Uusi objektiivi M3:een
-
Uusi objektiivi M3:een
Oon nyt noin kaks vuotta kuvannut Canon M3 ja Tamron 70-300mm di ld macro linssillä. Kuvaan pääasiassa hevosia joten tuo yhdistelmä on aivan liian hidas tarkennuksen osalta. Osaako joku kertoa korjaantuisko tarkennus riittävän nopeaks objektiivia vaihtamalla vai pitääkö tehdä jotain muuta?
Budjettina olis n. 400 e ajattelin ostaa käytettynä.
Pitkään oon miettinyt Canon 70-200 f4 (ei is) siinä toki mietityttää valovoiman puute.
Toisena vaihtoehtona joku 70-200mm f2.8 mutta näitä ei taida juurikaan löytyä alle 400 e? Niissä myös paino ja iso koko arveluttaa varsinkin pienen rungon kanssa.
Lisäksi kiinnostaa että toimiiko canonin linssit paremmin M3:ssa kuin muiden valmistajien vai onko sillä mitään merkitystä?
Tärkeintä siis se että tarkennus pelaa M3 kanssa hyvin.
Budjettina olis n. 400 e ajattelin ostaa käytettynä.
Pitkään oon miettinyt Canon 70-200 f4 (ei is) siinä toki mietityttää valovoiman puute.
Toisena vaihtoehtona joku 70-200mm f2.8 mutta näitä ei taida juurikaan löytyä alle 400 e? Niissä myös paino ja iso koko arveluttaa varsinkin pienen rungon kanssa.
Lisäksi kiinnostaa että toimiiko canonin linssit paremmin M3:ssa kuin muiden valmistajien vai onko sillä mitään merkitystä?
Tärkeintä siis se että tarkennus pelaa M3 kanssa hyvin.
-
Re: Uusi objektiivi M3:een
Kuvaatko kameran takanäytöltä, vai onko käytössä lisävaruste-etsin? Takanäytöltä kuvausasento on niin hutera, että en ainakaan itse pysty kunnolla seuraamaan liikkuvaa kohdetta.
Tähän aikaan ulkona tarkennuksen pitäisi varmaan onnistua tuollakin kalustolla. Canonin omat USM- ja STM-objektiivit ovat kyllä nopeita tarkentamaan.
Tähän aikaan ulkona tarkennuksen pitäisi varmaan onnistua tuollakin kalustolla. Canonin omat USM- ja STM-objektiivit ovat kyllä nopeita tarkentamaan.
-
Joo kuvaan takanäytöltä, itseltä onnistuu hyvin kun oon siihen tottunu enkä paremmasta tiedä.
-
Itse en kameraa tunne, mutta DigiKuva kirjoittaa asiasta v. 2015 seuraavaa.
Kokeilimme tarkennusta liikkuvaan kohteeseen EF-M 55-200 mm -objektiivilla. Tässä kohden tuomio on selvä: ei kannata. EOS M3 toimii hyvin, kun kohde pysyy jokseenkin paikoillaan, mutta jos kuvataan liikkuvaa kohdetta ja käytetään pitkää polttoväliä, tulos on epävarma.
https://testit.digi-kuva.fi/test/kamer ... on-eos-m3/
Kokeilimme tarkennusta liikkuvaan kohteeseen EF-M 55-200 mm -objektiivilla. Tässä kohden tuomio on selvä: ei kannata. EOS M3 toimii hyvin, kun kohde pysyy jokseenkin paikoillaan, mutta jos kuvataan liikkuvaa kohdetta ja käytetään pitkää polttoväliä, tulos on epävarma.
-
- Viesti:
Olen käyttänyt M, M3, M5 ja M6II. Vasta viimeinen näistä on tarkenukseltaan jollain tasolla käypä liikkuvaan kohteeseen esim. kohti juoksevaa koiraa. Sivuttaisliikkeeseen nuo vanhemmatkin M3 ja M5 muistini mukaan osui jossain määrin. En tunne tuota Tamronia, mutta jollain Canonin omalla voisi onnistua vähän paremmin. Mutta tosiaan runko tässä voi olla se isoin ongelma kohta(kuvausergonomia;ei etsintä ja rungon pieni koko telezoomille ja tarkennus).javal kirjoitti: ↑Syys 05, 2022 17 : 30 Itse en kameraa tunne, mutta DigiKuva kirjoittaa asiasta v. 2015 seuraavaa.
-
On kokemuksia vain M6sta ja tuossa oli kyllä ihan kohtuu hyvä tarkennus, myös liikkuviin kohteisiin.
Millaisilla valotusajoilla kuvaat, kun takanäytöltä on aika pelleilyä kuvata, jos yrittä samalla zoomailla.
Millaisilla valotusajoilla kuvaat, kun takanäytöltä on aika pelleilyä kuvata, jos yrittä samalla zoomailla.
-
Suljinajat yleensä 1/1000 tai lyhyempi
-
Joo, tuo on semmoinen "hyvän sään suljinaika", vähän hitaammallakin pärjää.
Canonin M5 on selvästi parempi tarkennus, jos uskoo dpreview.com testiä, verrattuna M3 testiin ja onhan M5 etsin, joka tosin taitaa pimentyä turhan pitkäksi aikaa, jos sarjakuvauksella menee.
Canonin M5 on selvästi parempi tarkennus, jos uskoo dpreview.com testiä, verrattuna M3 testiin ja onhan M5 etsin, joka tosin taitaa pimentyä turhan pitkäksi aikaa, jos sarjakuvauksella menee.