Minkä kameran ostaisin?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Tiiperi

Minkä kameran ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Tiiperi »

Minulla on tällä hetkellä Panasonic LUMIX FZ82 kamera. En ole tyytyväinen siihen. Olen innostunut lintukuvauksesta. Tällä saa kyllä zoomattua kohteen aika lähelle, mutta jos on yksikin pikkuoksa edessä, automaattitarkennus tarkentaa siihen oksaan. Manuaalitarkennus on tosi vaikea ja se pitää tehdä näytöllä kuvattaessa, kun minä haluan kuvata etsimen läpi, niin ei tarvitse käyttää lukulaseja. Elikkä haluaisin kameraani manuaalitarkennuksen joka tapahtuu objektiivin tarkennusrengasta kiertäen. Raw kuvia pitää pystyä ottamaan. Ei mitään huipputason kuvia tarvi tulla, kunhan linnun tunnistaa:). Harrastan geokätköilyä ja napsin kuvia niitä hakiessa joten valtavan painavakaan kamera ei saisi olla. Zoomia saisi kuitenkin olla ainakin tuon nykyisen kameran verran. Tässäpä taisi olla kaikki tärkeimmät kriteerit. No hinnasta en osaa sanoa, ilman muuta voi olla kalliimpikin kuin nykyinen kamera. Mitä kameraa suosittelet minulle?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Explorer

Re: Minkä kameran ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Explorer »

Nykyisen kamerasi zoom ulottuu jopa 1200mm kinovastaavuuteen asti joka karsii jo suurimman osan kameroista pois. Jos kuitenkin todella tarvitset tuollaisen määrän ulottumaa niin ainoa mitä voisin suositella olisi Nikon P1000 jossa on vielä tuostakin huomattavasti pidempi ulottuma (3000mm) ja sen pystyy ymmärtääkseni tarkentamaan manuaalisesti käsin. P1000 on myös aika kookas kamera mutta tuollaisella zoomilla ei kovin pieniä kameroita ole olemassa. Jos sensijaan sinulle riittäisi päästä 600mm ulottumaan asti niin vaihtoehtoja olisi enemmän, esim Sony RX10 IV jossa on huippuluokan tarkennus ja kuvanlaatu huippuluokkaa, tosin niin on hintakin.
Tiiperi

Re: Minkä kameran ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Tiiperi »

Kiitos, vastauksesta. Joo tuota Sonyn kameraa olenkin katsonut. On vaan niin hintava.
Vastaa Viestiin