynti keskitettiin tietyille isoille kaupoille. Näin saadaan hintoja nostettua, kun kukaan ei ala pullikoimaan, ettei mene sopimukset katkolle.
Nämä hinnat on saneltu, se on selvää ja nuo cash backit on totaalisen väärin, että pitää pelleillä niiden kanssa, mutta idea niissä on juuri se, että hintoja ei tarvitse laskea. Ei tule sellaista hintamielikuvaa, että tuote oli halvempi viime kuussa ja odotanpa tarjousta, kun se cash back unohtuu varsin helposti. Tämä nyt on tätä kusettamisen nykyaikaa. kamerakauppa perustuu petokseen ja ostaminen itsepetokseen, mutta onnea nyt uuteen hankintaan kuitenkin. Sen verran vielä latistan tunnelmaa, että nyt on ehkä se huonoin aika ostaa se uusi kamera. Tässä kuun vaihteessa on sellainen monttu myynnissä, kun joulun visalaskut tulee maksuun, niin porukalla ei ole rahaa ja tarjoukset on siksi huonoja. Kauppa vetää samalla happea.
Ja jos olette ostamassa mitään kodinkonetta, niin suosittelen hintaopas sivustoa ja sieltä katsomaan tuotteen hintahistoria graafia, muista klikata riittävän pitkä aikaväli näkymään esim 12-24kk.
https://hintaopas.fi/product.php?p=7008389#statistics
Kodinkonekauppa perustuu siihen, että tuotteen hinta on esim 699 ja sitä myydään 2-3kk välein hintaan 399. Näin ihmisille luodaan mielikuva siitä, että tuotteen saisi halvalla. Myydään se alennus niille. Noita tuotteita kullakin kaupalla on sitten valkoimissa tietty määrä ja eri jälleenmyyjille on tarjolla eri tuotenumerolla sama tuote, mutta vähän eri tarrroilla tai joku kikkare tai lista muuttuu. Näin asiakas ei voi verrata hintoja liikkeiden välillä. Tuosta hintahistoria graafista selviää tämä kuvio. Voitte vaikka katsoa gigantista minkä vaan tarjouksessa olevan pesukoneen ja laittaa sen tuotenumeron hintaoppaaseen ja tutkia historian. Ja nyt joku voi sanoa, että ei koske kamerakauppaa, mutta kun koskee.